Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

100 elokuvaa

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

100 elokuvaa

#31

Viesti Tapani »

Kiitoksia, noista voisi hyvin ottaakin jokusen mukaan. Olen nyt hiukan huonossa paikassa, vastailen vielä tarkemmin myöhemmin.

Tapani
Harri Ylilammi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 260
Lauteille: Syyskuu 2006

100 elokuvaa

#32

Viesti Harri Ylilammi »

http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa Internet Movie Databasen käyttäjien 250 parhaaksi katsomaansa elokuvaa. Mm. tuommoinen kuin Rita Hayworth - avain pakoon kannattaa tsekata!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

100 elokuvaa

#33

Viesti Mika »

Harri Ylilammi kirjoitti: http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa Internet Movie Databasen käyttäjien 250 parhaaksi katsomaansa elokuvaa. Mm. tuommoinen kuin Rita Hayworth - avain pakoon kannattaa tsekata!
Olen katsellut tuon listan leffoja juurikin tuon listan takia. Olen menettänyt uskoni koko listaan sen jälkeen aivan täydellisesti. Tämän ketjun vinkkejä pidän arvokkaina.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

100 elokuvaa

#34

Viesti Lasileuka »

Listaamatta kaikkia 100 elokuvaa joita voisi suositella (Le Corbeau, kaikki Jacques Tatin elokuvat jne.), poimin nyt yhden joka tekisi mieli nähdä uudestaan, kun edellinen kerta taisi olla 83 tai 84 :patsukki: ja lopun vaikuttava bullet time efekti oli varsin päräyttävä

Kill And Kill Again (1981)

The plot involves Steve Chase (James Ryan), trying to stop the evil Marduk from amassing an army of mind-controlled karate slaves and taking over the world.


IMDB-sivu[/linkki]

Vauhdikas DVD-kansi:
Kuva
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

100 elokuvaa

#35

Viesti kollegiassessori »

Brazil. Leikkaamaton versio, tietenkin.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2909
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

100 elokuvaa

#36

Viesti terssi »

Muutama väkevyysasteikolla kova (näin Potku-termejä käyttäen), mitä ei ole mainittu:

City of God - Brasilialainen mestariteos (joka lienee jonkinmoinen saavutus jo sinänsä), kaikinpuolin loistava leffa, joka ei jätä kylmäksi.

Children of Men - Mielenkiintoinen lähtökohta, vaikuttava tunnelma, erinomainen ohjaus ja hyvät näyttelijät: väkevyysaste korkealla.

John Woon honkkariajan leffoista löytyy myös pakkokatsontoja:

Hard Boiled - Pyssyttelyleffojen mestariteos, pääosassa todella korkealuokkainen action. Toimintakohtausten ohjaus, lavasteiden käyttö, tunnelma ja koreografia hakee vertaistaan. Esimerkkinä kuuluisa kolmen minuutin toimintakohtaus ilman leikkauksia (samantapainen oli myöhemmin myös Children of Menissä). Bodycount lienee elokuvien korkeimpia.

The Killer - Tässä enemmän draamaa edelliseen nähden. Pääosassa pääosakaksikon välinen suhde kuorrutettuna runsaalla pyssyttelyllä. Erinomainen esimerkki, miten elokuva pitää lopettaa ilman mitään ylimääräisiä lässytyksiä ja kuorrutuksia. Ei pitäisi jättää kylmäksi. Väkevyysaste varsin korkealla.

Bullet in the Head - Tämä on vissiin Woon Kauriinmetsästäjä, toimintapainoitteinen sellainen. Varsin paljon yhtäläisyyksiä nähtävissä. Kolmikosta se vaikein ja pitkäveteisin, mutta myös väkevin.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

100 elokuvaa

#37

Viesti Aleksi T »

Mika kirjoitti:
Harri Ylilammi kirjoitti: http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa Internet Movie Databasen käyttäjien 250 parhaaksi katsomaansa elokuvaa. Mm. tuommoinen kuin Rita Hayworth - avain pakoon kannattaa tsekata!
Olen katsellut tuon listan leffoja juurikin tuon listan takia. Olen menettänyt uskoni koko listaan sen jälkeen aivan täydellisesti. Tämän ketjun vinkkejä pidän arvokkaina.
Ei tuolla kyllä painoarvoa ole, kun se pohjautuu kokonaan käyttäjien antamiin arvosanoihin. Välillä meinaa päästä itku pelkkiä arvosteluita lukiessa yksittäisten leffojen kohdalta. Ei mitään laatukontrollia.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

100 elokuvaa

#38

Viesti Kari Aittomäki »

Imdb:n painoarvo on triviassa.
Ratingit on jotain totaalituubaa.

Mä en ikinä sitte saanu tota Tapajatapataassia loppuunkatelluksi.
Onkohan kymmenkunta yritystä takana.

Nä listajutut on aina sitä että kirjottaja koittaa määrittää itteensä Ennennäkemättömästi.
Ikäänkuin jotakuta kiinnostais.

Eli olen yhtä tylsä ja kerron että J-P Melville on Elokuvan Mestareita.
Samurai, Yön sudet ja etenkin Punainen ympyrä ja ne kaikki muutki on vaan jotain sellasta jota ei enää tehdyksi saada.
Ihan oikeesti, se hiljainen huomiopisteen kuljettelu ja niitten hahmojen niukka eleettömyys..
Hitchkock(aikalainen) ei ole mitään tähänjätkään verraten.

Melville oli sentäs ihka-aito vastarintaliikemies ja se näkyy.
Myös ja etenkin seuraajissaan.
Yks on Kaurismäen Mika.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

100 elokuvaa

#39

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti:
Harri Ylilammi kirjoitti: http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa Internet Movie Databasen käyttäjien 250 parhaaksi katsomaansa elokuvaa. Mm. tuommoinen kuin Rita Hayworth - avain pakoon kannattaa tsekata!
Olen katsellut tuon listan leffoja juurikin tuon listan takia. Olen menettänyt uskoni koko listaan sen jälkeen aivan täydellisesti. Tämän ketjun vinkkejä pidän arvokkaina.
Tuohan on paras mahdollinen lista, se ei ole minkään suljetun eliitin 250 parasta vaan kaikki voivat asiaan vaikuttaa. Ihan kuin Suomen eduskunnassa istuu 200 parasta poliitikkoa brushteeth
Missähän vaiheessa muuten toi imdb muuttu monikieliseksi? Mulla kaikki noi leffannimet on puolaksi ja vähänkö harmittaa, voinko saada jotenkin enkunkielisen imdb:n takaisin :(

Mutta Shawshank Redemption on ihan ehdottomasti myös omia suosikkejani vaikka inhoan tuota suomenkielistä nimeä yli kaiken (onneksi kuulin sen vasta senjälkeen kun olin leffan nähnyt) sillä se paljastaa heti kättelyssä yhden elokuvan tärkeimmistä kohtauksista.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

100 elokuvaa

#40

Viesti Rojola »

Commando
Predator
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Faust
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 29
Lauteille: Maaliskuu 2008

100 elokuvaa

#41

Viesti Faust »

Mulla kaikki noi leffannimet on puolaksi ja vähänkö harmittaa, voinko saada jotenkin enkunkielisen imdb:n takaisin
Voit. Pitää ensin rekisteröityä, sitten -> update your site preferences -> title display country -> original.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

100 elokuvaa

#42

Viesti bodyguard »

Kiitti, joskus oon rekisteröityny tonne mutta eihän mulla oo edes sitä samaa sähköpostiosotetta enää niin piti rekisteröityä uudelleen.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
AnttiA
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 113
Lauteille: Huhtikuu 2010

100 elokuvaa

#43

Viesti AnttiA »

Alan Parkerin Midnight Express! Elikkä Keskiyön pikajuna!
Musiikkia myöten hieno pläjäys... Jopa parempi kuin kirja, noin niinkuin kokonaisuutena ajatellen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

100 elokuvaa

#44

Viesti Mika »

Faust kirjoitti:
Mulla kaikki noi leffannimet on puolaksi ja vähänkö harmittaa, voinko saada jotenkin enkunkielisen imdb:n takaisin
Voit. Pitää ensin rekisteröityä, sitten -> update your site preferences -> title display country -> original.
:kiitos:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AlexMachine ja 132 kurkkijaa