Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aikapankki

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Aikapankki

#151

Viesti Mika »

Jorge kirjoitti:
Mika kirjoitti: Onko verottaja siis kuitenkin Suomessa hippi, ?
Vasuri se ainakin on.
Kun se käy toisten taskuilla, tarkoittanet. OK. Mutta mitäs ihmettä tämä sitten on, että kun valitetaan tästä vasuriverottajasta, mutta sitten kuitenkin halutaan sen verottavan näitä aikapankkihippejä kovemmin? Mihin tällainen ristiriita perustuu? Kateutta se ei tietenkään voi olla, sillä nimenomaan nämä kovasti verotetut ovat ylenkatsoneet tätä kateutta Suomessa.

En vain ymmärrä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Aikapankki

#152

Viesti Jorge »

Ei, kun tuli vain mieleen joskus takavuosina, kun oltiin jonkun byrokraatin taholta kovasti sitä mieltä, että jos teinijonne käy leikkaamassa naapurin nurtsia jotain taskurahaa vastaan, ja sitä ei ilmoiteta verottajalle, niin se niinqn olisi ehdoton no-no.

Vaikka ei silläkään mitään kansantaloudellista merkitystä ole (paitsi että jonne tottuu työntekoon) ja suurempi vaiva olisi tuohon liittyvä byrokratia. Itsekin kannatan tuollaisen vuositasolla vähäpätöisen toiminnan - vaihdettiin sitten rahaa tai palveluita - vapauttamisen valtion rattaista; tasapuolisesti, riippumatta siitä, sisältyykö siihen hippiyttä vai ei.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Aikapankki

#153

Viesti Mika »

Tuon minäkin ymmärrän. Tämä ei vain ainakaan muistaakseni ollut tullut esille ennen tuota luupään tämänaamuista viestiä.

Onko tuollaista silti rohjennut kukaan eturivin poliitikko ottaa puheeksi?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Aikapankki

#154

Viesti Point »

Mika kirjoitti: Tuon minäkin ymmärrän. Tämä ei vain ainakaan muistaakseni ollut tullut esille ennen tuota luupään tämänaamuista viestiä.

Onko tuollaista silti rohjennut kukaan eturivin poliitikko ottaa puheeksi?

Niin.. Nythän on käsittääksi ollut esillä, että 8500 € alvittoman yritystoiminnan rajaa nostettaisiin 10 000 €. Jotkut vaan ovat huolissaan, että "tämä vaikeuttaisi yritysten kasvua ja antaisin kilpailuetua joillekin yms verokikkailua.".. Tietenkään tuo ei täysin verotonta ole. Tästä täytyy maksaa vielä normaalin palkkaverot, jolloin verorasite voi nousta jopa yli puoleen, jos tämä yritystoiminta on oikeasti sivutoimista ja sen lisäksi on joku muu tulon lähde.

Jos tämmöinen järjestelmä tehtäisiin, niin eiköhän joku senkin pilaisi, kun pitäisi rakentaa oma valvontakoneisto sitä varten, että joku saattaisi käyttää sitä väärin..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Aikapankki

#155

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: Mutta mitäs ihmettä tämä sitten on, että kun valitetaan tästä vasuriverottajasta, mutta sitten kuitenkin halutaan sen verottavan näitä aikapankkihippejä kovemmin?
En minä ole kyllä tällaista toivetta tunnistanut.

Oma kantani on, että:

Aikapankki on ihan jees, mutta:
1) pelisäännöt pitää olla selvät, eli kaikille samat. Jos ei kuitenkaan, niin:
2) pitää hyväksyä se, että joku riistokapitalisti (eli yrittäjä) käyttää tätä hyväkseen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Aikapankki

#156

Viesti Point »

Mjölnir kirjoitti: Aikapankki on ihan jees, mutta:
1) pelisäännöt pitää olla selvät, eli kaikille samat. Jos ei kuitenkaan, niin:
2) pitää hyväksyä se, että joku riistokapitalisti (eli yrittäjä) käyttää tätä hyväkseen

Säännöthän on kaikille sama. Amatöörien tarjoama apu on naapuriapua tapahtui se verkon kautta pähkinöinä vai ihan oikeasti naapuristossa. Jos naapuri tai verkossa oleva "naapuri" on taas koulutettu ammattilainen ja tarjoaa koulutustaan vastaavaa työtä, niin se on veronkiertoa tapautui se oikeassa naapuristossa tai pähkinäverkossa. Sehän on selvää, ettei kukaan käyttäisi verkon suomia mahdollisuuksia rikolliseen toimintaan kuten veronkiertoon. Varsiinkaan hipit :)

Mutta Luupään ehdotus alle 10 000 palveluiden tarjoamisen/toiminimiyrittämisen verottomuudesta olisi loistava... Varsinkin, jos näitä sivutoimisia yrittäjiä varten luotaisiin oma verkosto, jota kautta ihmiset voisivat näitä palveluita ostaa. Joku voisi sanoa sanoa, että se vääristäisi kilpailua "oikeiden yritysten kanssa". Luulen kuitenkin, että tämä voisi lisätä oikeasti myös palveluiden kysyntää ja siirtää rahaa kulutukseen (mikä olisi verokertymän kautta hyvä asia)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Aikapankki

#157

Viesti Mjölnir »

Point kirjoitti: Luupään ehdotus alle 10 000 palveluiden tarjoamisen/toiminimiyrittämisen verottomuudesta olisi loistava... Varsinkin, jos näitä sivutoimisia yrittäjiä varten luotaisiin oma verkosto, jota kautta ihmiset voisivat näitä palveluita ostaa. Joku voisi sanoa sanoa, että se vääristäisi kilpailua "oikeiden yritysten kanssa". Luulen kuitenkin, että tämä voisi lisätä oikeasti myös palveluiden kysyntää ja siirtää rahaa kulutukseen (mikä olisi verokertymän kautta hyvä asia)
Täst' olen täysin samaa mieltä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Aikapankki

#158

Viesti Mika »

Yhdyn myös.

Kai tämä selviää vasta sitten, kun tai jos ensimmäinen ennakkotapaus on käsitelty viranomaisportaissa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Aikapankki

#159

Viesti Mjölnir »

Point kirjoitti: Amatöörien tarjoama apu on naapuriapua tapahtui se verkon kautta pähkinöinä vai ihan oikeasti naapuristossa. Jos naapuri tai verkossa oleva "naapuri" on taas koulutettu ammattilainen ja tarjoaa koulutustaan vastaavaa työtä, niin se on veronkiertoa tapautui se oikeassa naapuristossa tai pähkinäverkossa.
Eli kun minulla ei ole liikunta-alan tutkintoa, voisin vetää personal trainingia naapurustossa ja vaihtaa sitä esim "hierontapalveluihin"? ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Aikapankki

#160

Viesti Point »

Mjölnir kirjoitti:
Point kirjoitti: Amatöörien tarjoama apu on naapuriapua tapahtui se verkon kautta pähkinöinä vai ihan oikeasti naapuristossa. Jos naapuri tai verkossa oleva "naapuri" on taas koulutettu ammattilainen ja tarjoaa koulutustaan vastaavaa työtä, niin se on veronkiertoa tapautui se oikeassa naapuristossa tai pähkinäverkossa.
Eli kun minulla ei ole liikunta-alan tutkintoa, voisin vetää personal trainingia naapurustossa ja vaihtaa sitä esim "hierontapalveluihin"? ;)

Hmmm.. Sinun tapauksessa ohjauskokemusta taitaa löytyä sen verran, että se lasketaan ammattilliseksi. Mutta ehkä voisit hierontaa vastaan porata, kantaa jääkaapin (edellyttäen, ettei sinulla oli sivutoimista muuttoalan yritystä) tai vaikka huoltaa polkupyörän.

Et kuitenkaan saa ampua ketään ja vaikka käsittääksi et enään tee vahtimestarin töitä, niin ovan avaaminenkin on vähän niin ja näin :)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Aikapankki

#161

Viesti Totte »

Jos halutaan pois ylisäännöstelystä, eikö tämä nyt juuri olisi sellainen paikka missä verottaja voi antaa asian olle (vaikka joku periaatteessa saisi jotain verotettavaa etua) niin kauan kun sillä ei ole mitään kansantaloudellista merkitystä. Olen jotenkin yllättynyt kun yleensä valitetaan siitä, että verottaja ja muut viranomaiset seuraavat lakeja ja asetuksia liian pilkuntarkasti ilman mitään kokonaisharkintaa, ja nyt sitten käytetään sitä harkintaa, pitäisikin puuttua?

Vai mikä tässä nyt on se ongelma? Periaatteessa vaikuttaa vapaaseen kilpailuun, joo. Periaatteessa jää verotuloja saamatta, joo. Mutta onko meillä nyt edes mitään tietoa siitä, minkä verran verotettavaa tuola noiss vuodess syntyy? Onko tällä toiminnalla käytännössä mitään vaikutusta tällä hetkellä?

Pullopantithan ovat myös periaatteessa verotettavaa tuloa, mutta verottaja ei niihinkään ole jaksanut puuttua. Jos näitä ruvetaan verottamaan, niin homma kuolee varmasti ja taas paloi yhteiskunnalta rahaa valvontaan. Kuka hyötyy? Jos nyt kannattaa säännöstelyn vapauttamista, eikö tästä voisi nimenomaan saada esimerkkitapaus näytettäväksi, että kyllä ihmiset tekee kun annetaan tehdä?

Itse en siis ole vielä muodostanut selvää kantaa tässä asiassa, sillä ei ole kaikkia tarvittavia tietoja. Ihmetyttää vain miten mielipiteet säännöstelystä ja valvonnasta näyttää tässä tapauksessa kääntyvän.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Aikapankki

#162

Viesti Mjölnir »

Point kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Point kirjoitti: Amatöörien tarjoama apu on naapuriapua tapahtui se verkon kautta pähkinöinä vai ihan oikeasti naapuristossa. Jos naapuri tai verkossa oleva "naapuri" on taas koulutettu ammattilainen ja tarjoaa koulutustaan vastaavaa työtä, niin se on veronkiertoa tapautui se oikeassa naapuristossa tai pähkinäverkossa.
Eli kun minulla ei ole liikunta-alan tutkintoa, voisin vetää personal trainingia naapurustossa ja vaihtaa sitä esim "hierontapalveluihin"? ;)

Hmmm.. Sinun tapauksessa ohjauskokemusta taitaa löytyä sen verran, että se lasketaan ammattilliseksi. Mutta ehkä voisit hierontaa vastaan porata, kantaa jääkaapin (edellyttäen, ettei sinulla oli sivutoimista muuttoalan yritystä) tai vaikka huoltaa polkupyörän.

Et kuitenkaan saa ampua ketään ja vaikka käsittääksi et enään tee vahtimestarin töitä, niin ovan avaaminenkin on vähän niin ja näin :)
Entäs koiran ulkoilutus, olen kuitenkin ollut sotakoirapartiossa töissä? :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Aikapankki

#163

Viesti Point »

brushteeth brushteeth
Mjölnir kirjoitti:
Point kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Point kirjoitti: Amatöörien tarjoama apu on naapuriapua tapahtui se verkon kautta pähkinöinä vai ihan oikeasti naapuristossa. Jos naapuri tai verkossa oleva "naapuri" on taas koulutettu ammattilainen ja tarjoaa koulutustaan vastaavaa työtä, niin se on veronkiertoa tapautui se oikeassa naapuristossa tai pähkinäverkossa.
Eli kun minulla ei ole liikunta-alan tutkintoa, voisin vetää personal trainingia naapurustossa ja vaihtaa sitä esim "hierontapalveluihin"? ;)

Hmmm.. Sinun tapauksessa ohjauskokemusta taitaa löytyä sen verran, että se lasketaan ammattilliseksi. Mutta ehkä voisit hierontaa vastaan porata, kantaa jääkaapin (edellyttäen, ettei sinulla oli sivutoimista muuttoalan yritystä) tai vaikka huoltaa polkupyörän.

Et kuitenkaan saa ampua ketään ja vaikka käsittääksi et enään tee vahtimestarin töitä, niin ovan avaaminenkin on vähän niin ja näin :)
Entäs koiran ulkoilutus, olen kuitenkin ollut sotakoirapartiossa töissä? :D

hmm Usutatko koiraa kenenkään kimppuun vai annatko sen tehdä vaan tarpeensa? brushteeth
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Aikapankki

#164

Viesti nassesetä »

Tosiaankin, varmaan tässä oikeistolaisia tökkii eniten juuri se, että verottomia aikapankkeja fanittaa (eniten) juuri vasurihipit, jotka kuitenkin ovat myös useimmiten sitä mieltä, että rahanvalta, kapitalismi ja veronkierto on kaiken pahan juuri ja alku.

En itsekään osaa vielä täysin sanoa mitä mieltä näistä olen. Jos valvontaa ei tule lisätä, kuinka sitten pidetään huolta siitä ettei näissä ala pyöriä ns. kunnon ammattilaisia? Koska jos porsaan mentävä reikä syntyy, porsaita rynnii siitä varmasti läpi.

Aikapankki on mun mielestä kyllä erittäinkin kehityskelpoinen idea. Pedagogi minussa näkee myös, että ehkäpä siitä voisi olla eri versioita. Ehkä esim. voisi olla joku sellainen juttu, missä opiskelijat pystyvät kerryttämään opintopisteitä ja jopa alan virallisen työtodistuksen kerrytettyään pisteitä opiskelualansa aikapankissa.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 18977
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Aikapankki

#165

Viesti Andy »

Eikö kaikkein helpoin järjestelmä olisi vaihtaa tovien sijaan ihan vaan euroja käteisenä? Tällöin ei tarvitsisi mitään kirjanpitoa aikapankkiin vaan jokaisella olisi niitä euroja, jotka tekemistään työsuorituksista saa. Lisäksi hyvänä puolena niillä voisi ostaa tavaraa ja palveluita myös muualta kuin aikapankista.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 123 kurkkijaa