Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Liikenneturvallisuus
Valvoja: Valvoja
- Woodpeckress
- sääreenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 76
- Lauteille: Syyskuu 2008
- Paikkakunta: Nokia
Re: Liikenneturvallisuus
Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin se, että ajat valtatiellä jonossa (pitkässäkin sellaisessa) ja sitten takaa kaasuttaa (usein Volvolla tai bemarilla, mitenkään yleistämättä) joku hyypiö, joka sitten pujahtaa siihen pikkuiseen väliin edessäsi niin, että joudut jarruttamaan ja sitten tämä ohittelija jää siihen nököttämään. Mitä hittoa!? Millanen järjenjuoksu on ihmisellä, joka luulee hyötyvänsä siitä, että parinkymmenen auton jonossa lähtee viimeiseltä paikalta, ohittaa pari autoa ja jää sitten nököttämään siihen? Hampaita on kiristelty muutamaan otteeseen tämmöisten idioottien takia, eikä paljon tee mieli jättää tilaa edessä ajavaan kun näkee jonkun lähtevän ohi jostakin parin auton takaa. Ihmetelkööt siinä sitten että 'mihinkäs väliin autoni survasen kun rekkakin tulee jo vastaan'.
Tänne Nokialle saatiin 'keskustaan' uusi kaksikaistainen liikenneympyrä ja voitte vain arvailla millaisia tapauksia siinäkin on nähty. Itse meinasin ajaa mopoilijan päälle, kun se päätti lähteä sisemmältä kaistalta pois ympyrästä, kun itse ajoin ulommalla kaistalla. Tuli mulle pikkasen kiire jarruttaa kun ei skootterilikka viitsinyt edes päätään kääntää katsoakseen voiko se mennä siitä. On se kumma kun ei osata valita sitä kaistaa. Ei voi olla niin vaikeeta. Ja näitä hulvattomia kaistanvaihtelijoita tässä ko. ympyrässä on nähty miltei joka päivä.. Itsellä ollu kortti hmmm... ei puoltakaan vuotta, joten miten minä nämä asiat tiedän jos ei pidempään ajaneet tiedä? Ei kaksikaistainen liikenneympyrä niin hankala ole, ei tarvi kun tietää mihin on menossa..
Tänne Nokialle saatiin 'keskustaan' uusi kaksikaistainen liikenneympyrä ja voitte vain arvailla millaisia tapauksia siinäkin on nähty. Itse meinasin ajaa mopoilijan päälle, kun se päätti lähteä sisemmältä kaistalta pois ympyrästä, kun itse ajoin ulommalla kaistalla. Tuli mulle pikkasen kiire jarruttaa kun ei skootterilikka viitsinyt edes päätään kääntää katsoakseen voiko se mennä siitä. On se kumma kun ei osata valita sitä kaistaa. Ei voi olla niin vaikeeta. Ja näitä hulvattomia kaistanvaihtelijoita tässä ko. ympyrässä on nähty miltei joka päivä.. Itsellä ollu kortti hmmm... ei puoltakaan vuotta, joten miten minä nämä asiat tiedän jos ei pidempään ajaneet tiedä? Ei kaksikaistainen liikenneympyrä niin hankala ole, ei tarvi kun tietää mihin on menossa..
Hakkaa kuin tikka.
-
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 3
- Viestit: 651
- Lauteille: Helmikuu 2008
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenneturvallisuus
Liikenteessähän pätee se vanha totuus:"kaikki jotka ajavat hitaamin kuin minä,ovat tumpeloita ja kaikki jotka ajavat nopeammin ovat hulluja kaahajia".
Itseni ottaa pattiin yhtäpaljon hullunrohkeat ohitukset,kuin puolen suomen pituista jonoa perässään vetävät jurnuttajat.
On sekin vaarallista,jos satasen alueella tulee yhtäkkiä perä vastaan,kun joku köröttelee seittemääkymppiä ja muut menee normi nopeutta.
Hosujien kohdalla toivoo vaan,että ne teloo ittensä eikä ketään sivullista.
Liikenne herättää kyllä tunteita.Itsellä on perhepiirissä hyvä nuotinlukija,joka muistuttaa erinäisistä asioista liikenteessä,säännöllisesti.Ai että tulee aina hyvä mieli
Itseni ottaa pattiin yhtäpaljon hullunrohkeat ohitukset,kuin puolen suomen pituista jonoa perässään vetävät jurnuttajat.
On sekin vaarallista,jos satasen alueella tulee yhtäkkiä perä vastaan,kun joku köröttelee seittemääkymppiä ja muut menee normi nopeutta.
Hosujien kohdalla toivoo vaan,että ne teloo ittensä eikä ketään sivullista.
Liikenne herättää kyllä tunteita.Itsellä on perhepiirissä hyvä nuotinlukija,joka muistuttaa erinäisistä asioista liikenteessä,säännöllisesti.Ai että tulee aina hyvä mieli
Huumoria yllä,yrittämistä ei lopeteta ja eiku lisää tårta på tårta housuun!
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 147
- Viestit: 93972
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
>>[/linkki]Älyautojen nykyistä laajempi käyttö voisi jopa puolittaa liikennekuolemien määrän EU:ssa, arvioi VTT:n tutkimusprofessori Risto Kulmala Keskisuomalaisessa.
- bodyguard
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 42
- Viestit: 22944
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Rattijuopumus
Liikenneturvallisuuden parantamiseksi pitäisi muutenkin tehdä pikkasen enemmän kuin Suomessa tehdään. Se oikeasti säästää ihmishenkiä. Miksei meillä esim. ole kameroita jotka kuvaavat punaisia päin ajavia? Tai ylinopeutta taajama-alueilla? Niiden asemesta kylvetään maantienvarret täyteen noita pönttöjä joista ei juurikaan hyötyä ole.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 131
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Rattijuopumus
Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi läiskimään golf-mailalla punaisia päin ajavia autoja, jos saan lain turvakseni.
Melkein joka kerta keskusta-alueella katua ylittäessä joku sankari porhaltaa vielä vanhoilla keltaisilla tuhatta ja sataa suojatien yli.
Vai olisikohan tehokkaampaa lätkiä niitä kuljettajia..
Melkein joka kerta keskusta-alueella katua ylittäessä joku sankari porhaltaa vielä vanhoilla keltaisilla tuhatta ja sataa suojatien yli.
Vai olisikohan tehokkaampaa lätkiä niitä kuljettajia..
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
Rattijuopumus
Joissain liikennevaloissa olen nähnyt niitä pönttöjä myös, valvooko ne nopeuksia sielläkin vai olisiko se peräti valojen noudattamisen valvontaa?bodyguard kirjoitti: Liikenneturvallisuuden parantamiseksi pitäisi muutenkin tehdä pikkasen enemmän kuin Suomessa tehdään. Se oikeasti säästää ihmishenkiä. Miksei meillä esim. ole kameroita jotka kuvaavat punaisia päin ajavia? Tai ylinopeutta taajama-alueilla? Niiden asemesta kylvetään maantienvarret täyteen noita pönttöjä joista ei juurikaan hyötyä ole.
- bodyguard
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 42
- Viestit: 22944
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Rattijuopumus
En ole ikinä moisesta kuullut. Joitain pönttöjä on jotka valvovat sitä että henkilöautot ei käytä bussikaistoja...kamppaaja kirjoitti:Joissain liikennevaloissa olen nähnyt niitä pönttöjä myös, valvooko ne nopeuksia sielläkin vai olisiko se peräti valojen noudattamisen valvontaa?bodyguard kirjoitti: Liikenneturvallisuuden parantamiseksi pitäisi muutenkin tehdä pikkasen enemmän kuin Suomessa tehdään. Se oikeasti säästää ihmishenkiä. Miksei meillä esim. ole kameroita jotka kuvaavat punaisia päin ajavia? Tai ylinopeutta taajama-alueilla? Niiden asemesta kylvetään maantienvarret täyteen noita pönttöjä joista ei juurikaan hyötyä ole.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
- Mosa
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 1264
- Lauteille: Tammikuu 2006
- Paikkakunta: Stormi
Rattijuopumus
Ainakin poliisien tilastojen mukaan niistä pöntöistä on iloa. Taannoin uutisoivat, että vertailujaksolla pönttöjen asentamisen jälkeen kuolonkolarien määrä kyseisellä tieosuudella oli laskenut 20 prosenttia. Muistaakseni kyseinen tieosuus oli Tampere-Lahti.
Olli Leimu
Kepistä päähän vuodesta 1998
Kepistä päähän vuodesta 1998
- Mjölnir
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 15
- Viestit: 24817
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
- Yhteystiedot:
Rattijuopumus
Tampereella on ainakin liikennevaloristeyksissä. Kuulema ne valvoisivat punaisia päin ajamistabodyguard kirjoitti:En ole ikinä moisesta kuullut. Joitain pönttöjä on jotka valvovat sitä että henkilöautot ei käytä bussikaistoja...kamppaaja kirjoitti:Joissain liikennevaloissa olen nähnyt niitä pönttöjä myös, valvooko ne nopeuksia sielläkin vai olisiko se peräti valojen noudattamisen valvontaa?bodyguard kirjoitti: Liikenneturvallisuuden parantamiseksi pitäisi muutenkin tehdä pikkasen enemmän kuin Suomessa tehdään. Se oikeasti säästää ihmishenkiä. Miksei meillä esim. ole kameroita jotka kuvaavat punaisia päin ajavia? Tai ylinopeutta taajama-alueilla? Niiden asemesta kylvetään maantienvarret täyteen noita pönttöjä joista ei juurikaan hyötyä ole.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
- Mosa
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 1264
- Lauteille: Tammikuu 2006
- Paikkakunta: Stormi
Rattijuopumus
En. Kyse oli useamman vuoden vertailujaksoista, ja kyseinen tieosuus oli aika synkkä tilastoiltaan, joten oli ne hieman isompia. Mutten tosiaan muista missä luvuissa pyörittiin.
Olli Leimu
Kepistä päähän vuodesta 1998
Kepistä päähän vuodesta 1998
- bodyguard
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 42
- Viestit: 22944
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Rattijuopumus
En toki epäile etteikö maanteilläkin nopeusvalvonta auttaisi. Mutta silti niiden kylvämisen ja sijoittelun mielekkyyden haluaisin kyseenalaistaa (esim. 50m nopeusrajoituksen vaihtumisen tai ohituskaistan loppumisen jälkeen).
Mjölnir: Tuo on hyvä homma, toivottavasti saataisiin tännekkin, senverran törkeitä punaisia päin ajamisia näkee jatkuvasti.
Mjölnir: Tuo on hyvä homma, toivottavasti saataisiin tännekkin, senverran törkeitä punaisia päin ajamisia näkee jatkuvasti.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 39
- Viestit: 4155
- Lauteille: Helmikuu 2005
- Paikkakunta: Lohja
Rattijuopumus
Kyllä noita liikennevalokameroita on myös Helsingissä, esim. Kaivokadulla.
Muistelisin lukeneeni että kun Helsinki-Hanko -tiellä (onkohan se tie 51?) aloitettiin tämä nollatoleranssi, se pudotti keskinopeuksia ja nimenomaan niin että ylinopeuksia ajavien määrät laskivat selkeästi. Vaikutus liikenneonnettomuuksien määrään oli myös selkeä.
Itse kun olen noita kameratolppia katsellut, niin mielestäni niiden sijoittelu on pääsääntöisesti ihan asiallista. En muista juurikaan bonganneeni paikkoja joissa tolppa olisi esim. välittömästi nopeusrajoituksen alenemisen jälkeen, mutta paikoitellen on juuri ennen sellaista risteystä jossa nimenomaan se risteys on syy nopeusrajoituksen alenemiselle. Eli rajoitus putoaa 80 --> 60 noin 300-500 metriä ennen risteystä, tolppa on noin 50 m ennen risteystä ja nopeusrajoitus nousee taas 80:aan heti risteyksen jälkeen. Tälläisessä paikassa tuollainen kameran sijoittelu on nimenomaan perusteltu, koska on alun perin katsottu että se risteys on sellainen että sen alueella täytyy olla alhaisempi rajoitus.
Muistelisin lukeneeni että kun Helsinki-Hanko -tiellä (onkohan se tie 51?) aloitettiin tämä nollatoleranssi, se pudotti keskinopeuksia ja nimenomaan niin että ylinopeuksia ajavien määrät laskivat selkeästi. Vaikutus liikenneonnettomuuksien määrään oli myös selkeä.
Itse kun olen noita kameratolppia katsellut, niin mielestäni niiden sijoittelu on pääsääntöisesti ihan asiallista. En muista juurikaan bonganneeni paikkoja joissa tolppa olisi esim. välittömästi nopeusrajoituksen alenemisen jälkeen, mutta paikoitellen on juuri ennen sellaista risteystä jossa nimenomaan se risteys on syy nopeusrajoituksen alenemiselle. Eli rajoitus putoaa 80 --> 60 noin 300-500 metriä ennen risteystä, tolppa on noin 50 m ennen risteystä ja nopeusrajoitus nousee taas 80:aan heti risteyksen jälkeen. Tälläisessä paikassa tuollainen kameran sijoittelu on nimenomaan perusteltu, koska on alun perin katsottu että se risteys on sellainen että sen alueella täytyy olla alhaisempi rajoitus.
Seppo Vesala
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
- bodyguard
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 42
- Viestit: 22944
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Rattijuopumus
Ainakin viitostiellä on useampaankin kertaan mielestäni.YJT kirjoitti: Itse kun olen noita kameratolppia katsellut, niin mielestäni niiden sijoittelu on pääsääntöisesti ihan asiallista. En muista juurikaan bonganneeni paikkoja joissa tolppa olisi esim. välittömästi nopeusrajoituksen alenemisen jälkeen
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
- Samppa
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 57
- Viestit: 2239
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Rattijuopumus
Tottakai se pudottaa ylinopeuksien määrää. Samalla koko liikenteen nopeus laskee ja matkanteko muuttuu monella tieosuudella nykiväksi. Jos nopeudet vielä puolitettaisiin, onnettomuudet vähenisivät entisestään.YJT kirjoitti: Muistelisin lukeneeni että kun Helsinki-Hanko -tiellä (onkohan se tie 51?) aloitettiin tämä nollatoleranssi, se pudotti keskinopeuksia ja nimenomaan niin että ylinopeuksia ajavien määrät laskivat selkeästi. Vaikutus liikenneonnettomuuksien määrään oli myös selkeä.
Kamerat olisivat mielestäni ihan ok, jos ne olisivat teillä joissa on useampi kaista tai edes riittävä määrä ohituskaistoja mitä pitkin nopeammat pääsevät hitaammista, kuten rekoista ohitse turvallisesti. Suuren ongelman tekee ylämäkiin hyytyvä raskaskalusto. Keräävät jonoja, kun nopeudet laskevat reilusti mäissä. Näillä kohdin taas ei voi ohittaa, kun ei ole näkyvyyttä, jos ei ole ohituskaistaa. Taas suorilla ja alamäissä missä voisi ohitse mennä kelaavat myös nämä rekat nopeuden rajoituksen mukaiseksi, jolloin olet armotta rikollinen, kun ohi tyrkkäät. Samaten tuollaisella perus ohituskaistalla jos rekan ohitat 10km/h nopeuserolla, kerkeää siitä ohitse ehkä se kaksi autoa ja loput jää jonottamaan seuraavaa ohituskaistaa. Nollatoleranssi pöntti sitten muistuttaa, jos teet suuren rikoksen ja ohitat jouhevasti, että muutkin pääsisivät ohitse.
Lähinnä noista pöntöistä tulee itselle mieleen rahankeräyslaite. Rattijuopot ja muut oikeasti liikennettä vaarantavat asiat pitäisi saada kitkettyä ennemmin pois, kun kylvää noita pönttöjä joka paikkaan.
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 123 kurkkijaa