Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Terveydenhuoltopalvelut

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Terveydenhuoltopalvelut

#196

Viesti Mika »

Aika iso tapaus on tämä. Miten tämä ei paljastunut 10 vuodessa?
Syyttäjän mukaan Esa Laiho toimi valelääkärinä noin kymmenen vuoden ajan. Haastehakemuksista ilmenee, että Laiholle maksettiin tuona aikana lääkärinä toimimisesta noin miljoona euroa.

Maksajina olivat muun muassa Lahti, Kouvola, Helsinki, Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri Hus sekä terveysalan yritys Attendo. Syyttäjä vaatii Laiholle rangaistusta muun muassa törkeistä petoksista, koska katsoo, etteivät maksajat saaneet sopimuksen mukaista lääkäripalvelua.

Helsingin käräjäoikeus on määrännyt Laihon omaisuutta takavarikkoon 800 000 euron edestä. Syyttäjä vaatii, että takavarikko pidetään voimassa. Lisäksi syyttäjä vaatii Laihon määräämistä liiketoimintakieltoon ja sotilasarvoa menetettäväksi.

Laihoa syytetään lisäksi kahden potilaan taposta ja neljän potilaan törkeästä pahoinpitelystä. Väitetyt uhrit olivat iäkkäitä ihmisiä, joita Laiho hoiti Lahdessa tai Helsingissä vuosina 2004–2011. Henkirikos- ja pahoinpitelyrikoksia aletaan käsitellä iltapäivällä, jolloin myös niiden aineisto tulee julki.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Terveydenhuoltopalvelut

#197

Viesti Point »

Hammashoidossa on tullut mielestäni hyvä konsepti. Säästää parhaassa tapauksessa ennaltaehkäväisyyden vuoksi niin kuluttajan rahoja kuin yhteyskunnankin, koska ei olle tällöin rasittamassa julkista terveydenhuoltoa. Tästä ei mene myöskään mitään Kelamaksuja.

Itse olen ottanut ko. palvelun käyttöön. Ei olisi pahitteeksi, että vastaava käytäntö tulisi johonkin muuhunkin terveyden huoltoon, jossa sitoutumisen myötä henkilö vastaisi enemmän terveydestään itse ja hoito olisi näin enemmän ennaltaehkäisevää.


http://www.kauppalehti.fi/#/uutiset/meg ... a/yi8r75ic" onclick="window.open(this.href);return false;


Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Terveydenhuoltopalvelut

#198

Viesti Ile »

Fiksun oloinen juttu.

Tuleeko usein varattua esim. juurihoitoja tai vastaavia ihan itsensä hemmottelemiseksi, kun kerran samalla hinnalla pääsee? :)

Pitäisköhän muuten perustaa suuhygienian uber... nykyäänhän apteekissa myydään ties mitä hampaiden puhdistus ja jopa paikkaustarvikkeita, maallikot vois tarjota toisilleen palveluita...
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Terveydenhuoltopalvelut

#199

Viesti Point »

Ile kirjoitti: Fiksun oloinen juttu.

Tuleeko usein varattua esim. juurihoitoja tai vastaavia ihan itsensä hemmottelemiseksi, kun kerran samalla hinnalla pääsee? :)

Pitäisköhän muuten perustaa suuhygienian uber... nykyäänhän apteekissa myydään ties mitä hampaiden puhdistus ja jopa paikkaustarvikkeita, maallikot vois tarjota toisilleen palveluita...

Itse ajattelin hemmotella itseäni nyt huomenna lauantaina oikein kunnolla. Ensin hammaskiven poistoon ja sitten jouluostoksille. Voiko ihminen paremmin aikansa viettää?

Itselle tuo konsepti sopii hyvin, koska olen helkkarin huono tilaaman tarkastukseen aikoja.. Ja sitten kun tarpeeksi aikaa on kuluut niin sitä operoitavaa riittää ja se maksaa sitten kerralla useamman satasen.

Tuo uber olisi hyvä... Hinnan perusteella voisi tietenkin arvella mitä palvelu sisältää, mutta jokainen hoito voisi olla yllätys. Tilaamasi suuhygienistin palvelu olisikin palvelu jossa joku karvakäsi harjaa hampaasi perus-oralilla maatessasi olohuoneen sohvalla... Mutta Kelaa hei... Se maksaa vaan kympin...
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Terveydenhuoltopalvelut

#200

Viesti Ile »

:D

Mutta siis hiddo kun olisit kertonut aikaisemmin tuosta... Kävin itse tiistaina vuosien tauon jälkeen hammaskiven poistossa ja maksoin rapiat 150€... ja pitää mennä vielä uudestaan, tosin lyhyemmälle käynnille..
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Terveydenhuoltopalvelut

#201

Viesti Point »

Ile kirjoitti: :D

Mutta siis hiddo kun olisit kertonut aikaisemmin tuosta... Kävin itse tiistaina vuosien tauon jälkeen hammaskiven poistossa ja maksoin rapiat 150€... ja pitää mennä vielä uudestaan, tosin lyhyemmälle käynnille..

Sattumalta itsekin huomasin. Olen kaksi kuukuatta maksanut tuota ja käynyt yhden tarkastuksen, jonka aikana poistettiin vähän hammaskiveä, yhden kerran paikkaamassa (lauantaina) ja huomenna sitten vietetään suuhygienistin kanssa hieman pidemmän verran aikaa ja poistetaan loput. Tähän mennessä kannattava diili.

Toivon mukaan konseptista tulee kannattava, jotta palvelua ei lopeteta..

Huomasin, että tuon palvelun voi ostaa myös lahjaksi. :) Taitaa olla joulun toivotuin aineeton lahja :=)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Terveydenhuoltopalvelut

#202

Viesti Mika »

Ile kirjoitti: Kävin itse tiistaina vuosien tauon jälkeen hammaskiven poistossa ja maksoin rapiat 150€... ja pitää mennä vielä uudestaan, tosin lyhyemmälle käynnille..
:o
Kävin vuosi sitten samaisessa operaatiossa kunnallisella maksaen siitä noin 30 euroa. Ilmeisesti kävit yksityisellä.

Tuo Pointin linkittämä konsepti on kyllä mielenkiintoinen. 180 euroa vuodessa laittaa pohtimaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Terveydenhuoltopalvelut

#203

Viesti Point »

Mika kirjoitti:
Ile kirjoitti: Kävin itse tiistaina vuosien tauon jälkeen hammaskiven poistossa ja maksoin rapiat 150€... ja pitää mennä vielä uudestaan, tosin lyhyemmälle käynnille..
:o
Kävin vuosi sitten samaisessa operaatiossa kunnallisella maksaen siitä noin 30 euroa. Ilmeisesti kävit yksityisellä.

Tuo Pointin linkittämä konsepti on kyllä mielenkiintoinen. 180 euroa vuodessa laittaa pohtimaan.

hki seudulla hoitoon pääseminen kestää, ajat voivat olla mihin aikaan tahansa, joka on voi olla hankalaa jos on toisella puolella pks töissä. Kunnallisella puolellakin selle hoidolle voi tulla nopeasti hintaa, kun hoitoja ei saa yhdellä käyntikerralla

http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/sosia ... to/maksut/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.megaklinikka.fi/index.php?id=prices" onclick="window.open(this.href);return false;
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Terveydenhuoltopalvelut

#204

Viesti Mika »

Se on varmaankin totta, että yksityisellä voi suoraan varata pidemmän ajan. Tästä en tiedä sen enempää, mutta kunnallisella puolella tosiaan tietääkseni on niin, että se varausaika on kiveen kirjoitettu. Tupla-aika maksaa sitten tuplan verran, jos sellaisen saa, mutta sitä voi joutua odottamaan tavallista pidempään.

Ajan säästäminen on tietenkin yksi sellainen tekijä, joka ajaa niitä ihmisiä, joilla on varaa maksaa ajasta, yksityiselle puolelle. Niistä jonoistahan kunnallisia terveydenhuoltopalveluja onkin kritisoitu (salaliittoiluun asti) ja niistä on myös kai langetettu sakkoja. Toista se oli joskus ennen. Maailma muuttuu.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Terveydenhuoltopalvelut

#205

Viesti Mika »

Ja maailma jatkuu muuttumistaan.
Yksityisen ja julkisen hammashoidon maksut lähenevät toisiaan, kun kunnallisen hammashoidon maksut nousivat roimat 30 prosenttia.

Nemlanderin mukaan hammaslääkärin käynnistä voi asiakkaalle kertyä jopa satojen eurojen lasku.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Yhdysvaltojen presidentinvaalit

#206

Viesti Rahanpesijä »

Mjölnir kirjoitti:
Vaikka olen erittäin anti-sosialistinen, olen kuitenkin sitä mieltä, että Yhdysvalloissa olisi hitosti vähemmän ongelmia, jos siellä myös köyhille olisi mm terveydenhuolto.
Ehkäpä. Olen edelleenkin sosiaalisen terveydenhuollon kannattaja mutta kyllähän ton hoidon tason romahtaminen Suomessakin on jotain sellaista, että usko alkaa horjua. Kyllä tolle jotain pitäis saada tehtyä taikka pian se kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Itse kun oon työnantajan puolesta vakuutettu ja myöskin omasta puolestani itseäni ja jälkikasvuja vakuuttanut niin ei voi kuin todeta, että "pipari, mä en mene sinne (terveyskeskukseen) enää koskaan." Kaikki hoituu ziljoona kertaa kivammin yksityisellä. No oli toi ehkä vähän uhmakasta...
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Yhdysvaltojen presidentinvaalit

#207

Viesti Lasse Candé »

Menee jo aiheen vierestä, mutta onko suomalainen vakuutusten ja yksityisen terveydenhuollon kautta hommat hoitava samalla viivalla USA:laisten kanssa, vaiko enemmänkin samalla viivalla julkisen terveydenhuollon "asiakkaiden" kanssa sellaisella pikkuerotuksella että kenen kanssa asioi ja kuka hoitaa ne pienet laskut jotka tulevat kotiin asti?

Ja siis mitä kaikkia tahoja vaikkapa joku Mehiläinen laskuttaa kun siellä joku käy? Eivätkö he muka millään tapaa koske verorahoihin?

Kun kuulen USA:laisten satojen eurojen kuukausivakuutusmaksuista (joka ilmeisesti Obamacaren ansiosta on paljon alhaisempi) ja siitä että vakuutus saattaa lakata toimimasta ja heitteille jää, jos sairaus on riittävän vakava, niin jotenkin en oikein usko että suomalainen yksityisiä käyttävä vakuutettu ihminen eläisi amerikkalaista republikaanista sairaanhoitounelmaa, vaikka vähän tekisikin mieli puolustella näitä silleen varovasti.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Yhdysvaltojen presidentinvaalit

#208

Viesti Mjölnir »

Lasse Candé kirjoitti:Menee jo aiheen vierestä, mutta onko suomalainen vakuutusten ja yksityisen terveydenhuollon kautta hommat hoitava samalla viivalla USA:laisten kanssa, vaiko enemmänkin samalla viivalla julkisen terveydenhuollon "asiakkaiden" kanssa sellaisella pikkuerotuksella että kenen kanssa asioi ja kuka hoitaa ne pienet laskut jotka tulevat kotiin asti?
Kela korvaa osan myös yksityisen terveydenhuollon potilaalle osoittamista kustannuksista. Eli verorahoilla maksetaan myös suomalaista yksityistä terveysbisnestä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Yhdysvaltojen presidentinvaalit

#209

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Kela korvaa osan myös yksityisen terveydenhuollon potilaalle osoittamista kustannuksista. Eli verorahoilla maksetaan myös suomalaista yksityistä terveysbisnestä.
Joo, tuostahan jotkut ovat kai välillä kiukutelleet.

Mun mielestä periaatteessa ihan hyvä kombo. Sopii pohjoismaiseen malliin, jossa korkea verotus oikeutetaan sillä, että keskiluokkakin saa jotain takaisin päin.

Jos yksityisen maksuista ei saisi lainkaan korvausta, niin osa yksityisen käyttäjistä voisi heilahtaa kokonaan kuormittamaan julkista puolta.

En kyllä tunne aihepiiriä kovinkaan hyvin...
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Yhdysvaltojen presidentinvaalit

#210

Viesti Lasse Candé »

Joo, sitä ajoin tuolla takaa, että suomalainen on tuossa suhteessa kai aina melko kaukana amerikkalaisesta unelmasta ja sikäli helppo huudella sosialismin haitallisuudesta, kun samalla nauttii yhteiskuntamme turvaverkosta "vakuutuksena" todellisten sairastumisten varalta ja myös jokaisella sairaalakäynnillä ja reseptilääkettä ostaessaan verosysteemistä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 80 kurkkijaa