Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mikä minusta tulee isona?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Mikä minusta tulee isona?

#1

Viesti Tohtori Krabola »

Tuli vaan semmonen mieleen että olis mielenkiintosta pistää vireille keskustelua ihmisten ammateista ja mitä oikeasti on aina halunnut tehdä eikä ole sitä kehdannut/pystynyt aloittamaan.

Jos vaikka aloitan, eli minulla on ollut pienestä asti haaveena tulla taiteilijaksi ja tällä hetkellä opiskelen ammattikorkeassa kuvataidetta eli periaatteessa dream come true. Se oli joko se tai kokki tai helikopteripoliisi. Kaksi jälkimmäistä oikein ottanut tulta alleen.

Että semmosta.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11123
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#2

Viesti flammee »

Tjaah, en ole ikinä oikein keksinyt mitä halusaisin isona tehdä ja tällä hetkellä en juuri mitään teekkään.

...dream come true... :-"
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#3

Viesti Simpanssi »

..7 oikein lauantaina.. :lol:
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#4

Viesti kaik »

Jaa-ah. Tietokoneista oli kiinostunut jo pienenä ja niin sitä vain alkaa olemaan Tietojenkäsittelytieteen opinnot loppusuoralla. Ei tullut teknisen ympäristön insinööriä vaan jotain ihan muuta. Tai ainakin melkein.

Voinee siis sanoa että dream came true.. Tarkin ammattikuvaus: nörtti. :lol:
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#5

Viesti DaNjA »

itse olin pienenä halunnut näyttelijäksi, mutta nyt ammatti on haussa :)

ehkä pummi tai juoppo sopis mulle hyvin :lol:
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#6

Viesti Tohtori Krabola »

En harrasta mitään dissausta nyt, mutta mun mielestä on ihme että ivalossa voi treenata kungfua ;)

Hienoa että Suomen laitamille pesiytyy ihmisiä liikuttavia olomuotoja
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#7

Viesti DaNjA »

no onneksi täällä pohjoisessa/ ivalossa voi harrastaa TSM :)
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4952
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#8

Viesti Mänzy »

Opiskelen tällä hetkellä kemiaa yliopistossa. Isona minusta tulee tutkija (toivottavasti) tai virkamies (ei niin toivottavasti).

Kesällä pitäisi gradu väsätä...



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
krisu
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 29
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hki

#9

Viesti krisu »

Musta tulee isona salarakas
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#10

Viesti keskilinja »

Mie halusin pienempänä tulla Donatelloksi, siis siksi Teenage mutantti NINJAKSI(ois nykyäänkin kova). Eläinlääkäri ois semmonen mitä mie voisin tehä. Tykkään eläimistä ja ne tykkää musta(tai ei ne ainakaan ikinä mittään pahhaa oo sanonu) :D
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#11

Viesti JanneM »

krisu kirjoitti: Musta tulee isona salarakas
Formulakuskin, kauppiaan vai jalkapalloilijan salarakas?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
bob
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1145
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Nummela

#12

Viesti bob »

Mänzy, kyllä tutkijakin on monesti virkamies.

Itse halusin lapsena teoreettiseksi fyysikoksi ja sillä tiellä tavallaan vielä ollaan. Nyt olen kylläkin teknisemmissä hommissa, ihan sillä että jos sitä eksyis käväseen joskus vaikka yritysmaailmassa hilloämpäreiden perässä. Nykyään tahtoisin olla vapaaherra.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: Mikä minusta tulee isona?

#13

Viesti mronkain »

Tohtori Krabola kirjoitti: Tuli vaan semmonen mieleen että olis mielenkiintosta pistää vireille keskustelua ihmisten ammateista ja mitä oikeasti on aina halunnut tehdä eikä ole sitä kehdannut/pystynyt aloittamaan.

Jos vaikka aloitan, eli minulla on ollut pienestä asti haaveena tulla taiteilijaksi ja tällä hetkellä opiskelen ammattikorkeassa kuvataidetta eli periaatteessa dream come true. Se oli joko se tai kokki tai helikopteripoliisi. Kaksi jälkimmäistä oikein ottanut tulta alleen.

Että semmosta.
Pienenä kun minulta oli kysytty mikä minusta tulee isona, olin kuulemma vastannut "Diktaattori!". No, olenhan minä täällä moderaattorina... :evil:

Joskus teininpänä haaveilin politiikasta, siis poliitikon urasta, valtsikka kiinnosti ja sain kerran jopa pääsykoekirjat hankittua, vaan en luettua. Sitten pyrin mm. Taideteolliseen korkeakouluun (Graafinen suunnittelu), Helsingin yliopistoon (vaikka mitä, enimmäkseen kieliä, historiaa ja sen sellaista), kerran oli todella lähellä (Antiikin Rooman kirjallisuus ja latinan kieli), mutta lopulta päädyin ATK-instituuttiin. Joten "vahingossa" päädyin IT-alalle, työkokemusta on runsaasti (oli jo tuolloin kun aloin alaa opiskella) ja tällä tiellä ollaan vieläkin. Loppujen lopuksi se, mitä haluan tehdä liittyy viestintään, kirjoittamiseen ja ylipäänsä siihen, että saadaan joku viesti perille yleisölle, eli voisi sanoa että joukkoviestintä muodossa tai toisessa. Varmaan journalismi tai jopa kirjailijan homma kiinnostaisi. Laiskuuttani en vain ole saanut aikaiseksi esimerkiksi kirjaa. Mutta vielähän tässä hetii, jos elää.

- Marko
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#14

Viesti Elina »

En muista, mitä pienenä halusin, kun mummo keksi mulle ammatteja ja toistelin sitten niitä, mutta varmaankin halusin joksikin prinsessaksi tai jotain. Sitten ei niin kovin paljoa myöhemmin halusin tulkiksi ja meninkin lukiosta yliopistoon opiskelemaan englannin kääntämistä. Se oli kuitenkin loppujen lopuksi hirveän tylsää, niin vaihdossa ollessa alakin vaihtui.

Nykyään tulevaisuudessa siintää se tutkijuus, vaikka en tiedä miksi, sillä palkat ovat niin huonot...Vapaaherruus kuulostaa minustakin jo todella hyvältä.

Tuli tuosta mronkaisen tekstistä mieleen, että jossain kohtaa taisinkin haluta kirjailijaksi. Kirjoitinkin muutaman seikkailutarinan tietsikalla 16-vuotiaana ns. pöytälaatikkoon. Saatoin kirjoittaa neljäkin tuntia putkeen ihan huomaamatta enkä muistanyt syödäkään... :lol: Nykyään en pysty tuottamaan puhtaasti luovaa tekstiä niinkään, vaan jos on jotain lähdeaineistollista kirjoitettavaa, niin tekstiä tulee helposti. Mulla on tosin yksi kirjaidea ja olenkin sen jo aloittanut, mutta kun ei ole aikaa kirjoittaa. :( Eli kyllä toimittajuus/kirjailijuus molemmat olisivat mukavia tulevaisuuden ammatteja...
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#15

Viesti TimoS »

Huh, miksiköhän minä halusinkaan pienenä... Joku sellainen hämärä mielikuva olisi että huoltoasemalla bensantankkaajaksi... Siihen aikaan kun ei juuri ollut itsepalveluasemia :lol:

Mitä teen nykyään... Noh, insinörttinä Nuukian leivissä. Ollut erilaisten testausjuttujen kanssa tekemisissä koko uran ajan, mutta se mikä kiinnostaisi enemmän olisi joku enemmän bisnespuolella oleva homma, markkinointi tms., mutta kun niihin hommiin ei tunnu pääsevän jos ei ole kokemusta (ja mistäs sitä kokemusta saa jos ei pääse sellaisiin hommiin). Jos olisi rahaa, niin lähtisin opiskelemaan vaikka MBA:ksi, mutta kun se peijakas maksaa mansikoita!
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 65 kurkkijaa