Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nikkisi ja sigusi

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Serpent
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 167
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: vapaa
Takalajit: senshido, defendo, bjj, lukkopaini, tang lang kung-fu, choy lee fut kung fu

Re: Nikkisi ja sigusi

#76

Viesti Serpent »

Jore kirjoitti: 1) Mistä nimimerkkisi on tullut?
Eri uskontojen ja mytologioiden käärmekäsitteistä. Helpoin esimerkki länsimaalaiselle lienee Eedenin käärme Raamatusta.
Jore kirjoitti: 2) Mistä allekirjoituksesi on tullut?
Elokuvasta Reservoir Dogs, jonka tokaisee Mr. Pink kahvilan pöydässä keskusteltaessa tarjoilijattarelle jätettävästä tipistä.

- Serpent -
"Do you know what this is? Its the world's smallest violin playing just for the waitresses."
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#77

Viesti kaik »

1. Yliopiston koneella tunnukseni oli kaik. IRC laitti oletuksena nickiksi käyttäjätunnuksen ja koska kaik oli vapaana se jäi myös käyttöön. Onhan tuosta nickistä kuullut kaikenlaista vääntöä, mutta niin vain nick jäi ja on nykyään myös foorumeilla vakionickini.

2. Allekirjoitus puhunee puolestaan.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
Rodion
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#78

Viesti Rodion »

1. Dostojevskin Rikos ja rangaistus-kirjastahan tuo. Lähinnä siksi että katsoin sen edustavan hahmona parhaiten tätä taistelulaji-teemaa tuosta ah, niin toimintapainotteisesta kirjallisuuden lajista, josta yleensä nickini otan.


2.Aprés moi, le deluge. Ranskaa ja tarkoittaa noin vapaasti kääntäen: Minun jälkeeni, vedenpaisumus. Se on RAF:in 617. lentolaivueen motto ja siguni siitä yksikertaisesta syystä että; se vain kuulostaa niin mukavan mahtipontiselta ja mystiseltä.
Aprés moi, le deluge
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#79

Viesti mronkain »

Rodion kirjoitti: 2.Aprés moi, le deluge. Ranskaa ja tarkoittaa noin vapaasti kääntäen: Minun jälkeeni, vedenpaisumus. Se on RAF:in 617. lentolaivueen motto ja siguni siitä yksikertaisesta syystä että; se vain kuulostaa niin mukavan mahtipontiselta ja mystiseltä.
Oli muuten alun perin madame Pompadourin lausahdus. Tuo RAF:n laivue otti nimen (muun muassa) siitä syystä, että oli erikoistunut tuhoamaan patoja (kantasanana siis pato, ei pata). Tunnettiin myös nimellä Dambusters.

- Marko
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#80

Viesti bodyguard »

1) Nickin heitin päästäni muutamassa sekunnissa kun piti päästä seurailemaan tätä foorumia. Jos olisin arvannut että tähän tulee jäätyä näin pahasti koukkuun niin olisi voinut jonkun fiksummankin keksiä :roll:
2)Siguni olen ottanut yleensä jostain leffoista, kuten nykyisenkin (kuka keksii mistä leffasta niin saa virtuaalioluen)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#81

Viesti Verr »

1)Keksin eräässä nimeltä mainitsemattomassa nettiyhteisössä kewlin nimen: Vercel. Sittemmin tajusin että se kuulostaa erittäin typerältä. Otin kolme viimeistä kirjainta pois. Jossain paikassa nicknamen tuli olla vähintään 4-kirjaiminen joten r lisää ja Verr. Rekisteröidyin tuolla irc-galleriaan ja nykyään minut tunnetaan useimmiten "Verrinä".

2)Pääni on useimmiten täynnä typeriä alivaltiosihteerityylisiä sanaleikkejä. Erään Mikan kanssa käydyn väittelyn jälkeen tämä tupsahti mieleen. Mitään hauskaa ideaa tässä ei niinkään ole, mutta kuvastaa hyvin persoonaani :D
Harva minua kestää ja minä harvaa.
M M A
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 417
Lauteille: Lokakuu 2006

#82

Viesti M M A »

Noo minä valitsin näinkin omaperäisen nimen koskapa etunimet alkavat ämmällä ja sukunimi aalla. Vähän arvelutti silloin että minut ehkä leimataan tietyn lajin harrastajaksi tämän nimimerkin takia mutta sitähän minä aloinkin sitte harrastamaan että vahinko ei liene suuri.
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#83

Viesti vanu »

Irc-nimi. Alkuperältään hieman hämärä, muistaakseni piti vaan nopeasti keksiä joku lyhyt, helppo ja vielä käyttämätön. Vasemmistonuoret kyllä yrittävät kuokkia apajille :p . Kylillä huikattuna kääntää pääni yhtä tehokkaasti kuin virallinen etunimikin.

Allekirjoituksena linkki treenipäiväkirjaan, avatarina oma pärstäkuva.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
A.A.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1166
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

#84

Viesti A.A. »

1. Huonosti forum-keskusteluun sointuvat nimikirjaimeni.

2. Void...
Slind
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 689
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä
Yhteystiedot:

#85

Viesti Slind »

1. Etu- ja sukunimestä väsätty IRC-nick vuodelta miekka ja kivi. Toimii myös IRL
2. Muistaakseni Salvador Dalin lausahdus. Hauska ja osuva lausahdus, tosin ei ehkä samassa mielessä Dalin kanssa.
The only difference between myself and a madman is that I am not mad.
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2909
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#86

Viesti terssi »

1. Mun lukioaikainen lempinimi tuo on ja aattelin, että se kuulostaa ja näyttää hyvältä nimimerkkinä. Muutenkin lempinimi paljon tuttavallisempi kuin joku päästä vedetty ruumisvartija tai Flora tai jutsunainen. ;)

2. Eipä tuosta paljon sanottavaa ole.

tabitha kirjoitti: 1) Kun mä olin pieni, mä kirjoitin kaikkia fantasia- ja kauhujuttuja joiden päähenkilön nimi oli Tabitha. Nykyään piirrän Tabitha-mangasarjakuvaa.
Mä kun oli ihan varma, että tabithan nikki tulee siitä aikuisviihdetähdestä. :thinking:
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#87

Viesti Paappa »

Nimimerkki: henkinen ja fyysinen olotila.

Sigu: vaihtelee. Nykyinen on poimittu Somerjoen, tuon kuuluisan filosofin sävelteoksesta.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Haapasalo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 712
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Joensuu

#88

Viesti Haapasalo »

Nimimerkkini on oma sukunimeni. Potku.net on ensimmäinen paikka, minne oikeasti kirjoittelen omalla nimelläni. Muuten liikun netissä, no nimenomaan nettipelipiireissä nimillä Casanova ja Sir Nymph. Nuo juontavat nimensä siltä ajalta, jolloin pelasin 24/7, treenasin 24/7 ja tulin ajan mittaan todella hyväksi pelaajaksi, jolloin vain totesin et mestaaminen on perversioni. No se siitä.

Sigini on aika yksinkertainen, kertoo seurani nimen ja sen milloin alottelin treenaamisen.
Thaiboxing since 31.8.2006
Joensuun Thaiboxing Club
M M A
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 417
Lauteille: Lokakuu 2006

#89

Viesti M M A »

Ai niin minun avatarini on tietysti Ron Jeremy, mutta sen kaikki varmaan tietänevät =)
Kuvake
Layne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 305
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Nummela

#90

Viesti Layne »

Nikki: Hetken mielijohteesta poimittu Pink Floydin esikoissinglestä Arnold Layne.

Sigu: Käsky "Splice the Main Brace!" liittyy laivastoperinteisiin ja tarkoittaa tarkalleen ottaen purjelaivoissa isomaston ahtimen pleissaamista, mutta käytännössä se liitetään kyeisestä vaativasta tehtävästä tarjottuun ylimääräiseen rommiannokseen. Siguksi sen otin koska katsoin sen sopivan laivastoperinteistä kiinnostuneelle vanhalle merisotilaalle.
Splice the Main Brace!

"Jos tämä olisi selvä kaikille, olisi helpompi jatkaa keskustelua." - Jyrki Katainen
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 117 kurkkijaa