Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#676

Viesti Mjölnir »

https://www.instagram.com/mjolnir_hunti ... =copy_link

Rusakko-ragu: sulatin rusakonkinkun vesihauteessa 80C lämmössä viitisen tuntia, että liha oli ylikypsää. Sitten liha paloiksi, porkkanaa, sipulia, valkosipulia ja hiukan chiliä kuullotetaan padassa, paistetaan lihat, maistetaan suolalla ja mustapippurilla, lisätään purkki säilyketomaatteja, lihalientä, viiniä ja maitoa. Hieman tomaattipyrettä, balsamicoa ja hunajaa. Haudutetaan 3 tuntia, painellaan liha kauhalla hiutaleiksi. Tarjoillaan pastan kera. #italialainenruoka #riistaruoka #rusakko #ragu #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #gamefood #vaistojousimetsästys #vaistojousi #jousimetsästys #metsästys #hunting #caza #caccia #jagd #jakt #riistareseptit #italiancuisine #finnish #hare #europeanbrownhare
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Kokkaaminen

#677

Viesti nipsuli »

Aamiaiseksi tofukokkelia ja varsiparsakaalia. Kananmunan maku tulee kokkeliin kala namak -suolasta.
Kuva
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#678

Viesti Mjölnir »



Tytär toivoi synttäriksi snitzeliä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#679

Viesti Mjölnir »



Kyyhkynrintaa sulatejuusto-kermakastikkeessa, viipaleperunavuokaa, herkkutatti-pekoni-auringonkukansiemenmurua, omenaa ja vihreitä papuja. Pystyy syömään #kyyhkynen #riistaruoka #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #mjolnirhunting #sepelkyyhky #metsästys #hunting #woodpidgeon #pidgeonhunting #gamefood
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#680

Viesti Mjölnir »



Nyhtökyyhky-papu-burritot. Eilen päivälliseksi oli kyyhkynrintaa, keittelin lopuista linnunrangoista kastikepohjan ja riivin loput lihat talteen. Tänään lihat pieneksi ja papujen kanssa pannuun, taco-kastikkeen keittely ja guacamolen teko. Tortillat taskuiksi, juustoa päälle ja uuniin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#681

Viesti katar »

Enpä ole kyyhkyä koskaan maistanut, ois kiva päästä testaamaan. Jännän tummaa tuo liha, oletin jotenkin vaaleammaksi. Syötiin viiriäistä, pakkasesta, niin sehän on niin vaaleaa, niin tuo yllätti. Hyvälle näyttää, kuten aina. Ja kuulostaa.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#682

Viesti Mjölnir »



Kauriinribsit: pilkotaan kylki kattilaan sopiviksi paloiksi, maustetaan suolalla ja pippurilla, keitetään coca-colassa kypsäksi, sivellään bbq-kastikkeella ja grillataan. Lisäkkeeksi coleslaw, kaali suikaleiksi, porkkanat raasteeksi, kermaviiliä ja majoneesia desi kumpaakin, rkl sinappia, 1/2tl suolaa ja pippuria, korianteria tai persiljaa koristeeksi. Perunat 5 min 170C öljyssä. #ribs #metsäkauris #roedeer #riistaruoka #kokkaavatmiehet #coleslaw #fries #metsästys #jousimetsästys #hunting #bowhunting #mjolnirhunting #skillsfromthenorth #ruoanlaitto #gamefood
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#683

Viesti Mjölnir »



Metsäkauriinvasan ulkofile, risotto, hunajaporkkanat, cheddar-maustevoi ja freesattu pinaatti. Ulkofile 50C sous vide, suola ja pippuri, porkkanat voissa ja hunajaa päälle, pinaattia hetki voissa ja risotto normaalin ohjeen mukaan. Kermaa lihojen perään pannulle ja siitä kastike, maustevoihin pari siivua cheddaria ja hiukan oliiviöljyä ja tehosekoittimessa tahnaksi #riistaruoka #gamefood #metsästys #hunting #metsäkauris #roedeer #jousimetsästys #bowhunting #kokkaavatmiehet #metsästäpöytään #lähiruokaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#684

Viesti Mjölnir »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#685

Viesti Mjölnir »



Kauriin potkapataa ja polentaa. Mausta potkat suolalla ja pippurilla, paista voissa. Lisää pataan sipuli, pari valkosipulinkynttä ja pari purkkia tomaattimurskaa. Mausta suolalla ja balsamicolla. Anna hautua kunnes liha irtoaa luista. Keitä polenta, jäähdytä ja leikkaa annospaloiksi. Paista parilalla. Koristele persiljalla ja parmesaanilastuilla. Laita alkupalaksi jotain antipastoja, jälkiruokana tiramisu #italialainenruoka #italiancuisine #potka #shank #kauris #roedeer #riistaruoka #gamefood #polenta #parmeggiano #antipasto #kokkaavatmiehet
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#686

Viesti Mjölnir »



Rusakon ulkofile 54C, bataattiranskalaiset, hunajapalsternakka, retiisilohkot ja sinihomejuustokermakastike

Oon ollut liian kiireinen sota-analysaattorina ja NATO-saarnaajana että olis kerinnyt pitkään aikaan kokata kunnolla
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#687

Viesti Mjölnir »

Vaihteeksi jotain tavallista: Kiovan kana
Valkosipulivoita broilerfileen sisään, jauhoja, munaa, korppujauhoa, uppopaisto. Perunamuusi ja herneet. Vanha neuvostoliittolainen resepti


Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Kokkaaminen

#688

Viesti Eppu »

Hifistelyn vastapainoksi tosiaan tavallista kokkailua:

Valmistan itse lähes sata prosenttia syömistäni aterioista, voisipa siis sanoa, että jollain tasolla tulee kokkailtua. Se mihin nyt tähtään, on kokkailun talousnäkökulma. Jossain toisessa ketjussa poristiin siitä, miten tunnottomia "rikkaat ja rahattomat"-ohjelman rikkaat ovat erityisesti ruoan hinnan suhteen. Ja mikikäs sitä murehtia, jos ei tarvitse. Kuitenkin, heitän ilmoille, että mitä "kunnon ruokaa" pystyy tekemään halvalla? Yksi yleisväitehän on, että köyhän on syötävä huonosti, mikä liittynee siihen, että prosessoiduilla viljoilla ja halvoilla rasvoilla saadaan tehtyä halpaa höttöä.

Vegeloota:
400g tumma makaronia
400g vegejauhismurua
1 sipuli
3 kananmunaa
7dl kauramaitoa
Öljyä ja mausteita

Valmista makaronipussin ohjeen mukaan, paistoaika ehkä ohjetta lyhyempi.

Tuollaisella reseptillä tulee mielestäni ruoaksi kelpaavaa ruokaa, raaka-aineiden hinta on tällä hetkellä paikallisessa marketissa 6,32 € (En laskenut öljyä tai mausteita tuohon). Jos tuon satsin jakaa kuuteen annokseen, jokaisessa annoksessa on 470 kcal, proteiinia 21g, hiilaria 53 ja rasvaa 12. Annokselle siis tulee hintaa 1,05 €.

Jos hintaa tahtoo kiristää alaspäin, niin korvaa kauramaidon lehmänmaidolla, tai vielä halvemmalla kasvisliemellä, ja vegejauhiksen soijarouheella. Onko muuten hyviä vinkkejä soijarouheen maustamiseen, jos sillä tahtoo ikään kuin korvata jauhelihan?
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#689

Viesti MikkeM »

Toimiskohan kuivana pannulla paahtaminen, olen ajatellut kokeilla, lisäksi paprika/savupaprika sopii hyvin.
Jos haluaa tuosta makaranolaatikosta vegaanisen, niin vaihtaa kanamunat kikherneliemeen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#690

Viesti Mjölnir »



Ahvenia myllyn läpi, pihveiksi, perunamuusi, sipulirenkaat ja mausteinen yrttikastike kuohuviinin kera #kalastus #ahven #kalaruoka #kokkaavatmiehet #lähiruoka
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa