Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Liikenneturvallisuus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kyrsii!

#16

Viesti Samppa »

Mika kirjoitti: Mites se muuten on, jos ylinopeutta on alle 20 km/h, tuleeko edes tuota vai onko se 100 €? Toki tuossa sanotaan että ylinopeussakko on aina 115 €, mutta ei sitä niin ainakaan laske. Muuten laskuri kyllä toimii (sain saman 240 €, jonka skoudet mulle kirjoittivat edellsiviikolla).
Rikesakko on tuon 115e ja se on minimi. Se, että mistä nopeudesta aletaan sakottaa on tapauskohtaista hyvin pitkälti.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kyrsii!

#17

Viesti Paappa »

Siis: ajoin sen loppumatkan noin 85 mittarinopeutta, mikä vastaa noin 80 tai vähän yli. Ohituskaistoja oli useita, mutta rekka ei ohittanut vaan roikkui puskurissa.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kyrsii!

#18

Viesti Kalle Koskinen »

Minusta se ensimmäinen hidasteleva auto ei ole kovin usein pahin syypää letkaan, vaan ne pari seuraavaa autoa sen perässä. Monesti se toka-kolmas auto ei uskalla ohittaa ja sitten ne roikkuvat liian lähellä, jotta itse pääsisi siihen väliin. Jos minä päätän ajaa rajoitusten mukaan ja yhtään hermoilematta, niin takuulla jätän sellaisen välin, että minut on turvallista ohittaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 147
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Kyrsii!

#19

Viesti Mika »

Yksi auto ei voi muodostaa jonoa. Jonon muodostaa se toinen auto.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kyrsii!

#20

Viesti Samppa »

Kalle Koskinen kirjoitti: Minusta se ensimmäinen hidasteleva auto ei ole kovin usein pahin syypää letkaan, vaan ne pari seuraavaa autoa sen perässä. Monesti se toka-kolmas auto ei uskalla ohittaa ja sitten ne roikkuvat liian lähellä, jotta itse pääsisi siihen väliin. Jos minä päätän ajaa rajoitusten mukaan ja yhtään hermoilematta, niin takuulla jätän sellaisen välin, että minut on turvallista ohittaa.
Totta. Lähinnä tuota hidastelua ja keskiviivalle ohituspaikoissa kiilaamista tarkoitin tuossa aiemmin. Mutta tosiaan tällaista nyt harvemmin tapahtuu. Sitä huomattavasti useamminkin, että roikutaan sen ensimmäisen auton perässä mutta ei uskalleta ohittaa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Liikenneturvallisuus

#21

Viesti Kari Aittomäki »

Ottakohan joku itsensä nyt turhan vakavasti?
Otapa ohvia, ettei tartte sitten siellä liikenteessä päteä.

Kyllähän se ikävä tosiseikka on, että se liikennerajoitus tulkitaan vähimmäisnopeudeksi.
Liikenteessä päteminen tulisi kriminalisoida rikokseksi ihmisyyttä kohtaan.
Kuvake
AMH
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 712
Lauteille: Syyskuu 2008

Re: Kyrsii!

#22

Viesti AMH »

Paappa kirjoitti: Tuollaista vajaata viittäsataa tuo laskuri ehdotteli. Ei naurata :cry:
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... B5003FD54C" onclick="window.open(this.href);return false;
Minullekin muistaakseni ehdotteli tuo samainen laskuri joskus kesällä semmoista pahimmillaan viidensadan sakkoa, mutta todellisuudessa sakko oli vähän reilut 350. Kyllähän sekin harmitti, mutta opetti että ei kannata tuohon laskuriin liikaa tuijottaa.

Parin viikon sisällä saanet tiedon tuosta otetusta kuvasta, jossa myös lukee mitattu nopeus. Lisäksi tuossa on hyvä pitää mielessä, että mittaustoleranssi lasketaan 'asiakkaan' hyväksi, eli mitatusta nopeudesta vähennetään (muistaakseni) 4%.
Hyvällä tuurilla selviät siis ihan rikesakolla jonka määrä, kuten joku jo mainitsikin, on 115€.
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 147
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Kyrsii!

#23

Viesti Mika »

AMH kirjoitti: Lisäksi tuossa on hyvä pitää mielessä, että mittaustoleranssi lasketaan 'asiakkaan' hyväksi, eli mitatusta nopeudesta vähennetään (muistaakseni) 4%.
Edellisperjantaina sinivuokot kellottivat mulle 109, ja sitten kun pidettiin kisojen jälkeistä palaveria, ilmoittivat että tästä vähennetään automaattisesti "se 3 km/h" eli 106 lukee tuossa matkamuistossa, jonka ystävällisesti antoivat mukaan. Mutta onko se oletettu mittavirhe kuitenkin prosentuaalinen, koska se kuulostaisi loogisemmalta kuin jokin tietty tuntinopeusmäärä? Sellaista kolme prossaahan tuo tarkoittaisi. Voi olla että "se 3 km/h" oli jo valmiiksi laskettu eikä siis se vakiomäärä. Näin se olisi järkevämpää.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenneturvallisuus

#24

Viesti bodyguard »

Kari Aittomäki kirjoitti: Liikenteessä päteminen tulisi kriminalisoida rikokseksi ihmisyyttä kohtaan.
Turha kiusanteko liikenteessä onneksi on jo kiellettyä.

Kiusanteolle oikea paikka on se ala-asteen piha.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Liikenneturvallisuus

#25

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Kiusanteolle oikea paikka on se ala-asteen piha.
:riku:

[-X
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Liikenneturvallisuus

#26

Viesti Kari Aittomäki »

Tervemenoa.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Kyrsii!

#27

Viesti YJT »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mikäs siinä, annoin aina tietä kun joku tuli vastaan eli ohittaminen oli mahdotonta. Muutoin ajoin hyvin tarkasti keskellä tietä, koko ajan hidastaen..
Välillä itsellekin tulee siviilissä ajellessa tunne, että jotakuta kanssa-autoilijaa voisi olla kivaa opettaa autoilun jalossa taidossa, mutta olen toistaiseksi pidättäytynyt. Se kiusanteko tuskin kuitenkaan vähentää toisen tuntemaa kiirettä, ja saattaa yllyttää vielä entistäkin vaarallisempaan liikennekäyttäytymiseen (on pakko ohittaa riskillä kun ei hyvissä ohitusopaikoissa pääse, ja toisen takana köröttelemällä hukattu aika on otettava kiinni ajamalla entistä lujempaa).

Jos oikeasti haluaa tehdä kiusaa jotenkin järkevällä tavalla, niin kannattaa soittaa 112 ja toivoa että jossain kulmilla olisi vapaa partio...
Samppa kirjoitti: Rikesakko on tuon 115e ja se on minimi. Se, että mistä nopeudesta aletaan sakottaa on tapauskohtaista hyvin pitkälti.
Pienin päiväsakkomääräinen ylinopeudesta saatava sakko on aina vähintään se rikesakon suuruinen, mikä taitaa autolla olla nykyään se €115. Tosin toisin kuin esim. iltapävälehtien sakkovertailuista voisi ymmärtää, pienistäkin ylityksistä voi saada päiväsakkomääräisen sakon, joka siis lasketaan tulojen mukaan. Tosin kamerahommissa taitaa lähtökohtana olla rikesakko, kun ei ole ketään toteamassa olosuhteita jotka vaikuttavat tilanteessa.
Kalle Koskinen kirjoitti: Minusta se ensimmäinen hidasteleva auto ei ole kovin usein pahin syypää letkaan, vaan ne pari seuraavaa autoa sen perässä.
Näinhän se on; jonon toinen auto on se joka muodostaa letkan. Tosin on huomattava että aina ei ole sen toisen auton ohituskyvyttömyydestä kiinni, vaan jos tiellä on vähän ohituspaikkoja ja aina sellaisen kohdalla sattuu olemaan vastaantulevaa liikennettä, niin silloinhan ei pääse ohi. Ja tällöin luonnollisesti se ensimmäisen auton hidastelu saattaa käydä hermoon. Tällöinkin tosin kannattaa pitää mielessä että vauhdin laskeminen 5-10 km/h ei vaikuta juuri mitään matka-aikaan mikäli ajettava matka on vaikkapa vain muutamia kymmeniä kilometrejä. Ja jos matka on pidempi, on aika huonoa tuuria jos vaikkapa sadan kilometrin matkalla ei tosiaan ole yhtään paikkaa jossa pääsisi ohi.
Mika kirjoitti:
AMH kirjoitti: Lisäksi tuossa on hyvä pitää mielessä, että mittaustoleranssi lasketaan 'asiakkaan' hyväksi, eli mitatusta nopeudesta vähennetään (muistaakseni) 4%.
Edellisperjantaina sinivuokot kellottivat mulle 109, ja sitten kun pidettiin kisojen jälkeistä palaveria, ilmoittivat että tästä vähennetään automaattisesti "se 3 km/h"
Juu, kyllä se on 3 km/h riippumatta nopeudesta.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Mosa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1264
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Stormi

Re: Kyrsii!

#28

Viesti Mosa »

Samppa kirjoitti:
Paappa kirjoitti: Välillä Lahti - Mikkeli otettiin minusta varmaan kaunis valokuva. Saa nähdä mitä kuvaussessio maksoi, parikymppiä oli yli.

Vaan ei sovi valittaa, tyhmästä päästä kärsii kukkaro.
Suurrikollinen. Ethän mistään autotapahtumasta ollut tulossa ;)
Touche! :smt003

Ole Paappa varovainen Mikkeliin menemisen kanssa. Minä menin ja päädyin naimisiin. Ja vielä savolaisen kanssa. :smt057
Olli Leimu
Kepistä päähän vuodesta 1998
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Liikenneturvallisuus

#29

Viesti Kari Aittomäki »

YJT kirjoitti: Jos oikeasti haluaa tehdä kiusaa jotenkin järkevällä tavalla, niin kannattaa soittaa 112 ja toivoa että jossain kulmilla olisi vapaa partio...
Kiitos neuvosta, mutta tämä menettely on mulle kohtuullisen mahdoton.
Suunnilleen sama kuin silmripsivärin käyttö. Ei kykene. (puuteria mulla kyllä on ollu)

Ja sitäpaitsi, mähän nojauduin sivistyneen yhteiskunnan sanktiorakenteisiin.

Semivakavasti ottaen, itte pyrin ajaan kuin robotti.
Totaalisen ennalta-arvattavasti, alueella sallittua nopeutta.
Minä ihan oikeasti katson, että se annettu nopeusrajoitus tarkoittaa suurinta sallittua.
Poikkeukset vain erikoistilanteissa ja niissäkin alaspäin.
Mä katson että ohittelu ohittelun takia on senverran pässiä touhua ettei sellaset ansaitse kunnioitusta.
Liikenteessä päteminen on sellasta leikkiä että se maksaa henkiä, ei miltään kannalta puolusteltavissa.
Kiire ei ole pätevä peruste.

Olisin täysin valmis kriminalisoimaan autojen virittelyn ja rakentelun muutoinkin.
Teinibemarit on helvetisti vaarallisempia kuin kouluammuskelijat.
Autojen tehoja tulisi lakisääteisesti ja radikaalisti karsia, mitä helevattia tekee vehkeellä jolla pääsee kahta100a?
Rajoittimilla huippunopeus 120:n ja rikkojille raippaa, julkisesti.
Tai kahden viikon lainsuojattomuus.

Mä näen tuon hoopottamani kaltaiset Pär Saukot vapaana riistana.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Liikenneturvallisuus

#30

Viesti Samppa »

Kari Aittomäki kirjoitti: Olisin täysin valmis kriminalisoimaan autojen virittelyn ja rakentelun muutoinkin.
Teinibemarit on helvetisti vaarallisempia kuin kouluammuskelijat.
Autojen tehoja tulisi lakisääteisesti ja radikaalisti karsia, mitä helevattia tekee vehkeellä jolla pääsee kahta100a?
Rajoittimilla huippunopeus 120:n ja rikkojille raippaa, julkisesti.
Tai kahden viikon lainsuojattomuus.

Mä näen tuon hoopottamani kaltaiset Pär Saukot vapaana riistana.
Minä taas olisin täysin valmis kriminalisoimaan Karaten harrastamisen ja opettamisen. Karatekat ovat huomattavasti vaarallisempia mitä kouluammuskelijat. He jopa kehuvat ja levittävät tietoa vanhoista guruista jotka saattoivat tappaa viattoman päällekäyjän. Heidän treenien tehoa tulisi karsia lakisääteisesti. Mitä helvettiä tekee taidolla millä tapetaan yhdellä iskulla? Isku ja kuolema. Mieti montako iskua treenannut karateka tekee minuutissa! Tämän opettajille raippaa julkisesti. Näkisin tuon harrastuksen parissa viihtyvät vapaana riistana.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 89 kurkkijaa