Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sikaflunssarokote

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Sikaflunssa-rokote

#76

Viesti L.K. »

Tornion tapaus oli erittäin valitettava eikä varmaan viimeinen. Itse varmaan otan rokotteen jos ehdin ennen kuin tauti iskee.
Ongelmahan on se, että valtaosassa paikkoja rokotteet on vaan pahasti myöhässä, ainakin perusterveitä ajatellen..

Ymmärrän kyllä täysin niitäkin ketkä eivät ota.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Sikaflunssa-rokote

#77

Viesti J. Suojanen »

Tää on ollut vähän huono juttu, että meillä on ollut jo parina vuotena sellaista epidemiapuhetta, jotka on sitten lyssähtänyt kasaan ja porukka on päässyt nauramaan napaansa, että "mehän sanottiin, että ei tästä mitään tule. Turhaa hössöttämistä ja liioittelua kaikki."
Nyt jos jotakin tapahtuisikin ja vakava vaara tulisi tai olisi jo käsillä niin ihmiset eivät uskoisi ennenkuin olisi ensimmäinen hyökyaalto kuolemia puskenut ylitse ja tulokset olisivat omin silmin nähtävissä.
Toinen juttu on tietenkin, että lintuinfluenssan kanssa oli vakavempaa puhetta ettei lääke oikeasti suojaisi kyseistä virusta vastaan ja tässäkin tapauksessa rokotetta kohtaan on tullut paljon kritiikkiä, niin nämäkin laskevat ihmisten motivaatiota kummasti. Sutta on jo huudettu ilman, että se on tullut. Jos tämäkin tauti "pettää meidät" eikä kehity tappavaksi niin se oikeasti pahaksi muuntautuva virus sitten korjaakin kaikki talteen...

Mulla on eräs tuttava, joka ei rokotetta pysty ottamaan ja vähän hänenkin takia seuraan tätä tilannetta ja kehittymistä mielenkiinnolla (kuten aikaisempiakin), koska itse kykenen hakemaan lääkkeet ja piikit mikäli sellaiselle se paha hätä tulee, mutta hän ei.
Toinen asia on tietenkin tosissaan se, että muuntautuuko virus sellaiseksi ettei rokotteet siihen enää tepsi.

Itse tiedän miten "perushygieeniasta" pidetään huoli, eli kädet pestään huolellisesti sisälle tulleessa, aivasteltaessa yskitään olkapäätä tai esim kyynärvartta kohti jottei itse levitetä tauteja, mutta ei myöskään yskitä niitä kämmeniin, josta ne levitetään kaikkialle minne kosketaan ja vältetään sitä turhaa omien kasvojen koskettamista, jolloin mahdollisesti käsiin levinneet pöpöt pääsevät helpommin limakalvoille.
Ensimmäiset hengityssuojaimetkin (kuten myös silmäsuojaimet (estävät nekin pisaratartuntaa) :lol: ) löytyvät kaapista, ei worst chase skenaariota ajatellen, mutta ihan remppapuuhien takia, mutta sieltä löytyisi suojat mikäli oikein paha aalto tulisi. :smt003

Tämän ekan aallon aikana en sentään suojaimia kaapista kaiva, mutta aion totella tuota perushygieniaa, jota olen tähänkin asti kaupungilla liikkuessa toteuttanut. Suosittelen muitakin vaikka ei tämän taudin vakavuuteen uskoisikaan niin ihan periaatteen vuoksi kiinnittämään siihen pisaratartuntaan ja käsihygieniaan hieman huomiota, koska se on hyvä tapa estää muitakin tauteja leviämästä ja siinä tilanteessa mikäli oikeasti kakka osuu tuulettimeen niin se on hyvä ettei siinä vaiheessa tarvitse enää sitten opetella olemaan koskematta lärviinsä ym. brushteeth

Itsekään en vielä tässä vaiheessa tosissaan osaa olla huolissani tai pelätä, mutta potentiaalia tällä taudilla voi olla. Sitä en ala kiistämään.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Sikaflunssa-rokote

#78

Viesti MtJ »

Mitäs siinä on siistimpää ottaa kahdesta vaihtoehdosta se jossa hommat menee todennäköisesti huonommin?
Rokotteen ottamisesta on turhaa vaivaa. Sitäpaitsi, koska olen paitsi fatalisti, en myöskään usko mihinkään jumalaan tai muuhun, näen omalla elämälläni lähinnä sattuman arvon. Tätä kautta en usko esimerkiksi sellaiseen, että omalla elämällä olisi mitään arvoa tai minun pitäisi toimia minkään hyväksi vaikka tässä tapauksessa. Miksi siis välittäisin sikainfluenssasta ja ottaisin rokotteen. En myöskään koe ihmislajin olevan niin ainutlaatuinen, että oma panokseni sen hyväksi toisi mitään hyötyä lajin kannalta. En siis näe kuoleman siirtämisestä olevan niin suurta iloa, että vaivautuisin itseäni rokottamaan.

Toki perheenjäsenet tekevät omat päätöksensä ja koska lapsemme eivät osaa päätöksiä tehdä itsenäisesti, heidät rokotetaan (kaikkia mahdollisia tauteja vastaan). Siinä vaiheessa kun he tekevät itse päätöksensä, toimikoot miten parhaiten näkevät.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 42

Sikaflunssa-rokote

#79

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

MtJ kirjoitti:
Mitäs siinä on siistimpää ottaa kahdesta vaihtoehdosta se jossa hommat menee todennäköisesti huonommin?
Rokotteen ottamisesta on turhaa vaivaa. Sitäpaitsi, koska olen paitsi fatalisti, en myöskään usko mihinkään jumalaan tai muuhun, näen omalla elämälläni lähinnä sattuman arvon. Tätä kautta en usko esimerkiksi sellaiseen, että omalla elämällä olisi mitään arvoa tai minun pitäisi toimia minkään hyväksi vaikka tässä tapauksessa. Miksi siis välittäisin sikainfluenssasta ja ottaisin rokotteen. En myöskään koe ihmislajin olevan niin ainutlaatuinen, että oma panokseni sen hyväksi toisi mitään hyötyä lajin kannalta. En siis näe kuoleman siirtämisestä olevan niin suurta iloa, että vaivautuisin itseäni rokottamaan.

Toki perheenjäsenet tekevät omat päätöksensä ja koska lapsemme eivät osaa päätöksiä tehdä itsenäisesti, heidät rokotetaan (kaikkia mahdollisia tauteja vastaan). Siinä vaiheessa kun he tekevät itse päätöksensä, toimikoot miten parhaiten näkevät.
En kykene hyväksymään moisia perusteluita, yhdelläkään yhteiskunnan jäsenellä ei ole oikeutta olla vastuuton. Sinulla on oikeus kieltäytyä rokotteesta, mutta moisin perustein minä en sitä hyväksy. Arvomaailmasi on ihmisten kohdalla sellainen, että minä koen tarvetta taistella sitä vastaan. Mutta tämä menee OT ja henkilökohtaiseksi, ja ehkä se ei nyt juuri ole minun paikkani yrittää puhua sinua ympäri. Halusin tuoda kantani esille, suhtaudun samalla tavalla kaikkiin näkökulmiin jotka perustellaan - ihmisen ja elämän - arvottomuudella. Valehtelisin jos väittäisin edes suvaitsevani. Tämä riittänee tästä.
essi
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 25
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: nokia

Sikaflunssa-rokote

#80

Viesti essi »

MtJ kirjoitti:
Mitäs siinä on siistimpää ottaa kahdesta vaihtoehdosta se jossa hommat menee todennäköisesti huonommin?
Rokotteen ottamisesta on turhaa vaivaa. Sitäpaitsi, koska olen paitsi fatalisti, en myöskään usko mihinkään jumalaan tai muuhun, näen omalla elämälläni lähinnä sattuman arvon. Tätä kautta en usko esimerkiksi sellaiseen, että omalla elämällä olisi mitään arvoa tai minun pitäisi toimia minkään hyväksi vaikka tässä tapauksessa. Miksi siis välittäisin sikainfluenssasta ja ottaisin rokotteen. En myöskään koe ihmislajin olevan niin ainutlaatuinen, että oma panokseni sen hyväksi toisi mitään hyötyä lajin kannalta. En siis näe kuoleman siirtämisestä olevan niin suurta iloa, että vaivautuisin itseäni rokottamaan.

Toki perheenjäsenet tekevät omat päätöksensä ja koska lapsemme eivät osaa päätöksiä tehdä itsenäisesti, heidät rokotetaan (kaikkia mahdollisia tauteja vastaan). Siinä vaiheessa kun he tekevät itse päätöksensä, toimikoot miten parhaiten näkevät.
Itselläni on myös lapsia ja koen että minulla on velvollisuus pysytellä hengissä jo heidänkin takia...vaikka muuten olisinkin merkityksetön osanen tällä planeetalla heille olen korvaamaton.
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Sikaflunssa-rokote

#81

Viesti Lehe »

Koska pidän itsestäni, lainaan itsekkäästi itseäni :smt003
Lehe kirjoitti: Mediapyöritys ja sikapiikki-pakkomielle näyttää tehneen peruskansalaisista käytöstavat omaamattomia idiootteja, jotka purkavat kuolemanpelkoaan, rokotteen valmistuksen hitauden ongelmia sekä valtioneuvoston päätöstä terveydenhuollon henkilöstöön. Jossain vaiheessa käy vielä huonosti tuon lammaslauman puuhatessa. Toivottavasti sekin sitten otsikoidaan.

Tavalliseen kausi-influenssaan ja sen jälkitauteihin tosiaan kuolee 800 ihmistä vuodessa tässä maassa. Mutta se ei ole mediaseksikästä.

-ttu mitä touhua.
Näillä mennään:
http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/ ... 3_si.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Sikaflunssa-rokote

#82

Viesti Polvi »

Ihme touhua kyllä. Sähköpampuilla varustetut vartijat suojelemaan hoitohenkilökuntaa, jos ei meno muutu.

Saako oman piikillisensä myydä jollekin?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4042
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Sikaflunssa-rokote

#83

Viesti fatman »

essi kirjoitti:
MtJ kirjoitti:
Mitäs siinä on siistimpää ottaa kahdesta vaihtoehdosta se jossa hommat menee todennäköisesti huonommin?
Rokotteen ottamisesta on turhaa vaivaa. Sitäpaitsi, koska olen paitsi fatalisti, en myöskään usko mihinkään jumalaan tai muuhun, näen omalla elämälläni lähinnä sattuman arvon. Tätä kautta en usko esimerkiksi sellaiseen, että omalla elämällä olisi mitään arvoa tai minun pitäisi toimia minkään hyväksi vaikka tässä tapauksessa. Miksi siis välittäisin sikainfluenssasta ja ottaisin rokotteen. En myöskään koe ihmislajin olevan niin ainutlaatuinen, että oma panokseni sen hyväksi toisi mitään hyötyä lajin kannalta. En siis näe kuoleman siirtämisestä olevan niin suurta iloa, että vaivautuisin itseäni rokottamaan.

Toki perheenjäsenet tekevät omat päätöksensä ja koska lapsemme eivät osaa päätöksiä tehdä itsenäisesti, heidät rokotetaan (kaikkia mahdollisia tauteja vastaan). Siinä vaiheessa kun he tekevät itse päätöksensä, toimikoot miten parhaiten näkevät.
Itselläni on myös lapsia ja koen että minulla on velvollisuus pysytellä hengissä jo heidänkin takia...vaikka muuten olisinkin merkityksetön osanen tällä planeetalla heille olen korvaamaton.
Sama täällä. Tärkein syy rokotteen ottamiseen on oma tytär, joka aivan varmasti kärsisi, jos sattuisin kuolemaan. Vaimo tuskin montaa kyyneltä jaksaisi näytellä. Kiroaisi korkeintaan, kun ukko taas luisti hommista heittämällä lusikan nurkkaan.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Sikaflunssa-rokote

#84

Viesti Lehe »

Polvi kirjoitti: Ihme touhua kyllä. Sähköpampuilla varustetut vartijat suojelemaan hoitohenkilökuntaa, jos ei meno muutu.

Saako oman piikillisensä myydä jollekin?
Ei kai sitä mikään estä, mutta ei sitä piikkiä saa kuitenkaan aikaisemmin. Aikataulutus kun on VN:n asetuksella annettu. Tästä siis lienee turhaa uhota terveydenhuoltohenkilöstölle.

Siihen, ottaako piikin vai ei en ota kantaa. Lienee jokaisen oikeus ja oma päätös. brushteeth
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Sikaflunssa-rokote

#85

Viesti Polvi »

Luulisi että jos on noin kova kuolemanpelko, että pitää alkaa rähisemään hoitohenkilökunnalle, kävisi hakemassa piikin jostain missä sen saa heti. Eli siis ulkomailta.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Sikaflunssa-rokote

#86

Viesti MtJ »

En näe mitenkään itseäni välttämättömäksi lasten tai emännän takia. He tulevat ihan mainiosti toimeen ilman minuakin. Joka tapauksessa henki lähtee joskus ja sitten on pärjättävä. Jos se lähtee influenssaan tai johonkin muuhun, johon ei pysty vaikuttamaan, niin antaa palaa. Toiseksi; rokotuksia ei saa tällä hetkellä vaikka kävisi kärkkymässä. En kuulu määriteltyyn riskiryhmään - joka myös kertoo omaa kieltään siitä, kannattaako sitä rokotetta ottaa vai ei.
En kykene hyväksymään moisia perusteluita, yhdelläkään yhteiskunnan jäsenellä ei ole oikeutta olla vastuuton. Sinulla on oikeus kieltäytyä rokotteesta, mutta moisin perustein minä en sitä hyväksy. Arvomaailmasi on ihmisten kohdalla sellainen, että minä koen tarvetta taistella sitä vastaan.
Tarve on varmasti kova - asialle ei kuitenkaan voi yhtään mitään. Ehkä parempi antaa asian olla. Kyse on jo nyt siitä, että viranomaiset jarruttavat todella paljon kovemmin asiallista hoitoa ko. tautiin, kuin edes tuhat rokotteesta kieltäytyvää pystyy. Vai mitä nämä tälläiset jaottelut ensiksi ja toiseksi rokotettaviin oikein meinaavat, jos kerran tauti on tappava kaikille?
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Sikaflunssa-rokote

#87

Viesti Lehe »

MtJ kirjoitti: Tarve on varmasti kova - asialle ei kuitenkaan voi yhtään mitään. Ehkä parempi antaa asian olla. Kyse on jo nyt siitä, että viranomaiset jarruttavat todella paljon kovemmin asiallista hoitoa ko. tautiin, kuin edes tuhat rokotteesta kieltäytyvää pystyy. Vai mitä nämä tälläiset jaottelut ensiksi ja toiseksi rokotettaviin oikein meinaavat, jos kerran tauti on tappava kaikille?
Ihan noin asia ei ole, eikä siihen liity salaliittoakaan. Kyse on siitä, ettei rokotetta yksinkertaisesti ehditä valmistaa siinä tahdissa, jotta olisi mahdollista rokottaa kaikki kerralla. Eli on ollut pakko priorisoida ja porrastaa rokotuksia. Vähän epärreiluahan se on, mutta porrastusta pidän ihan asiallisena.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Sikaflunssa-rokote

#88

Viesti MtJ »

Tottakai itsekin pidän porrastusta asiallisena, jos kerran eniten vaarassa olevat rokotetaan ensin. Normaalisetti on kuitenkin käsitykseni mukaan ollut se, että kuolemanvaarassa olevat saavat rokotteen ja muille se on vapaaehtoinen.

Jos kerran kuka tahansa on kuolemanvaarassa, miksi ihmeessä rokotetaan jossakin järjestyksessä. "Olen terve ihminen ja sen takia joudan jäämään jonon hännille". Ei näin.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Sikaflunssa-rokote

#89

Viesti Polvi »

Jokohan muuten joku on keksinyt roudata ko valmisteita ulkomailta maksuhaluisille? Saako yksityishenkilö tuoda maahan suuria määriä lääkkeitä?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sikaflunssa-rokote

#90

Viesti Mika »

Polvi kirjoitti: Jokohan muuten joku on keksinyt roudata ko valmisteita ulkomailta maksuhaluisille? Saako yksityishenkilö tuoda maahan suuria määriä lääkkeitä?
Ei kai ressuryynejä saa tuoda maahan lainkaan ilman Lääkintöhallituksen lupaa?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 109 kurkkijaa