Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#166

Viesti MikkeM »

Mä olen tehnyt niin, että keltuaiset kattilaan ja vatkannut/sekoittanut voin(hiemanjäähtyneen) ohuena nauhana sekaan.

Yleensä otan pois liedeltä ja sitten lisään mausteet ja ennen tarjoilua hieman lämmitän, en pidä koko ajan levyllä, enkä kuumenna kiehuvaksi, voi leikata aika helposti.
Sementti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 188
Lauteille: Toukokuu 2011

Re: Kokkaaminen

#167

Viesti Sementti »

Valkkari redusta puhuin jooh, yhdessäkään kuppilassa sitä ei ole vielä ilman tehty missä itse olen työskennellyt. Kai muistatte sen hollandaisen vääntää sitten kirkastetusta voista? Suoraan kattilassa syntyy muttei ikinä yhtä kuohkeaa kuin vesihauteessa.

Niin ja hollandaisea ei todellakaan lämmitellä uudestaan, lieden viereen sopivan lämpöiseen paikkaan. Toki maizenalla + kuohukermalla kestää melkein keittääkin mutta hollandaisesta ei ole enää sen jälkeen kyse vaikka sellaisena sitä myydäänkin.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#168

Viesti AlexMachine »

Tosi prot tietysti hankkivat hollandaisen tekoa varten Hotmixerin joka lämmittää tai kypsentää, ja pitää halutussa lämpötilassa sekä sekoittaa samalla. Testailin pari viikkoa sitten töissä ja on eri peli. Hintaakin on sitten sen mukaisesti eli 1 kiloeuron verran :)
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kokkaaminen

#169

Viesti Jussi Häkkinen »

AlexMachine kirjoitti: Tosi prot tietysti hankkivat hollandaisen tekoa varten Hotmixerin joka lämmittää tai kypsentää, ja pitää halutussa lämpötilassa sekä sekoittaa samalla. Testailin pari viikkoa sitten töissä ja on eri peli. Hintaakin on sitten sen mukaisesti eli 1 kiloeuron verran :)
Jaa ettei KitchenAidin mikserin ympärille saatava, 300 asteeseen menevä lämpösukka (jonka valmistaja on hyväksynyt) riitä? Jumalauta. (Joo, tiedän Hotmixerin olevan tuohon tehty dedikoitu vempele. Hieno, ei vain ihan heti ole etusijalla kun sukka kuitenkin löytyy ja annoskoko on max. neljä).

Maksoi muuten inan reilun huntin ja istuu lasipönikän päälle just eikä melkein. Adapteri maksoi kolme euroa.

Vispaan silti Hollandaisen, koska siinä on joku juttu (ostin kaasuttomaan kämppään parilevyn ja pullon...). Pekonihollandaisea ja muita härövirityksiä (mm. vanukkaita) varten tuo nousee aina silti pöydälle. Ehdoton vehje.

Maksamakkaran teko lennosta on suositeltavaa. Hotmixerillä sama keikka.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#170

Viesti AlexMachine »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
AlexMachine kirjoitti: Tosi prot tietysti hankkivat hollandaisen tekoa varten Hotmixerin joka lämmittää tai kypsentää, ja pitää halutussa lämpötilassa sekä sekoittaa samalla. Testailin pari viikkoa sitten töissä ja on eri peli. Hintaakin on sitten sen mukaisesti eli 1 kiloeuron verran :)
Jaa ettei KitchenAidin mikserin ympärille saatava, 300 asteeseen menevä lämpösukka (jonka valmistaja on hyväksynyt) riitä? Jumalauta. (Joo, tiedän Hotmixerin olevan tuohon tehty dedikoitu vempele. Hieno, ei vain ihan heti ole etusijalla kun sukka kuitenkin löytyy ja annoskoko on max. neljä).
Hei, kiitti. Tuota en tiennytkään. Pitää laittaa tuo laite vakavasti harkintaan koska vanha yleiskone on kaput ja manuaalisesti menty hetken kotona.
Merkki on nimenä tuttu, mutta ei ole tullut aikaisemmin tutustutta kys. laitteeseen.
The beatings will continue until morale improves.
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Kokkaaminen

#171

Viesti nipsuli »

Esitän tän mun kysymyksen uudestaan, jos joku sattuisi tietämään:
nipsuli kirjoitti: Pakastimessa lojuu muutama kyyhkyn rintafile, mutta mitä niistä tekisi? En ole aikaisemmin tehnyt kyseisestä lintusesta (tai ylipäätään mistään riistalinnusta) yhtään mitään. Voissa pannulla ja suola + pippuri vai kannattaisiko tuosta tehdä jotakin muuta?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#172

Viesti Mjölnir »

nipsuli kirjoitti: Esitän tän mun kysymyksen uudestaan, jos joku sattuisi tietämään:
nipsuli kirjoitti: Pakastimessa lojuu muutama kyyhkyn rintafile, mutta mitä niistä tekisi? En ole aikaisemmin tehnyt kyseisestä lintusesta (tai ylipäätään mistään riistalinnusta) yhtään mitään. Voissa pannulla ja suola + pippuri vai kannattaisiko tuosta tehdä jotakin muuta?
Sorin, on multa mennyt aiemmin ohi.

kokeile vaikka tällaista:

leikkaa rintafileeseen varovasti viilto siten, että siihen tulee pieni tasku. Voit laittaa sinne sisälle esim kuullotettua sipulia ja yrttejä.

Kiedo file pekoniin, pekonin ja lihan väliin voi laittaa salvianlehtiä.

Paista rautapannulla väri pintaan, laita uunivuokaan ja uuniin noin 15 minuutiksi. Lämpöä ehkä 200C.

Tee paistoliemestä ja kermasta kastike, mukaan voi murustaa vähän sinihomejuustoa. Mausta ja suurusta, jos haluat.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#173

Viesti Mika »

Kokkailin elämäni ensimmäistä kertaa niin sanottua suomalaista kotiruokaa. Ennen tätä päivää en ollut koskaan käristänyt ruskeaa kastiketta tai edes keittänyt perunoita. :D En muuten ole ihan varma, miksen ole aiemmin keittänyt perunoita. Maailman suurin perunoiden ihailija en ole, mutta kyllä minä perunoista ihan pidän. Riisiä ja pastaa olen keittänyt miljoona kertaa, vaikken nykyään niitä kovin usein syökään (itselleni helppo tapa ylisyödä, eikä valkaistuissa tuotteissa ole kovin häävit ravintoarvot), kuten en kyllä syö perunaakaan.

Pesin ja halkaisin perunat (jotta mahtuisivat paremmin kattilaan ja kypsyisivät nopeammin), saman tein parsakaalille. Kaksi kattilaa tulille. Sitten laitoin margariinia teflonpannuun. Margariinin sulattua lisäsin vehnäjauhoja ja käristelin kunnes kastikepohja ruskistui. Tämän jälkeen Nuorikko auttoi sen verran, että kaatoi vettä. Sekoittelin ja lisäsimme soijakastiketta, sinappia, ketsuppia, paprikajauhetta sekä valkopippuria. Sitten tein voikkarit (Reissumiestä, levitettä, juustoa ja kurkkua) ja leikkasin kurkkua, avasin fetajuustotölkin, hernetölkin ja sinappi-kurkku-tuoresalaatin sekä pesaisin kirsikkatomaatit. Voilà! Puolisen tuntia tuossa vierähti.

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Kokkaaminen

#174

Viesti Disturbed »

Tykkään tehdä kyllä ruokaa, mutta uuniruoat jää hyvin vähälle jo kestonkin takia. Potuttaa nälkäisenä odotella pitkän aikaa ruoan valmistumista - pannulla se on niin nopeaa.

Maustaminen on mukavaa, turhankin paljon tulee hifisteltyä ja mausteita löytyy hieman liikaakin :naureskelija:

Pikkuhiljaa alkanut kiinnostamaan vähän enemmän erilaiset syömiskulttuurit. Etenkin aasialaiset ja lähi-idän ruokakulttuurit ja ruuat itsessään. Liikaa on tullut oltua boksissa, syöden samoja ruokia pitkät vuodet. Myönnän että tulee helposti nirsoiltua, mutta ainakin on kiinnostusta. Tein viime viikolla ensimmäistä kertaa ikinä wokkia (mukana oli tietenkin suikalelihaa :smt003), hyväähän tuo oli vaikka ihan kaikista kasviksista en pitänytkään. Lisäsin itse sipulikuutioita ja maustoin hyvin reippaasti. Myös Afrikkalaiset ruoat kiinnostavat hieman. Rahaa tulee aina säästeltyä eri kohteisiin, on ase säästöjä, koneenosa säästöjä ym. mutta voisi joku kerta säästää pariin ravintolareissuunkin...

Onneksi viimevuosina on hieman terveyskin alkanut enemmän kiinnostamaan, dieetti myös. Tosin ruokavalioni on silti täysin hanurista, mutta edes pikku-pikkuhiljaa tulee parempaan käännyttyä.
There is no peace, no release, no cure for this disease
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#175

Viesti AlexMachine »

Disturbed kirjoitti: Rahaa tulee aina säästeltyä eri kohteisiin, on ase säästöjä, koneenosa säästöjä ym. mutta voisi joku kerta säästää pariin ravintolareissuunkin...

Onneksi viimevuosina on hieman terveyskin alkanut enemmän kiinnostamaan, dieetti myös. Tosin ruokavalioni on silti täysin hanurista, mutta edes pikku-pikkuhiljaa tulee parempaan käännyttyä.
Hienoa. Ruokavaliolla on yllättävän iso merkitys jaksamiseen, virkeyteen ja mielialaan. Sitä paitsi syöminen on hauskaa kun ruoka on hyvää.
Muistinko oiken että vaikutit jossain Seinäjoen lähistöllä? Voisit joskus kokeilla Juurella nimistä ravintolaa. Bistro tyyppinen ravintola jossa laatu on kohdallaan, mutta hinnat eivät ole ihan fine dining tasoa.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Kokkaaminen

#176

Viesti Point »

AlexMachine kirjoitti:
Disturbed kirjoitti: Rahaa tulee aina säästeltyä eri kohteisiin, on ase säästöjä, koneenosa säästöjä ym. mutta voisi joku kerta säästää pariin ravintolareissuunkin...

Onneksi viimevuosina on hieman terveyskin alkanut enemmän kiinnostamaan, dieetti myös. Tosin ruokavalioni on silti täysin hanurista, mutta edes pikku-pikkuhiljaa tulee parempaan käännyttyä.
Hienoa. Ruokavaliolla on yllättävän iso merkitys jaksamiseen, virkeyteen ja mielialaan. Sitä paitsi syöminen on hauskaa kun ruoka on hyvää.
Muistinko oiken että vaikutit jossain Seinäjoen lähistöllä? Voisit joskus kokeilla Juurella nimistä ravintolaa. Bistro tyyppinen ravintola jossa laatu on kohdallaan, mutta hinnat eivät ole ihan fine dining tasoa.

Niin.. Itse olen huomannut, että parhaimman vaikutuksen sekä fyysisesti että psyykkisesti saa, kun 5-6 päivää viikossa syö terveellisesti/on dietillä, mutta kerta viikossa tekee itse jotain hyvää/käy ulkona syömässä.


Ulkona syömiseen kannattaa käyttää hyväkseen näitä grouponeiden/facedealin yms tarjouksia..

Nyt vaikka Tampereelle daamin kanssa syömään edullisesti :)

http://www.groupon.fi/deals/tampere/rav ... 1/36181323" onclick="window.open(this.href);return false;



VR:lläkin on tarjous, että Seinäjoelta pääsee Tampereelle 9 €:llä..

Edit: linkki
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#177

Viesti AlexMachine »

Pitääkin katsoa jos löytäisin jonkun mielenkiintoisen paikan, jos huomenna ehtisin Mansessa syömään johonkin lounalla eikä vain vetää nopea kahvi+sämpylä huoltoasemalla.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#178

Viesti Mika »

Point kirjoitti: Nyt vaikka Tampereelle daamin kanssa syömään edullisesti :)

http://www.groupon.fi/deals/tampere/rav ... 1-36181323" onclick="window.open(this.href);return false;
Kehotan välttämään tuota ravintolaa. Ruoat eivät ole kaksisia, ja niiden hinnoittelu on täysin mielipuolisen mielivaltaista. Maksoin kahdesta surkeasta ja pienestä juustolätystä (ei muita täytteitä!) eli blinistä kympin. :lol: Sattumalta samaan aikaan siellä syömässä olleet kaverimme moittivat ravintolaa aivan samasta syystä. Juuri viime viikolla näin yhden heistä ja totesimme, ettei ravintolaa voi kehua kenellekään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Kokkaaminen

#179

Viesti Point »

Mika kirjoitti:
Point kirjoitti: Nyt vaikka Tampereelle daamin kanssa syömään edullisesti :)

http://www.groupon.fi/deals/tampere/rav ... 1-36181323" onclick="window.open(this.href);return false;
Kehotan välttämään tuota ravintolaa. Ruoat eivät ole kaksisia, ja niiden hinnoittelu on täysin mielipuolisen mielivaltaista. Maksoin kahdesta surkeasta ja pienestä juustolätystä (ei muita täytteitä!) eli blinistä kympin. :lol: Sattumalta samaan aikaan siellä syömässä olleet kaverimme moittivat ravintolaa aivan samasta syystä. Juuri viime viikolla näin yhden heistä ja totesimme, ettei ravintolaa voi kehua kenellekään.

:)

Silläkin uhalla, että ollaan off-topicissa..

Itse en ole ko diiliä ostanut. Osin siksi, että Seinäjoelta kotoisin olevalla tyttöystävällä on syvä inoho kaikkea venäläistä kohtaan. Lisäksi olen arvellut, että ravintolassa on jotain vikaa, sillä sen verran usein se noissa dealeissa näkyy. :)

Mutta ko. deali oli vaan esimerkki. Välillä noista dealeista nimittäin löytyy ihan edukkaita vaihtoehtoja jolloin "kaksi syö yhden hinnalla edukkaasti"..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Kokkaaminen

#180

Viesti Kerkko »

Mika kirjoitti: Kokkailin elämäni ensimmäistä kertaa niin sanottua suomalaista kotiruokaa. Ennen tätä päivää en ollut koskaan käristänyt ruskeaa kastiketta tai edes keittänyt perunoita. :D En muuten ole ihan varma, miksen ole aiemmin keittänyt perunoita.
Tajusin jokin aika sitten, etten mäkään tee oikeastaan koskaan keitettyjä perunoita ruuaksi. Jos teen ruokaa vain lapsille, saatan keittää perunoita, mutta kun teen muillekin, on keittäminen vain välivaihe. Käytän kyllä perunoita aika paljon ruuanlaitossa.
Disturbed kirjoitti: Pikkuhiljaa alkanut kiinnostamaan vähän enemmän erilaiset syömiskulttuurit. Etenkin aasialaiset ja lähi-idän ruokakulttuurit ja ruuat itsessään.
Mä oon ruvennut tekemään etenkin intialaista. Kipinä on tullut ehkä kahdesta syystä. Ensinnäkin olen viime aikoina usein hakenut kotiin ruokaa loistavasta Delhi darbarista, mikä on innostanut itseäkin kokeilemaan. Toiseksi, olen alkanut hiukan opetella kasvisruokien valmistamista, ja siihenhän Intiasta keittiöstä löytyy osaamista.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 85 kurkkijaa