Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Materialismi

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Koetko olevasi materialisti?

Selkeästi
4
10%
Jonkin verran
16
41%
En oikein tiedä...
5
13%
En koe
14
36%
 
Ääniä yhteensä: 39

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Materialismi

#16

Viesti Mika »

Jaawa, totta, sanalla on usein negatiivinen kaiku. Mitään rajaa on myöskin aika lailla mahdotonta määritellä. Siksi äänestyksen kysymyksessäkin teosanana on kokeminen.

kivi kirjoitti: Nykyisellään niitä köllöttää hyllyssä vaivaiset +-130, mutta toivoisin voivani kasvattaa kokoelmaa huomattavakin suureksi.
:thumbsup:

Minulla on yli 1000 vinyyliä (sitten nämä witun kamppailulajit pilasivat senkin harrastuksen, mistä olen vieläkin katkera).
kivi kirjoitti: Ylipäätään en näe varsinaista syytä siihen miksi asioita ei saisi ostella vain koska tahtoo omistaa ne. Tämä lienee taas asia jossa muuta mieleni muutaman vastauksen jälkeen :D. Mutta siltikin, miksi säästellä rahaa, kun ei sillä itsessään kuitenkaan mitään tee? Joku voi nauttia kylpeä kolikoissa, mutta itse mielummin ostan vaikka kylppäriin kalliin porealtaan ja kylven siinä.
Minä näen useitakin syitä. Näköjään sitten Beorn olikin jo ehtinyt mainita niistä tärkeimpiä.
Beorn kirjoitti: Ongelma ei olekaan laadukkaat (tai laaduttomat) vehkeet, vaan ihmisen tyytymättömyys. Minulle on opetettu, että tarvitsisin Bachin kuuntelun täydellistämiseksi enemmän kanavia = enemmän romua. Kyllä en tarvitse. Eräs oppilaani kertoi äitinsä opettaneen, että ihmisen silmä ei tule koskaan täyteen ja se oli kyllä viisaasti sanottu. Monella hifistilläkin jää musiikki kuuntelematta, kun kuunnellaan taajuusvastetta. Ja haaveillaan uudesta vahvistimesta (välipuihat nyt ainakin on vaihdettava), vaikka entinenkin on kelvollinen. Aina ollaan hiukan tyytymättömiä. Vielä suurempi ropleemi on se, että tekemisen sijaan ihmiset todellakin viihtyvät ja viihtyvät liian hyvin. Minäkin tunnen monta, jotka seuraavat kokkiohjelmia ja polttavat itse teevedenkin pohjaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Materialismi

#17

Viesti flammee »

Mika kirjoitti:
kivi kirjoitti: Nykyisellään niitä köllöttää hyllyssä vaivaiset +-130, mutta toivoisin voivani kasvattaa kokoelmaa huomattavakin suureksi.
:thumbsup:

Minulla on yli 1000 vinyyliä (sitten nämä witun kamppailulajit pilasivat senkin harrastuksen, mistä olen vieläkin katkera).
Murskataanko kung fussakin? ;)
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 3

Materialismi

#18

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Mika kirjoitti: Minulla on yli 1000 vinyyliä (sitten nämä witun kamppailulajit pilasivat senkin harrastuksen, mistä olen vieläkin katkera).
OT: Pilasivat, tä, miten? Ja mikset sä oo aiemmin kertonu, ja mitä helmiä sulla sielä on, ja mikä on sun holy grail niistä levyistä? Kerro kerro kerro :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Materialismi

#19

Viesti Mika »

flammee, :smt003

Jaawa kirjoitti:
Mika kirjoitti: Minulla on yli 1000 vinyyliä (sitten nämä witun kamppailulajit pilasivat senkin harrastuksen, mistä olen vieläkin katkera).
OT: Pilasivat, tä, miten? Ja mikset sä oo aiemmin kertonu, ja mitä helmiä sulla sielä on, ja mikä on sun holy grail niistä levyistä? Kerro kerro kerro :D
Pilasivat siten, että varsinkin opiskelijalle ja sittemmin työttömälle Choy Lee Fut oli aivan äärimmäisen kallis harrastus (leirimaksut lienevät edelleen aika lailla omassa luokassaan Suomessa pois lukien jotkut esoteerisemmät lajit kuten Qi Gong ja se Shaolin Wahnam, jolla sattumoisin onkin yhteistyötä Choy Lee Futin kanssa ainakin Suomessa). Täysillähän siihen kuitenkin antauduin aikoinani. Sananmukaisesti ja vertauskuvallisesti maksoin oppirahani.

En mä tiedä helmistä, on siellä paljon ihan kakkospainoksiakin. Kanen myydessä pois kaikki vinyylinsä tein hyviä kauppoja. Kannatti ajaa Porista Turkuun, vaikka Åbo Kickelissä rengas puhkesikin ja vaikka yksi keltainen vaara (turkkusselainen bussi) ajoi niin läheltä, että piti monottaa sitä kostoksi kylkeen :D
Jenkeistä toin joskus pari matkalaulullista levyjä :D Eihän niihin mahdottomasti mahtunut, sillä kolme älppäriä painoi kilon yhteensä, ja tulihan sieltä vähän vaatteitakin osteskeltua.

Lähinnä nuo levyt ovat '80- ja varsinkin '70-luvun räimettä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Materialismi

#20

Viesti MikkeM »

Materialisti,osittain kyllä,välillä tulee sellainen fiilis on "pakko" ostaa jotain kivaa.

Aina on ollut sen verran köyhä ja järkevä,että laskut ja velat on hoideltu ensin alta ja sitten osteltu jos on rahaa jäänyt.

Music hunter (levykauppa) on kyllä sellainen paikka jossa saisin rahani tuhlattua ja itkien joudun lähtemään pois kun jää vielä niin paljon ostamatta :)

Nykyään käytetään ns ylimääräiset rahamme matkailuun.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Materialismi

#21

Viesti Jorge »

flammee kirjoitti:
Mika kirjoitti:
kivi kirjoitti: Nykyisellään niitä köllöttää hyllyssä vaivaiset +-130, mutta toivoisin voivani kasvattaa kokoelmaa huomattavakin suureksi.
:thumbsup:

Minulla on yli 1000 vinyyliä (sitten nämä witun kamppailulajit pilasivat senkin harrastuksen, mistä olen vieläkin katkera).
Murskataanko kung fussakin? ;)
Sitä kutsutaan "levyn hävittämiseksi".
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Materialismi

#22

Viesti kivi »

Olin taas oikeassa. Ensinnäkin tuosta Jaawan viestistä tuli mieleen että materialisti termin määritys oli itselläni ehkä hieman hakusessa. Vaikka esimerkiksi selyvä ostaessa osa tuotetta on se muovikotelo, ja kansipahvit, ja vaikka nautin ihan aan siitä että ne ovat iso rivi hyllyssäni, niin ei niiden tarkoitus ole se että ne ovvat siinä olemassa. Joko tiedän niiden musiikillisen sisällön erittäin tarkkaan, tahi sitten syynä on niiden musiikkihistoriallinen tärkeys. Tuo tärkeyskin on taas määrittelykysymys, joten ei siitä sen enempää. Esimerkkinä vaikka että vaikka en Motörheadin musiikista niin äärimmäisen paljon nautikkaan, ihan kivaa mutta ei se ykkösjuttu, niin silti se on erittäin merkittävä bändi. Samoin kuin vielä hankkimattomat Michael Jacksonit. Anteeksi mahdollinen kirjoitus virhe. Sittten kuka mahtoikaan mainita uutuuden viehätyksestä. Se on aika kallis tapa hankkia sitä fiilistelyä, mutta miksikäs ei. Toki jos ainut tapa päästä onnelliseksi on se että saat ostettua uusimman telkkarin, niin sitten on jotain ehkä huonosti, mutta jos saa semmoista lisäkivaa siitä kun voit käyttää ison kasan rahaa johonkin uuteen hienoon, joka jaksaa viihdyttää ajan x, niin mitä haittaakaan siitä olisi. Edelleenkin voin kysyä että kuinka eikö olekkin kivempaa ajaa uudella kalliilla autolla, vai vanhalla romulla, samalla kun pitää hillitöntä summaa tilillään piilossa. Voihan sitä aina perillisilleen säästää, mutta onko se oikeasti sitä mitä itse haluaa. Ei me sitä kuoleman jälkeen edes tiedetä että kuka ne rahat sieltä tililtä ottaa. Toki pitää olla järkevä että laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, mutta sen jälkeen kun on välttämättömät hoidettu, niin miksi ei ostaisi jotain ihan vaan kivaa?
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Materialismi

#23

Viesti Mika »

kivi kirjoitti: Edelleenkin voin kysyä että kuinka eikö olekkin kivempaa ajaa uudella kalliilla autolla, vai vanhalla romulla, samalla kun pitää hillitöntä summaa tilillään piilossa.
Tämä on aika yleinen ajatus, mutta aika harvalla sitä rahaa muutenkaan on tilillä vuorenkorkuisina pinoina.

Nythän tietysti voidaan asettaa vastakkain ( :fuel: ) materia ja kokemukset. Ostaisitko (kysymys on kaikille) hierontatuolin vai lähtisitkö matkalle läheisimmän ihmisen kanssa vaikka Berliiniin?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 3

Materialismi

#24

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Mika kirjoitti: Nythän tietysti voidaan asettaa vastakkain ( :fuel: ) materia ja kokemukset. Ostaisitko (kysymys on kaikille) hierontatuolin vai lähtisitkö matkalle läheisimmän ihmisen kanssa vaikka Berliiniin?
Hierontatuoli, huonot vaihtoehdot ku joitain ei nappaa matkailu ollenkaan, eli vaikka vaihtoehtoina ois 5e seteli nyt heti massiin, ja Berliininmatka joka ois pakko käyttää ite, niin ottasin sen 5e :p
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Materialismi

#25

Viesti kivi »

Aikas hyvä pointti Mikalta, vaikka kieltämättä esimerkit hieman huonot. Jos hierontatuolin tilalle heittää vaikka kotiteatterijärjestelmän niin lähtökohta on ihan erilainen. Riippuu ihan siitä että kumpaa pitää mukavampana. Berliinissä kävisit sen kerran, mutta tuolissa voisit istua melkeenpä koska vain. Myöskin kaverisi voisi istua siinä tuolissa jos tykkää, ja sinulle sopii. Aikas lailla hankala asetelma.
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Materialismi

#26

Viesti Mänzy »

Mikan kysymykseen ja vähän yleistäen: ottaisin kokemuksen tavaran sijaan melkoisen suurella varmuudella aina. Tässä ei-enää-ihan-kaksikymppisenä tuntuu tuo tavara olevan jo kovin vähän tärkeää ja uusien kokemuksien haalinta yhä hienompaa.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Materialismi

#27

Viesti Polvi »

flammee kirjoitti: Itse kattelen 19" töllöstä, itse asiassa arvostan teeveessä sitä että se mahtuu kaappiin, eli ei tarvi pitää koko aikaa näkyvillä.. ;)
Moottoroitu rullakangas. :p
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Materialismi

#28

Viesti Disturbed »

Hieman materialistin vikaa selkeästi on... Kelloihin menee jonkun verran rahaa, aseisiin sitäkin enemmän (olen keräilijä, kaikki sotatavarat yleensäkin... Kallein ostos 500 euron suomikonepistooli...) Joskus ois hauska miettiä et sais vaan myytyä nuo. Lähtis vaikka lomalle... Sais noista yli tonnin. Vaan toisaalta tuokin asekokoelma on mulle tärkeempi ku moni ihminen jonka tunnen. Siinä vaiheessa kai sen ongelman huomaa. Vaan en mä ihmisistä hirveesti välitä yleensäkän. Itsekäs taidan olla... Vaan kun on sairas pääkoppa, kaipaa jotain joka ilahduttaa ja jotenki nämä tavarat tuo mulle sitä onnellisuutta jollain tapaa. Harmi rahan puolesta, mutta tätä se on.
There is no peace, no release, no cure for this disease
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Materialismi

#29

Viesti Mika »

Manzyn kanssa olen samaa mielta: kokemukset voittavat materian oikeastaan aina. Nyt on tullut kierrettya vahan Brysselia ja Amsterdamia. Mitaan en ole ostanut. En tarvitse enempaa materiaa. Pariisi odottaa parin paivan paassa, mutta tuskinpa sieltakaan mitaan tarttuu matkaan. Tuo toinen puolisko onkin sitten vahan eri maata... :D

Jos nyt vahan syventaisin aihetta, sanoisin etta kerskakulutuskulttuuri on hengen vihollinen. Tietenkaan nuo kaksi eivat automaagisesti sulje toisiaan pois, mutta nakisin etteivat ne niin kovin usein kasi kadessakaan kulje. Tavaroiden haaliminen haalimisen vuoksi on minusta hengen koyhyytta. Nyt en sitten viittaa kenenkaan tahan ketjuun kirjoittaneeseen. Varmasti aika moni silti tunnistaa jonkun sukulaisensa tai kaverinsa tuosta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Materialismi

#30

Viesti Polvi »

Mika kirjoitti: Manzyn kanssa olen samaa mielta: kokemukset voittavat materian oikeastaan aina.
Huonotkin kokemukset? :smt003

Mutta joo, nuo eivät tietenkään ole toistensa vastakohtia. Vaikka olenkin jossain määrin "materialisti" (mitä se ikinä tarkoittaakaan), niin pidän myös esimerkiksi matkustelusta ja erilaisiin kulttuuritapahtumiin osallistumisesta.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa