Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Stand up -komiikka

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 2

Stand up -komiikka

#16

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

[youtube][/youtube]

Ihan täyttä parhautta, Jimmy Carr on yks loistavimmista, mitään ei säästellä 8-)
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Stand up -komiikka

#17

Viesti Bahar »

Mika kirjoitti: Kaveri oli ollut stand up-illassa viime viikolla. Siellä hän oli kuullut seuraavaa:

Duunissa on ehdoton kielto Facebookin suhteen. Sinne ei työajalla saa mennä. No, siinä työajalla Facebookia selatessani huomasin että pomo on linjoilla. Katsoin huvikseni hänen tilapäivitystään. Siinä luki: "Seuraa ovatko työntekijät Facebookissa". Pakkohan siitä oli tykätä. Vähän ajan päästä pomo loi tapahtuman, jonne kutsui mut. Tapahtuman nimi oli: "Töitä huomenna klo 8.00-16.00". Ilmoitin että "Ehkä osallistun".

:naureskelija:
Kyseinen setti on Tomi Haustolan :) Jätkä on muuten treenannut wingiä joskus Jyväskylässä ;)
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Stand up -komiikka

#18

Viesti Mika »

Kiitän tiedosta! Piti heti etsiä.

[youtube][/youtube]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Stand up -komiikka

#19

Viesti Mika »

Lainasin toisaalta Ilokaasuteltassa.
Kristian Hyvärinen kirjoitti: Siis olenko mä ainoa, jolle ei tuo Suomi-standup kolahda vain niin kuin alkuunkaan? Oon näitä ennenkin nähnyt, ja jotenkin koko meininki tuntuu vähän kulahtaneelta. Pari hymähdystä siellä täällä, just niin kuin Sami Hedbergillekin. Suurimman osan aikaa olo on "ehehe, mmh" (joista ensimmäinen oli väkinäistä naurua ja jälkimmäinen myötähäpeän hyminää). Toi kaikki läpänheitto on niin tavallista (ja hetkittäin myös valitettavan alkeellista); ihan vastaavia puheita kuulee missä tahansa ryyppyporukassa illasta toiseen. Joko itse koomikoilta - niiltä, joita olen siis itse kuullut - puuttuu mielikuvitusta tai sitten sillä nimenomaan on siunattu koko kansaa. Mene ja tiedä.

Ei siinä, kyllä sinne useimmiten oikeasti hyvääkin juttua mahtuu väliin ja lavalla lämpeneminen tapahtuu vähitellen showsta riippuen. Äärimmäisen vaikea lajihan tuo on.
Jorge kirjoitti:
Kristian Hyvärinen kirjoitti: Siis olenko mä ainoa, jolle ei tuo Suomi-standup kolahda vain niin kuin alkuunkaan?.
Et ole.
Minä haluan tutustua Kristianin kaveriporukkaan. :D Nimittäin itse tunnen vain kaksi ihmistä, jotka jaksavat naurattaa koko ajan, Brendan Tunks ja @kreivi.

Katselimme nyt viikonnloppuna tuntikaupassa suomalaista ständappia. Nauroimme ja paljon. Sami Hedberg (muistaakseni @tyttö fanittaa), Niko Kivelä, Ismo Leikola ja moni muu viihdyttivät. Tietysti tilanne ratkaisee: jos on hyvässä seurassa ja nielaisee pari stobea alle, onhan se helpompi nauraa. Elämäni ensimmäisen kerran olin stand-upissa vuosia sitten Tanglang-leirin jälkitunnelmissa Tuusulassa. Muistaakseni Ilari Johansson esiintyi, mutten nyt ole varma. Ehkä se olikin J-P Kangas. No, toisen kerran olin tänä keväänä YO-talolla Tomaatteja! Tomaatteja! -viikon aikana. Olin juuri ostanut Nuorikolle kukkakimpun, joka kädessäni astelin viimeisenä saliin, jolloin juontaja Tommi Mujunen heti otti minut silmätikukseen. :D Illan kattaus olikin silti aika kova (mm. Heli Sutela ja Ilari Johansson).

Kaikki vaikuttaa. Sen kuitenkin sanoisin, että kannattaa mieluummin katsoa jokin pidempi esitys yhdeltä ihmiseltä kuin muutamia lyhyitä sketsejä monilta. Ainakin itse nautin stand-upista paremmin niin.

@bahar osaisi kertoa stand-up-kulttuurin nykytilasta Suomessa. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Stand up -komiikka

#20

Viesti MikkeM »

Livenä toimii paremmin, koska on ns valmiina nauramaan, suomalaisilla on ehkä se vika, ettei setit ole kauttaaltaan hyviä ja setit vaihtuu aika harvoin.

Uskoisin että taso nousee, kun iltoja on enemmän, niin harjoituksen myötä taso nousee.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Stand up -komiikka

#21

Viesti Tyttö »

Mika kirjoitti: Katselimme nyt viikonnloppuna tuntikaupassa suomalaista ständappia. Nauroimme ja paljon. Sami Hedberg (muistaakseni @tyttö fanittaa), Niko Kivelä, Ismo Leikola ja moni muu viihdyttivät. Tietysti tilanne ratkaisee: jos on hyvässä seurassa ja nielaisee pari stobea alle, onhan se helpompi nauraa.
Tykästyin Hedbergiin, kun näin hänet livenä toimistomme virkistyspäivänä. Oli ihan huikea, etenkin kun en ollut Hedbergin tuotantoon aiemmin tutustunut.

Ehkä suomalaisissa stand-up -koomikoissa on tosiaan vähän se ongelma, etteivät osaa riittävästi uudistua. Luottavat liikaa siihen, että suomalaiset nauravat uudestaan ja uudestaan samoille jutuille.
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Stand up -komiikka

#22

Viesti Mika »

Tyttö kirjoitti: Ehkä suomalaisissa stand-up -koomikoissa on tosiaan vähän se ongelma, etteivät osaa riittävästi uudistua. Luottavat liikaa siihen, että suomalaiset nauravat uudestaan ja uudestaan samoille jutuille.
Niin paljoa en alaa tunne, että voisin varmuudella sanoa jotakin, mutta hieman samaa aavistelen. Katselimme mm. Hedbergin ja Kivelän esityksiä tältä vuodelta ja muutaman vuoden takaa. Materiaali oli hyvin pitkälti samaa. Erona oli se, että jotenkin ne vanhemmat esitykset olivat energisempia. Ehkä sitä ihminen liikaa rutinoiduttuaan vähän väsähtää itsekin. Samaan ilmiöön törmää musiikissakin (monien vanhojen dinosaurusten paluu on ollut noloa, kun ei se 50-vuotias lyijy enää ole niin vihainen ja energinen kuin sama 20-vuotias poikanen).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Stand up -komiikka

#23

Viesti Kristian Hyvärinen »

Tarkoitin Mika tietenkin, että tuontasoista ja tuontyylistä juttua olen kuullut ennenkin ihan tavallisessa ilonpidossa. Setti ei yllättänyt - eikös sen yhden FB-kanavan nimikin ole "the secret to humour is surprise"? En tarkoittanut, että kaverini olisivat jonkinlaisia stand up -automaatteja. Olen pahoillani, jos tulkitsit viestini näin.

Kyllä se bisse auttaa nauramaan. Tämä on ihan selvä juttu. Myös se että näkee elävän ihmisen esiintymässä, siis on itse paikan päällä. Tällöin on myös, kuten mainitsitkin, aikaa eläytyä enemmän tunnelmaan, virittäytyä esiintyjän moodiin. Satunnaiset Youtube-klipit eivät tee samanlaista vaikutusta. Tietysti vaikkapa Hicks ja Carlin ovat kohdallani onnistuneet tässä sitenkin, mutta hepä olivatkin alansa mestareita.

Tuollaisenaan nuo videot eivät yksinkertaisesti naurata minua. En tiedä, pitäisikö siitä sitten tuntea jotakin erikoislaatuista häpeää.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Stand up -komiikka

#24

Viesti Kerkko »

Kristian Hyvärinen kirjoitti: Tuollaisenaan nuo videot eivät yksinkertaisesti naurata minua. En tiedä, pitäisikö siitä sitten tuntea jotakin erikoislaatuista häpeää.
Se häpeä, mitä itse tunnen noita katsellessa on myötähäpeä. En ole monesti kokenut sitä yhtä paljon kuin sen jonkun (Kivelä?) mopoautoklippiä youtubesta katsellessa. Pasilan stand up -jaksosta tuon taisin bongata. Hedbergiä en voi sietää. Myönnän kyllä, että tässä on mukana myös vastareaktiota. En oikein ymmärrä, miksi hän on niin suosittu, kun ei ole yhtään hauska. Leikolasta tykkään, hänellä on jotenkin minuun hyvin iskeviä oivalluksia.

En kyllä kaiken kaikkiaan ole englanninkielisenkään stand upin ystävä. Jotkut roast-jutut ovat olleet ihan hauskoja.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Stand up -komiikka

#25

Viesti Kristian Hyvärinen »

Minusta Hedbergin meininki jotenkin tiivistyy tähän kuvaan.
Kuva

Se tyyli. Hei kattokaa, nyt tulee sitä hauskaa. Sen ilmekin on hauska! Hauskaa on tulossa, hauska mies ja hauska kuva.

Ei siinä, haters gonna hate, enkä mä sillä. Ei vaan kolahda omalla kohdalla ja se logiikka siinä takana on aika selvä. En kuitenkaan sano että olisi jotenkin ala-arvoista huumoria - ei vaan natsaa.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

Stand up -komiikka

#26

Viesti MikaR »

Jotenkin tuntuu tuo suomistandup menevän liikaa sellaisella ajatuksella, että kerrotaan lavalla yksittäisiä vitsejä, sen sijaan että oltaisiin oikeasti esiintymässä. Harva suomalainen alan toimija on esiintyjänä hyvä, ja ne jotka osaavat esiintymisen, pelaavat sitten liikaa varman päälle, kuten Hedberg.

Rohkeutta aihevalintoihin + hyvä esiintyminen, niillä pääsisi jo pitkälle. Suhteellisen tuore ilmiö täällä kuitenkin, ehkä tämän taso vielä joskus nousee.
Vasara riivisi
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Stand up -komiikka

#27

Viesti TimoS »

Katselin tässä vähän aikaa sitten tulleen Naurun tasapaino-ohjelman, kun olivat Kuopiossa käymässä. Kilpailijoiden tehtävänä oli keksiä uusia savolaisvitsejä ja ainakin minua nauratti jotkut niistä ihan reilusti. En ole sarjaa muuten katsonut lainkaan, mutta kun satuin näkemään, että ovat tuolla oekeitten immeisten kaapunnissa, niin pitihän se katsoa.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Stand up -komiikka

#28

Viesti Ile »

Onhan se aika vaikea objektiivisesti perustella, että joku on hauska tai että joku ei ole hauska. Jakaahan noi maailmantähdetkin mielipiteitä jne... Vähän niinkuin vääntö siitä, että mikä on hyvä bändi ja mikä ei.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Stand up -komiikka

#29

Viesti sivarinlötkö »

Mika kirjoitti: Kiitän tiedosta! Piti heti etsiä.

[youtube][/youtube]
Jaha, nyt vasta katsoin :D Standupissa sais vähintäänkin olla tällaista tarinaa eikä mitään pelkkiä vitsejä. Seuraavalla tasolla voi sitten ottaa arempiinkin aiheisiin kantaa...


Turun Megazone oli kyllä aivan mahtava paikka, sääli, että se kulttuuri kuoli.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Stand up -komiikka

#30

Viesti Jorge »

Noissa stand up- illoissa on jotain samaa, kuin baarissa soittaisi itselleen entuudesta tuntematon livebändi: tavallaan houkuttelisi tsekata, koska jos bändi on hyvä, niin illasta on lupa odottaa todella mukavaa, mutta kun suuri osa niistä on täyttä skeidaa, niin kannattaako riskeerata, että pätkä elämästä valuu hukkaan?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa