Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Liikenneturvallisuus
Valvoja: Valvoja
- Andy
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 18952
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Oulu
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
- Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
Patsaat parantavat liikenneturvallisuutta. Tämän teoksen nimi on "Valaanpyrstön pelastama".
https://yle.fi/uutiset/3-11626626
https://yle.fi/uutiset/3-11626626
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 2047
- Lauteille: Tammikuu 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Thainyrkkeily
- Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily
Autoista
Mies ajeli automaatilla mökille viime viikolla ja alun vaihdekepin hamuilun jälkeen meni ihan mukavasti, sanoi, että voisi ottaa automaatin toistekin.
Tämän päivän iltapäivälehdessä oli taas tämmöinen ikävä ohitustilanne tallentunut autoilijan kameraan; https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008124222.html en ihan tajua, että joku noin lähtee ohittelemaan ruuhkaisella tiellä. Tai vaikkei oliskaan ruuhkaa, niin halloo taasen. Itse kohdattiin pari sankaria, jotka meidän mennessä kiihdytyskaistalla 120 km tunnissa tai vähän yli, niin parit nerot pyyhälsi oikealta ohi ties kuinka paljon vauhtia päällä... Hullun hommaa sano.
Tämän päivän iltapäivälehdessä oli taas tämmöinen ikävä ohitustilanne tallentunut autoilijan kameraan; https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008124222.html en ihan tajua, että joku noin lähtee ohittelemaan ruuhkaisella tiellä. Tai vaikkei oliskaan ruuhkaa, niin halloo taasen. Itse kohdattiin pari sankaria, jotka meidän mennessä kiihdytyskaistalla 120 km tunnissa tai vähän yli, niin parit nerot pyyhälsi oikealta ohi ties kuinka paljon vauhtia päällä... Hullun hommaa sano.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 147
- Viestit: 93920
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
Huh... Tuollaista ei voi enää perustella millään vahingolla tai edes sairauskohtauksella. Tuo on sitä nuorten uroiden rintaantakomista ja uhoamista - luulisin. En tiedä millainen ihminen siellä ratin takana oli, mutta varmaan poliisi sen jo tietää tuon videon perusteella. Rangaistus ei liene ihan pikkusakko.
Potkun WhatsApp-ryhmässä on tänään puhuttanut raskaan liikenteen piittaamattomuus jalankulkijoista ja nopeusrajoituksista sekä autoilijoiden suojatien eteen pysähtymättä jättäminen.
@Puni @AlexMachine
Potkun WhatsApp-ryhmässä on tänään puhuttanut raskaan liikenteen piittaamattomuus jalankulkijoista ja nopeusrajoituksista sekä autoilijoiden suojatien eteen pysähtymättä jättäminen.
@Puni @AlexMachine
-
- ilmaanpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 6
- Lauteille: Heinäkuu 2015
- Paikkakunta: Kangasala
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Lukkopaini
- Takalajit: Krav maga
Liikenneturvallisuus
On ollut vähemmän hauskaa seurata liikennettä nyt kun kotikonttorilta on vähitellen päässyt toimiston suuntaankiin. Moottoritiellä on tietyöt ja siksi 80km/h rajoitukset muutaman kilometrin matkalla, ei siis mitenkään pitkästi. Prätkällä kun ajelee sitten rajoitusten mukaan, mittarilla rontti 90, niin eiköstä vaan rekat aja sen verran lähellä ettei näe kuskia peilistä. Autot ohittelee kyllä sujuvasti, molemmin puolin ja ramppejakin apuna käyttäen. Satasen alueella saa sitten taas ajella aika monesta uudelleen ohi kun vauhti on sama rajoitteista riippumatta. Vaihdoin sitten peloissani vihreään vaihtoehtoon ja ajelen toistaiseksi nuo matkat ramilla, eipähän ole itse niin pahasti ottavana osapuolena vaikka meno onkin sama.
Onkohan aika kullannut muistot vai onko tuo meno ollut aina noin villiä Tampereella, en muista aiemmin olleen noin jännää ajella.
Onkohan aika kullannut muistot vai onko tuo meno ollut aina noin villiä Tampereella, en muista aiemmin olleen noin jännää ajella.
- Puni
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 3
- Viestit: 3862
- Lauteille: Kesäkuu 2010
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Taekwondo Ilshin
- Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu) - Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu - Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
Joo, tämä Kalasataman alue on ollut pitkään työmaana ja raskas kalusto pitää vieläkin oikeutenaan kaahata ihmisten varpailta koska kiire.
Aikani kuluksi olen pistänyt tavoitetuille firmoille viestiä heidän ja aliurakoitsijoidensa edesottamuksista.
Oma saldo perheen kesken on yhteensä kolmesti läheltä-piti allejäänti.
Vähän kohua nostattaakseni ja kansalaisaktiivisuutta lisätäkseni olen julkaissut lähettämiäni palautteita myös sosiaalisessa mediassa.
Aikani kuluksi olen pistänyt tavoitetuille firmoille viestiä heidän ja aliurakoitsijoidensa edesottamuksista.
Oma saldo perheen kesken on yhteensä kolmesti läheltä-piti allejäänti.
Vähän kohua nostattaakseni ja kansalaisaktiivisuutta lisätäkseni olen julkaissut lähettämiäni palautteita myös sosiaalisessa mediassa.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 147
- Viestit: 93920
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
Tämä menee jo vähän ohi otsikosta mutta kommentoin HarZan viestiä.
Olen asunut Tampereella kesästä 2003 alkaen. Kaupunki on kasvanut aivan uskomattoman paljon sinä aikana. Töitä olen tehnyt pääasiassa aika kaukana kotioveltani, joten lähikunnat ja niihin johtavat päätiet ovat tuttuja. Jostakin vuodesta 2015 alkaen huomasin, että liikennettä alkoi olla selvästi aiempaa enemmän, mikä sitten aiheutti enemmän ruuhkautumisia ja tietenkin kolareita. Tunnelin alkuajat olivat katastrofaalisia, mutta kun hitaat hämäläiset oppivat ison maailman tavoille, on se ollut oikein hieno liikennepäätös.
Tänä kesänä olen havainnut, ettei liikenne aiempien vuosien tapaan olekaan selvästi laantunut juhannuksen jälkeen. Enemmän autoilijoita samoilla teillä tarkoittaa kasvaneita riskejä.
Tampereen seutu on vetovoimainen. Uusia asuntoja rakennetaan ja niihin muutetaan ihan solkenaan. Siinä on puolensa ja puolensa, eikä vähiten liikenneturvallisuuden kannalta.
Olen asunut Tampereella kesästä 2003 alkaen. Kaupunki on kasvanut aivan uskomattoman paljon sinä aikana. Töitä olen tehnyt pääasiassa aika kaukana kotioveltani, joten lähikunnat ja niihin johtavat päätiet ovat tuttuja. Jostakin vuodesta 2015 alkaen huomasin, että liikennettä alkoi olla selvästi aiempaa enemmän, mikä sitten aiheutti enemmän ruuhkautumisia ja tietenkin kolareita. Tunnelin alkuajat olivat katastrofaalisia, mutta kun hitaat hämäläiset oppivat ison maailman tavoille, on se ollut oikein hieno liikennepäätös.
Tänä kesänä olen havainnut, ettei liikenne aiempien vuosien tapaan olekaan selvästi laantunut juhannuksen jälkeen. Enemmän autoilijoita samoilla teillä tarkoittaa kasvaneita riskejä.
Tampereen seutu on vetovoimainen. Uusia asuntoja rakennetaan ja niihin muutetaan ihan solkenaan. Siinä on puolensa ja puolensa, eikä vähiten liikenneturvallisuuden kannalta.
- Andy
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 18952
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Oulu
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
- Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
Eilen meni kyllä hermot, kun Oulun moottoritiellä Postin rekka alkoi ohittaa Postnordin "Pitkä Kuljetus" -rekkaa.
Postnordin nopeus oli ehkä 80 km/h ja Postin 80,5 km/h. Ohitus alkoi Kempeleessä ja päättyi juuri Tupoksen rampilla, mistä käännyin itse pois motarilta. Näiden väli on kartalta katsottuna viitisen kilometriä.
Paikalla on siis 100 km/h rajoitus ja rekat tukkivat molemmat kaistat. En tiedä miten pitkä jono taakseni ehti kertyä, mutta pitkä se oli.
Postnordin nopeus oli ehkä 80 km/h ja Postin 80,5 km/h. Ohitus alkoi Kempeleessä ja päättyi juuri Tupoksen rampilla, mistä käännyin itse pois motarilta. Näiden väli on kartalta katsottuna viitisen kilometriä.
Paikalla on siis 100 km/h rajoitus ja rekat tukkivat molemmat kaistat. En tiedä miten pitkä jono taakseni ehti kertyä, mutta pitkä se oli.
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
- Mänzy
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 4951
- Lauteille: Maaliskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
- Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)
Liikenneturvallisuus
Tuolla lailla toimivat eilen myös kaksi rekkaa kakkostiellä yhden niistä harvoista ohituskaista-alueista kohdalla. Kukaan muu perässä letkassa ajaja ei päässyt käyttämään turvallista ohitusmahdollisuutta. Jää psska maku ammattikuskeista...
Mikko Mänttäri
In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
- Andy
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 18952
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Oulu
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
- Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
Nuo vetivät siis niin pienellä nopeuserolla, että normaali 2-3 km ohituskaista ei olisi millään riittänyt ohitukseen. Aivan järjetöntä touhua, koska se nopeusero on niin mitätön, ettei ohittanut rekka kuitenkaan tule kovin paljon aiemmin seuraavalle pysähdyspaikalle vaikka sinne olisi pitkästikin.
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
- Mänzy
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 4951
- Lauteille: Maaliskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
- Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)
Liikenneturvallisuus
Jep, eri tilanne toki, mutta sama vikapäisyys.
Mikko Mänttäri
In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
-
- Viestit tässä aiheessa: 19
Liikenneturvallisuus
Itse olen opettanut jälkikasvulle, että väistää aina kuorma-autoja ja busseja oli heillä vihreä valo/suojatie tai ei. Ne voi jäädä katveeseen.
Näytin niile alla olevan klipin kun joku lapsi oli jäänyt oikealle kääntyvän kuorma-auton alle suojatiellä.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 147
- Viestit: 93920
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
Tulikin ammattikuljettajista mieleeni esittää kysymys, jonka olen unohtanut kirjoittaa tähän ketjuun jo useasti.
Suomi on iso maa, jossa on paljon pieniä eli kaksikaistaisia teitä, jolloin liikenteenkäyttäjien yhteistyö on monessa mielessä ja tärkeiten liikenneturvallisuuden kannalta keskeistä. Suurin osa potkulaisista muistanee, mitenkä merkityksellistä ohitustilanteissa on ollut edellä ajavan raskaan kaluston vilkun käyttäminen: vilkku oikealle on tarkoittanut takana ajavalle että latu on auki, ja vilkku vasemmalle on varoittanut vastaan tulevasta liikenteestä. Jälkimmäisessä tapauksessa ammattikuski on huomannut takana ajavan kyttäävän ohitusmahdollisuutta.
Tämä hyvä ja tärkeä tapa on TÄYSIN kadonnut. Miksi?
Suomi on iso maa, jossa on paljon pieniä eli kaksikaistaisia teitä, jolloin liikenteenkäyttäjien yhteistyö on monessa mielessä ja tärkeiten liikenneturvallisuuden kannalta keskeistä. Suurin osa potkulaisista muistanee, mitenkä merkityksellistä ohitustilanteissa on ollut edellä ajavan raskaan kaluston vilkun käyttäminen: vilkku oikealle on tarkoittanut takana ajavalle että latu on auki, ja vilkku vasemmalle on varoittanut vastaan tulevasta liikenteestä. Jälkimmäisessä tapauksessa ammattikuski on huomannut takana ajavan kyttäävän ohitusmahdollisuutta.
Tämä hyvä ja tärkeä tapa on TÄYSIN kadonnut. Miksi?
- Puni
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 3
- Viestit: 3862
- Lauteille: Kesäkuu 2010
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Taekwondo Ilshin
- Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu) - Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu - Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
- Puni
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 3
- Viestit: 3862
- Lauteille: Kesäkuu 2010
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Taekwondo Ilshin
- Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu) - Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu - Yhteystiedot:
Liikenneturvallisuus
Oon muuten pohtinut ihan samaa, ei nuo ainoat kadonneet ole.
Meneekö sitten massan piikkiin? Liikaa urpoja liikenteessä, että tavat säilyisi?
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa