Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Minna
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 623
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Stormi

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#16

Viesti Minna »

Lyhyiden hiuksien hyvä puoli on tosiaan se, että niiden hoitaminen on vaivattomampaa kuin pitkien hiusten. Mulla ainakin lyhyet hiukset kuivuivat 10 minuutissa, kun pitkillä hiuksilla menee yli puoli tuntia. Itse totesin hyvälaatuisen vahan olevan paras lyhyiden hiusten laittamiseen minulla, kun on liukkaat, taipuisat ja ohuet hiukset. Pitkänä hiuksien laittoon menee vähemmän aikaa kuin voi laittaa ponnarille, mutta näissä hiuksissa ei edes kunnon letti tahdo painiessa pysymään. Jos painisin säännöllisesti, leikkauttaisin lyhyet hiukset. Minun ainakin oli käytävä parturilla vähintään kuuden viikon välein, jotta malli pysyi siistinä.
Kuvake
Woodpeckress
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 76
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Nokia

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#17

Viesti Woodpeckress »

Mulla on aina ollut pitkät hiukset, enkä voisi kuvitella niitä leikkaavani. Tällä hetkellä hiukseni ovat lapaluihin, ehkä jopa hieman yli. Reeneissä kietasen ne semmoiselle rennolle nutturalle, eikä ole kyllä ikinä haitannut. No, se tietysti selittyy myös sillä, ettei meillä tehdä mitään sellaista, missä hiuksista olisi haittaa.
En voisi kuvitellakaan itselleni lyhyitä hiuksia, en edes sellaisia, mitkä olisi johonkin tuohon kaulalle. Hyh. Näyttäisinkin varmasti ihan idiootilta. :D Otsahiuksetkin ovat no-no -listalla, koska olen laiska laittamaan hiuksiani sen kummemmin (aamulla harjaan ne suoraksi ja se siitä), ja jo muutaman pinnin laittaminen on liian suuri ponnistus. Otsahiuset ovat vain aina tiellä.
Hakkaa kuin tikka.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#18

Viesti Tyttö »

Ehkä joidenkin on vaikea kuvitella, mutta mulla on ollut noin 20 vuotta pitkät hiukset (pisimmillään jäivät takapuolen alle istuessa) ja lopun aikaa lyhyet. En aikanaan voinut kuvitellakaan leikkaavani tukkaa lyhyeksi tai edes polkaksi, nyt taas en voi ymmärtää, miten en tajunnut leikata tukkaa lyhyeksi jo aikaa sitten. Lyhyt tukka sopii mulle paremmin ja on helppohoitoinen. Oikeastaan ainoa vaiva on käydä leikkauttamassa se 6-8 viikon välein. Senkin tekee parturi, itse ei tarvitse kun saapua paikalle. :D
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#19

Viesti cyt »

Joo, se haitta näistä lyhkäsistä kyllä on, että kaipaa tosi usein leikkaamista jos haluaa tietyn mallin pitää. Nytkin jo rehottaa pää silleen et pitäs päästä kampaajalle :(
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Kuvake
Wombattle
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 59
Lauteille: Huhtikuu 2009

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#20

Viesti Wombattle »

cyt kirjoitti: Lyhyet jyrää kyllä. Ei jää aina alle jossain mattopainissa tai heitoissa väliin. Eli kyllä pitkät on tiellä!
Vähemmän vaivaa, ei tartte väsää mitään ennen treeniä. Mut uhraan sen pari min et laitan
ranskalaiset letit ja ne sit nutturalle niskaan kahella jämäkällä ponnarilla. Pysyy kii matossa ja pystyssä, ei oo tiellä. Mullon nyt kasvanu tukka ristiselkään asti vai onkohan jo kohta peppuun enkä haluais leikata kun pitkä tukka on vaan niin helppo kiireaamunakin vaa heittää ponnarille. Se kasvo silleen etten männy 2 v parturille. Hiuslisäkkeet vaikuttaa ehkä vähän turhakkeelta mut toisaalta voi olla hyvä valinta jollekin toiselle : )
"We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars."
-Oscar Wilde
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2049
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#21

Viesti katar »

Pidennyksistä en tiedä kun ei ole tarvetta ollut, mutta aina välillä mielessä käy, että josko leikkais lyhyeksi... Vallankin kun on helteinen ilma, ja hiukset roikkuvat niskassa hiostamassa :evil: . Mutta mä näytän auttamatta pojalle, jos vedän lyhyeksi, se on todettu kertaalleen, ni ehkä ei. Plus että mä olen maailman laiskin laittamaan tukkaa, en jaksais nysvää aamulla sen kanssa. Mulla on liukas, piikkisuora tukka, johon ei meinaa mömmöt auttaa, saa laittaa lakkaa, muotovaahtoa yms. jotta se taipuis ees jonnekin suuntaan.
Niin nyt hiukset on tohon puoleen selkään, mut kuhan ollaan lomalla Thaimaassa(lähtö 1.8.)ni käyn kampaajalla, saa leikata semmonen 10 senttiä pois ja tasoittaa otsatukan.
Kuivumisesta vielä, et mulla kuivaa kans ihan sikahitaasti, paksu tukka, ni sen kanssa on aina talvella yhtä tuskaa, ei voi ees kuvitella pesevänsä aamulla lettiä, ei se kuivais millään. Eikä jaksa nousta kukon laulun aikaan :D ni pitää pestä illalla.
...josta tuli mieleen, kuinka aikoinaan pesin illalla letin, menin letti märkänä koisimaan ja nukuin sit tosi näpsästi käsi otsalla, otsahiukset käden päällä, joten aamulla tukka sojotti pystyssä kuin Billy Idolilla konsanaan. Mikään määrä lakkaa, tms ei meinannut auttaa; oli tosi soma tyyli sinä päivänä... :roll:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
flammac
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 664
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Taekwon-do
Takalajit: Hapkido

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#22

Viesti flammac »

Itselläni on tuonne puoleen väliin selkään ulottuvat hiukset, eli niitä varmaan voisi kutsua pitkiksi. Omasta mielestäni nämä ovat helpot treeneissä, lähes poikkeuksetta kun pidän aina useampaa ranskalaista lettiä, niin ei se lettiosakaan jää mitenkään erityisen pitkäksi. Kyllähän se tukka välillä väliin jää vääntäessä, mutta itselleni ei sopisi ollenkaan lyhyt tukka joten mieluummin kärsin ne muutamat harvat kerrat kun ne väliin on jäänyt. Joskus oli myös kuituletit, jolloin tukkaa oli riittävästi takapuoleen asti :D Niitä sitten kutsuisin todella hankaliksi treeneissä, koska märkinä ne painoivat tuhottomasti ja olivat aina jonkun välissä...Tosin en pitänyt niitä kuin muutaman viikon. Varsinaisia hiusten pidennyksiä ei ole ollut, ne kuitenkin ymmärtääkseni käyttäytyvät hieman erilailla. -)
Kuvake
Viivi
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 46
Lauteille: Lokakuu 2008

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#23

Viesti Viivi »

Tyttö kirjoitti: Tarpeeksi lyhyt kun on, niin puoli minuuttia on ihan kelpo aika tukan laittamiseen... 8-)
Samaa mieltä :D Eikä tarvitse kovin lyhytkään tukka olla, itselläni ulottuu melkein leuan korkeudelle. Ne on just sopivan lyhyet, kun ponnarille tms. niitä ei saa millään. Mikäs sen mukavampaa, kun liikkamaikatkaan ei voi valittaa, vaikka hiukset heiluu silmillä.. Vaikka kyllähän se itseäkin joskus haittaa, näkeminen on kuitenkin ihan kivaa.

Mun hiukset saa ainakin riittävän hyvän näkösiks, kun vaan pesee joka aamu ja vähän pöyhii kuivuessa. Täytyy vaan aina jaksaa herätä suihkuun.. Onneks lyhyet kuivuu nopeesti. Ja tulevaisuudessa todennäkösesti mun letti vaan lyhenee, yhtenä syynä asepalvelus parin vuoden päästä. Tietysti sais siellä pitkätkin hiukset olla, mutta siinä vaiheessa, kun on leirillä eikä hiuksia ole viikkoon pesty, voi ne lyhyet olla vähän kivemmat..
Kuvake
lakstingala
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20
Lauteille: Helmikuu 2010
Paikkakunta: Tampere

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#24

Viesti lakstingala »

Tyttö kirjoitti:
synesthesia` kirjoitti: Lyhyet on ihan kätevät, tosin se, ettei niiden laittamiseen menisi aikaa, on vale. Paitsi jos ei satu olemaan pikkutarkkaturhanniuhottajaperfektionisti niin kuin eräät..

Leikkasin joulun aikaan letin pois. Takaa noin viiden sentin pituiset, mömmöillä pystyyn ja eteen jätin etuhiukset ja semmoiset pitemmät leuhakkeet korvien eteen. Kätevät, ei tule pitkiä hiuksia ikävä kun on kuitenkin kasvojen ympärillä jotain~
Sullahan on vielä pitkä tukka, jota joutuu laittamaan... :smt003

Tarpeeksi lyhyt kun on, niin puoli minuuttia on ihan kelpo aika tukan laittamiseen... 8-)
Komppaan tätä, juuri tänään ajelin sivut ja takaosan trimmerillä lyhyeksi. 8-) Päällisosa on vähän pitempi, muttei roiku silmillä. Tämä malli rokkaa, mitä nyt aamuisin on jänskiä töyhtöjä päälaella.
http://humanistiapina.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#25

Viesti nora »

Mä olen hiusihminen. Tykkään laitella tukkaani ja nimenomaan pitää sitä pitkänä. Tällä hetkellä tuo moppi on ulottuu yli puolen selän. Luonnollisesti lyhyt tukka on kontaktilajeissa kätevämpi ja on tuossa pariin otteeseen tultu kiroiltua kun on reuhka tiellä mutta en koskaan, en ikinä, en MILLOINKAAN tule leikkaamaan hiuksiani lyhyeksi. Tein sen kerran ja samaa virhettä en toista.
Aikku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 773
Lauteille: Syyskuu 2008

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#26

Viesti Aikku »

ranskalaiset letit on pitkän tukan kans aika pop ja rock.
itse en vain osaa tehdä kahta lettiä ja otsatukan (VIRHE!) kasvatus on kesken, joten yhden letin saaminen tarpeeksi tiukaksi ylhäältä asti on vaikeaa.

Viime viikolla tukka pysyin suht hyvin ojennuksessa kun tein kaksi saparoa, tupeerasin ja kieputin nutturoiksi.

Mutta vaikka kiroan pitkää tukkaa ja mieli tekisi leikata lyhyeksi, niin en sitä tee, koska se kasvatus takaisin on tuskaisempaa kuin otsatukan kasvattaminen pitkäksi.
"hikiset ihmissolmut pelastaa mut ihmissuhdesolmuilta"
Zia
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 114
Lauteille: Marraskuu 2009

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#27

Viesti Zia »

Pitkät hiukset eivät haitanneet ainakaan taekwondossa aikoinaan. Tietysti kuperkeikat jne olivat vähän haastavia ja välillä meni niskat melkein nurin kun letti jäi olkapään alle.
Tällä hetkellä hiukset ovat leukamittaan ja yritin kasvattaa pitkää mallia. Vaan kampaaja päättäväisesti sanoi ettei tykkää edellisestä leikkauksestani ja korjailee sitä vähän, sillä seurauksella että tukka lyheni tupsuittain 10 cm. Tällä hetkellä sitä ei saa siis enää ponnarille (nyyyyyyh), mutta treenien kannalta tuhannesti kätsämpi tällainen snadisti lyhyempi malli. Olisin vaan niin kovasti halunnut pitkästä aikaa pitkän tukan, mutta se jolla on sakset sanelee säännöt.. :(
Noh.. Onhan polkkakin "ihan kiva". Silti iski kampaajan tuolissa kauhu ja tuskankyynel kun kasvatustyö meni hukkaan.

Minusta lyhyet hiukset ovat mielettömän seksikkäät, mutta pitkät ihanan naiselliset. Treenien kannalta lyhyet ovat helpommat, mutta pitkät näyttävämmät.
Kuvake
neema
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 204
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti/Hki/Tre

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#28

Viesti neema »

Kuperkeikoissa ponnari on tiellä ja samoin muutenkin painiessa hiukset jää välillä ikävästi väliin. Ja tietty tatamilla on aina kasa irtohiuksia. En kuitenkaan halua leikata hiuksia lyhyeksi, kun muuten pitkät hiukset on superkätevät. Ei tarvii laittaa mitenkään ja pystyy vaikka saunoon pesemättä niitä (tai siis ainakin mä pystyn). Lyhyiden hiusten kanssa eläminen oli säätämistä, kun tarvi aina olla lakkapullo mukana.
Kuvake
lakstingala
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20
Lauteille: Helmikuu 2010
Paikkakunta: Tampere

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#29

Viesti lakstingala »

neema kirjoitti: Lyhyiden hiusten kanssa eläminen oli säätämistä, kun tarvi aina olla lakkapullo mukana.
Nojaa, ei välttämättä. Itse ainakin olen sen verran brutaali, etten juuri laita hiuksiani. :D Tietysti välillä on kausia, jolloin tulee ängettyä päähän muotoilutuotteita, mutta pääpiirteittäin naturellina mennään.
http://humanistiapina.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
neema
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 204
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti/Hki/Tre

Pitkät vs lyhyet (hiukset)

#30

Viesti neema »

Niinpä niin... Sen verran turhamainen kuitenkin olin lyhythiuksisena, että niitä laitoin. Pitkiä ei tarvitse laittaa, joten kai musta on sitten tullut vanhemmiten laiska :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 118 kurkkijaa