Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vuokratyö

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuinka pitkään olet yhteensä tehnyt vuokratöitä?

1—2 päivää
1
2%
3—10 päivää
0
Ei ääniä
11—30 päivää
1
2%
1—2 kk
2
5%
2—3 kk
1
2%
3—6 kk
5
12%
6—12 kk
5
12%
1—2 vuotta
5
12%
2—3 vuotta
5
12%
yli 3 vuotta
4
10%
En ole tehnyt
13
31%
 
Ääniä yhteensä: 42

Mika Tervo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 161
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: alahärmä

Vuokratyö

#16

Viesti Mika Tervo »

en päivääkään ole :)
Terve mieli terveet harrastukset?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vuokratyö

#17

Viesti Mika »

Jussi Huusko kirjoitti: http://yle.fi/mot/kj050912/kasikirjoitus.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Oli kyllä ihan mielenkiintoista luettavaa...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Vuokratyö

#18

Viesti flammee »

Onhan tuota kertynyt 20 kk.. Vissiin vielä viikko, sitten pääsee ainakin kesäksi määräaikaiseksi.. Ei mulla oikeastaan mitään pahaa sanottavaa tästä ole ollut. Toki se oli aluksi sellasta ettei tiennyt onko töitä seuraavana päivänä ja saattoi olla vaan lyhyitä pätkiä ja pitkiä taukoja, mutta mulle se kyllä passas, kun ei ole ollut rahan suhteen niin tiukkaa. Ekan puolen vuoden jälkeen pääsi "vakituiseksi vuokralaiseksi" eli töitä on nyt sitten ollut paljon säännöllisemmin, pari odottamatonta taukoa vaan, nekin kelpas oikein hyvin. Itellä kun ei ole tuota elämää siinä mielessä että lomalla tekisi jotain isompaa kuin vaan treenaisi vähän enemmän, niin niillä pitemmillä lomilla johonkin tiettyyn aikaan ole niin merkitystä, sama olla lomalla sillon kun ei satu oleen kiireistä.

Vissiin pitäs katsoa joskus että onko ne maksanut oikein palkat, koska huhut ja työkaverit kertoo että palkka-asioissa pieni jekutus ei ole ihan harvinaista.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Riposte
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 481
Lauteille: Helmikuu 2011

Vuokratyö

#19

Viesti Riposte »

Jussi Huusko kirjoitti:
Koskinen konserni kiertää siis lakisääteisiä työnantajan työttömyysvakuutusmaksuja jakamalla henkilöstökulut useaan henkilöstövuokrausyritykseen. Jos yrityksen palkkakulut näet pysyvät vuodessa alle 840940 euron vuodessa, lakisääteinen maksu on 0,7% palkkakuluista. Ylimenevältä osalta ne nousevat 2,8 prosenttiin. Säästö on helposti kymmeniä tuhansia euroja vuodessa.
Oikein! brushteeth
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20843
Lauteille: Joulukuu 2007

Vuokratyö

#20

Viesti Lasse Candé »

Hahhah! :D
Pelimiehiä tuo Sedu...
Ne ovat nimeltään Max, Smile, Happy ja Onni Henkilöstöpalvelut.
Vielä wittuilee systeemille noin välinpitämättömillä nimillä. :lol:


(Mutta vakava asiahan tuo on.)
taikaviitta
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 611
Lauteille: Maaliskuu 2011
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
Takalajit: EKJT

Vuokratyö

#21

Viesti taikaviitta »

Itse olen ollut nopeesti laskien reilu kolmisen vuotta monen eri vuokrafirman listoilla. Ja töitä on ollut jos jonkinmoista. Mulle sopii parhaiten juuri moinen vuokratyö koska se on keikkatyötä ja pääsee itse valitsemaan mitä tekee ja milloin tekee. Vaihtelua on ainakin piisannut paljon. Palkoista on sellanen kokemus, että joissakin hommissa saa hiukan parempaa liksaa kun talon omat vakkarit ja joissakin taas ihan samaa TES:sin mukaista kun kaikki muutkin.
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Vuokratyö

#22

Viesti Antti Koljonen »

Olen tehnyt opiskeluaikana yhteensä muutaman kuukauden ajan duunia usean eri vuokrafirman kautta. Kesäisin on ollut vähän pidempiä, useiden viikkojen mittaisia keikkoja ja lukuvuosien aikana lyhyempiä päivän tai parin mittaisia rupeamia. Palkassa ei yleensä ollut kehumista mutta opiskelijalle kaikki oli plussaa. Joistakin muuttokeikoista sai kyllä ihan hyvänkin korvauksen.

Työtehtävien mielekkyys, työnantajien suhtautuminen vuokratyöläisiin ja vuokrafirmojen käytännön järjestelyjen toimivuus vaihtelivat kyllä valtavasti. Parasta oli mahdollisuus tehdä lyhyitä keikkoja silloin kun itselle sopi - mihinkään ei tarvinnut lähteä jos ei huvittanut tai oli jo muuta menoa sovittuna. Toisaalta kun kieltäytyi tarpeeksi monesta tarjouksesta peräkkäin, niin ei niitä enää niin tiuhaan tullutkaan, eli jonkinlainen hiljainen pakko oli ottaa tarjottuja keikkoja vastaan.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Vuokratyö

#23

Viesti Polvi »

Varsinaista vuokratyötä on tullut tehtyä muutamana kesänä opiskelujen aikana. Aikaa on tullut vietettyä ainakin raksoilla ja metalliteollisuuden parissa, kai niitä jotain muitakin aloja oli. Pääpiirteittäin homma oli suht suolesta, varsinkin raksoilla, joissa sain tehtäväkseni kaikki pa*kanakit. Hyvänä puolena oli nopea ja helppo työllistyminen, ei noihin hommin tarvinnut minkäänlaista osaamista tai kokemusta ja töitä sai käytännössä heti. Toki palkka oli kehno, ei ollut minkäänlaisia etuja jne, mutta työtä nuokin olivat.

Nykyään työskentelen sitten konsulttiyrityksessä it-alalla vissiin jotain neljättä vuotta tjsp. Ensin työskentelin pari vuotta eräässä isossa monikansallisessa firmassa ja nyt pienessä kotimaisessa. Toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen hommiini. Koska työtä tehdään eri asiakasorganisaatioissa ei homma pääse kyllästyttämään ja oppimiskäyrä pysyy suht jyrkkänä. Toki jotkut ovat omasta tahdostaan jämähtäneet yhden asiakkaan hommiin, mutta itse näen alan suurimpana etuna sen, että pääsee näkemään erilaisia organisaatioita ja niiden tapoja toimia. Sitten tietty palkka, edut, jne ovat ihan eri maailmasta kuin noissa varsinaisissa vuokratyöfirmoissa. Saamani käsityksen mukaan sama pätee aika laajalti myös noihin konsulttipalveluja käyttäviin yrityksiin.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Vuokratyö

#24

Viesti nassesetä »

Viime kesänä vaihdosta tulon jälkeen oli hetken aikaa epätoivoiset fiilikset kesätöiden suhteen. Kävin siellä sun täällä kyselemässä, Adeccollakin. Pari päivää myöhemmin soittivat ja sanoivat, että Koneella tarttevat apumiestä. Allekirjoitin sopparin, sain pelit ja vehkeet ja eikun töihin jussin jälkeen.

Ruhtinaalliset kolme päivää kesti, eikä tarvetta enää näemmä ollut, koska soittoa ei kuulunut. Pidän tosin mahdollisena, että ekana työpäivänä rikkomani hissioven telapyörä saattoi vaikuttaa tilanteeseen. brushteeth No, loppukesä pimeitä töitä ja graduntekoa, joten loppu hyvin kaikki hyvin.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Vuokratyö

#25

Viesti kivi »

Vastasin nyt tuohon kyselyyn että 1-2 päivää. Eli takana yksi päivä, lisää ei tule jos ei ole pakko. En tietenkään tiedä että oliko nyt ihan firma kohtainen, mutta luvattiin ilmoittaa kun tulee töitä, ei ilmoitettu, soitin itse niin yksi homma löytyi. Tittelinä oli rakennusapumies, hommana oli kontin purku, en muuten valita mutta ei se nyt ihan sitä sovittua vastannut. Sen lisäksi ei tullut työ vaatteita eikä turvakenkiä, jotka piti tulla. Sen lisäksi soitin työpäivän jälkeen että mihinkä huomenna, lupasivat ilmoittaa ennen iltaa. No tämä päivä meni sitten vapaalla. Tänään ilmoitin että sain toisen homman ja että puran työsuhteen. Onneksi. Toki on mahdollista että oli firma kohtainen tai että tämä loma ajan alku vaikutti asiaan mutta en silti ihan kohta lähtisi uudestaan kokeilemaan.
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
F. M. Luder
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 371
Lauteille: Joulukuu 2006

Vuokratyö

#26

Viesti F. M. Luder »

Olin vuokratyöfirman kautta lähinnä kaupoissa töissä noin 18kk, jonka jälkeen minua pyydettiin vakkariksi erääseen kauppaan jossa olin tehnyt vuoroja.
Hyvää vuokratyöläisenä olossa oli se, että sain itse päättää milloin en halunnut olla töissä. Huonoa oli mm se, että en aina kuitenkaan saanut töitä niille päiville jolloin olisin halunnut/voinut olla töissä. Toinen huono puoli oli se, että sijaistavana töyntekijänä oli yleensä aika pihalla, enkä osannut vastata a(a)siakkaiden kysymyksiin ja piti aina opetella uusien talojen tavoille.

Paras puoli hommassa oli se, että töitä sain nopeasti vaikkei mulla ollut hommaan kokemusta tai koulutusta, ja että lopulta sain vakituisen työn. Palkka oli TES:n mukainen, vuokrafirma velotti asiakkailtaan extraa. Lomarahat tosiaan maksettiin palkan yhteydessä ja sairauspäivärahaa sai vain ennalta sovituista työpäivistä.
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Vuokratyö

#27

Viesti MikkeM »

Tutkimus kertoo,että vuokratyöläiset viihtyvät pääsääntöisesti työssään

Itsekkin pohdin paluuta vuokratyöhön.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vuokratyö

#28

Viesti Mika »

Muutoksia on luvassa.
Vuokratyöntekijöiden asemaan on vihdoin ja viimein tulossa kohennus, joka nostaa heidät työmarkkinoilla lähemmäs samalle viivaa muiden työntekijöiden kanssa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vuokratyö

#29

Viesti Mika »

Nii-in...
Vuokratyöntekijä pelkää vakinaista enemmän epäonnistumisia sekä työpaikan menettämistä, Ammattiliitto Pron kyselytutkimus kertoo.

Kyselyn ennakkotietojen mukaan vuokratyöntekijä on huono-osainen kaikilla mittareilla, kun häntä verrataan vakituisissa työsuhteissa samaa työtä tekeviin.

- Vuokratyötä mainostetaan joustavana ja omaan elämään sopivana tapana tienata, mutta todellisuus on toinen, ict- ja viestintä sektorin johtaja Anssi Vuorio Prosta kertoo.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Vuokratyö

#30

Viesti flammee »

Työnantajalle se tuo kyllä hyvää joustavuutta kun voi sanoa sellasille kavereille, jotka ilmoittamatta jäävät toistuvasti tulematta töihin tai myöhästelevät huomattavasti, tai ovat koko ajan valesaikulla eli ryyppäämässä, että sulle ei ole enää töitä täällä, ilman sen kummempia selityksiä. Ja se on ihan hyvä, että noin voi tehdä. On mielestäni aika selkeä juttu että vakinaiset ovat enemmän liian hyvässä asemassa kuin mitä vuokratyöntekijät ovat liian huonossa asemassa, mitä tulee tuollaisiin kuvioihin.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 51 kurkkijaa