Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Voimasanojen käyttäminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#16

Viesti Kuhmu »

No voi witunpihkurat! Kiitoksia pastorille. En luovu Witusta, mutta tulen toisinaa lisäämään pihkurat siihen perään. Kyllä hengenmies tietää ;)
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#17

Viesti Kari Aittomäki »

Mä oon aina aina ilkeilly ruåtsinkielisille tuttavilleni siitä, että mommaspråketinsa on lievästi vetelänsorttista.

Koska jos karhunraudat losahtaa virittäjän ranteeseen niin tulis sitä nyt muutakin pystyä sanomaan kuin fy fan tai sjutton också.
Suomi on mehevä kieli ja kiroilua tulee harrastaa myrrysmiesmäisellä innolla aina kun siihen joku tekosyy löytyy.

Vttu-sana ei ole kiroilua vaan fuck-sanan heijastuma eli amerikanismi.
Sitäpaitsi voimasanana aika huono.
Ei aina, mutta ilman sisältöä vaan.. vähä nolo.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#18

Viesti Kuhmu »

Joo kaverini, joka on asunut ruotsissa pitkään oli sitä mieltä, ei niistä ole kiroamaan. fy fan ym. jälkeen totesi, että eikö se olekin ihan eri asia, kun täräyttää että perrrkele? ja mitäs tohon muuta kun nyökyttelemään.
”You must enjoy this”.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#19

Viesti flammee »

Armeijasta tarttui tuo V-sana. Sitä ennen en sitä edes käyttänyt.. Olen pyrkinyt poistamaan sanavarastosta kun se on niin tyylitön, tylsä ja mauton, mutta ei tunnu lähtevän. Perkele olis vaan kaikin puolin tyylikkäämpi.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#20

Viesti Miklu »

Perkele on kyllä väkevä. Mikä lie venäläinen ukkosenjumala se ny alkuaan olikaan.
Se "senkin viljenly" o just sellasta ämeriikanmeininkiä niinku Kari mainitti. Näyttää kyllä teinien suussa viihtyvän.
Bruce Lee elää!
Kuvake
Minazki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1223
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Ähtäri

#21

Viesti Minazki »

Tuli muuten mieleen, että kirosanat oikeassa paikassa tekevät kaiken tarpeellisen. Siivosin työsalia ja olin jo yhden koneen ympäristä puhdistanut ja sen sisältä myös suht hyvin ja näin kun kaveri juuri käveli sinne päin vetämällä paineilmaletkua perässään, jolla hän vain levittäisi roskia ja karjasin siihen vain "Wittu", jolloin kaveri katsoi minua hetken kuin pieni koiranpentu ja kun katsoin päälle hän lähti kävelemään takaisin ja jätti suunnitelmansa.
Tuossa kirosana mahtavasti korvasi pitkän selittelyn.
HanMooDo 3.kup
syksy 2005- kevät 2009
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#22

Viesti Paappa »

Vanhempi poika ei juuri kiroile vaikka meillä kielenkäyttö on välillä aika reipasta. Yhden kerran muistan hänen maininneen naisellisen genitaalin. Tämä tapahtui poikien ollessa aivan pieniä, pikkuveljensä oli kipeänä ja heitti megauglipuglin suoraan meidän sohvalle. Lauri katsoi sotkua ja totesi että "voi v1ttu". Eipä tuohon voinut oikein mitään sanoa.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#23

Viesti MtJ »

Kas, Paapan ja minun pojat ovat kaimoja.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
SkaNestori
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 875
Lauteille: Heinäkuu 2007

#24

Viesti SkaNestori »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mä oon aina aina ilkeilly ruåtsinkielisille tuttavilleni siitä, että mommaspråketinsa on lievästi vetelänsorttista.

Koska jos karhunraudat losahtaa virittäjän ranteeseen niin tulis sitä nyt muutakin pystyä sanomaan kuin fy fan tai sjutton också.
Suomi on mehevä kieli ja kiroilua tulee harrastaa myrrysmiesmäisellä innolla aina kun siihen joku tekosyy löytyy.

Vttu-sana ei ole kiroilua vaan fuck-sanan heijastuma eli amerikanismi.
Sitäpaitsi voimasanana aika huono.
Ei aina, mutta ilman sisältöä vaan.. vähä nolo.
Tämä on kyllä erittäin totta. Kirosana on nimenomaan kiroamista. Ja joskus jotkut asiat vain ansaitsee tulla kirotuksi antaumuksella. Ei se seppäkään hoe mitään kvettua joka iskulla rautaa takoessaan , mutta kun kerran vetäsee vasaralla sormeen, se tulenee selväksi. Toivotellaan ne mieltä järsivät asiat tukevasti helehvettiin.

Jos sitten taasen v-sana toimii välimerkkinä tai sisällöttömänä hokemana, se on vain lähinnä surkean kuuloista ja onnistuu vain nolaamaan käyttäjänsä. Vähänniinku koittas nallekarkilla ryöstää pankkia.

Itse kiroilen tarpeen mukaan kuin merimies. Joskus se tässä akateemisessa työilmapiirissä herättää kummastusta, mutta en minä sitä millään tapaa näe suurimpana syntinä mitä teen. Nyansseja, nyansseja. Tuleepahan mielipide selväksi.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Voimasanojen käyttäminen

#25

Viesti Mika »

Kiroilemisesta voi olla hyötyäkin.
You know how you yell and curse and say bad things when you drop a hammer on your foot or burn your hand on a stove?

No need to feel bad about it, says a 2-year-old study from the journal NeuroReport that's been making the rounds this week. Swearing actually helps reduce the pain you feel.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Voimasanojen käyttäminen

#26

Viesti katar »

tunnustan kiroilevani aina silloin, kun sille tuntuu. Välillä vähemmän ja välillä enemmän. Se vxxx-sanan viljely risoo, mieheni sitä välillä kiihtyessään tunkee joka väliin ja se käy korvaan tosi pahasti. Samoin, jos bussilastillinen pissiksiä/nuoria miehiä(mikä on muuten pissiksen miesvastine?)mesoaa niin se käy korvaan tosi äkkiä... :evil: Itse yritän välttää sitä vee-sanaa, vallankin jo sen takia, että siskolla on viisi muksua, joista nuorin on vaikutteille altis ekaluokkalainen. Plus tietty miehen veljien lapset, jotka toivoisin oppivan moiset termit jostain muualta kuin meiltä... :smt003 Mut sit jos pudotan jotain lautasta lattialle, tms. niin perkele pääsee kyllä. Se rusahtaa suussa mukavasti. brushteeth Ja on jotenkin niin suomalainen sana että.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Voimasanojen käyttäminen

#27

Viesti kivi »

Itse olen kanssa sitä mieltä että kirosanat ihan vaan muiden sanojen seassa ovat typeriä, ja siksi niitä itse pyrin välttämmänkin. Sen sijaan juuri jos esim kolauttaa varpaan pöytään, saattaa päästä suusta ties mitä paholaisia. Yksi tärkeä asia omassa kiroilussani on se, että jos esim tulee kovaa kipua omasta touhusta, pääse lähinnä perkele suusta, kun taas jos joku muu hölmöilee tai tuottaa juuri sitä kipua, on helpompi sana yleensä s*atana. (Ei tietenkään reenatessa tuotetusta kivusta mutta esim sähköpukella pohkeeseen :smt003 .) Sitten on tietenkin tämä perinteinen v-sana joka kyllä särähtää itselläkin korvaan monesti, koska on kuitenkin mielestäni oikeasti ruma ja jotenkin ikävän kuuloinen. Tämä pääsee itsellä oikeastaan vain lähinnä silloin jos joku tekee tai sanoo jotain todella tyhmää, eikä välttämättä edes itse tajua tätä. Ja tottakai kirosanoilla on se oma tyylinsä lisätä jonkin kuvauksen suuruutta merkittävästi, esim: aivan helvetin hienoa, joka kuulostaa ihan eri asialta kuin: todella hienoa.

Ja sitten katarille että tuo termi mies pissiksestä on ymmärtääkseni fruittari, ja ainakin jos itse pakotettuna joudun sitä käyttämään, tulee suusta frude :D
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Voimasanojen käyttäminen

#28

Viesti katar »

kivi kirjoitti: Ja sitten katarille että tuo termi mies pissiksestä on ymmärtääkseni fruittari, ja ainakin jos itse pakotettuna joudun sitä käyttämään, tulee suusta frude :D
hyvä tietää :smt003
Frankly my dear, I don`t give a damn.
F. M. Luder
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 371
Lauteille: Joulukuu 2006

Voimasanojen käyttäminen

#29

Viesti F. M. Luder »

Mä kiroilen enemmän kuin haluaisin. Täytesanoina en käytä voimasanoja muuten kuin jos olen vihainen tai tosi ärsyyntynyt. Valitettavasti taidan olla aika usein ärsyyntynyt... :badgrin:
Perkele/wittu tulee ihan kuin itsestään jos vaikka tiputan jotain ja on vähän kiire.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Voimasanojen käyttäminen

#30

Viesti Clancy B. »

Mika kirjoitti: Artikkelin alusta olen täysin samaa mieltä. Nuoret kiroilevat tätä nykyä selvästi enemmän kuin aiemmin. Tämä heijastaa ja tässä heijastuu muutenkin sellainen kunnioituksen puute, joka on sukupolvi sukupolvelta kasvanut. Kouluissa haistetellaan opettajille ihan sukkana, kun aiemmin tämä aiheutti vakavia seuraamuksia.

Mutta tuosta tilille vetämisestä en tiedä. Kuulostaa jännältä. :lol:
Onko tieteellistä tutkimusta tuon todentamiseksi? :smt003

Bussipysäkillä vaikka 5 hengen joukko niin kyllä tuittutuittuittuittuit raikaa, kuulostaa pahalle. Joukossa tyhmä käytös tiivistyy.

Itse käytettiin mm. lauseita ja sanoja:
voi perseensuti
ei helevetti sentään
voi kilinperse
perkele
slut (parempi kuin h uora, sanana Suomessa)
suksi p erseeseen
saatanan homo (aika yleinen)

Jenkit käyttää paljon motherfucker, sillä saisi suoralla käännöksellä täällä vihaa päälle paljon enemmän.


Nykypäivänä vältän aivan loppuun asti jos joku muu kuulemassa. Autonratissa yksin tai kotona voi joskus lipsahtaa :)
Voimasana on tavallaan heikkouden merkki. Puettuna aistikkaaseen ja jopa akateemiseen lauseeseen viestinsä, on kivampi kertoa toiselle tämän surkea paikka tässä maailmassa, jos tarpeen. Itekkin on tullut jälkeenpäin käänteisesti nautiskeltua kun joku alan mies on puhunut iteltä sanat suusta ja laittanut ruotuun. Jotkut on vaan niin hyviä suustaan ilman voimasanoja että lähes kateeksi käy. Enkä tarkoita nyt v ittuilun SM skaboja.

MotherFucker of alltime:

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Tilaa oma lompsa http://www.bmfwallets.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa