Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Parisuhdestatuksesi?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Parisuhdestatuksesi?

Naimisissa
78
28%
Kihloissa
17
6%
Avoliitossa
35
13%
Seurustelusuhteessa
31
11%
Monisuhteessa
2
1%
Avoimessa suhteessa
5
2%
Kaukosuhteessa
2
1%
Hoitosuhteessa
3
1%
Sinkku (vapaaehtoisesti)
41
15%
Sinkku (olosuhteiden pakosta)
48
17%
En oikein itsekään tiedä enää...
15
5%
 
Ääniä yhteensä: 277

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 79
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Parisuhdestatuksesi?

#481

Viesti bodyguard »

TRU kirjoitti:
Elina kirjoitti: Mä en ihan ymmärrä, mistä tämä käsitys siitä, että naiset jotenkin lankeaisivat pelimiehiin, tulee? ...
Kyllä se käsitys taitaa tulla ihan yleisestä elämänkokemuksesta....

On itselläkin ollut aikoinaan tuo pelimiesvaihde kovasti päällä ja vientiä riitti. Sitten kun lopetin "pelailun" niin onkin ollut aikalailla hiljaisempaa ;)

Itseasiassa joskus tuntuu että naiset tarvitsisivat itselleen kaksi eri miestä samaan aikaan, toisen kiltin perheenpään kotiin kököttämään ja sitten pelimiesrentun pyörimään sinne peilipallon alle.

Ja samaa vaivaa taitaa miehilläkin olla, kotiin pullantuoksuinen vaimo ja radalle sitten se pikkutuhma tytönsuttura.

Mutta joo, kyllä pelimies on se joka vie potin kun hatunjako alkaa...ne "kiltit ja kunnolliset" miehet saavat lampsia snägärin kautta himaansa kuuntelemaan Suurlähettiläitä ja ihmettelemään että "miten tässä taas näin kävi". Valitettavasti.

TRU
Tämä on kyllä ihan täyttä totta, hyvä kirjoitus TRU:lta :)
Elina kirjoitti: En nyt äkkiseltään tiedä ketään naista, joka nimenomaan haluaisi itselleen jonkun pelimiehen.
En minäkään, silti tiedän aika hemmetin monta jotka niihin lankeaa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 118
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parisuhdestatuksesi?

#482

Viesti Mika »

Nytpä en yhdykään edellisiin :D
TRU kirjoitti: Itseasiassa joskus tuntuu että naiset tarvitsisivat itselleen kaksi eri miestä samaan aikaan, toisen kiltin perheenpään kotiin kököttämään ja sitten pelimiesrentun pyörimään sinne peilipallon alle.
Edelleenkin ne tyttöset ja naiset kannattaa tosiaan erotella toisistaan... ;)
Ja samaa vaivaa taitaa miehilläkin olla, kotiin pullantuoksuinen vaimo ja radalle sitten se pikkutuhma tytönsuttura.
Tämäkään ei kuulosta tutulta muuten kuin juuri näin jostakin luettuna.

Kyllähän se minusta nimenomaan siitä itsensä tuntemisen puutteesta johtuu, jos haluaa jotakin muuta kuin elämässä on muttei tee asialle mitään tai jos tavoittelee mahdottomia. Luulisi sellaisen ihmisen elämän olevan hieman sekavaa ja ainakin suhteellisen onnetonta.

Mutta onhan meitä moneksi, en minä yllä olevaa totuutena julista. Rojolaa lainatakseni: YMMV.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Parisuhdestatuksesi?

#483

Viesti DeusVult »

Mika kirjoitti: Edelleenkin ne tyttöset ja naiset kannattaa tosiaan erotella toisistaan... ;)
Pystyisitkö määrittelemään jotenkin että mitä tarkoitat tytöllä ja toisaalta naisella? Olen kyllä kuullut jaottelun ennenkin, mutta kiinnostaisi että miten ulkopuolinen nämä käytännössä erottaa toisistaan ja mitä naiseus tai tyttöys ihan tarkkaan ottaen tarkoittaa henkilön itsensä kannalta?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 118
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parisuhdestatuksesi?

#484

Viesti Mika »

Tuo nyt on vain ihan oma määrittelyni eikä sittenkään niin vakava :D Tarkoitukseni ei ole syöttää näitä termejä tai edes ajatuksia niiden takaa kenellekään, kunhan huumorin kautta yritän tuoda esille omia ajatuksiani. Mutta tänään 18.56 kirjoitin näin:
Se, että jotkut naiset antavat itseään kohdella huonosti, on havaintojeni mukaan oikeasti yleensä melko monimutkainen kokonaisuus (josta saisi ihan oman aiheensakin). Kannattaa tässäkin yhteydessä erotella tyttöset ja naiset. Kaikki on toki aina kovin henkilöriippuvaista, eivätkä eletyt vuodet takaa juuri mitään, mutta ketään alle 25-vuotiasta en pidä tässä merkityksessä aikuisena. Elämää oikeasti kokenut ja nähnyt noin 30-vuotias on mielestäni aikuinen - siis tässä yhteydessä.
Jos ihan vakavasti pitäisi tästä aiheesta puhua, en ensinnäkään pystyisi ainakaan tältä istumalta tuottamaan mitään tutkittua tietoa ajatusteni tueksi. Puhun siis lähinnä havainnoistani. Toiseksi tämä aihe on nähdäkseni oikeasti aika laaja. Kolmanneksi nuo mainitut ikävuodet ovat parhaimmillaankin viitteellisiä. Joka tapauksessa seison tuon lainaukseni varsinaisen kantavan ajatuksen takana. Se punainen lanka liittyy nähdäkseni hyvin kiinteästi siihen itsensä tuntemiseen, josta olen lyhyen ajan sisällä maininnut jo niin monasti, että itseänikin ärsyttää ( :D ).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Parisuhdestatuksesi?

#485

Viesti Reba »

Lasse Candé kirjoitti: Muistanko nyt ihan oikein että vähän niinkuin välimallin seurustelua niinkuin olisi?
No ollaan me ihan normaalisti seurusteltu, toinen osapuoli on vaan ollut sillai hitaammin kypsyvää sorttia. Välillä on ollut suuriakin riitoja linjojen vedosta ja sit on ollut aina mykkäkoulua, mitä mä taas en voi sietää... Mutta aina tuollasten mykkäkoulujen jälkeen mies on selvästi miettiny niitä asioita ja sitten ottanut huomioon ne. Mutta siis näistä ei olla koskaan silleen kunnolla keskusteltu.

Nyt mä olen kuitenkin ymmärtänyt sen kokonaisuuden minkä takia meillä on ollut noita isoja riitoja ja tää ongelman ydin on alkanut antamaan nyt periksi.
Miehen on ollut siis vaikea ajatella sitoutumista huonojen naiskokemustensa takia. Syksyllä kuitenkin meillä oli tästäkin keskustelut että nyt pitäs kyllä jo tietää että voiko hän kuvitella elää mun kanssa nyt silleen pitempään ja oli kuulemma nyt ruvennut asennoitumaan siihen että me nyt sitten elellään yhdessä.

Nyt on siis mennyt taas ihan hyvin hetken aikaa (kun oon vaan kävässy siellä hakemassa päivän halit ja kertomassa kuulumiset), ja jotenkin tuo oli niin käsittämätöntä kun toinen ei edes soita että miten mä voin. No me eilen käytiin apteekissa ja mä sille sivuhuomautuksella siitä mainitsin ja kysyin että onko se jostain suuttunu kun ei siitä nyt kuule kauheasti mitään. Mutta soitti se mulle nyt aamulla sitten.

Miks mä sitten olen tällasessa hankalassa suhteessa?

Mulla on vahva käsitys että siihen on syynsä. Kaikki se miten me ollaan tavattu, miten asiat järjestyi niin että osuttiin toistemme tielle jne. on kuin ennalta kirjoitettu. Tällä miehellä on varmasti jotain annettavaa mulle, nyt äkkiseltään tulee ainakin mieleen että tämä tarkoitus on opetella pitkää pinnaa :D En mä muuten olisi tätä jaksanut näin pitkään.
Riposte
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 481
Lauteille: Helmikuu 2011

Parisuhdestatuksesi?

#486

Viesti Riposte »

Mika kirjoitti: Taaskin tosiaan ne tyttöset ja naiset kannattaa erotella...
...eikä pelkästään iän vaan myös henkisen iän mukaan. :smt003
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 118
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parisuhdestatuksesi?

#487

Viesti Mika »

Riposte kirjoitti:
Mika kirjoitti: Taaskin tosiaan ne tyttöset ja naiset kannattaa erotella...
...eikä pelkästään iän vaan myös henkisen iän mukaan. :smt003
Tottahan tuo on :)
Kaikki on toki aina kovin henkilöriippuvaista, eivätkä eletyt vuodet takaa juuri mitään, mutta ketään alle 25-vuotiasta en pidä tässä merkityksessä aikuisena. Elämää oikeasti kokenut ja nähnyt noin 30-vuotias on mielestäni aikuinen - siis tässä yhteydessä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Parisuhdestatuksesi?

#488

Viesti Daddy »

Reba kirjoitti: ja mä sille sivuhuomautuksella siitä mainitsin ja kysyin että onko se jostain suuttunu kun ei siitä nyt kuule kauheasti mitään.
Kehtaako kysyä, että miksi juuri sivuhuomautuksena, eli olisko voinu esim ihan suoraan kysyä, että miksi äijä ei soitellut ehtoolla?

Jossain määrin meinaan ihmetyttää tämmöiset enemmän ja vähemmän suorat vihjaukset semmoisissa tilanteissa kun asiasta vois kysyä ihan suoraankin. Mutta tietty onhan se niinkin, että kyllä parisuhteessa tietty määrä sitä "telepatiaakin" tarvitaan.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 118
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parisuhdestatuksesi?

#489

Viesti Mika »

Olen samaa mieltä. Tämän tapauksen taustoja en tietenkään tunne niin hyvin, että voisin juuri sitä kommentoida, mutta noin pitkään kestäneessä suhteessa pitäisi mielestäni kaikista asioista pystyä ja halutakin puhua ihan suoraan (tilannetaju huomioiden). Tuollainen varovaisempi lähestymistapa liittyy nähdäkseni enemmänkin orastavan suhteen alkumetreihin tai sitten suhteeseen, joka ei kestostaan huolimatta ole oikeasti kovin syvä (tällaiseen voi olla monia syitä, niin hyviä kuin huonojakin). Mutta suhteita on toki niin monenlaisia.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Parisuhdestatuksesi?

#490

Viesti Lasse Candé »

Itsekin pidän jonkinasteisesta "aikuisuudesta". Ei vain jaksa lähteä mukaan jokaiseen lapsellisuuteen kun näin suht kokeneena ajattelijana osaan usein nähdä jo ennalta ettei siellä ole mitään löydettävää. Yleensä tämä tajutaan melko nopeasti sitten itsekin ja lapsellisuudet kuivuvat kasaan. Ideahan näissä "lapsellisuuksissa" on avautumisessa yleensä eikä niinkään siinä mistä avaudutaan. Ja sitäkin toki tarvitaan.

Mutta en lähtisi yleistämään siihen että "kypsyys" olisi absoluuttisesti hyvä arvo. Se on sitä vain suhteessa arvottajaan. Toki eroja sitten tulee siitä minkätyyppisestä kypsyydestä tarkalleen puhutaan, mutta joissain tapauksissa menee oikein hyvin kun riidellään mitä lapsellisimmalla tavalla tehokkaasti jostain pikkuasioista ja sovinto löytyy nopeasti. Sitten vielä jos kaikki isommat asiat jutellaankin sulassa sovussa.
Parempihan se on oppia tuntemaan toinen jonkin sellaisen merkeissä millä ei ole mitään väliä kuin se että jossain vakavassa tilanteessa putoaa pohja kun ei ole vielä toiseen "riitelyleikin" kautta tutustunut.



Itse olen vihjailevan puhetavan kannalla niin paljon kuin mahdollista, kunhan pointti välittyy ja ilmapiiri on oikea. Toinen saa itse prosessoida, ajatella ja muodostaa oman mielipiteensä, oli se sitten miten pedattu tahansa. Yhden kaverin kanssa sanotaan about kaikki vinkit toiselle käänteisinä ja liioiteltuna koska tiedetään miten ne ymmärretään. Silloin ei tunnu että toinen neuvoo. Hyvää läppää ja hauskaa, mutta voi myös hieman vakavammalla naamalla sanoa että toista huomioivaa kun ei neuvo (vaikka neuvoisikin) asioissa jotka toinenkin tajuaa kunhan tulee ajatelleeksi. ("Kannattaa muuten sit mennä myöhässä ja jotkut kumisaappaat jalassa...")

Toki ihmisessä voi arvottaa sen että hänelle voi sanoa kaiken suoraan ja että kaikesta voi jutella melko kitkattomasti erittäin korkeallekin, mutta sehän on kuitenkin vain yksi tekijä isommassa kokonaisuudessa eikä kukaan ole täydellinen. Myös oman jouston sopivaa määrää on hyvä punnita aika ajoin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 118
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parisuhdestatuksesi?

#491

Viesti Mika »

Lasse Candé kirjoitti: Mutta en lähtisi yleistämään siihen että "kypsyys" olisi absoluuttisesti hyvä arvo. Se on sitä vain suhteessa arvottajaan. Toki eroja sitten tulee siitä minkätyyppisestä kypsyydestä tarkalleen puhutaan, mutta joissain tapauksissa menee oikein hyvin kun riidellään mitä lapsellisimmalla tavalla tehokkaasti jostain pikkuasioista ja sovinto löytyy nopeasti. Sitten vielä jos kaikki isommat asiat jutellaankin sulassa sovussa.
No, tuo sopiminenhan juuri on sitä kypsyyttä :D Siis mielestäni.
Toki ihmisessä voi arvottaa sen että hänelle voi sanoa kaiken suoraan ja että kaikesta voi jutella melko kitkattomasti erittäin korkeallekin, mutta sehän on kuitenkin vain yksi tekijä isommassa kokonaisuudessa eikä kukaan ole täydellinen.
Tästä olen aivan samaa mieltä, mutta näkisin sinun nyt puhuvan selvästi yleisemmällä ja laajemmalla tasolla kuin esim. minä kommentoidessani Reban suhdetta (vaikken siihen suoraan kantaa ottanutkaan).
Myös oman jouston sopivaa määrää on hyvä punnita aika ajoin.
Olen sitä mieltä, että silloin täytyy pitää päänsä, kun asia on itselle tärkeä mutta toiselle vähemmän tärkeä, ja silloin pitää joustaa kun asia on päinvastoin. Sitten kun asia on molemmille tärkeä, kummankin pitää pystyä ja haluta tehdä kompromissi. Helppoahan se ei aina ole, mutta toivon mukaan tuollaisia tilanteita ei kuitenkaan ihan jokaisena viikonpäivänä tarvitse pohtia. Liiallinen joustavuus tai sitten jäykkä joustamattomuus tappavat suhteen helposti (suhde voi silti jatkua, kuten valitettavasti hyvin, hyvin usein käykin, mutta sen sielu on menetetty).
Itse olen vihjailevan puhetavan kannalla niin paljon kuin mahdollista, kunhan pointti välittyy ja ilmapiiri on oikea. Toinen saa itse prosessoida, ajatella ja muodostaa oman mielipiteensä, oli se sitten miten pedattu tahansa. Yhden kaverin kanssa sanotaan about kaikki vinkit toiselle käänteisinä ja liioiteltuna koska tiedetään miten ne ymmärretään. Silloin ei tunnu että toinen neuvoo. Hyvää läppää ja hauskaa, mutta voi myös hieman vakavammalla naamalla sanoa että toista huomioivaa kun ei neuvo (vaikka neuvoisikin) asioissa jotka toinenkin tajuaa kunhan tulee ajatelleeksi. ("Kannattaa muuten sit mennä myöhässä ja jotkut kumisaappaat jalassa...")
:thumbsup:
Juuri noin toimin itsekin, ja viimeksi aamulla mietin sitä, kuinka tärkeää itselleni on se, että huumorintaju osuu yksiin sen toisen kanssa. Sen merkitys on minulle aika lailla korvaamaton. Asia on kirkastunut minulle entisestään tavattuani henkilön, jonka kanssa tämäkin osa-alue on katettu kuin notkuva juhlapöytä :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Parisuhdestatuksesi?

#492

Viesti MtJ »

Tuosta sopimisesta... Vaikka olisi itse miten peräänantava tahansa, jos toinen on tasolla hiekkakakku ja lapio, niin se sopiminen ei vaan kerta kaikkiaan loputtomasti onnistu. Mulla on tästä kokemusta, siis ihmisestä, jonka henkinen taso oli todella matala, jos niin voi sanoa.

Kahden ihmisen välinen suhde ei vaan toimi, jos toinen puhuu naapurin hiusten väristä ja uusista farkuista jatkuvasti ja toinen koettaa opetella olio-ohjelmoinnilla DirectX rajapintaa :smt024

Mulla on ollut siis joskus 90-luvulla ihan hirveä parisuhde. Ja ei ikinä uskoisi, että miten tuo tuntuu olevan itsestäänselvä, kun homma on kirjoitettuna ruudulla ja sitten miten epäselvän siitä saa oikeassa elämässä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Parisuhdestatuksesi?

#493

Viesti Aihki »

MtJ kirjoitti: Mulla on ollut siis joskus 90-luvulla ihan hirveä parisuhde. Ja ei ikinä uskoisi, että miten tuo tuntuu olevan itsestäänselvä, kun homma on kirjoitettuna ruudulla ja sitten miten epäselvän siitä saa oikeassa elämässä.
Joo, naisilla on tämmöinen ajattelutoimintaa sekoittava vaikutus ja usein se on pahin juurikin tytöillä, jotka näyttävät naisilta.

:thinking:
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Parisuhdestatuksesi?

#494

Viesti Alioppilas »

Elina kirjoitti: Mä en ihan ymmärrä, mistä tämä käsitys siitä, että naiset jotenkin lankeaisivat pelimiehiin, tulee? En nyt äkkiseltään tiedä ketään naista, joka nimenomaan haluaisi itselleen jonkun pelimiehen.
Saanko ehdottaa?

[youtube][/youtube]
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Parisuhdestatuksesi?

#495

Viesti Elina »

EI VETOA!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 71 kurkkijaa