Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Roskaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Abe Simpson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1565
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Springfield Retirement Castle

Roskaaminen

#46

Viesti Abe Simpson »

Fyysinen koskemattomuus on kyllä useissa tapauksissa yliarvostettua. Veikkaan että nuorukainen olisi lähestulkoon missä vaiheessa hyvänsä voinut estää osakseen saamansa retuutuksen omalla käytöksellään - mutta luotti edellä mainittuun koskemattomuuteen, joka tällä kertaa osoittautui harhakuvitelmaksi.

Toki mahdollisia muuttujia on niin paljon, että mitään varmaa on vaikea sanoa - valitettavaa on että oikeudessa saumoistaan auennut huppari painaa enemmän kuin mikään muu. Sympatiani ovat kuitenkin vanhuksen puolella, oletan että aikomuksensa oli pohjimmiltaan hyvä tai ainakin haluan uskoa niin.
"Pallomerimies on erimies"
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Roskaaminen

#47

Viesti Mika »

Sitav Abdullah kirjoitti: Tässä tuli taas äärimmäisen huono vertaus/esimerkki.
Olemme tästä ihan samaa mieltä :lol:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
m4G-
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 604
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Sipoo

Roskaaminen

#48

Viesti m4G- »

Iänkaikkinen juupaseipäs-väittely... Mielestäni mies meni liian pitkälle käydessään käsiksi nulikkaan. Enhän minäkään kaiken maailman jumalansanan lähettiläitä piekse, kun tuppaavat suunsa avaamaan ja saarnaamaan minulle. Tavallaan pieni pelästyminen ei mielestäni pitäisi kaataa nuoren maailmaa niskaan, tai aiheuttaa tälle kauheita muita ongelmia, mutta kun laki sen käsiksikäymisen kieltää... Ja liika on myös aina liikaa.
wut...
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Roskaaminen

#49

Viesti Sitav Abdullah »

m4G- kirjoitti: Iänkaikkinen juupaseipäs-väittely... Mielestäni mies meni liian pitkälle käydessään käsiksi nulikkaan. Enhän minäkään kaiken maailman jumalansanan lähettiläitä piekse, kun tuppaavat suunsa avaamaan ja saarnaamaan minulle. Tavallaan pieni pelästyminen ei mielestäni pitäisi kaataa nuoren maailmaa niskaan, tai aiheuttaa tälle kauheita muita ongelmia, mutta kun laki sen käsiksikäymisen kieltää... Ja liika on myös aina liikaa.
Olipa huono vertaus... :D .

Aivan samaa mieltä olen kanssasi(tosin en pitäisi poikaa nulikkana).
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1333
Lauteille: Lokakuu 2007

Roskaaminen

#50

Viesti Fubarbarian »

^ Nulikka tarkoittaa huonotapaista nuorta jannua, eli se on juuri oikea sana.
A suspicious mind is a healthy mind
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Roskaaminen

#51

Viesti Sitav Abdullah »

Fubarbarian kirjoitti: ^ Nulikka tarkoittaa huonotapaista nuorta jannua, eli se on juuri oikea sana.
Sanan negatiivinen sävy heitti minut vähän pois raiteilta. Kuulosti paremminkin melkeinpä äpärältä.
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
m4G-
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 604
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Sipoo

Roskaaminen

#52

Viesti m4G- »

Se oli se ideakin. Eli pidän molempia osapuolia melkeimpä samanverran syyllisinä, vaikka kyllä olen itsekkin roskannut. Yleinsä oma roskaaminen kyllä ei ole tahallista, pikemminkin sellaista ajattelemattomuutta, ettei vain huomaa/tajua, että tekee jotain.
wut...
Kuvake
pulkkanaru
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 624
Lauteille: Elokuu 2006

Roskaaminen

#53

Viesti pulkkanaru »

Muistuupas mieleen yksi kerta vuodelta 95- tai 96- kun oltiin poikien kanssa oikeen niinku kirkonkylällä ainaki iltakahdeksan aikaan niinku kovasti hillumassa. Kavereitten kanssa reteesti heitettiin karkkikääreet hankeen ja oikeen kiroiltiinkin....ja sit naapurin 70vee täti sattu näkeen kaiken, rikkoi meidän putkinäön ja retuutti, samalla varsin värikästä kieltä käyttäen, keräämään ne roskat aika nopeeseen pois julkisesta ympäristöstä. Yllättävän reipas pihtiote oli kyllä emännällä joka oli kannellu maitotonkkaa varmaan sen 50 vuotta elämästään.
Mun kaksitoistavuotiaan hauras ego kärsi niin kovan kolauksen että vaihdoin vähän aikaa tienpuoltaki kun se tuli potkukelkalla vastaan. Ai niin joo ja kotona sain äiteeltä vähän lisää ympäristökasvatusta kun se kuuli että vanhan ihmisen täytyi itseensä noin vaivata. :smt003
"Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta."
-Alivaltiosihteeri-
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roskaaminen

#54

Viesti Mjölnir »

Täytyy tunnustaa, että olen osallistunut nulikoiden kasvattamiseen muutama kuukausi sitten viimeksi.

Olin menossa kauppaan lähellä sulkemisaikaa, kun noin mopo-ikäinen, 5-6 hengen lauma oli repimässä kaupan pihalla olevien istutusten tukipuita irti maasta.

Aloitin näkyvän katseella seuraamisen heti paikalle tultuani. Ohikulkiessa pysähdyin muutaman metrin päähän ja jatkoin avointa katomista. Kun tällä läsnäololla ei ollut mitään vaikutusta, sanoin "Hei, antakaan niiden istutusten olla, ne ovat jonkun omaisuutta". Tähän sitten tuli välitön vastakuitti "Miks annettais?". Minä siihen, että "kun ne ovat jonkun omaisuutta, ja omaisuutta ei saa tuhota". Tähän sitten porukan kellokas: "..tai mitä?", ja minä siihen, "ei tule nenä niin kipeäksi, jos vaikka kompastuu niitä repiessään". Ja perään jäätävä tuijotus.

Nulkit reagoivat defenssimekanismilla: erittäin hermostunut naurunpyrähdys "ei tuu nenä kipeeks". Kävelin kauppaan sisälle.

Muutaman minuutin kuluttua tulin ostosten kanssa ulos. Jengi oli vielä pihalla. Mutta vahingonteko oli lakannut. Kun kuljin ohi, joku huusi "tulee nenä kipeäksi". Laski ostoskassin maahan, ja käännyin hitaasti kohti psyko-ilmeeni päällä. Ja en todellakaan ole mikään empaattisen näköinen ihminen kokomustaan pukeutuneena, millin koneella ajetun tukan ja sen verran ison kropan kanssa, että herätti väkisin epävarmuutta kynäniskojen keskuudessa. Pojat nousivat mopoilleen ja ajoivat pois. Ja se tukipuu, jonka olivat aiemmin repineet oli laitettu paikalleen.

Jos huutelu olisi jatkunut, olisin mennyt lauman johtajan eteen, naama millin päähän sen naamasta kertomaan pari kasvatuksellista seikkaa. Mutta minä en olisi aloittanut fyysiseksi käymistä. Koko ajan mielessä se seikka, että tässä on kuitenkin valvontakameran kuvassa, eli homma pitää hoitaa asiallisesti.

Lopputulos: hyvä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1333
Lauteille: Lokakuu 2007

Roskaaminen

#55

Viesti Fubarbarian »

^ HYVIN HOIDETTU! Taas malliesimerkki siitä, miten puhe tehoaa, kun sen takana on väkivallan uhka.
A suspicious mind is a healthy mind
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Roskaaminen

#56

Viesti Jarppa »

Mullakin on yksi kokemus tuollaisesta. Näin joidenkin 14-15 v poikien potkimassa ja yrittämässä kaataa lyhtypylvästä. Lähdin juoksemaan kohti ja huusin kovaan ääneen "SAATANA". Mukana sattui olemaan koira, joka innostui huudostani myös, ja lähti juoksemaan poikia kohti aika kovaa vauhtia. Pojat pelästyi huutoani ja kohti juoksevaa koiraa sen verran että juoksivat meikää lujempaa karkuun. Kutsuin koiran luokse ja annoin poikien jatkaa juoksuaan. :lol:
m4G-
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 604
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Sipoo

Roskaaminen

#57

Viesti m4G- »

+1 =D>
wut...
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Roskaaminen

#58

Viesti mronkain »

Roskaaminen on siitä helppo asia, että se on selvästi näkyvää ja konkreettista. Ja kuitenkin moni täälläkin roskaamista paheksuvista todennäköisesti harrastaa itse vastaavia juttuja, tosin eri tavalla (energiantuhlausta, tarpeetonta yksityisautolla ajelua yms.). Se on vähän sama kuin eläinsuojelu, on helppo tuntea sympatiaa kivoja, pörröisiä eläimiä kohtaan, mutta kuka vakavissaan ehdottaa esim. torakoiden, täiden tai hyttysten suojeluohjelmaa tai humaania kohtelua?

Ja tämähän ei ollut sitten minkäänlainen puheenvuoro roskaamisen puolesta, päin vastoin. Meinaan vaan että näkökulmaa voisi laajentaakin.

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Roskaaminen

#59

Viesti Mika »

mronkain kirjoitti: Ja tämähän ei ollut sitten minkäänlainen puheenvuoro roskaamisen puolesta, päin vastoin. Meinaan vaan että näkökulmaa voisi laajentaakin.
Kyllä ne vihreät käyttää näköjään kaikki tilaisuudet hyväkseen, kun pitää värvätä uusia jäseniä... brushteeth
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Roskaaminen

#60

Viesti bodyguard »

Meinaat että roskaamista käsittelevässä ketjussa pitaisi aihetta laajentaa muualle kuin roskaamiseen?

Tuota kestavaa kehitysta yms. kasitellaan jo muissa ketjuissa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 115 kurkkijaa