Työttömyys

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta.

Ylipotkijat: Totte, JanneM, Point, Tyttö

PetriP
kylkeenpotkija
Viestit ketjussa: 11
Lauteille: touko 12, 2006
Etulaji: Judo

Työttömyys

Viesti PetriP » tammi 11, 2018, 11.44

Toi "käytettävissä olo" muistaaksenin leikkasi kerran jonkun nyrkkeilijän korvaukset kun katsottiin, että treenaa niin paljon ettei ole työmarkkinoiden käytettävisssö. Oliko toi sitten jopa totta on jo toinen juttu. Siinä varmasti oli valmistatumine olympialaisiin menossa työkkärikorvauksella. Mutta sen verran vanha tapaus että laitkinon voinut muuttua siinä välissä

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit ketjussa: 154
Lauteille: joulu 24, 2004
Takalajit: Tanglang
Viesti:

Työttömyys

Viesti Mika » tammi 11, 2018, 11.51

Hyviä ajatuksia on jaettu.

Jarpan esimerkki osakeyhtiön alasajamisesta on mielestäni varsin kaukainen vertaus tähän uumoiltuun tilanteeseen, jossa työtön voi joutua muuttamaan muille maille. Tai olihan siinä sellaista perisuomalaista sävyä, että jos yhdellä on karua, saa sitten muillakin olla karua. :D

Yrittäjän riski on ihan keskeinen osa yrittäjyyttä. Kuten Totte totesi, sen riskin poistaminen tulonsiirroilla voisi vääristää kilpailua. Silloin se ei enää olisi yrittämistä vaan varman päälle pelaamista. Mustavalkoista ei sekään ole, joten tuo ajatus selvästi sivutoimisesta yrittäjyydestä on minusta hyvä.

Jätin viikko sitten TE-toimistolle yhteydenottopyynnön. Nyt eli määräajan umpeutuessa sieltä soitettiin. Ymmärrettävästi heillä on paletti aika levällään aktiivimallin osalta, mutta melko hanakasti tämä virkailija kehotti minua ottamaan yhteyttä liittooni (minun tapauksessani kassa). Lähetin kassalle sähköpostia. Työni jatkuvat kevään loppuun, mutta seurantajaksosta riippuen ja melko todennäköisesti nämä aktiivimallin toimenpiteet kohdistuvat myös minuun. Saapa nähdä mitä kassasta vastataan ja koska, sillä siellä on aina tähän aikaan vuodesta niin kova ruuhka, että pari vuotta sitten otin yhteyttä Finanssivalvontaan, josta välittömästi oltiin sinne yhteydessä. Kerron kassan vastauksen tässä ketjussa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit ketjussa: 3
Lauteille: kesä 23, 2008

Työttömyys

Viesti tohtorismies » tammi 11, 2018, 22.36

Mjölnir kirjoitti:
Siviilissä markkinatalous pitää huolen siitä, että huippuammattilaisia yleensä saadaan töihin. Ongelma tämä on tietysti niiden kohdalla, jotka eivät ole niitä huippuammattilaisia.

Edelleen, ne jotka haluavat, keksivät keinon, ne jotka eivät halua, keksivät selityksen

Ja näitä jotka eivät ole huippuammattilaisia on suurin osa työntekijöistä. Lautojen kääntelyyn sahalla (tai mihnkään muuhun linjatyöhön joissa todella suuri osa porukasta on) ei tarvita hirveää erikoisosaamista se jos osaa kääriä ruskeasta bonuksesta sätkän riittää.

Kovanluokan ammattimiehillä tarina on toki toinen. Paikkakuntaa vaihtamalla hommia kyllä löytyy se on selvä.
Työn perässähän on muutettu iät ja ajat mutta se tässä muutoksessa nyrppii että nyt sitä hyvinvointiyhteiskuntaa yritetään vaikeuttaa. Aktiivimallissa on kummallisinta se että niitä työttömiä survotaan nyt jollekkin helvetin kursseille juomaan kahvia ja opettelemaan sitä miten kirjoitetaan työhakemus, uskon itse että enemmän saataisiin aikaan vaikka sillä että samoilla varoilla järjestettäisiin töitä ja valtio maksaisi palkan vaikka 10 tunnilta vkossa ja saminen palkka ei vaikuttaisi tukiin. Kekkosen tiet takasin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus

tapsaattori
reiteenpotkija
Viestit ketjussa: 6
Lauteille: heinä 7, 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Työttömyys

Viesti tapsaattori » tammi 12, 2018, 06.37

mulle on tullut jotenkin kuva, että ne, jotka ovat työttömiä ja ovat päässeet nauttimaan työttömyyteen liittyvistä etuuksista, eivät olosuhteiden pakosta halua hakea epävarmoja osa-aikatöitä. Koska hidas byrokratia jolloin (pienen mutta säännöllisen) korvauksen saaminen voi katketa. Ainut vaihtoehto on siis harmaa talous ja pimeät työt.
Lähipiiristä on kokemusta tästä raksapuolelta, johon liittyi sairastumista, työttömyyttä ym. Varsinkaan perheelliset, joilla on koulut ja sosiaaliset kuviot jossain paikkakunnalla on aika pakotettuja pysymään paikoillaan. Epäinhimilliseltä tuntuis koko paletin kuljettaminen paikkakunnalta toiselle satunnaisten töiden vuoksi. Tätä ei tietysti yksinelävät ymmärrä joiden kokemusmaailmassa työ ja ansiotulot voi olla prioriteetti nro 1. Vakaus ja jonkinlainen turvallisuuden tunne on usein perheellisten prioriteetti. Tähän sitten pyritään vaikka työttömyyskorvauksella vaikka se onkin pieni, niin se on säännöllistä.
Pöyristyttävää lähestyä tämmöistä asiaa yksisilmäisesti kapitalistisesta ja markkinatalouden näkökulmasta.

Olisi mahtavaa, jos tähän loukkuun jääneet ihmiset oppisivat perustamaan toiminimiä ja saamaan hieman voita leivän päälle ilman että työkkärin korvaus katkeaisi. PRH:n toiminimen perustamismaksukin voitais mun mielestä jättää yhteiskunnan maksettavaksi niiltä, joilla ei ole siihen oikeasti varaa.

PetriP
kylkeenpotkija
Lauteille: touko 12, 2006
Etulaji: Judo

Työttömyys

Viesti PetriP » tammi 12, 2018, 08.28

Ei kai missään keskustelussa ole edellytetty muuttamista väliaikaisen työn perässä. Ja ylipäätänsä koko muutto on aina perheen kokonaistilantenn katsomista. Ei auto mitään jos toinen jää työttömäksi kun toinen työllistyy.

Toi korvaus byrokratia olis varmasti ratkaistavissa oleva ongelma. Ensivuoden alusta tulee muistaakseni käyttöön verotili. Sen avulla kassa voisi seurata jatkuvasti saatuja tuloja ja sopeuttaa korvaukset sen mukaan. Mutta vaati taas varmaan lain.

Kuvake
luupää
päähänpotkija
Viestit ketjussa: 15
Lauteille: marras 20, 2006

Työttömyys

Viesti luupää » tammi 12, 2018, 10.18

Entinen vasemmistopoliitikko, nykyinen toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n pääekonomisti Ralf Sund kannattaa työttömyysturvan aktiivimallia. Hän myöntää, että mallissa on miinuksensa, mutta hänen mukaansa plussat painavat enemmän.

Vasemmistoliiton entinen puoluesihteeri Sund oli mukana aktiivimallia valmistelleessa työryhmässä. Hänen mukaansa juuri STTK otti aktiivisuusperiaatteen työryhmässä esille. Alkujaan työryhmä pohti vain työttömyysturvan porrastusta eli leikkaamista työttömyyden keston perusteella. Sundin mukaan STTK ehdotti, ettei leikkaus tulisi automaattisesti, vaan se olisi mahdollista estää omalla aktiivisuudella, minkä pohjalta syntyi lopulta vuoden alusta voimaan tullut työttömyysturvan aktiivimalli. Hän ei havainnut prosessin aikana poliittista ohjausta.

xxx

Sundin mukaan aktiivimallin taustalla on useita tutkimuksia, jotka osoittavat, että taloudelliset kannustimet toimivat. Työtön tutkitusti ”virkistyy työnhakuun”, kun hänen työttömyysturvansa uhkaa heikentyä, mikä näkyy Sundin mukaan myös tilaistoista.

–Voimme olla vakuuttuneita vaikutusten etumerkistä, Sund sanoo viitaten aktiivimallin myönteisiin vaikutuksiin.

xxx

–Tilanne on niin vakava, että jos meillä yli 3 prosentin kasvun oloissa julkinen talous tekee edelleen alijäämää, niin onhan tässä jotain fundamenteissa pielessä, ja tämä kasvu ei jatku kauaa.

–Parin–kolmen vuoden kuluttua, kun kasvu ehtyy, jos velkataso on samalla tasolla tai jopa korkeammalla kuin nyt, kyllä on köyhille kovaa kyytiä tiedossa.

Nykyinen työllisyysaste ei hänen mukaansa riitä Suomelle alkuunkaan, eikä hallitus ole pääsemässä edes tavoiteltuun 72 prosenttiin. Edes 75 prosenttia ei Sundin mielestä välttämättä riitä.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/238717 ... poimittava

Also sprach kommunisti ay ekonomisti joten sen on oltava Totta!

:)

Jokunen huomio. Suomen talous kasvaa huippuvauhtia (sivuhuomautuksena lisäisin että enemmänkin valtiosta huolimatta kuin sen ansiosta) ja siitä huolimatta valtio ja kunnat velkaantuvat miljarditolkulla ja työllisyysaste on täysin riittämätön. Jos verrataan Ruåtsiin jossa työmarkkinat, sosiaaliturva ja verotus uudistettiin jo viime vuosikymmenellä, niin heidän talous kasvaa tällä hetkellä maltillisemmin mutta julkinen talous on siellä ylijäämäinen (!) ja työllisyysaste on 80%.

Notta jotain tarttis vissin tehrä kun hallintoalamiset eivät tuota valtiolle riittävästi oravannahkojaja...

Henkilökohtaisesti olisin mielummin nähnyt etuisuuksia leikkaavan porrastetun mallin ja ansiosidonnaisen puolittamisen (mielummin täysin pois) yhdistettynä mittaviin julkisen sektorin leikkauksiin ja veronkevennyksiin. Se on hienoa jos tuon aktiivinysväyksen ansiosta työllistyy 10000 työtöntä. Tosin en malta olla irvailematta että paikallisen sopimisen torppaaminen ja yleissitovuuden voimaan jättäminen tuomitsi arvioiden mukaan 40000 suomalaista työttömyyteen...

Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit ketjussa: 14
Lauteille: elo 17, 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Työttömyys

Viesti AlexMachine » tammi 12, 2018, 10.43

Ruotsin mallissahan on aika mukava leikkuri tai notkahdus keskituloisille. Enemmän rahaa kulutukseen, enemmän välillisiä veroja, enenmmän töitä palvelualoilla jne, eli positiivinen oravanpyörä.
One batch, Two batch, Penny and Dime.

Kuvake
Mjölnir
ylipotkija
Viestit ketjussa: 32
Lauteille: joulu 22, 2005
Etulaji: Scandinavian Defendo
Sivulajit: Krav Maga, Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Viesti:

Työttömyys

Viesti Mjölnir » tammi 12, 2018, 16.32

EI TOIMISI SUOMESSA! :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

airakti
reiteenpotkija
Lauteille: marras 5, 2007

Työttömyys

Viesti airakti » tammi 12, 2018, 23.21

Ei mulla ole vastausta mikä olisi paras ratkaisu työttömyyskorvauksiin, nykymalli toimii mielestäni ihan hyvin, tosin en olisi pudottanut ansiosidonnaista 500 sadasta 400 sataan päivään. Itse olin 2 vuotta työttömänä ja voin kokemuksesta sanoa että noi päivät kuluu tosi äkkiä. Toi työttömyys aika oli aika opettavaista itsestäni, olinhan ollut sitä ennen putkeen 36v työelämässä, 90-luvulla, olin parhaimillaan neljässä työpaikassa yhtäaikaa, ja sitten 2k luvulla en yhdessäkään. Työttömyyskorvaukseni oli kyllä "hyvä", tiedän että se oli enemmän kuin monien hienoa ja arvokasta työtä tekevien ihmisten kk palkka, mutta silti, entisessä työssäni mulla oli monia etuuksia, bonuksia ja muita palkkioita joita ei lasketa työttömyyskorvauksiin, tai eläkkeisiin. Kun jäin työttömäksi, mun nettotulot putosi noin 60%. Kokeileppa kotonasi kuinka pärjäät :-) Sitten: Usein kuulemani kysymys: Mitä töitä olet hakenut, vastaukseni oli että jotain IT-manageri hommaa, koska siinä mulla olisi paljon annettavaa ja kokemusta vaikka mistä, ok, jatko kysymys: Eiks sulle kelpaisi joku muu kuin managerin homma? Joo, kelpaisi hyvinkin, olen hakenutkin tukitehtäviin koska pidän niistä, mutta, pariin haastatteluun olen päässyt näihin "alempiin" hommiin, niin molemmissa ovat epäilleet motivaatiota kun olen ollut isossa kansainvälisessä yrityksessä managerina. Ei se ns downgreadus ole niin vain tehtävissä. Aktivointimalli tai työkokeilu....Ei varmaan kokonaan ihan huono idea ole, jos puhutaan nuoresta työnhakijasta ilman työkokemusta. Mutta, vaikka, omasta mielestäni olin valmis melkein mihin vaan, niin kyllä mua olisi v1tuttanut mennä koittamaan työntekoa 36v työhistorian jälkeen...tekemään työnantajalle töitä, jolla ei ole aikomustakaan palkata sua, kunhan käyttää hyväkseen. Yksi ehkä hienoimpia ja positiivisimpia FB sivuja joita tiedän on yllättäen työttömien FB sivut https://www.facebook.com/search/top/?q= ... 0somerekry Jos kiinnostaa, käy lukemassa työttömien ajatuksia ja motivaatiosta. Loppukaneetiina sanoisin kaikille jotka arvostelevat kaikki työttömät sosiaalipummeiksi ja työtä vieroksuviksi lomailijoiksi, sinulla on täydet mahdollisuudet liittyä joukkoon, älä ole kade, käy huomenna sanomassa itsesi irti, niin pääset nauttimaan siitä ihanuudesta. Olen super iloinen siitä että olen taas mukana työelämässä ja olen valmis koskavaan nostamaan veroprosenttiani työttömien tukemiseksi.
TimppaA

Kuvake
Jarppa
etupotkija
Lauteille: heinä 19, 2005
Viesti:

Työttömyys

Viesti Jarppa » tammi 13, 2018, 12.12

Atticora kirjoitti:
Jarppa kirjoitti: Työntekijän 4,6 prosentin tuen pudotus kuulostaa äärimmäisen julmalta. :lol:

^ Huomautan, että keskustelimme tähän asti työttömänä muuttamisesta.
Osakeyhtiö on yksi yritysmuodoista ja selvitystilaan saattaminen yksi tapa lopettaa osakeyhtiö. En nyt näe vieläkään, miten osakeyhtiön lopettamisen tuskalla perustellaan, että työttömien pitäisi muuttaa aiemmin kuvaillulla tavalla. Paitsi, jos selvitystilassa olevan osakeyhtiön osakkaalle tulee tällä tavalla parempi mieli. En ymmärrä näkökulmaa, kuten tuosta sarkastisesta 'hyvä mieli' -kommentistani voipi päätellä. Ehkä asiasta ei kannata enää jankata.

Ei mulla ole firma selvitystilassa, eikä ole tarvinnut sitä harkitakaan. Muuttoa on pitänyt harkita pari kertaa, mutta sitäkään ei ole tarvinnut tehdä kuin siitä syystä, että muutin ulkomaille omasta halusta. Lähinnä pidän isona epäkohtana sitä, että Suomessa pidetään isoa meteliä siitä, että töiden perässä pitäisi liikkua eikä esim. elää vuosikausia yhteiskunnan elättinä. Jos esim. kuvailemasi perheenpään valitsemalla kotona lokoilulla saadaan lapsillekin kuva, että yhteiskunta huolehtii kaikesta loputtomiin eikä omaa vastuuta ole, on siinä suurempi tragedia. Sosiaalituilla eläminen kun tunnetusti on periytyvää. Ikävä kyllä Suomessa oma vastuu on saatu liian monelta osin ulkoistettua yhteiskunnan vastuuksi.

Kuvake
Jarppa
etupotkija
Viesti:

Työttömyys

Viesti Jarppa » tammi 13, 2018, 13.34

airakti kirjoitti:Ei mulla ole vastausta mikä olisi paras ratkaisu työttömyyskorvauksiin, nykymalli toimii mielestäni ihan hyvin, tosin en olisi pudottanut ansiosidonnaista 500 sadasta 400 sataan päivään. Itse olin 2 vuotta työttömänä ja voin kokemuksesta sanoa että noi päivät kuluu tosi äkkiä.

Nykymalli toimii ihan hyvin vaikka oot ollut 2 vuotta työttömänä, ja työttömien määrä mitataan sadoissa tuhansissa. Miten asioiden pitäisi olla, että malli olisi huono, välttävä tai tyydyttävä? Minusta nykymalli on huono, eikä "aktiivimalli" ole juuri parempi. Edelleen järkevin ratkaisu olisi pienentää palkkaamisen riskiä.

Kuka on leimannut kaikki työttömät sosiaalipummeiksi ja työtä vieroksuviksi lomailijoiksi?

tohtorismies kirjoitti:Työn perässähän on muutettu iät ja ajat mutta se tässä muutoksessa nyrppii että nyt sitä hyvinvointiyhteiskuntaa yritetään vaikeuttaa. Aktiivimallissa on kummallisinta se että niitä työttömiä survotaan nyt jollekkin helvetin kursseille juomaan kahvia ja opettelemaan sitä miten kirjoitetaan työhakemus, uskon itse että enemmän saataisiin aikaan vaikka sillä että samoilla varoilla järjestettäisiin töitä ja valtio maksaisi palkan vaikka 10 tunnilta vkossa ja saminen palkka ei vaikuttaisi tukiin. Kekkosen tiet takasin.

Aivan karsea ajatus, että työttömät laitettaisiin valtiolle töihin, siitä nimenomaan pitäisi päästä eroon. Mikäli ihmiset saisi osa-aikaisen paikan valtiolta ja tuet siihen päälle, olisi lopputulos surullista katsottavaa. Työttömyydestä tulisi sosiaalisesti hyväksyttävämpää ja osan löytäessä mukavan työporukan menisi heiltä kaikki mielenkiinto hakeutua tilanteesta pois.

Oletetaan, että valtio työllistäisi vaikkapa tienkunnostuksella työttömiä. Tilauksia ei enää tarvitsisi tehdä yksityisille yrityksille mitkä tekevät tien kunnossapitoa, joten kyseiset firmat joutuvat ensimmäisenä pulaan. No ongelmahan ratkeaa sillä, että firmojen pistäessä väkeä pihalle tekevät samat ihmiset tien kunnossapitoa valtion piikkiin huonolla korvauksella. Päälle näiden tienkunnostuksen ammattilaisten aiemmin ostamilla palveluilla myöskään ei olisi kysyntää, joten lisää työttömiä tulisi esim. lounasravintoloista. Pikkuhiljaa kaikki siirtyisi valtiolle hommiin ja parhaat osaajat ulkomaille (ellei siitäkin tehtäisi luvanvaraista/käytännössä kiellettyä). Tuota mallia on kokeiltu huonolla menestyksellä jo riittävän monessa valtiossa.

Ehkä ongelmaa voisi ratkaista sillä, että valtio tekisi entistä enemmän tilauksia erinäisistä palveluista. Sitä kutsutaan yksityistämiseksi. Siinä taas on se suuri vasemmiston ongelma ,että "yksityiset yritykset tekee voittoa valtion rahoilla ja voitot valutetaan ulkomaille!". Eikä saisi tehdä niinkään.

Kuvake
Jarppa
etupotkija
Viesti:

Työttömyys

Viesti Jarppa » tammi 13, 2018, 13.50

luupää kirjoitti:Henkilökohtaisesti olisin mielummin nähnyt etuisuuksia leikkaavan porrastetun mallin ja ansiosidonnaisen puolittamisen (mielummin täysin pois) yhdistettynä mittaviin julkisen sektorin leikkauksiin ja veronkevennyksiin. Se on hienoa jos tuon aktiivinysväyksen ansiosta työllistyy 10000 työtöntä. Tosin en malta olla irvailematta että paikallisen sopimisen torppaaminen ja yleissitovuuden voimaan jättäminen tuomitsi arvioiden mukaan 40000 suomalaista työttömyyteen...

Jos hallitus lähtisi ajamaan noita kaikkia (mikä olisi hienoa ja vähemmän todennäköistä kuin lottovoitto), haluaisin kyllä nähdä sekä vasemmiston että AY-johdon ilmeet kun asia valkenisi. Journalistit kirjoittaisi suu niin vaahdossa, että maassa epäiltäisiin rabies-epidemiaa. :lol:

airakti
reiteenpotkija
Lauteille: marras 5, 2007

Työttömyys

Viesti airakti » tammi 13, 2018, 15.52

Jarppa, jos luet uudestaan tuon missä lainaat mua, niin otin siinä kantaa että mielestäni nykyinen korvausmalli on hyvä. Olen täysin samaa mieltä kanssasi että palkkaamisen riskiä tulisi alentaa ja tuntuvasti.
TimppaA

fuusetsu
reiteenpotkija
Viestit ketjussa: 1
Lauteille: maalis 17, 2005

Työttömyys

Viesti fuusetsu » tammi 13, 2018, 18.13

PetriP kirjoitti:Harva pienyrittäjä on osakeyhtiö. Toiminimen lopettaminen käy todella nopeasti. Vaikeaa voi olla sitten viranomaisten kanssa kinastellessa onko se lopetettu vai ei. Nää on niitä asioita joihin puuttuminen ei maksais paljon ja vois jotain tuottaakin.

Miksi vaikka ei saisi olla toiminimeä kun on työtön? Jos sillä ei ole liikevaihtoa niin mitä merkitystä. Mulla on tuttu jolla on toiminimi harrastuksesta tulevaa pikkukeikkaa varten . Olisi ihan pöhköä jos se pitäis lopettaa t yöttömyydessä. Siitä ei koskaan voi tulla ammattia kuitenkaan

YEL-vakuutuksen päättäminen sekä tuotannollisen ja taloudellisen toiminnan lopettaminen riittää. Eli kun tekee loppulaskutuksen, voi merkitä ne saamiseksi, jolloin taloudellinen toiminta loppuu. Jokaiseen viralliseen lappuun copy/pastella sama: "YEL-vakuutus, sekä tuotannollinen ja taloudellinen toiminta on päättynyt #.#.####".

Yrityksen voi ja kannattaakin jättää yritysrekisteriin. Sinne rekisteröityminenhän on maksanut.

ALV-rekisteriinkin yrityksen voi jättää, mutta sitten pitää muistaa ALV-kausittain käydä jättämässä "ei toimintaa"-ilmoitus. Jos sieltä poistuu ja yrityksellä on omaisuutta, pitää siitä tehdä selvitys. Siitä voi joutua maksamaan alvit, kun se siirtyy yksityiseen omistukseen. Eli jos on omaisuutta, jota ei ole voinut laittaa suoraan kuluiksi tai nollata poistoilla, kannattaa jäädä ALV-rekisteriin.

Se että työttömänä on toiminimi on yhtä tyhjän kanssa. Sillähän ei siis saa olla taloudellista eikä tuotannollista toimintaa. Perustulomalli olisi se ratkaisu tähän.

Kuvake
Totte
ylipotkija
Viestit ketjussa: 54
Lauteille: touko 28, 2008

Työttömyys

Viesti Totte » tammi 14, 2018, 18.03

Siis kyllähän työttömällä voi olla yritystoimintaa niin kauan ku se katsotaan sivutoimiseksi. Tulo sitten sovitellaan kuten osa-aikatyöstä saatu palkkakin.

Palaa sivulle Kahvila

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 kurkkijaa