Itsenäisyyspäivän mielenosoitukset

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta.

Ylipotkijat: Totte, JanneM, Point, Tyttö

Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit ketjussa: 17
Lauteille: loka 15, 2009

Itsenäisyyspäivän mielenosoitus 2015

Viesti Ile » joulu 7, 2017, 15.00

Ymmärrän tietyllä tapaa YJT:n tasapuolisuusvaatimuksen, mutta se tosiaan pitää huomata, että jos arvioidaan näiden liikkeiden tekemisiin liittyvää uutisarvoa, niin kysymys on pääasiassa ihan muusta kuin yksittäisten rötösten uutisarvosta sinänsä.

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit ketjussa: 16
Lauteille: tammi 1, 2005
Viesti:

Viesti flammee » joulu 7, 2017, 17.36

Oliko siellä alpakkatapahtumassa edes niitä alpakoita? Mediassahan ei tapahtumasta juurikaan ole kuvia ja netissä on sellaisia vähän ja heikkolaatuisina, niistä korkeintaan näkee että kävijöitä oli ehkä kymmenesosa siitä mitä järjestäjä väitti (eli n. 500), alpakoita ei näy.

Mitä pidätyksiin tulee, niin pari "äärioikeisto" puolen jannua pidätettiin ilman että varsinaisesti tekivät mitään, näistä on videomateriaalia. Junes Lokka käveli kadulla kameran kanssa kun mellakkapoliisi nappasi kiinni ja laittoi autoon, kattilavallankumouksen puuhamies napattiin kanssa kiinni, tässäkään ei ollut mikään tilanne päällä..
Quem corre por gosto, não cansa.

Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit ketjussa: 2
Lauteille: maalis 8, 2005
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Viesti Mänzy » joulu 7, 2017, 18.03

Eiköhän se Lokka ollut ihan pidätysmääräyksen alainen.

Kovasti näkyi olevan fasistitunnuksia poliittisesti muka kantaa-ottamattomassa soihtukulkueessa.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.

Kuvake
Point
ylipotkija
Viestit ketjussa: 37
Lauteille: tammi 23, 2009

Viesti Point » joulu 7, 2017, 18.22

flammee kirjoitti:Oliko siellä alpakkatapahtumassa edes niitä alpakoita? Mediassahan ei tapahtumasta juurikaan ole kuvia ja netissä on sellaisia vähän ja heikkolaatuisina, niistä korkeintaan näkee että kävijöitä oli ehkä kymmenesosa siitä mitä järjestäjä väitti (eli n. 500), alpakoita ei näy.

Mitä pidätyksiin tulee, niin pari "äärioikeisto" puolen jannua pidätettiin ilman että varsinaisesti tekivät mitään, näistä on videomateriaalia. Junes Lokka käveli kadulla kameran kanssa kun mellakkapoliisi nappasi kiinni ja laittoi autoon, kattilavallankumouksen puuhamies napattiin kanssa kiinni, tässäkään ei ollut mikään tilanne päällä..

Jos seuraisit jotain muuta kun Tynkkysen facebook feediä ja hänen vakoiluvideoita niin tätä ei tarvitsisi kysyä.

Luulen, että tapahtuman tarkoitus oli kyllä saada marssi siirtymään jonnekin muualle. Motivaationa ei kuitenkaan ole välttämättä IsäMmaallisuuden vastustus tai se ettei haluta marssia itse, vaan se että paikallisia asukkaita ärsyttää, kun maakunnista tulleet kaverit tulevat pistämään kulmat sekaisin lieveilmiöineen.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit ketjussa: 16
Lauteille: tammi 1, 2005
Viesti:

Viesti flammee » joulu 7, 2017, 19.23

Ajatus alpakkojen puutteesta toki on heitetty jossain sellaiseissa kolkassa nettiä, jossa porukka aktiivisesti etsii netistä juttuja ja kun laitoin googleen kuvahaun niin ei sielläkään näkynyt varsinaisia alpakkakuvia, silleen tapahtuman jälkeen julkaistuna. Toki oli jono, jonka päässä oli se väitetty alpakan rapsutuspiste. En pidä todennäköisenä väittämää että siellä ei alpakoita olisi ollut, mutta todisteita en ole nähnyt vielä alpakoista. Ilmeisesti ainakin puput oli tapahtumasta peruutettu.

:ot:
Facebook-feedistäni olen poistanut poliitikot.. Omalle tyylillesi uskollisesti piikittelet, tarjoamatta kuitenkaan oma-aloitteisesti mitään oleellista informaatiota tai todisteita. On tietävinään, mutta ei kerro, v*ttuilee vaan.. Juuri tämän takia se blokkauskin tuli.. :entiia: Kun keskustelukumppani ei ymmärrä jotain tai ei tiedä jotain niin v*ttuilu ei ole ikinä ratkaisu, vaan asia selitetään paremmin, tuodaan lisätietoa tai jos se on työlästä eikä viittis, niin sanotaan että asia on näin. V*ttuilu tällaisessa tilanteessa on vain osoitus siitä että häiskä on v*tun m*lkku. En nyt siis henkilökohtaisesti ole kutsumassa sinua sellaiseksi, vaan tarkoitan että tällaiset ihmiset ovat mielestäni v*tun m*lkkuja.
Quem corre por gosto, não cansa.

Kuvake
Lasse Candé
etupotkija
Viestit ketjussa: 30
Lauteille: joulu 4, 2007

Viesti Lasse Candé » joulu 7, 2017, 19.33

612 onnistuu tavoitteessaan hyvin, kun täälläkin on symppaajia ja saadaan aikaiseksi tässäkin ketjussa whataboutismit "siitä toisesta joukosta". Kun ne toiset dorkat tosiaankin hölmöilevät tuollaisella sabotoimisyrityksellä kuin se alpakkajuttu, niin vähän ikävällä tavalla tämä vain lisää natsi-/"isänmaallisuus" -symbioosia, tummentaen harmaansävyjä ka1:en pointin mukaisesti. Hitusen ikävällä tavalla hänen pointtinsa tuossa ohittuukin noilla whataboutismeilla.

Tuo on tietenkin YJT:ltä ihan mielenkiintoinen lähtökohta, että kovasti ollaan näkemässä 612-joukon kirjo ja samalla puhutaan siitä "toisesta porukasta" ikäänkuin yhtenä homogeenisena porukkana. Ei siinä, näkyypä viestinnässä nyt hieman muitakin kvasinatseille tyypillisiä piirteitä kuin tämä. En sano YJT:tä kvasinatsiksi. Totean vain viestintänsä sisältävän näille tyypillisiä elementtejä (katsokaa sanamuotoa tarkkaan) ja voin tarkentaa tätä tarvittaessa lainauksin, mikäli kyseenalaistetaan. Huom: Tämä on vastine tekstin viestinnälliseen sisältöön, ei henkilön kommentointia. Toivottavasti tämä ero ymmärretään.

On harmi, että 612 toteutetaan noin hyvin.
Nangu aku Pomona ukese mulanga ati kwena tepo ulubuli lupwile.

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

Kuvake
Point
ylipotkija
Viestit ketjussa: 37
Lauteille: tammi 23, 2009

Viesti Point » joulu 7, 2017, 19.44

flammee kirjoitti:Ajatus alpakkojen puutteesta toki on heitetty jossain sellaiseissa kolkassa nettiä, jossa porukka aktiivisesti etsii netistä juttuja ja kun laitoin googleen kuvahaun niin ei sielläkään näkynyt varsinaisia alpakkakuvia, silleen tapahtuman jälkeen julkaistuna. Toki oli jono, jonka päässä oli se väitetty alpakan rapsutuspiste. En pidä todennäköisenä väittämää että siellä ei alpakoita olisi ollut, mutta todisteita en ole nähnyt vielä alpakoista. Ilmeisesti ainakin puput oli tapahtumasta peruutettu.

:ot:
Facebook-feedistäni olen poistanut poliitikot.. Omalle tyylillesi uskollisesti piikittelet, tarjoamatta kuitenkaan oma-aloitteisesti mitään oleellista informaatiota tai todisteita. On tietävinään, mutta ei kerro, v*ttuilee vaan.. Juuri tämän takia se blokkauskin tuli.. :entiia: Kun keskustelukumppani ei ymmärrä jotain tai ei tiedä jotain niin v*ttuilu ei ole ikinä ratkaisu, vaan asia selitetään paremmin, tuodaan lisätietoa tai jos se on työlästä eikä viittis, niin sanotaan että asia on näin. V*ttuilu tällaisessa tilanteessa on vain osoitus siitä että häiskä on v*tun m*lkku. En nyt siis henkilökohtaisesti ole kutsumassa sinua sellaiseksi, vaan tarkoitan että tällaiset ihmiset ovat mielestäni v*tun m*lkkuja.

Anteeksi... unohdin, että sinä ja sinun nettikaverisi eivät seuraa valemediaa, minkä takia hakeminen ei onnistu ja salaliittoteoriat nostavat päätänsä.

https://yle.fi/uutiset/3-9965374

Luulen, että on ihan viisas ratkaisu tuo poliitikkojen seuraamisen lopettaminen ja erimieltä olevien blokkaaminen ihan mielenterveyden vuoksi. Toivon mukaan olet voinut nyt paremmin.

Btw. Olen samaa mieltä Lassen kanssa, että se 612 tapahtuma nettimainingeineen kyllä onnistui tavoitteissaan hyvin ja osasivat käsitellä mediaa hyvin. (Saadan huomiota ja uhriudutaan jne.)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.

Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit ketjussa: 24
Lauteille: tammi 21, 2006

Viesti MtJ » joulu 7, 2017, 19.50

Hyvä toteutus muuten ei ole mielestäni ihme. Taustalla on vaikuttamassa propagandan ammattilaiset, joilta on varmasti tullut suuntaviivat tähän touhuun.

Siksi se näyttää siltä, miltä näyttää. On varmaa, että paras mahdollinen vaikutustapa on luotu suunnitelmallisesti ja propagandan ammattilaisten avulla.

Kun muistan elävästi miten amatöörejä natsit olivat vielä 15-20 vuotta sitten, on hyvin todennäköistä, että nyt taustalla on rahaa ja taho, joka haluaa vaikuttaa. Ohjeet on luettu, saa nähdä, mitä seuraavaksi toteutetaan.
“All over the place, from the popular culture to the propaganda system, there is constant pressure to make people feel that they are helpless, that the only role they can have is to ratify decisions and to consume.” - Noah Chomsky

Kuvake
Lasse Candé
etupotkija

Viesti Lasse Candé » joulu 7, 2017, 19.51

Oli kova kiire bussiin ja joutui rutistamaan tekstin nopeasti ulos. Pahoittelen, että myös oma tekstini on viestinnällisesti haasteellista, missä tietenkin on oma ironiansa, sen käsitellessä juuri viestintää. Toivottavasti se nyt kuitenkin ymmärretään oikein, kun laitoin siihen yhteyteen kommenttiraidan kun en siinä kiireessä parempaan pystynyt.

Kuvake
YJT
kylkeenpotkija
Viestit ketjussa: 21
Lauteille: helmi 6, 2005

Viesti YJT » joulu 7, 2017, 21.50

Lasse Candé kirjoitti:Tuo on tietenkin YJT:ltä ihan mielenkiintoinen lähtökohta, että kovasti ollaan näkemässä 612-joukon kirjo ja samalla puhutaan siitä "toisesta porukasta" ikäänkuin yhtenä homogeenisena porukkana.

Joo, olen todennut että 612-marssijoiden joukossa on esim sen uusnatsien Vapaus-mielenosoituksen osanottajia, mutta huomattavasti enemmän porukkaa joka ei ainakaan ulkoisesti ole uusnatsi/äärioikeistosettiä. Nämä ovat faktoja, joita ei kai kukaan ole kiistänyt. Olen myös ollut havaitsevinani, että tuon mielenosoituksen osallistujat helposti leimataan uusnatseiksi tai äärioikeistoksi, vaikka eivät kumpaakaan uskoakseni ole. Olen tätä eroa tuonut esille, koska mielestäni siihen on ollut tarvetta. Lisäksi olen tuonut esille sitä faktaa, että joka kerta 612-marssi on sujunut ilman muita järjestyshäiriöitä kuin mikä on aiheutunut vastamielenosoituksen toiminnasta. Tämäkin on helppo unohtaa, kun lööpit kiljuvat että 612-marssin yhteydessä oli tänäkin vuonna levottomuuksia. En ole toiminut näin sen takia että minulla olisi markkaakaan kiinni 612-marssissa tai siinä, ketä siihen osallistuu, vaan vähän samasta syystä kuin olen osallstunut siihen Aarnio-keskusteluun.

En ole pyrkinyt luokittelemaan kaikkia anarkistimielenosoitusten osallistujia anarkisteiksi, ja itse asiassa tarkoituksenani olikin ennen Lassen postauksen lukemista kirjoittaa postaus jossa erikseen toteaisin, että samalla tavalla kun 612-mielenosoituksen osallstujia ei pidä kaikkia luokitella äärioikeistolaisiksi sen takia että osa tai jopa kaikki tapahtuman järjestäjistä on äärioikeistolaisia, niin ei myöskään pidä luokitella kaikkia anarkistimarssin osanottajia anarkisteiksi vain siksi että osa tai jopa kaikki tapahtuman järjestäjistä on anarkisteja. Osa (luultavasti suurin osa) kummassakin porukassa osallistuu po. tapahtumiin tapoahtumien itsensä vuoksi, eikä sen takia että haluaisi tukea ideologisesti tai muutenkaan tapahtuman järjestäjiä.

Lasse Candé kirjoitti:Ei siinä, näkyypä viestinnässä nyt hieman muitakin kvasinatseille tyypillisiä piirteitä kuin tämä. En sano YJT:tä kvasinatsiksi. Totean vain viestintänsä sisältävän näille tyypillisiä elementtejä (katsokaa sanamuotoa tarkkaan) ja voin tarkentaa tätä tarvittaessa lainauksin, mikäli kyseenalaistetaan. Huom: Tämä on vastine tekstin viestinnälliseen sisältöön, ei henkilön kommentointia. Toivottavasti tämä ero ymmärretään.

Joo, ymmärretään.

Minä olen tässä asettunut 612-marssijoiden puolelle suurelta osin siksi, että olen katsonut että anarkistimarssijoiden puolelle ei tarvitse asettua koska sillä porukalla on puolellaan mm suuri osa mediasta. Lisäksi katson, että anarkistit muodostavat suuremman turvallisuusuhan yhteiskuntarauhalle kuin äärioikeisto; eikä vähiten sen takia että media ei tunnu pitävän anarkistien keppostelua juuri minään.

Totean tähän loppuun, että olen äänestänyt erinäisissä presidentin, eduskunta- ja kuntavaaleissa ehdokkaita mm Kokoomuksen, Vihreiden, SDP:n ja RKP:n listoilta. En pidä äärioikeistosta/natseista sen enempää kuin äärivasemmistosta/anarkisteista. Olen vienyt tonttiin ja koppiin porukkaa pelikentän molemmilta laidoilta (tosin anarkistileiristä paljon enemmän), ja minua on solvattu molemmista leireistä yhtä lailla. Tosin äärioikeisto ei ole ikinä esimerkiksi heittänyt minua räjähteellä, kuten anarkistiporukasta on tehty. Olen kuitenkin valmis vaarantamaan henkeni puolustaakseni kummankin ääripään oikeutta käyttää sananvapauttaan minua solvatessaan.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään organisaation tai viranomaistahon viralliseksi kannaksi)

Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit ketjussa: 18
Lauteille: elo 16, 2011

Re: Itsenäisyyspäivän mielenosoitus 2015

Viesti Daddy » joulu 7, 2017, 22.25

YJT on asian ytimessä. Respect.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon

Kuvake
Lasse Candé
etupotkija

Viesti Lasse Candé » joulu 7, 2017, 22.45

Hyvä ja asiallinen vastaus. Kiitos siitä, varsinkin kun settini oli sellaista että joku herkempi olisi ottanut väärällä tavalla itseensä. Tässä suhteessa tiesinkin kenelle kirjoittelen. :peukku:

Tuossa on kuitenkin sellainen ongelma, että maalaat symmetristä kuvaa näistä mielenosoituksista, mikä ei vastaa todellista asetelmaa. Tehdäkseen pointtia kärjistän hieman, mutten oikeastaan edes paljoa tai välttämättä yhtään. Tuo nimittäin on vastaava juttu kuin laittaisi vastakkain linnan juhlat ja niitä vastaan mieltä osoittavat vaikkapa kuokkavieraat. Tai kun suurten kansainvälisten johtajakokousten ympäristöön tulee vasemmistolaisia ja anarkisteja osoittamaan mieltä, että näkisi nämä vastapooleina.

Kuokkavieraista uutisoitiin muistaakseni kertoen että ovat siellä linnanjuhlia varten. Samaten näistä kokouksista. Nyt jos natsit järjestävät tapahtuman kurinalaisesti ja hoitavat tämän asian kotiin vieläpä, niin on täysin aiheellinen kysymys että mitä järkeä on edes verrata tällaisen tarkasti säännellyn performanssin väkivaltaisuuksia sitä vastaan osoittavien mielenosoitusten väkivaltaisuuksiin? Se on about yhtä järkevää kuin verrata linnanjuhlien järjestyshäiriöitä kadulla tapahtuneisiin rikkomisiin jne. Kun noita 612:ia vastaan osoitetaan mieltä, ei kai ainakaan kukaan vastamielenosoitusporukasta lähde tässä sellaisella lähtökohdalla liikkeelle että "katsotaanpa kuka riehuu tällä kertaa eniten".

Samaten presidentti ja valtiovalta eivät lähde sillä liikkeelle että "jää nähtäväksi kumpi on pahempi, kuokkavieraat vai me linnan juhlijat". Johtuisiko sitten median näistä vertauskohdista poikkeava käsittely siitä, että arvaapas onko 612-porukoissa tuo vertailuretoriikka läsnä. Varmaan tiedätkin että on. Ja minä olen jo vuosia sanonut, että koko sen marssin tarkoitus on nimenomaan provota näitä reaktioita. Kun heitä vastaan mielenosoittavat hölmöilevät, he onnistuvat. Eikä vain sattumalta, vaan tähän voittoon ihan tähdätään.

Taisi viime vuonna tapahtuman sivu käsitellä tätä asiaa ja oli aika selvä asia että vastamielenosoittajien räyhäämiset ovat tervetullutta polttoainetta. En ole tänä vuonna käynyt tapahtumien sivuilla, mutta näitä ulostuloja olen kyllä muualla nähnyt.

Ei todellakaan ole kaukaa haettua syyttää 612:a rähinän aiheuttamisesta, kun he järjestävät noita jotta tätä rähinää ja muita tätä vastustavia reaktioita provosoituisi esiin. Pidän tätä asetelmaa täysin päivänselvänä.
Viimeksi muokannut Lasse Candé, joulu 7, 2017, 22.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy » joulu 7, 2017, 22.45

Niin tässä on vähän sitä settiä, että jos halutaan nähdä natseja niin sitten nähdään natseja. Vähän niinkuin nähtiin rasismin rehottavan poliisin FB-ryhmässä. Totaalinen uutisankka sekin oli.

Ihme vouhkaamista sano. Mille on bensaa liekkeihin median asymmetrinen uutisointi.

Paras olisi vaieta natsihommat kuoliaaksin. Nimittäin vanha totuus on se, että there is no such thing as bad publicity.
-Tuntematon

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit ketjussa: 20
Lauteille: joulu 24, 2004
Takalajit: Tanglang
Viesti:

Viesti Mika » joulu 7, 2017, 23.05

Daddy, olette YJT:n kanssa ehkä jonkin ytimessä, mutta noin muuten retoriikkanne sataa kuulapäiden (ja sitä kautta Kremlin) laariin, kuten muutama on tässä ketjussa jo eri sanoin maininnut. Sitä en sitten tiedä, kuinka tiedostettua tämä teiltä on. Osoitus isojen poikien taktikoinnin onnistumisesta se on.

Flammeen ulkopuolisuus oli mukava piristysruiske muuten vakavamieliseen ketjuun. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy » joulu 7, 2017, 23.56

Mulle ei oikein tuo laarin satamisen mekaniikka oikein auennut, ehkäpä joku halukas avaa sitä paremmin?

Muuten kyllä helposti voi jäädä sellainenkin vaikutelma, että koska antifantit tyri omat juttunsa pahemman kerran, ja sai näin vastustajansa asettumaan (jälleen kerran btw) hyvään valoon, niin kysymyksessä täytyy olla jonkin vihamielisen tahon taustalta junailema katala juoni. Eikä oma moka. Vastaavasti sitten tämmöiseen paranoidis-henkiseltä vaikuttavaan asetelmaan sopii pitää vastapuolen edustajina kaikkia heitä, jotka eivät ole oman viiteryhmän edustajia. Vaikka sitten vaikkapa vain retoriikan nyanssien osalta.

Toisaalta ylläoleva voi olla hyvinkin täysin erheellistä päättelyä.
-Tuntematon

Palaa sivulle Kahvila

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Beefcake ja 8 kurkkijaa