Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sikaflunssarokote

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Sikaflunssa-rokote

#226

Viesti PDC »

Mika kirjoitti: Vähän kevennystä.

Samaa tårta på tårta suomeksi :lol:

" onclick="window.open(this.href);return false;
vaskela
Viestit tässä aiheessa: 42

Sikainfluensa.

#227

Viesti vaskela »

Sikainfluensa.

”Kaikki on naisen syytä”. ”Ai, miten niin?” ”No, mies sai influensan ja nokka rupesi vuotamaan. Mies teki jotain väärin, johon nainen tokaisi ”senkin sika”. Tästä tuli sikaifluensa,”

Vakavammin....tappava viirus, jos et hae lääkitystä 2-3 päivää tartunnan ilmenemisestä. Rokote on varmasti toimiva, syy ettei rokotetta ole vielä kaikille on EU-huumassa lopetettu kansallinen rokotetuotanto. EU:n määräys kilpailuttaa kaikki hankinnat, johti rokotetuotannon lopettamiseen. Meidäkin perheestä on rokotettu 50%, eikä ongelmia ole ilmennyt. Pistos kohtaa saatoi aristaa päivän tai pari. Myös nykyinen kausi-influensa rokote sisältää H1N1:stä ja saattaa lieventää sikainfluensan oireita. Etua on myös pohjolassa riehunneista vuosittaisista kausi-influensoista, joihin kuolee vuosittain n. 1 000 ihmistä.

Osittainen syy rokotteen halventamiseen voi löytyä terveysviraston puolelta. Rokotetta ei ole, niin lasketaan liikenteeseen huhuja sen vaaroista. Tällöin roketettavien halukkuus laskee ja rokotetta riittää paremmin sitä haluaville. Myös tiedot vain kotihoidon riittävyydestä, ilman lääkkeitä, takaavat Tamiflun saatavuuden vakavimmin sairaille. Olen hyvin ”tyytyväinen”, mikä selviämme tästä vain 5 000:lla kuolleella Suomessa, viehän tavallinen kausi-influensa jo 1 000 ihmistä. Tulossa on vielä taudin toinen ja mahdollisesti kolmas aalto. Vertaa espaniantautiin v. 1917-19. Ilman rokotteita ja lääkkeitä olisi luku 50 000 – 500 000.

Hae siis rokote, heti kun vain mahdollista. Hakeudu hoitoon äkillisen korkean kuumeen noustessa, katso sikainfluensa oireet. Laita kaulaliina tai maski suusi eteen, ettet levitä tautia muihin jo mennessäsi sairaalaan. Älä haahuile ympäri apteekkia tai sairaalaa, vaan odota vaikka tunti merkityssä kohtaa. Käy kaupassa vain tarvittaessa, älä ruuhka-aikana. Vältä ihmisjoukkoja sisätiloissa. Peitä suusi yskiessä ja aivastaessa. Pese kätesi. 6.12 KLO: 15:00 eduskutatalolla on mielenosoitus EU:n liittovaltiota vastaan, mukaan vaan.

Vielä täsmentävä tieto, sioita siirtynyt influensa on tyyppiä ihmisestä ihmiseen. Linnuista saatava tauti aijemmin ei tartu, tämä tarttuu. On myös mielenkiitoista huomata, että ”espanian tauti” ja sikainfluensa ovat lähtöisin samalta alueelta. Pitäisikö tämä alue kartoittaa vastaisuuden varalle ja tutkia? Esim: Sars, syynä lepakot.

Jyrki Vaskela
Kansanedustajaehdokas
Itsenäisyyspuolue Uusimaa
http://www.saunalahti.fi/jvask" onclick="window.open(this.href);return false;


Ylipotkija: Siirretty omasta ketjustaan tähän jo olemassa olevaan ketjuun. Eikä Sauna ole alkuunkaan oikea paikka tällaisille keskusteluille, vaan tämä Kahvila on.

Vaskela, aiemmasta viestistäsi on myös esitetty kysymyksiä. Ole hyvä ja vastaa niihin. Potkussa on tarkoitus keskustella, ei vain heitellä jotakin ohimennen. Moinen voi hyvinkin aiheuttaa tunnusten poistamisen. Kiitos.
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Sikaflunssa-rokote

#228

Viesti Vili Tarkiainen »

Ihan vaan sivupointtina, onko tuo teksti täysin totta, vai onko kirjoitustaito häviämässä tästä maasta?
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Sikaflunssa-rokote

#229

Viesti Lehe »

Vaskela on hyvä ja tarkastaa faktat, ennen kuin jatkaa kansankiihotustaan tai salaliittoteorioiden levittelyä.
Ainakin edellisen herran viestin faktat ja termistö sopi asiaan yhtä hyvin kuin hissi ulkohuussiin. Järkikin sanoo, jotteivat ihan kuulu samaan pakettiin.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Sikaflunssa-rokote

#230

Viesti J. Suojanen »

Eikö tuo Vaskelan viesti olisi paremminkin sopinut sinne mielenosoitusketjun keskusteluun? kyllähän tuo viesti nyt sivuttaa sikainfluenssapropagandaa aika tehokkaastikin, mutta sen tarkoitus nyt kuitenkin oli vain puhtaasti pelotella ihmisiä osallistumaan tuonne mielenosoitukseen eikä mitään muuta.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Sikaflunssa-rokote

#231

Viesti Kalle Koskinen »

Hyppykiertopotku todisteeksi tai sitten pois täältä Potkusta! Kumminkin taitaa olla jonkin sortin kamppailijoiden foorumi?

En minä vain oikeasti jaksaisi.
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Sikaflunssa-rokote

#232

Viesti taikuri »

Muotiflunssa sairastettu. Oli 2-3 päivää aika sonta olo. Uskokaa tai älkää... mutta runsas tupakointi vähensi oireita todella paljon. Älkää kysykö miten. En tiedä.
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

Sikaflunssa-rokote

#233

Viesti Vlad Tepes »

Minä olisin saanut rokotteen varmaan jo, mutta en pelkää kyseistä tautia, enkä siksi sitä ottanut. Saa nähdä jos kuolen...
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Sikaflunssa-rokote

#234

Viesti Polvi »

Keväällä voidaan laskea kuolleiden määrä; pöpö vs "lääke".

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ruo ... 5251047601" onclick="window.open(this.href);return false;
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
neri
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 28
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Sikaflunssa-rokote

#235

Viesti neri »

Koska tolle tyypille oli tehty sydämmensiirto, sen pitää syödä esimerkiksi sellasta lääkettä ku takrolimuusi, lamaannuttaa immuuni/puolustus järjestelmää, sitten saa rokotten joka aktivoi immuuni/puolustusjärjestelmää, ja kroppa alkaa hylkimään siirtosydäntä. Kuulostaa häröltä teorialta kyllä vaikka itse sanonkin. brushteeth
Avatar by Purplie
Kuvake
susitar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 888
Lauteille: Maaliskuu 2006

Sikaflunssa-rokote

#236

Viesti susitar »

susitar kirjoitti: Mulla oli se lievä versio, kestää näköjään vaan kauemmin.
Päivitystä voinnista. 3 viikkoa sairastumisesta, enkä vieläkään kunnossa. Töissä olen keikkunut nyt 1,5 viikkoa, mutta mitään muuta ei sitten jaksakaan. Ramppasin 4. kerran lääkärissä keskiviikkona ja sain antibiootit poskiontelotulehdukseen, josta minulla ei mielestäni ole ollut oireita. Lääkärin mielestä olen sairastanut jo liian kauan ja lääkkeet olivat tarpeen (onteloissa oli jotain muka). Lääkkeet on nyt syöty, mitään eroa ei vointiin ole tullut vielä. Pieni kävelylenkki vei kaikki voimat ja henki ei meinannut kulkea. Sain astmapiippulääkkeen lääkäriltä keuhkojen takia, kun kuulemma vinkuivat. Joo, ei oo kivaa. Reeneissä en ole käynyt kuukauteen.

Oiskohan se rokote sittenkin... :?
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
neri
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 28
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Sikaflunssa-rokote

#237

Viesti neri »

susitar kirjoitti:
susitar kirjoitti: Mulla oli se lievä versio, kestää näköjään vaan kauemmin.
Päivitystä voinnista. 3 viikkoa sairastumisesta, enkä vieläkään kunnossa. Töissä olen keikkunut nyt 1,5 viikkoa, mutta mitään muuta ei sitten jaksakaan. Ramppasin 4. kerran lääkärissä keskiviikkona ja sain antibiootit poskiontelotulehdukseen, josta minulla ei mielestäni ole ollut oireita. Lääkärin mielestä olen sairastanut jo liian kauan ja lääkkeet olivat tarpeen (onteloissa oli jotain muka). Lääkkeet on nyt syöty, mitään eroa ei vointiin ole tullut vielä. Pieni kävelylenkki vei kaikki voimat ja henki ei meinannut kulkea. Sain astmapiippulääkkeen lääkäriltä keuhkojen takia, kun kuulemma vinkuivat. Joo, ei oo kivaa. Reeneissä en ole käynyt kuukauteen.

Oiskohan se rokote sittenkin... :?
Koita ny selvitä, kannattaako lenkillekkään mennä enempää, pihas pyörähtää happea haukkaamas :?
Avatar by Purplie
Kuvake
susitar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 888
Lauteille: Maaliskuu 2006

Sikaflunssa-rokote

#238

Viesti susitar »

Ensi viikolla joudun kävelemään alkuviikosta n. 5 kilometria päivässä työmatkaa kaupunkiasunnosta, kun auto on telakalla 3 päivää. Eli täytyy vaan mennä hitaasti ja pitää vaikka paussia välillä ja hengitellä rauhassa. Eiköhän se tästä. Ottakaa se rokotus!
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

Sikaflunssa-rokote

#239

Viesti Beefcake »

Muotiflunssaa kärsitty kaksi viikkoa, eikä loppua näy. Tänään kävin lääkäristä hakemassa antibiootteja ja astmalääkettä kun pukkasi kylkiäiseksi vielä keuhkoputkentulehduksen. Ei varmaan tarvi haaveilla treenailusta ennen joulua tällä menolla :smt085 Jos tästä nyt edes jäisi joku immuniteetti päälle, että saisi kevään sitten treenata rauhassa.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Kuvake
susitar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 888
Lauteille: Maaliskuu 2006

Sikaflunssa-rokote

#240

Viesti susitar »

Niin sitähän minäkin toivon. Nyt voin kyllä kertoa, että olen tervehtymässä. Voimat ovat pikkuhiljaa palanneet. Harmi, että lykkäsi unettomuuden, mutta muuten vointi on jo parempi. Kyllä se tästä!
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 82 kurkkijaa