Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mitä on olla mies?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 32

Mitä on olla mies?

#91

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Mika kirjoitti: Lähinnä tarkoitin sillä vain sitä, että pitäisin tietynlaista realismia kuitenkin jonkin verran arvokkaana tässäkin keskustelussa.
Okei, harhaanjohti vaan tuo "Nassesedän tavoin", ku nasse ite alotti tän skenaariospekulaation eikä oo puhunu tositarinoista mitään :D
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Mitä on olla mies?

#92

Viesti nassesetä »

Jaawa kirjoitti: Mä ajattelen asiaa sen kautta että mitä on olla mies ja miten se kuinka hyvin on kosketuksissa sen miehuuden kanssa vaikuttaa asiaan - jos sen määrittelis niinku minä oon suurinpiirtein tässä höpötellyt. Eli esimerkiksi minä, joka oon treenannu edes jotain, ja tiedän että mun pitäis osata tehdä tollasessa tilanteessa jotain, hajoaisin aivan täysin jos tajuaisin että en tehnyt mitään mitä itse odotan mieheltä. Ja pitäisin itseäni hiirenä aivan taatusti, järkyttävä itsesyyttely siitä syntyis. dubi sanoi kans näin tuossa aiemmin.
Sama täällä. Tuntisin syyllisyyttä vaikka kyseessä olisi ammuskelija.
Ja tosiaan, jos joku ei tekis mitään, ja jälkeenpäinkin syyttelis vain muita että muiden ois pitäny toimia, vaikkei itsekään tehnyt mitään - se on poikkeuksellisen pelkurihiiren määritelmä mun mielestä, anti-mies.

Olkoot tämä nyt sitten vain näkemyseromme, mutta tämän kautta minä elän. Treenaan että voisin uhkatilanteessa toimia ku mies. Eikä mulla oo aikomuksia syyttää muita siitä etten itse oo koulinu itteäni tarpeeksi, jos homma joskus siihen menee.
Ei tässä kait mitään suurempaa näkemyseroa olekaan. On kuitenkin kaksi eri asiaa syytellä muita ja olla syyttämättä itseään. Mun mielestä voidaan myös ajatella, että perheelliseltä mieheltä olisi vastuutonta lähteä leikkimään kommandoa ampujaa vastaan, vaikka kuinka veri vetäisi. Puukottajan nujertaminen sen sijaan ei vaadi kuin pari kylmäpäistä ihmistä (mies-nainen, oppilas-opettaja-talkkari).
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Mitä on olla mies?

#93

Viesti Kuhmu »

MarkkuT kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Oikeastaan koko teema koskettaa tai kiteytyy Fight Clubin perusteemaan.
Mieheydelle ei oikeen ole enään kontaktipintaa.

"We're designed to be hunters and we're in a society of shopping. There's nothing to kill anymore, there's nothing to fight, nothing to overcome, nothing to explore.
In that social emasculation this everyman is created."


Emaskulaatio tarkottaa kuohimista.
Me olemme suojeltuja ja miltei sukupuolettomia lampaita jotka mäkättelee aitauksessaan ja kiukuttelee sillemille on turvallista kiukutella.
Roikumme rooleissa ja peleissä jotka muistuttavat jykevimmistä ajoista, kuka huutaa naama maalattuna paarissa telkkarilätkälle, kuka pesee osamaksu-volvoa ja pätee liikenteessä, kuka mulkoilee kiukkuisesti naapurin pihapetäjää joka perkele varjostaa pahasti emännän karviaispensaita. Jokupäivä mää otan ja oksin kaikki, kreegah bundolo.
Hyvää tekstiä. Trainspottingissakin sivuttiin aihetta:

"1000 years from now there will be no guys and no girls, just wankers. Sounds great to me."

Tämä on varmaan totta. Tosin olen eri mieltä Rentsin kanssa tuosta jälkimmäisestä lauseesta.

Lueskelin tuossa jotain naistenlehden artikkelia, jossa naispsykologi esitti ajatuksiaan siitä, miksi harrastukset ovat meille miehille niin tärkeitä. Noin keskimäärin miehet kuitenkin varmaan uppoutuvat harrastuksiinsa intohimoisemmin kuin naiset. Vuosien omistautumisen jälkeen mies saa arvonimen: automies, kalamies, postimerkkimies... Naisilla vastaavaa harvemmin kuulee. Ajatus pääpiirteissään oli, että harrastukset ovat sijaistoimintaa metsästys-, kalastus- ja heimotappelureissuille ym. Loppukommentti oli, että antakaa siskot miestenne harrastaa, koska jos miestä estää toteuttamasta lajinomaisia tarpeitaan, on tiedossa ongelmia. Harvinaisen viisas nainen minusta.

Mieluummin kuitenkin mies kuin wanker, vaikka välillä vähän vaikeeta onkin.
:smt003
Minustakin hän on viisas. Siinä . Jokaisen naisen pitäisi ymmärtää,ettei kannata yrittää estää miestä olemasta mies. Sen matriarkaalisen vallan tunteen tyydyttämisen voi hoitaa niinkin,että kokonaisuus pysyy kasassa. Eli nainen on kuningatar siellä missä kuningatarta tarvitaan ja mies kuningas siellä missä kiningasta tarvitaan. Toki niin miehissä kuin naisissa löytyy kusipäitä,jotka eivät ymmärrä,että kaikki sujuu parhaiten,kun miehet saavat puuhailla rauhassa miesten juttuja ja naiset naisten juttuja, Olla siis miehiä ja naisia. Ei kai pikku pojat muuten tarttuisi leikkikirveeseen,vaikka nukkekin olisi valittavana. no,jos nukke valittaisiin,niin sekin vain siksi,että siltä revittäisiin pää irti ja sitten leikittäisiin kuitenkin kirveellä,koska geenit ja primitiivisyys ohjailevat nuorta miesihmistä ;) . Tämä toimii tietenkin vice versa. Yhteiskunnan oudot muotivirtaukset eivät mahda sille mitään,että aatami pysyy Aatamina ja eeva Eevana. Ja niin pitää ollakin.

Lyhyesti kiteytettynä mies kantaa vastuun itsestään,omistaan ja niistä jotka sen ansaitsevat. viimeinen on muuttuvista tekijöistä johtuvien valintojen summa suuntaan tai toiseen,eli kyse on siitä ansaitaanko se vai ei.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Mitä on olla mies?

#94

Viesti tohtorismies »

Lattia hommista kun ollut puhe niin kertokaa mulle sellainen jeesus myrkkylakka mikä kestää koiran kynnet.

Unica superia kehuvat mutten tiedä niin siksi kysyn.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mitä on olla mies?

#95

Viesti Kari Aittomäki »

Tää heilahtelee tää aihe aikalailla, jo vain.

Ja menihän se homma sitte siihen väkivaltaan, oikeutettuun tottakai.
Reaalimaailmassa kuitenkin se on aniharva jotka kykee täsmäväkivaltaan, se on enimmin sellasta hysteeristä huiskimista.
Mutta sitä luuta on kaluttu tarpeeks, vaikka muodostaaki hyvän aasinsillan.

Mä en tahollani ole havainnu ydinmiehuuden suuresti muuttuneen elämänkaareni aikana.
Ulkoiset tunnusteet ja käytöstavat muuttuvat..
Muistan sen Kari Suomalaisen sarjakuvan jossa 10-vuotiaasta kakskymppinen on tosivanha, 20kymppisestä kolmikymppinen ikivanha ja kolmikymppisestä 5kymppisellä on molemmat jalat haudassa..
Suomalainen oli terävä jätkä mutta tuossa sarjiksessa oli myös selvästi nähtävissä sukupolvien väliset kuilut, ihan ulkoisuutta myöten. Tämä nimenomaisuus on katoavaa kansaperinnettä, ei ole nykyän samaa jäykkyyttä kuin ennen oli. Ja se on kyllä pelkästään hyvä asia.

Asiat muuttuu mutta perustat pysyy.
Niinku nyt monesta viestistä näkyypi, mieheys koetaan sankaritarinana. Karkeimmillaan, näin kamppailulaudalla, väkivaltaisena pelastajana, sofistikoiduimmassa versiossa sellasena kaikenhyväksyvänä yleishaldaajana (jolta myös oikeutettu turpiinvetely käypi).
Unelmoidahan saa.

Tää asia ei muutu niin kauan kun testikkelit puskee testoa.
Naisilla taasen on häälentonsa (F.Alberoni) ja seksuaaliset uskottavuutensa ja muut kääkätykset.

Mutta noin näkemäni perusteella katsoisin että koko ajan mennään hyvempään ja rennompaan suuntaan.
Ja muuten se KariS:n sarjiksen loppuvitsi oli että viiskymppinen näkee viiskymppisen mahdottoman nuorena.
Ehkä joku niin tekeekin.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mitä on olla mies?

#96

Viesti bodyguard »

Kaikkein kamalinta nykyajan "tosimiehille" lienee huomata että tulevaisuudessakin menee kaikki ihan hyvin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Paapan poika
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 95
Lauteille: Elokuu 2010

Mitä on olla mies?

#97

Viesti Paapan poika »

Mitäs mieltä muuten porukka on näistä "tosimiehistä"? Siis niistä jotka nostaa punttia, vetää mömmöjä ja uhoaa hirveästi? Monelta niistä varmaan nimittäin löytyy mieshormoneja aika runsas määrä ja varmasti omiensa perään kattovat jatkuvasti, mutta sitten yhteiskunnan kanssa toimeen tuleminen on usein vähän hankalaa ja koko ajan tulee yhteenottoa virkavallan kanssa.
Try never to think of them as inferior to yourself. If you can, try not to even think of yourself as better than the humblest beggar. You will look the same in your grave.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6444
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Mitä on olla mies?

#98

Viesti AlexMachine »

tohtorismies kirjoitti: Lattia hommista kun ollut puhe niin kertokaa mulle sellainen jeesus myrkkylakka mikä kestää koiran kynnet.

Unica superia kehuvat mutten tiedä niin siksi kysyn.
Unica super on kova, uretaani alkydillakka, käytetään mm veneissäkin ja kestävä (kulutusta ja kosteutta), mutta koiran kynsiä ei taida mikään lakka kestää kunnolla (kiiltavä ehkä kovin).
jos jostain saa käsiin 2-komponettilakkaa niin ehkä vielä kovempaa kuin Unica Super.
Lattia pitäisi ensin hioa, ainakin vanha lakka pois, sitten imuroida pöly pois ja putsata nihkeällä rätillä.
Pohjalakkaus 2 kertaa, 20% lakkabensiinillä ohennetulla lakalla (menee paremmin syihin sisään). Hio kevyesti käsitettelyn välillä ja imuroi, nihkeä rätti taas.
Pintalakkaus 2 kertaa ohentamattomalla lakalla. Kevyt hionta välissä ja puhdistus.
Hionta välissä siksi että lakkaus nostaa puusta ylös pieniä "piikkejä" jotka näkyvät lopulta epätasaisuutena jos et hio aina välissä.
The beatings will continue until morale improves.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 32

Mitä on olla mies?

#99

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Paapan poika kirjoitti: Mitäs mieltä muuten porukka on näistä "tosimiehistä"? Siis niistä jotka nostaa punttia, vetää mömmöjä ja uhoaa hirveästi? Monelta niistä varmaan nimittäin löytyy mieshormoneja aika runsas määrä ja varmasti omiensa perään kattovat jatkuvasti, mutta sitten yhteiskunnan kanssa toimeen tuleminen on usein vähän hankalaa ja koko ajan tulee yhteenottoa virkavallan kanssa.
Onnea valitsemalleen tielle, ite en moiseen lähtisi. Ne on sakkia jotka on tainnu ottaa tosissaan sen heiton; "hyvää jatkoa jos ei oma riitä." :D

Jokanen saa lykätä kroppaansa mitä lystää, en tuomitse. Kaikkea voi väärinkäyttää, tulla ongelmakäyttäjäksi, siihen kun homma menee niin alkaa olla sitä beeffiä, ihan sama millä joku on vetäny nuppinsa sekasin, sitte hommat ratkotaan tarvittavin keinoin, mutten tuomitse, ihminen on erehtyväinen :)
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Mitä on olla mies?

#100

Viesti MarkkuT »

Kuhmu kirjoitti: Jokaisen naisen pitäisi ymmärtää,ettei kannata yrittää estää miestä olemasta mies. Sen matriarkaalisen vallan tunteen tyydyttämisen voi hoitaa niinkin,että kokonaisuus pysyy kasassa. Eli nainen on kuningatar siellä missä kuningatarta tarvitaan ja mies kuningas siellä missä kiningasta tarvitaan.
Kyllä kyllä, joku valtakunta pitää olla. Minulle ja veikkaisin, että aika monelle muullekin toimiva malli on semmoinen, jossa nainen hallitsee kotia ja mies toteuttaa itseään muulla tavoin. Mieluiten poissa kotoa.
:lol:

Em. matriarkaalisen vallan nälkä on pohjaton ja elämä naisen kanssa on jatkuvaa valtataistelua. Periksi ei pidä antaa, vaikka taistelu ei joskus tunnukaan johtavan mihinkään. Joojoo-mieheksi ei pidä ryhtyä: Siitä ei seuraa muuta kuin se, että akka lähtee.

Aiemmissa viesteissä on vähemmän yllättäen taas puhuttu stereotypioista ja käytetty tosimies-termiä negatiivisessa sävyssä. Tuntuu, että ihmiset ovat vähän heikosti kosketuksissa sisäiseen luolamieheensä. Minusta sitä pitää vaalia ja sen kanssa tulee keskustella. Ne testiikkelit ja testo... Ei tässä niin pitkälle olla tultu.

Omalla kohdalla olen huvittuneena ja suurella mielenkiinnolla seurannut, miten isäksi tuleminen on nostanut näitä luolamiesfiiliksiä pintaan. Aihe on jollain tasolla vakavakin, mutta enimmäkseen hulvattoman hauska. On about yhtä absurdia, että allekirjoittanut, alimittainen IT-nörtti kokee itsensä jonain gorillana, kuin se että biologialtaan 100% luiskakallo luolamies päättää, että on liian fiksu elääkseen ennalta asetettujen stereotypioiden mukaan.

brushteeth
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Mitä on olla mies?

#101

Viesti MarkkuT »

[youtube][/youtube]
Ain't no one.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5304
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Mitä on olla mies?

#102

Viesti MikaM »

Mä en ymmärrä, miten tuo kiljunta vois olla kreegah bundolo.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Mitä on olla mies?

#103

Viesti tohtorismies »

AlexMachine kirjoitti:
tohtorismies kirjoitti: Lattia hommista kun ollut puhe niin kertokaa mulle sellainen jeesus myrkkylakka mikä kestää koiran kynnet.

Unica superia kehuvat mutten tiedä niin siksi kysyn.
Unica super on kova, uretaani alkydillakka, käytetään mm veneissäkin ja kestävä (kulutusta ja kosteutta), mutta koiran kynsiä ei taida mikään lakka kestää kunnolla (kiiltavä ehkä kovin).
jos jostain saa käsiin 2-komponettilakkaa niin ehkä vielä kovempaa kuin Unica Super.
Lattia pitäisi ensin hioa, ainakin vanha lakka pois, sitten imuroida pöly pois ja putsata nihkeällä rätillä.
Pohjalakkaus 2 kertaa, 20% lakkabensiinillä ohennetulla lakalla (menee paremmin syihin sisään). Hio kevyesti käsitettelyn välillä ja imuroi, nihkeä rätti taas.
Pintalakkaus 2 kertaa ohentamattomalla lakalla. Kevyt hionta välissä ja puhdistus.
Hionta välissä siksi että lakkaus nostaa puusta ylös pieniä "piikkejä" jotka näkyvät lopulta epätasaisuutena jos et hio aina välissä.

Juu, kiitosta vain.

Muuten menettely on hallussa mutta se lakka mitä minä tähän lattiaan meinasin tolata on hakusessa.

Pitää jatkaa kyselyä. Noissa 2-komponentti aineissa voisi olla ideaa.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Mitä on olla mies?

#104

Viesti Esa Tyynismaa »

Lattiaan käytetty puumateriaali on käytettyä lakkaa tärkempi tekijä.
Esim. teak-lattia ei tarvitse kuin sen riskin öljyämisen heti valmistuttuaan,ja puolen-vuoden päästä uusintakäsittelyn.Siitä eteenpäin öljyäminen tarpeen/käytetyn pesuaineen aiheuttaman rasituksen mukaan.
Mäntypuinen lattia on niin pehmeä,ettei sitä saa koirankynnen kestäväksi millään.Ei edes nantenin aquastop kakskomponenttilakalla,kun se lakka on niin paljon mäntyä kovempaa,ettei se voi pysyä männyssä kiinni...
Koivulattia ja venelakkaa voisit vaikka kokeilla,ainakin ovat väittäneet häkellyttävän kovaksi yhdistelmäksi.Ja uusintalakkaus aina ennenkuin naarmut yltävät puuhun asti lakkakerroksen läpi.
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Mitä on olla mies?

#105

Viesti saarikko »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Lattiaan käytetty puumateriaali on käytettyä lakkaa tärkempi tekijä.
Esim. teak-lattia ei tarvitse kuin sen riskin öljyämisen heti valmistuttuaan,ja puolen-vuoden päästä uusintakäsittelyn.Siitä eteenpäin öljyäminen tarpeen/käytetyn pesuaineen aiheuttaman rasituksen mukaan.
Mäntypuinen lattia on niin pehmeä,ettei sitä saa koirankynnen kestäväksi millään.Ei edes nantenin aquastop kakskomponenttilakalla,kun se lakka on niin paljon mäntyä kovempaa,ettei se voi pysyä männyssä kiinni...
Koivulattia ja venelakkaa voisit vaikka kokeilla,ainakin ovat väittäneet häkellyttävän kovaksi yhdistelmäksi.Ja uusintalakkaus aina ennenkuin naarmut yltävät puuhun asti lakkakerroksen läpi.
Ketä miestä kiinnostaa onko lattiassa kraapuja vai ei? Eiks se riitä ettei kompastu -selvinpäin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Eppu ja 102 kurkkijaa