Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#1

Viesti Mika »

mikjum kirjoitti: Tämän lisäksi puhelimeni hävisi. Luulen, että joku varasti sen, sillä huomattuani kyseisen varusteen puuttuvan taskustani, yritin soittaa kaverin puhelimella siihen, enkä saanut yhteyttä.

Eka kerta kun hukkaan kännykkäni. Melko kädetön olo tällä hetkellä :?
Otan osaa, mutta et liene yksin :)

Määritelmä? Kai se on se, kun tilanteesta koituu haittaa. Haitan voi määritellä itse. Jos ei ole kiire mihinkään, ei haittaa vaikka etsisi puolikin tuntia avaimiaan, mutta jos juna lähtee viiden minuutin kuluttua, ne avaimet on löydyttävä.


Itse hukkasin viime kesänä Tammerfestin aikaan silmälasini :smt003
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Slind
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 689
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä
Yhteystiedot:

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#2

Viesti Slind »

Kerran baarissa hukkasin toisen linssin silmälaseista enkä huomannut tätä kuin vasta aamulla. Myöskään kumpikaan kahdesta kaveristani, jonka kanssa käveltiin baarista kotiin (n. 2.5km) ei huomannut puuttuvaa linssiä.

Hiukan yli viikko sitten festareilla kadotin kamerani. Kameran piti olla hihnastaan ranteeni ympärillä ja itse kamera kädessäni, mutta ilmeisesti olin laskenut sen kädestäni johonkin tai sitten se vietiin olkalaukustani. Oh well, matkavakuutus korvaa (toivottavasti), mutta harmittaa niiden kuvien menetys.
The only difference between myself and a madman is that I am not mad.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#3

Viesti Verr »

Potku miittiin jäi kerran judotakki. Viimesimmät korpeavat hukkumiset on ladattava AAA-paristo ja RUK:n kurssipuvun takki.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#4

Viesti Eelo »

Tota, kaikkein paras mitä multa on varastettu on vyö. Se oli mulla päällä sillo ku se lähti. Elikkäs olin puskassa päästelemässä kokakolaa ulos ja vyö oli auki, niin yhtäkkiä joku juoksi ja vaan vetäs vyön pois ja jatko juoksemista. Oli lievästi hämmentävä kokemus...
Eelis Mikkola
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#5

Viesti Kari Aittomäki »

Osaako kekä pickpocket-taiteenmuotoo?
Minä aikanaan yritin oppia mutta kun se vaatii semmosta huorra/myyntimies-juonnetta sieluun niin ei musta ollu.
Tyydyin pystyr*****n.

Mutta onne pirut näppäriä.
Eräänkerran Epsanjassa tajusin että reppuani pengotaan, menin alakautta ja kajautin cojonesit soimaan. Oli aika kömpelö gonzales.
Mutta jonka jälkeen sainkin olla melko rauhassa ja jopa afrikkalaiset jykevät tervehti.
On multa jotain pöllitty muttei koskaan mitään merkittävää.
Koska osaan niinku olla, luulisin kai.

Muistaakos joku sen TonynH-episodin jossain marakattimaassa? Joka juttu päätty kunnon mylläkkään?
Tony kerto siitä että hän oli juuri tarkastanut vyölaukun vetoketjut ja seuraavassa sekunnissa sisältö lähti.
Sepä se onkin se iskuhetki, Lihava Lompakko on parhaiten napattavissa parisekuntia tarkistuksen jälkeen. Kun kaikki on olevinaan hyvin.
Näin olen antanut ittelleni kertoa.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#6

Viesti DeusVult »

Nuoruus on kadonnut... :( Ja kerran lähti rippilahjaks saatu kaulakoru, kun treenien alussa heitin sen tataminreunalle. Treenien jälkeen kun kävin ettimässä niin eipä löytynytkään enää. Veetuttaa vieläkin.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Olli Suominen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 382
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#7

Viesti Olli Suominen »

Täytyypä kertoa tähän TODELLA merkillinen tapahtuma menneeltä vuodelta. Vietin siis viime vuoden Kiinassa, ja syksyllä olin opiskelukaverini kanssa erään toisen kaverini luona vierailulla Wuhanissa. Tulimme kaverini kanssa taksilla keskustasta yliopiston kampukselle, jossa tämä toinen kaverini asui. Noustuamme taksista huomasin välittömästi, että kännykkäni oli kadonnut. Soitin siihen sitten heti kaverini puhelimella, mutta kukaan ei vastannut. N. vartin tiukan yrittämisen jälkeen hotellin ovimikko vastasi puhelimeen ja kertoi puhelimen löytyneen tämän hotellista, jonka nimen sitten otin ylös. Olimme juuri lähdössä kotiin Wuhanista, ja meillä oli kiire junaan. Menimme sieltä yliopistolta kamat haettuamme kiireesti taksiin ja annoimme kuskille osoitteen, jonka olin saanut. Ajo hotellille kesti n. tunnin. Paikanpäällä sain sitten puhelimeni, ja suuntasimme kohti juna-asemaa.

Jälkeenpäin sitten rupesi ihmetyttämään. Puhelin oli minulla vielä kun olin taksissa, joten se jäi varmasti taksiin. Miten vartti siitä kun huomasin kännykkäni jääneen taksiin, kännykkä oli päätynyt tunnin ajomatkan päähän :) Mennessämme hakemaan kännykkää seurasimme kokoajan kartasta, missä kuljimme, ja menimme todellakin ruuhkatta suoraan sinne, minne piti. Ainoa selitys minkä olen tähän päivään mennessä keksinyt on, että ovimikko oli hypännyt työmatkalla samaan taksiin ja löytänyt puhelimeni. Tämän jälkeen hän ilmeisesti sulki sen, mutta tuskastui myöhemmin kun käyttöjärjestelmä olikin suomenkielinen. Sen jälkeen hän soitti taksista minulle ja keksi ovelan suunnitelman, väittäen, että puhelin olisi löytynyt hotellista. No, puhelimen sain kuitenkin takaisin, joskin jossain vaiheessa ulkokuoreen oli tullut iso halkeama.

On multa tämän lisäksi pöllitty kolme fillariakin. Yksi tosin vain osittain, mutta se sieppaili kyllä eniten. Oli ylä-asteen ensimmäinen päivä, ja isä oli ostanut mulle uuden pyörän vain muutama päivä ennen koulun alkua. Laiton sitten pyörän Kryptonite U-lukolla kiinni tolppaan ja koulupäivän jälkeen olikin sitten enää runko jäljellä. Oli siinä itkussa pitelemistä. Jostain ihmeen syystä koulu ei suostunut näyttämään valvontakameran kuvaa, mikä vähän ihmetytti. Isä oli kyllä niin raivona, että se olisi vienyt asian vaikka hovioikeuteen jos vakuutus ei olisi korvannut menetyksiä.

edit: no ei se kyllä niin merkillinen juttu ollutkaan, kun näin jälkeenpäin mietin :lol:
开卷有益
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#8

Viesti bloodycut »

Mulle on käyny toi sama kryptoniittilukon juttu. Laitoin pyöräni liikennemerkkiin kiinni tuolla lukolla ja aamulla kun tulin katsomaan oli pyörä hävinny ja liikennemerkki oli katkastu jollain katkasuleikkurilla tms.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#9

Viesti Kerkko »

Ainut arvokkaampi mieleen tuleva on polkupyörä. Oma moka kun unohdin yöksi pihaan lukitsematta. Taisi mennä niin, että oli tarkoitus lähteä vielä johonkin, mutten sitten lähtenytkään, ja pyörä jäi pihalle.

Edellisen episodin jälkeen ostettiin uusi hieno maastopyörä. Se varastettiin ensimmäisenä yönä. :x Härskisti olivat autotallista hakeneet, pyörä ei taaskaan ollut lukossa. Löytyi onneksi eräältä pihalta muutaman sadan metrin päästä. Rosmo oli ajanut sinne ja varastanut tuon perheen auton. Oli muuten aiemmin meidänkin kaaraa koittanut, muttei saanut käyntiin. Näiden tapausten jälkeen pyörä on aika pitkälti aina lukossa jos sen hetkeksikin mihinkään jätän.

Pari lapsena kadotettua esinettä mietityttää mua vielä nykyisinkin. Toinen oli muovailuvahamainen superpallo. Heittelin sitä pihallamme, ja se meni hukkaan. Tongin mahdollisen putoamispaikan varmaan kymmenen kertaa aivan läpikotaisin, mutten löytänyt palloa. Ei aavistustakaan missä voisi olla.

Toinen oli eräs monista linkkuveitsistäni. Siinä oli hieno suurennuslasi. Sen katoamisesta mulla on melko vahva teoria. Muistan erään kaverini kanssa joskus leikkineeni kätkemisleikkiä, jossa toinen kätkee tavaran toisen ollessa poissa huoneesta. Epäilen, että tämä lyhytaikainen kaveri varasti linkkarini tuon leikin aikana. Tajusin jutun vasta joskus paljon myöhemmin. Hän oli jotenkin juonikkaasti ehdottanut tuota leikkiä. Tyyppi ei koskaan ollut kovin luotettava, ja myöhemmin myös ajautui rikollisille poluille. Aion silti kysyä veitsestäni, jos vielä joskus tapaan tyypin. :) En kyllä usko niin käyvän.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#10

Viesti Kristian Hyvärinen »

Multa varastettiin polkupyörä tuossa viime viikolla. Se oli rengaslukossa. Ihmettelen vain, että kuka hitto sellaisen romun haluaisi. Renkaat pitäisi pumpata, jarrut eivät toimi ja vaihteissakin on aika räpläämisen varaa jos niitä ei tunne. Ketjut lähtevät koko ajan paikoiltaan ellei polje oikeaan tahtiin. Uudelleen: kuka hitto sellaisen haluaisi ottaa? :D

... piru vie että pidin siitä pyörästä.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
normaalilapsi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 492
Lauteille: Toukokuu 2008

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#11

Viesti normaalilapsi »

Multakin on viety pyörä :evil: Ja heitin vahingossa kerran kännykkäni roskakoriin :oops: sen näemmä oli jääny rikkinäiseen laukkuun, vaikka olin sen jo tarkistanut...
Venäläinen ruletti pistoolilla
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#12

Viesti Elina »

Pyörä varastettiin tuossa pari vuotta sitten. Oli lukittuna valaistulla pihalla, monta muuta pyörää vieressä. Vain mun pyörä kelpasi, vaikka se olikin semmoinen "no name" -vehje. Vähän silti kyllä nauratti, että jos joku sen rahallisessa hyötymistarkoituksessa varasti - halpa bulgarialainen runko, ainoa merkkiosa Shimanon vaihteet (jotka taitaa muutenkin olla kaikissa pyörissä). Ja etuhaarukka oli rikki niin, että pyörähuollossa varoittelivat sen pomppaamisesta ulos sokastaan...
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#13

Viesti Ronin »

On ollut sen verta onnea ja olen sen verran vainoharhainen, ettei ole mitään varastettu paitsi yhdet rähjäiset ja haisevat thaikkushortsit. En tiedä kuka helvetti sellaiset haluais, rumatkin oli. :badgrin:

Kadotin lukiossa parhaimman minidiscini, joka sisälsi ties mitä kivoja harvinaisuuksia. Luulen, että putosi laukustani kaivaessani kiireessä bussilippua tms. tyhmää. Sitä kaipailen ajoittain vieläkin.

Ai niin joo, kun olin 5v niin vastakkaisen talon vuotta vanhempi poika varasti isäni minulle tekemän ritsan (sellainen hienosti veistetty ja kuvioitu). Heitin sitä sitten kivellä päähän 10 tikin edestä. :oops:
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#14

Viesti AlexMachine »

Kaksi kertaa auto varastettu, molemmilla kerroilla 900 Saab, autot löytyivät mutta toisen kerran sotkettu koko saakelin sisusta mustikkajogurtilla.. kyllä nappasi. Kerran varastettu autostreot. Kerran jäänyt yritykseksi auton/stereoiden varkaus. Oli lumisateinen talviyö kun naapupi tuli soittamaan ovikelloa ja kertoi että autoni hälytin huutaa ja kuskin ovi on selällään. Auton ohjaamossa melkoisesti lunta, ei muuta vahinkoa.

"Paras" tapaus oli Cannondale maastofillarini. Cryptonitelukolla lukossa mutta ei telineessä kiinni. Tulin kotiin, fillaria ei näkynyt. Parin päivän päästä kävelin rannalla noin 500m päässä kodistani. Kas, siellähän se fillari oli puuta vasten, lukkoa ruohittu rautasahalla mutta eivät olleet saaneet rikki. Fillari kantoon ja kotiin.

Sama fillari seuraavana talvena. Oli tullut tuoretta lunta sellaiset 5 senttiä ja tulin autolla töistä kotiin 4 aikoihin. Jääkaapissa vain valo joten päätin lähteä autolla lähikauppaan. Vartin päästä ajoin autolla takaisin pihaan ja katsoin että XXXX fillaria ei näy missään. Kävelin pyörätelineen luo, näin maassa kengänjälkiä siinä missä fillari oli ollut. Katselin niitä jälkiä ja huomasin että tuonne kadulle ne menevät, kuten fillarin renkaan jälkikin. Varas oli kai päättänyt taluttaa fillaria eturenkaan varassa.
Seurasin jälkiä muutama sata metriä sellaisen 50-luvun pienkerrostalon pihaan ja A-rapun ovelle asti. Sisällä rapussa sitten näkyi vettä rapusilla jotka vievät alakerran säilytystiloihin. Muutaman minuutin pähkäilin ja soitin tutulle poliisille. Kerroin mitä tapahtunut ja kaveri kysyi osoitetta mihin jäljet vie. Nauroi ja sanoi että siellä on "tuttuja" ja käski soittaa partion paikalle.

Maija kaarsi pihaan parinkymmenen minuutin päästä ja kerroin uudelleen tilanteen.
Mentiin rappuun sisään ja toinen poliisi soitti ekaa ovikelloa. vanha rouva avasi oven ja poliisit kysyivät että onko täällä kuulut tunti takaperin ääni rapusta. Ruova vastasi että on jotain kolinaa kuulunut. Poliisi kysyi sitten että onko rouvalla avainta tuonne alakertaan. Olihan se. Sinne sitten poliisien perässä jä näytin että tuo luminen ja jäinen fillari on mun. Kysyi että onko lukkoon avainta. Avasin lukon. Eipä siinä mitään fillari talutukseen ja pihalle, tupakka palamaan ja naureskeltiin poliisin kanssa että olisipa näkemässä ilmettä kun narkki saapuu kellariin sahailemaan lukkoa ja kiroaa että just pöllitty fillari on varastettu.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kaikkea olet kadottanut tai sinulta on varastettu?

#15

Viesti flammee »

Ainoa, mitä multa on pöllitty, on sellanen isohko ja vanha kääntöveitsi. Heiteltiin veitsiä pihalla kakarana lipputankoon, heiton jälkeen sitä ei löytynyt mistään. Jälkeenpäin on muodostunut aika hyvä epäily kuka sen pölli, mutta en kyllä siinä tilanteessa mitenkään uskonut tällaista mahdolliseksi, varastaa nyt kaverilta, ei kai sellaista pysty kukaan itseään kunnioittava ihminen tekemään. :o Mutta hyvä että pöllikin, uskoin että se oli hukassa nurmikossa, joten etsiskelin sitä kierimällä siinä nurmessa heittoalueella, aattelin että tuskin se nyt terä pystyssä on että kyllä se sitten tuntuu kun löytyy. :oops:
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jäähdyttelijä ja 85 kurkkijaa