Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Miten ajat partasi?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Ajan partani

Minkä parran?
9
5%
Sähkökoneella
48
28%
Moniteräisellä höylällä
72
42%
Yksiteräisellä höylällä
4
2%
Perinteisellä vaihdettavateräisellä
28
16%
Partaveitsellä
9
5%
 
Ääniä yhteensä: 170

Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Miten ajat partasi?

#406

Viesti Tapani »

Tilanneraportti. Ajelin just äsken veitsen kanssa ns. kylmiltään. Eli pesasin vain ton kolmen, neljän päivän sängen/parran, levittelin vaahdot ja aloin ajamaan, huuhtelin veitsen aina välissä kylmällä vedellä.

Olen edelleen ihan noob veitsen kanssa, kun olen jo pitkään harrastanut sänkeä, mutta oli helpoin ja siistein ajo tähän mennessä. Ei ihoärsytystä, ei nirhaumia eikä mitään muutakaan ongelmia. Tai no ainut ongelman tapainen oli se, että lämmin vesi putsaa veitsen vetojen välissä paremmin.

Kehotan kokeilemaan tota kylmäajoa, ainakin mun iholle tuntui sopivan oikein hyvin. Kunhan saan veitseni vielä parempaan terään, niin toi helpottunee entisestään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 163
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Miten ajat partasi?

#407

Viesti Mika »

Jos Tapani, kyllä minäkin!

Ajelin kylmällä vedellä tänään.

Höylä: Merkur 39 C
Terä: Super-Max
Saippua: Mühle (tyrni)
Suti: Mühle Classic M

Yllätyin myönteisesti ajon helppoudesta. Ei se mielestäni sen helpompaa ollut kuin lämpimällä vedellä ajeleminen, mutta ei se sen vaikeampaakaan ollut. Tosin sain aikaiseksi kolme haavaa, enkä muuten haavoita itseäni kovinkaan usein. Tietty tuo höylä-terä-yhdistelmä oli minulle entuudestaan tuntematon, joten sekin saattoi vaikuttaa asiaan.

Kokeilen vielä uudelleenkin!
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 163
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Miten ajat partasi?

#408

Viesti Mika »

Tapani kirjoitti: Jussi muuten, olikos sulla joku tuttu täällä lähistöllä, jolla sais veitsen hiotettua?
Olen hiljalleen ruvennut totuttelemaan ajatukseen tämän askeleen ottamisesta. Missä te tosiaan noita veitsiänne terotutatte?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Miten ajat partasi?

#409

Viesti Tapani »

Jussi muistaakseni terottaa itse, minä en ole viitsinyt.
Mun veitsi on kerran käynyt yhdellä saksalaisella palvelulla postitse, mutta oli vähän liian hankalaa. En nyt tähän hätään tosin löytänyt sen palvelun sivua enää.
Tilasin viime viikolla Dovon Shavette-veitsen, jossa on vaihdettavat terät. Ei se nyt ihan sama ole vissiin kuin kunnon veitsellä ajelu, mutta päätinpä kokeilla kuitenkin.
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Miten ajat partasi?

#410

Viesti Veepee »

Partanoviisi kysyy, vol. 2: Mikä on oikea järjestys parranajon jälkeisten hoitotuotteiden kanssa? Tyttökaveri teki itse (!) mulle after shave-balsamia, ja mietinkin nyt tässä että kumpi tulee naamaan ensin, se vai partavesi?

Se balsami on muuten melko herkkua ihohuokosille. Tuoksu ei vaan oo kovin miehekäs, appelsiinia... :P
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 163
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Miten ajat partasi?

#411

Viesti Mika »

Tapoja on monia, mutta yleensä ensin rauhoitetaan ihoa balsamilla ja sen kuivuttua ehostetaan henkilökohtaista tuoksumaailmaa partavedellä. Tietysti on sitten hyvä, jos balsami joko on aika neutraalia tuoksultaan (esim. Nivea) tai se kuuluu samaan sarjaan partaveden kanssa.

Miten hän sen väsäsi itse? :-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 103
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Miten ajat partasi?

#412

Viesti Jussi Häkkinen »

Tässä ajattelimme poikain kanssa, että koska mattimyöhäisillä on muutenkin hieman hakusessa se, mitä ostaa ja kenelle, me helpotamme päätöksentekoa.

Nyt Herrainpukimon kaikki partatuotteet -15% jouluun asti. Vassokuu ja piparia kaikille, tällä viikolla tilatut ehtivät ainakin perille ajoissa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Miten ajat partasi?

#413

Viesti Veepee »

Mika kirjoitti: Tapoja on monia, mutta yleensä ensin rauhoitetaan ihoa balsamilla ja sen kuivuttua ehostetaan henkilökohtaista tuoksumaailmaa partavedellä. Tietysti on sitten hyvä, jos balsami joko on aika neutraalia tuoksultaan (esim. Nivea) tai se kuuluu samaan sarjaan partaveden kanssa.
Onkos partaveden alkoholipitoisuudella oikeasti mitään merkitystä esim. punoituksen ja näppyjen estämisessä?
Miten hän sen väsäsi itse? :-)
Hän käytti täältä löytämäänsä reseptiä seuraavilla muutoksilla: Kamomillateen/haudukkeen sijasta hän käytti puhdistettua vettä ja ruusuvettä, puolet ja puolet. Öljyosuus oli kotoa löytyvien aineiden perusteella puolet rypäleensiemenöljyä ja puolet kookosöljyä. Koska hänen reseptissään ei ollut kamomillateetä, hän ei myöskään lisännyt säilöntäainetta. Hajusteena appelsiiniuutetta, vaha mehiläisvahaa.

Kätevänä käsistään kulta on tehtaillut DIY-lahjoja tutuille koko joulukuun :smt003 Naisille vartalovoita ja minulle ja isälleni tuota partabalsamia. :)
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 163
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Miten ajat partasi?

#414

Viesti Mika »

Veepee kirjoitti: Onkos partaveden alkoholipitoisuudella oikeasti mitään merkitystä esim. punoituksen ja näppyjen estämisessä?
En oikein tykkää vastata tällaiseen kysymykseen ilman varsinaista tietopohjaa, mutta kuitenkin anekdoottien mukaan joidenkin iho herkistyy alkoholista. Tunnen yhden (mies)potkulaisen, joka juuri tästä syystä käyttää vain alkoholittomia ihotuotteita (on käyttänyt jo ainakin 20 vuotta).
Kätevänä käsistään kulta on tehtaillut DIY-lahjoja tutuille koko joulukuun :smt003 Naisille vartalovoita ja minulle ja isälleni tuota partabalsamia. :)
:peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Miten ajat partasi?

#415

Viesti MikkeM »

Ensimmäinen kylmäajo takana, yllättävän toimiva tapa, ainoa että ehkä ns perinteinen tuntuu paremmalta, ajo jälki hyvä ja kasvot tuntuivat samantien ns valmiilta.

Jatkanen lämpimänä ajoa, saatan kyllä kokeilla vielä kylmänä ajelua, hiukan paremmalla ajalla.

Tänään tuli myös paketti razor masterilta ja kauppa ja tuotteet hyväksi havaittiin.

Olen koittanut etsiä sitä perinteistä vanhan ajan parturin eau de cologne tuoksua, sellaista millä lähtiessä pyyhkäistiin niska yms.

Siinä on sellainen jännä tuoksu, en osaa selittää mutta varmaan yli 40 v ikäiset miehet tunnistavat sen.
Loppu peleissä en ole varma, olisiko se enää hyvä tuoksu, mutta yritän silti etsiä sitä :)
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4953
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Miten ajat partasi?

#416

Viesti Mänzy »

Mika kirjoitti:
Veepee kirjoitti: Onkos partaveden alkoholipitoisuudella oikeasti mitään merkitystä esim. punoituksen ja näppyjen estämisessä?
En oikein tykkää vastata tällaiseen kysymykseen ilman varsinaista tietopohjaa, mutta kuitenkin anekdoottien mukaan joidenkin iho herkistyy alkoholista. Tunnen yhden (mies)potkulaisen, joka juuri tästä syystä käyttää vain alkoholittomia ihotuotteita (on käyttänyt jo ainakin 20 vuotta).
Minä en käytä alkoholia sisältäviä balsameita, koska iho kuivuu niistä liikaa. Kun muutenkin iho on atooppisen kuiva, ei sitä todellakaan kannata enempää ärsyttää.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 103
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Miten ajat partasi?

#417

Viesti Jussi Häkkinen »

Vaikka joulu teki etenkin parranajotuotehyllyssä melko selvää jälkeä, jotain jäi jäljelle. Senpä takia nappasimme ikonisen R 41 -höylän ja isoveljensä reiluun alennukseen - jälkimmäisen erittäin hyvän matkatuotesarjan kera. Nyt kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi!

Badger&Blade -sivuston vuoden partahöyläksi valitsema Mühle R 41 on täydellinen väline tarkkaan ajoon. Höylä soveltuu kaikkeen ajoon, ollen erityisen loistava vahvan sängen poistamiseen.

Mühle R 41 nyt 25€! (OVH 36€)

Mühle R 41 -höylän raskaampivartinen isoveli R 41 Grande ja Prorason mainio matkapakkaus ovat ihanteellisia reissukavereita. Liitimme mukaan 20 Mühle-partaterää sekä höylän teräsuojan ja höyläsimme samalla hinnasta reilusti pois.

Mühle & Proraso -matkasarja nyt 55€! (OVH 83,50€)

Muuna tarjouksena kaikki Herrainpukimon perusmalliston asusteet -30%

Talvialennuskampanjan hinnat ovat voimassa 19.1.2015 asti

Kuva
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
ValkoinenKuolema
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 10
Lauteille: Lokakuu 2014
Paikkakunta: Porvoo

Miten ajat partasi?

#418

Viesti ValkoinenKuolema »

Tilattu...
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Miten ajat partasi?

#419

Viesti taikuri »

Haaveenani on siirtyä parranajoni osalta veitsikauteen. Vielä en ole tilausta tehnyt.

Tästä voisi kasata hyvän paketin: http://www.razormaster.com/setit-ja-lah ... ckage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 163
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Miten ajat partasi?

#420

Viesti Mika »

@leinonja voinee kertoa tuosta paketista kaiken tarpeellisen. :ajo:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 128 kurkkijaa