Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Uimataito

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Uimataito

Erinomainen
24
17%
Hyvä
48
34%
Keskinkertainen
25
18%
Tyydyttävä
17
12%
Välttävä
15
11%
Surkea
11
8%
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Uimataito

#1

Viesti nassesetä »

Mites potku polskuttaa?
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Uimataito

#2

Viesti DeusVult »

Miten hyvä eroaa erinomaisesta tai keskinkertaisesta?

Muistan kun joskus vuonna nakki inttiin mennessä piti täyttää se lappu jossa kysyttiin että osaako uida enemmän vai vähemmän ku 200m. Pistin siihen että no tottakai nyt yks 200 metriä menee... kävin sitten piruuttani kokeilemassa, enkä meinannu jaksaa edes 50 metriä. Tyylinä toimi normaalin koira-uinnin variaatio "hukkuva koira." Silloin ajattelin että ei hemmetti tää tämmönen vetele, ja aloin treenaamaan ihan tosissani. Nykyään polskuttaa jo ihan mukavasti, pisin mitä oon rintaa uinu yhteen putkeen oli vissiin 2000 metriä. Ois menny vielä lisää, mutta se on niin sattanan tylsää vetää allasta edestakas että ei vaan viitti.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Uimataito

#3

Viesti Mjölnir »

Vastasin hyvä, vaikka kriteeristön kanssa on vähän määrittelyongelmia... Mallikoksi erinomainen, kilpauimariksi surkea, eikös silloin hyvä ole kohtuullinen keskiarvio.

200m menee noin sellaisiin aikoihin, että laskuvarjojääkärikoulun pääsykokeesta saisi täydet pisteet, eli 3min 15sek. Tämä aika kuitenkin häviää "jonkin verran" 200m maailmanennätykselle (1.43,86). Itse asiassa häviän noin 50 sekuntia 200m vapaauinnissa Michael Phelpsille, vaikka uisin perusvälineillä, eli maski ja snorkkeli hengityksen helpottamiseksi ja räpylät vauhdin lisäämiseksi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
harja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 153
Lauteille: Elokuu 2008

Uimataito

#4

Viesti harja »

Mjölnir taisi pistää erinomaisen riman sen verran korkealle, ettei sille taida enää paljon ääniä tulla. :D
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Uimataito

#5

Viesti JanneM »

Oon omasta mielestäni ihan surkea uimari. Mäihällä vois mennä putkeen semmonen 150-200m mutta olisin ihan pelastettavissa sen jälkeen. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
ville
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 584
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ylivieska

Uimataito

#6

Viesti ville »

Uimataitoni täyttää käsittääkseni virallisen uimataidon vaatimuksen.
Eli äänestin välttävä.
Ville Kukonlehto - Ylivieska Wing Tsun

Hän joka haluaa - löytää keinot
Hän joka ei haluaa - keksii selitykset
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4953
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Uimataito

#7

Viesti Mänzy »

Välttävä. 200 m mennee juuri ja juuri, jos omaan rauhalliseen tahtiin saa vetää. Tekniikka on todella hakusessa.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
SkaNestori
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 875
Lauteille: Heinäkuu 2007

Uimataito

#8

Viesti SkaNestori »

Miulla se lienee hyvä, menee useita metrejä eikä mitenkään surkeaan aikaankaan.

Tosin ihan mörlinin aikoihin en pääse. Eli omat arviointikriteerini ovatten vähän alempana.

Muttatosin. Eilen tästä kerroinkin defendoa vääntäissä, että mielestäni olen ihan hyvä uimaan. Pääsen eteenpäin vauhdilla, en väsy ihan heti ja tykkäänkin siitä hommasta. Mutta sukeltaa en osaa ollenkaan. Pysyn veden alla varmaan vähän normilähimmäistä kauemmin, mutta mulla ei siellä matka etene. Siinä ajassa kun muut on sukeltaneet 25 metriä ja ovat jo kerinneet pinnalle ja hengitelleet olon tasaiseksi, minä olen vasta kiihtymässä huippunopeuteen ja saavuttamassa maagista neljän metrin välietappia. En tieä onko mun vartalon hydrodynamiikka jotenkin pielessä, mutta ei se vaan.
True, we love life, not because we are used to living, but because we are used to loving. There is always some madness in love, but there is also always some reason in madness.

Miun Blog
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1619
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Uimataito

#9

Viesti injunjack »

vastasin erinomainen, lukematta vastauksia. Mjölnir vetää kovaa, ei siinä mitään, kuitenkin erinomainen uintitaito käsittää muutakin kuin nopeuden....Edelleen olen sitä mieltä, että erinomainen, vaikken raketti olekaan. (joskus junnuna tuli treenattua ihan kilvanuintia)

Jack
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Uimataito

#10

Viesti Yodhi »

Mietin, vastatako tyydyttävävä vai välttävä. Välttävää mietin aluksi sen takia, että en osaa uida yhtäkään tyyliä puhtaasti, kunhan nyt sinnepäin räpiköin. Tajusin sitten kuitenkin, että pystyn kuitenkin räpiköimään sen 700-800 m pienillä tauoilla (pidemmällekin kai jaksaisin, mutta se kuuluisa kyllästyminen iskee), niin ehkä se sitten menee tyydyttävän puolelle jo. Hidasta lilluttelua kuitenkin.
やさしい幻
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Uimataito

#11

Viesti Vili Tarkiainen »

Vastasin notta hyvä, vaikken aikoja olekkaan ottanut, kilometriin ja rapiat päälle menee bouttia rallaa 40-50 min. kun reippaasti rintauintia vetää. Vois mennä useampi kilometrikin, jos vaan olis aikaa, vaan uima-aika hallissa on 1,5 h. Rintauinti on hallussa kuten myös kroolaus ja perhosuintikin menee joten kuten, selällään en vaan osaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Uimataito

#12

Viesti Mika »

Vastasin tyydyttävä ennen kuin luin muiden vastauksia - ehkä välttävä olisi sittenkin ollut osuvampi? Joka tapauksessa yksi sukulaiseni on entinen kilpauimari, ja pari viikkoa sitten pyysin josko hän opettaisi minua ensi kesänä vähän paremmaksi uimariksi. Lupasi.

Tärkeä kansalaistaito.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Uimataito

#13

Viesti IIsakki »

Vastasin surkea. Taitotaso nyt ei ihan ole "käsipohjaa lastenaltaassa" mutta huomattavasti parempi saisi olla..
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Uimataito

#14

Viesti Mjölnir »

injunjack kirjoitti: kuitenkin erinomainen uintitaito käsittää muutakin kuin nopeuden....
Tämä on totta. Tästä syystä itsekin olen treenannut muunmuassa pelastusuintia siten, että pystyn läpäisemään hengenpelastustutkinnossa vaadittat systeemit uinteineen, sukeltamisineen, nuken vetämisineen jne.

Sukellusta treenaan myös viikottain, mutta siinä on erinomaiseen myös aika paljon tehtävää; sukeltajakurssin pääsykokeissa parhaat pisteet saa ilman varusteita (vain uimalasit) suoritettavasta pituussukelluksesta 50m suorituksella. Räpylöillä pääsen nippanappa tuohon 50m hyvänä päivänä, mutta paljain jaloin jäänee tuonne 30-35m paikkeille.

Taas maallikko vs. huippu-urheilija -vertailua: pituussukelluksen maailmanennätys ilman räpylöitä on 213m ja räpylöillä 250m...

Huomiokaa sitten, että ennen kuin kokeilette tätä kotona, niin uimahalleissa yli 25m sukeltaminen on kiellettyä ilman erityisjärjestelyjä, eli turvasukeltajaa. Ja vaikka sitä avovedessä ei olekaan varsinaisesti kielletty, niin ei sitä kannata kokeilla ilman turvasukeltajaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Uimataito

#15

Viesti Vili Tarkiainen »

Mjölnir kirjoitti: Huomiokaa sitten, että ennen kuin kokeilette tätä kotona, niin uimahalleissa yli 25m sukeltaminen on kiellettyä ilman erityisjärjestelyjä, eli turvasukeltajaa. Ja vaikka sitä avovedessä ei olekaan varsinaisesti kielletty, niin ei sitä kannata kokeilla ilman turvasukeltajaa.
Eipä ole kertaakaan tullut moista kieltoa vastaan, päteeköhän se tiettyihin paikkakuntiin?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 112 kurkkijaa