Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Liikenneturvallisuus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Liikenneturvallisuus

#61

Viesti Paappa »

Polvi kirjoitti: Autosta on loppujen lopuksi aika paha sanoa yhtään mitään; kaverini osti opiskeluaikana Maseratin. Ei se muuta vaadi kuin pientä panostusta jos haluaa vähän erikoisemman auton, mitä tuo X5 ei siis edes ole.
Onhan se hyvä että ihmisellä on tavoitteita.
Polvi kirjoitti: Ja mistäs tiedät, vaikka kuljettajalla oli oikeasti hyvä syy ajaa tuota vauhtia? ;)
Kyllä varmaan näin on, kuten tuossa vähän aikaisemmin selitin. Näitä poliisi varmasti kuuntelee mielellään.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Liikenneturvallisuus

#62

Viesti kenttiensankari »

Etkös siekin Paappa vasta saanut sakot ylinopeudesta?
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Liikenneturvallisuus

#63

Viesti Paappa »

kenttiensankari kirjoitti: Etkös siekin Paappa vasta saanut sakot ylinopeudesta?
Rikemaksulla selvisin, vauhtia ei ollut niin paljon. En myöskään tehnyt mitään erityisiä temppuja siinä samalla.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 4152
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Liikenneturvallisuus

#64

Viesti YJT »

Samppa kirjoitti: Mitä noihin YJT:n mainitsemiin keskinopeutta mittaaviin pönttöihin tulee, niin nehän ne vasta fiksulta kuulostavatkin. Pitääkö niiden välissä sitten himata sen ohitetun eteen ja ajella seuraavalle tolpalle alle rajoitusten, jos vaikkapa turvallisuus syistä erehtyi nostamaan nopeuden hetkellisesti ohitustilanteesa yli rajoituksen?
Niin, nehän siis mittaavat keskinopeutta. Jos edellä ajava on ajanut alle rajoituksen, sehän on jo laskenut sitä keskinopeutta, joten nähdäkseni riittää jos ensin ajaa sen hitaamman perässä "alinopeutta", sitten ohittaa korkeintaan lievää ylinopeutta käyttäen, ja sen jälkeen siirtyy ajamaan suurinta sallittua?

Jos edellä ajava ajaa välilllä ylinopeutta ja välillä alinopeutta, niin välinhän voi antaa kasvaa sen ylinopeusjakson aikana jolloin ei heti itse tarvitse ruveta jarruttelemaan kun edellä ajava hidastaa. Tämä taas tekee omasta matkanteosta vähemmän stressaavaa, se vähentää ohittamistarvetta, ja sillä tavalla säästää polttoainetta.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Khiaim
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 47
Lauteille: Tammikuu 2009

Rattijuopumus

#65

Viesti Khiaim »

bodyguard kirjoitti:
YJT kirjoitti: Itse kun olen noita kameratolppia katsellut, niin mielestäni niiden sijoittelu on pääsääntöisesti ihan asiallista. En muista juurikaan bonganneeni paikkoja joissa tolppa olisi esim. välittömästi nopeusrajoituksen alenemisen jälkeen
Ainakin viitostiellä on useampaankin kertaan mielestäni.
Näin on, ja myös varulta ohituskaistankin päässä, jos jollain on vauhdit sattunut liikaa ohitellessa karkaamaan ;)
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 131
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Liikenneturvallisuus

#66

Viesti Polvi »

Paappa kirjoitti:
kenttiensankari kirjoitti: Etkös siekin Paappa vasta saanut sakot ylinopeudesta?
Rikemaksulla selvisin, vauhtia ei ollut niin paljon. En myöskään tehnyt mitään erityisiä temppuja siinä samalla.
En minä vaan ne muut! :maahan:
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Liikenneturvallisuus

#67

Viesti Paappa »

Polvi kirjoitti:
Paappa kirjoitti:
kenttiensankari kirjoitti: Etkös siekin Paappa vasta saanut sakot ylinopeudesta?
Rikemaksulla selvisin, vauhtia ei ollut niin paljon. En myöskään tehnyt mitään erityisiä temppuja siinä samalla.
En minä vaan ne muut! :maahan:
Heh. On siinä minusta eroa, jos turvallisessa paikassa ottaa rikesakon verrattuna siihen että ylinopeutta on 30 kmh ja ohittaa vasemmalta ohituskaistapaikassa kaksi rinnakkain menevää autoa, samalla mennen yli keltaisen viivan vastaantulevien kaistalle.

Itseasiassa tuo oli elämäni ensimmäinen ylinopeussakko. Toisaalta mitä minä tätä sinulle selitän, aivan yhdentekeväähän se on.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Liikenneturvallisuus

#68

Viesti Samppa »

YJT kirjoitti: Niin, nehän siis mittaavat keskinopeutta. Jos edellä ajava on ajanut alle rajoituksen, sehän on jo laskenut sitä keskinopeutta, joten nähdäkseni riittää jos ensin ajaa sen hitaamman perässä "alinopeutta", sitten ohittaa korkeintaan lievää ylinopeutta käyttäen, ja sen jälkeen siirtyy ajamaan suurinta sallittua?

Jos edellä ajava ajaa välilllä ylinopeutta ja välillä alinopeutta, niin välinhän voi antaa kasvaa sen ylinopeusjakson aikana jolloin ei heti itse tarvitse ruveta jarruttelemaan kun edellä ajava hidastaa. Tämä taas tekee omasta matkanteosta vähemmän stressaavaa, se vähentää ohittamistarvetta, ja sillä tavalla säästää polttoainetta.
Keskinopeutta juu, mutta eikö kyse oli tolpan välin keskinopeudesta eikä koko tieosuuden? Mistäs sitä silloin tietää onko jo kerännyt tuota alinopeutta laskettuun "saldoon" ennen ohitusta vai sattuuko ohittamaan juuri tolpan kohtalla ja sitten kun ajaa seuraavalle tolpalle on tuo väli menty liian nopeasti? Toivotaan, että noihin joku järki tuleee, mutta vaikea on koittaa ajatella positiivisesti, kun täällä muutenkin tuo ylinopeussakotus on mitä on.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 4152
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Liikenneturvallisuus

#69

Viesti YJT »

Jos näin kävisi, niin ainakin keskinopeusmittaus olisi paljon helläkätisempi autoilijalle kuin hetkelliseen mittaukseen perustuva sakotus. Ja toisaalta, mikäli ohitus täytyy tehdä suurella ylinopeudella ja ennen ohitusta kertynyt "alinopeuskertymä" on kovin pieni, voidaan hyvällä syyllä kyseenalaistaa ohituksen järkevyys ja tarpeellisuus.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Liikenneturvallisuus

#70

Viesti Samppa »

YJT kirjoitti: Ja toisaalta, mikäli ohitus täytyy tehdä suurella ylinopeudella ja ennen ohitusta kertynyt "alinopeuskertymä" on kovin pieni, voidaan hyvällä syyllä kyseenalaistaa ohituksen järkevyys ja tarpeellisuus.
Niin tätähän tämä on. Jos lähdet tolpan kohdalta, ei alinopeuskertymää ole mittaustavan mukaan. Mutta samapa tuo. Tulee jos on tullakseen...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 147
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Liikenneturvallisuus

#71

Viesti Mika »

Tampere ulos.
Tampereella ei Liikenneturvan tilastojen perusteella ole syytä itsekehuun liikennevalokäyttäytymisessä.

Noin kymmenessä kaupungissa seurataan vuosittain punaisia päin ajamista muutamassa risteyksessä. Liikenneturvan selvitysten mukaan Tampereella tilanne on tässä suhteessa mustimpia.
[114_www]http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/133316.shtml[/114_www]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 147
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Liikenneturvallisuus

#72

Viesti Mika »

Tampere sisään.
Liikuteltavuudestaan huolimatta uudet kamerat muistuttavat ulkoisesti nopeusvalvontakameroita. Poliisin lisäksi uudesta teknologiasta voivat hyötyä myös tienpitäjät, sillä kameroihin suunnitellaan ajokelin seurantaa. Poliisille tietoa lähettävä kamera voisi siis samalla ilmoittaa myös tienpitäjälle vaikkapa sen, onko tiellä suolauksen tarvetta.
[114_www]http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/53408-e ... liisit-nyt[/114_www]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 147
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Liikenneturvallisuus

#73

Viesti Mika »

Poliisi on pian tarkan tehtävän edessä, sillä syksyksi suunnitellaan ylinopeuksien valtakunnallista nollatoleranssia. Käytännössä se tarkoittaa poliisin puuttumista jo kolmen kilometritunnin ylinopeuteen. Avuksi valjastetaan entistä tiukemmin nopeutta mittaavat kamerat.
[114_www]http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/05/p ... origin=rss[/114_www]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Liikenneturvallisuus

#74

Viesti Samppa »

Näin ne suurrikolliset taas kitketään liikenteestä. Tuntuu resursseja riittävän tähän hommaan.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 147
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Liikenneturvallisuus

#75

Viesti Mika »

"Mopoilu on karannut käsistä", sanoo Liikenneturva.

Mopoilu ei ole lastenleikkiä vaikka monelle nuorella kaksipyöräinen onkin. Liikenneturvan mukaan mopoilu on nuorten suosimista liikkumismuodoista kaikkein riskialttein. Matkan pituuteen suhteutettuna mopoilijan riski joutua onnettomuuteen on jopa 50-kertainen autoilijaan verrattuna.
[114_www]http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/142937.shtml[/114_www]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kari Aittomäki ja 130 kurkkijaa