Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta musiikista, elokuvista, kokkaamisesta, autoista ja kaikesta muusta.
Kokkaaminen
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Elokuu 2006
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
- Tykännyt: 39 kertaa
- Tykätty: 79 kertaa
Kokkaaminen
San Marzano tomaatteja on Muttilla kokonaisina purkissa. Tee niistä ja murskaa itse.
On vaan parempaa kuin perus Mutti.
Vesuviuksen rinteiltä tulee loistavat tomaatit. Jos näitä näkee herkkukaupoissa myynnissä tuoreena, siis San Marzano lajiketta, ei Italiasta ja silloin ostan ja teen itse murskaa säilöön.
On vaan parempaa kuin perus Mutti.
Vesuviuksen rinteiltä tulee loistavat tomaatit. Jos näitä näkee herkkukaupoissa myynnissä tuoreena, siis San Marzano lajiketta, ei Italiasta ja silloin ostan ja teen itse murskaa säilöön.
“There is a cult of ignorance in the United States, and there has always been. The strain of anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.”
-
- etupotkija
- Lauteille: Lokakuu 2009
- Tykännyt: 126 kertaa
- Tykätty: 104 kertaa
Kokkaaminen
Muttin tuotteet on kyllä hyviä, pyrettä maistelee mielellään sellaisenaan ruoanlaiton yhteydessä. Paseeratuissa on kyllä muitakin hyviä merkkejä. Itsellä siis tapana juoda pari desiä laadukasta paseerattua tomaattia päivässä. Nyt koronan aikana on päässyt välillä loppumaan jääkaapista.
-
- etupotkija
Kokkaaminen

Joo, ostin kyllä jossain vaiheessa ajatuksen lykopeenin terveellisyydestä (btw siinä mielessä mielenkiintoinen antioksidantti, että sitä saa kai paremmin kypsennetystä kuin raa’asta tomaatista...).
No joo, mutta siis sattumoisin toi paksumpi versio tomaattimehusta on kaiken lisäksi mun mielestä oikeesti todella hyvää ja sen juominen on mulle helppo tapa kuitata osa paljon puhutusta päivittäisestä kasvisten saannista... perussetti on about kaksi pulloa (Bionan passata näköjään 680g/pullo) viikossa.
Mary kyllä hyvä juoma, nykyään vaan se mehu tuntuu aika litkulta.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
- Tykännyt: 63 kertaa
- Tykätty: 164 kertaa
Kokkaaminen
Aprillipäivän kunniaksi lanttulasagne
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2013
- Tykännyt: 42 kertaa
- Tykätty: 52 kertaa
Kokkaaminen
Vaikuttaa hyvältä. Lanttu on aika herkkua missä muodossa tahansa. Jossain lanttulasagne-reseptissä lantulla korvataan lasagne-levyt, mutta käyhän se näinkin. Tätä voisi kokeilla.
Kokkaaminen
Miten koostumus ja maku pelitti? Toimisiko lihan kanssa? Itse olen pastan kanssa säätäessä enemmän mozarella ja parmesani (tai parmesani) linjalla. Joskus jos olen oikein villillä päällä, niin saatan lisätä sekaan maustettua tuore- tai sulatejuustoa sekaan. Feta (tai feta) edellyttää jo melko hurjaa menoa...
Edit:
Lanttu, kuten moni muukin juures, on mausteena ja täytteenä råk. Lanttulastuja on kiva järsiä ihan dippikastikkeenkin kanssa. Tai ilman.
Kevytlasagne??????

-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Kokkaaminen
Oli hyvää
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
https://www.xn--mttmestari-q5a2t.fi/res ... liha-ohje/
https://www.xn--mttmestari-q5a2t.fi/res ... inen-ohje/
https://www.meillakotona.fi/reseptit/pitaleipa
Jogurttikastike
4 dl turkkilaista jogurttia
1 dl majoneesia
3 valkosipulinkynttä murskattuna
0.5 tl suolaa
0.5 tl kookossokeria, hunajaa yms.
0.5 tl mustapippuria rouhittuna
( hieman silputtua tuoretta minttua, korianteria tai ruohosipulia)
Sekoita kaikki aineet keskenään ja anna maustua kylmässä puoli tuntia.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kokkaaminen
Mä lisään usein normaaliin jauhelihalasagneen myskikurpitsaa. Siitä saa mandoliinilla suunnilleen saman kokoisia levyjä kuin mitä pastalevyt.
Kebabia oon tehnyt vuosia sitten jokusen kerran. Täytyy tosiaan saada tiiviiksi, ettei tule mureketta. Ehkä voisikin joskus taas koittaa. Silloin kun tein, mulla ei ollut yleiskonetta, vaan muistaakseni pakkasin vain mahdollisimman tiiviisti folioon.
Kebabia oon tehnyt vuosia sitten jokusen kerran. Täytyy tosiaan saada tiiviiksi, ettei tule mureketta. Ehkä voisikin joskus taas koittaa. Silloin kun tein, mulla ei ollut yleiskonetta, vaan muistaakseni pakkasin vain mahdollisimman tiiviisti folioon.
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
- Tykännyt: 17 kertaa
- Tykätty: 41 kertaa
Kokkaaminen
Oli pakko kokeilla kebab-ohjetta. Toimii. Ja tehtiin myös pannupizzaa kastike pohjana ja kebu täytteeksi. Sekin toimi.
Time and tide won't wait, you know
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Viikonloppuna tuli tehtyä isompia satseja. Luolamies-survivor-prepping-henkisesti Prismasta Norjan lohta sekä paahtopaistia ja muutenkin isompi täydennyssatsi. Alkosta täydennys poikkeuksellisesti loppumaan päässyttä Fernettiä (Btw, allekirjoittanut tunnetaan myös nimellä Setä Fernet) ja jotain randomia. Lauantaina tuli tehtyä isompi kalakeitto ja sunnuntaina lihapata.
-
- etupotkija
Kokkaaminen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Seuraajat