Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Foorumikeskustelun etiketti?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Foorumikeskustelun etiketti?

#46

Viesti Lasse Candé »

Ehdotan jo nyt että jatkatte sitä Kaspin-vääntöä Kaspin-ketjuissa. :D

Beorn kirjoitti: Minä lienen sitten sellainen ympyrän neliöijä, kun minusta keskustelut niin netissä kuin kasvotustenkin ovat tavattoman tärkeitä. Mistä se ero netissä käytävän ja kasvotusten tapahtuvan välillä syntyy? Onko eroa ollut aina? Miksi sen "pitää" olla erilaista? Tuleeko (voiko) eron kaventua, säilyä entisellään, muuttua tai peräti hävitä? Olisi mieltäylentävää kuulla perusteluja, asioitahan ei tule ottaa annettuina, sanovat.
Oikeastaan välillä minusta tuntuu että kasvokkain käytävien keskusteluiden hehkuttaminen täällä on sen julkista todistelua että omaa elämän. (Mitä sitten voi kyseisestä todistelusta päätellä riippuu niin päättelijästä kuin päättelyn kohteestakin ja tiedoista.)
Itse käyn enemmän itseäni kiinnostavia keskusteluja potkussa kuin kasvokkain, sillä potkussa saan valita aina mihin keskusteluun osallistun. Kasvokkain todella reilu valtaosa keskusteluista on oikeastaan aika tylsiä, kuten on myös keskustelijat monesti. Toki joissain keskusteluissa on sitten taas fiilistä enemmän, mutta tässä on ehkäpä kyse enemmän henkilökemioista nauttimisesta kuin itse keskusteluista. Keskustelu on vain kuin pallo jolla pelaa esim suosikkikaverinsa kanssa.


Yhdellä toisella foorumilla kirjoittelin nimettömänä. Pidin tärkeänä pitää saman tyylin kuin nytkin, eli että ei lauota. Oli minulla nimimerkki X tai nimi Lasse Candé, näistä molemmat ovat vain leimoja - tapoja nimetä jotain mikä lopultakin olen minä. Tällöin nimellä ei ole väliä, kun nimimerkkikin alkaa kuitenkin henkilöityä ennemmin tai myöhemmin ja lopulta osoittaa juuri minua. Tämä olisi hyvä tajuta.
Toki tajuan myös anonymiteetin google-vaikutukset jne. Pointti vain ettei näitä pitäisi sotkea siten että unohtuu että kuitenkin kyse on itsestä.


Tämän keskustelun myötä olen huomannut selkeämmin erään seikan, joka Potkunkin keskusteluissa on ärsyttänyt. Nimittäin vakavuuden puute. Vakavuudella en tarkoita synkistelyä, vaan asioihin tietyllä vakavuudella (katsokaa leikkivää lasta, niin ymmärrätte mitä tarkoitan) paneutumista. Tämä on VAIN nettikeskustelua. No täällä NETISSÄ tämä on nyt tällaista. Miten niin on? Missä keskustelu sitten on vakavaa?
Suosikkilainaukseeni viittaus. Hyvä Beorn!
Samaa vakavuutta yritin itsekin kuvailla ja peräänkuuluttaa tuolla melko alussa.
Vakavaahan tämä on. Juuri vakavuuden puute on ongelmallista, koska se tarkoittaa läskiksilyömistä ja läskiksilyöminen tarkoittaa sitä ettei niinsanotusti ole vielä löytänyt uudestaan sitä vakavuutta, eli ettei oikeastaan ole aikuinen.
Vakavasti huumorilla siis!
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Re: Foorumikeskustelun etiketti?

#47

Viesti TRU »

DeusVult kirjoitti: Tuo Kaspinin "rääväämisestä" syyttäminen on kyllä niin passé... :smt003 Kaspiniinhan on yritetty suhtautua asiallisesti jo vuosikaudet, mutta vastaukseksi on siitä leiristä saatu käytännössä pelkkää trollaamista. Omalla kohdallani palaset loksahteli kivasti kohdalleen saatuani erään yksityisviestin jossa Kaspin-ohjaajien taustoja hieman valoitettiin. Sen jälkeen en ole enää nähnyt syytä jatkaa keskustelua siitä aiheesta.
Njoo, kyllä minäkin tiedän monenkin täällä kirjoittelevan taustoista yhtä sun toista. Mutta pyrin siihen että se ei vaikuttaisi tyyliin miten heille ketjuissa vastailen tai vaikkapa heidän edustamaansa lajiin suhtaudun.

Minä olen myös laillasi tehnyt ratkaisun pidättäytyä keskustelusta kun näen sen menevän piilomotiivien ajamaksi tai henkilökohtaiseksi. Tämä lienee muutenkin viisas etenemistapa jos huomaa että oma mieli kuohahtaisi jos jatkaa ketjuun osallistumista.

Edelleen silläkin uhalla että suurin osa täällä ei jaa näkemyksiäni; peräänkuulutan hyviä tapoja. Jos joku trollaa niin antaa sitten keskustelun olla siltä osin. Onko sitä aivan pakko samaan ketjuun heittää sitten ne lällätykset ja ihan yhtä lapselliset törinät kun trollaajallakin? Jää vaan molemmista yhtä pöhkö kuva ulkopuoliselle lukijalle ja ketju menee yhä pahemmin sivuraiteelle.

Ja edelleen olen sitä mieltä (jonka voi tietysti tulkita negatiivisyydekseni) että näitä "pilaantuneita" ketjuja on Potkussa liikaa. Eikä tämä moderoinnilla korjaannu vaan sillä jokainen miettii omia sanomisiaan.

Eikä tämä omalla kohdallani aiheuta mitään ovet paukkuen poistumista tyyliin "en sitten leiki teidän kanssa" vaan sen, että tulee entistä vähemmän osallistuttua kirjoittamalla ja enemmän lukemalla. Tai kirjoittamalla sitten ns. neutraaleihin ketjuihin joista esim. leffaketju on oiva esimerkki.

Mutta toisaalta olisi aika arroganttia ajatella että tämä valintani tekisi ison loven foorumin antiin, kunhan koetan valottaa tätäkin puolta näin vanhemman osallistujan ajatusmaailmasta :smt003


TRU
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Re: Foorumikeskustelun etiketti?

#48

Viesti nomad »

TRU kirjoitti: Njoo, kyllä minäkin tiedän monenkin täällä kirjoittelevan taustoista yhtä sun toista. Mutta pyrin siihen että se ei vaikuttaisi tyyliin miten heille ketjuissa vastailen tai vaikkapa heidän edustamaansa lajiin suhtaudun.

Viranomaisnat§i! Isoveli valvoo! Kääk!

Tulin sitten viljelemään huumoria ja tuhoamaan ketjun.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Re: Foorumikeskustelun etiketti?

#49

Viesti Jorge »

TRU kirjoitti: .

Ja edelleen olen sitä mieltä (jonka voi tietysti tulkita negatiivisyydekseni) että näitä "pilaantuneita" ketjuja on Potkussa liikaa. Eikä tämä moderoinnilla korjaannu vaan sillä jokainen miettii omia sanomisiaan.
Eihän sitä nyt negatiivinen saa keskustelussa olla :!:

Toista vain perässä "Nami-nami" ja pistä pylly pyörimään!
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Foorumikeskustelun etiketti?

#50

Viesti Tyttö »

TRU on pukenut ajatukseni sanoiksi. Enkä tällä kommentilla yllättänyt ketään mut tuntevaa... :smt003
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Foorumikeskustelun etiketti?

#51

Viesti Lehe »

Mika kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Lakeijan röyhkeydellä on saatettu Potku melko tunkkaiseksi.
Jokaisella on näkemyksensä, mutta olen tästä eri mieltä. Taannoin selailin Potkun vanhoja keskusteluja, ja kyllä siellä hyvin erilainen Kari silloin kirjoitteli. Se Kari oli avoin, iloinen ja positiivisen räiskyvä - provosointiin asti. Nykyinen Kari on selvästi synkempi kirjoittelija. Näin on ollut jo 2-3 vuotta.
Jotenkin se keskustelun iloisuus, avoimuus ja räiskyvyys katoaa jossain vaiheessa. Kun esimerkiksi aletaan analysoimaan persoonaa/kirjoittajaa. Seuraan edelleen potkua ajoittain. Nikkinikin on parissa ketjussa lähiaikoina mainittu. Ja lajini ketjussakin välillä viisastelu menee siihen, ettei jaksa enää samaa. Ei vaan viitsi kommentoida. Kai se on sitä Mjölliksen sanomaa asiaa siitä, että jos ottaa asian henkilökohtaisesti, on parempi olla kommentoimatta. Henkilökohtaisena mielipiteenäni pidän potkun menoa joissain asioissa aika tukehduttavana. Potkussa on nettikeskusteluiden osalta myös paljon kaavoja, jotka toistavat itseään määrätyin väliajoin. Usein koen ne huonoiksi. Ja en aio kerätä asiasta näyttöä tai perustella enempää.

Kuten varmasti on selvinnyt, niin kirjoittelen nykyisin aika harvakseltaan.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Re: Foorumikeskustelun etiketti?

#52

Viesti Elina »

TRU kirjoitti: Edelleen silläkin uhalla että suurin osa täällä ei jaa näkemyksiäni; peräänkuulutan hyviä tapoja. Jos joku trollaa niin antaa sitten keskustelun olla siltä osin. Onko sitä aivan pakko samaan ketjuun heittää sitten ne lällätykset ja ihan yhtä lapselliset törinät kun trollaajallakin? Jää vaan molemmista yhtä pöhkö kuva ulkopuoliselle lukijalle ja ketju menee yhä pahemmin sivuraiteelle.

Ja edelleen olen sitä mieltä (jonka voi tietysti tulkita negatiivisyydekseni) että näitä "pilaantuneita" ketjuja on Potkussa liikaa. Eikä tämä moderoinnilla korjaannu vaan sillä jokainen miettii omia sanomisiaan.

Eikä tämä omalla kohdallani aiheuta mitään ovet paukkuen poistumista tyyliin "en sitten leiki teidän kanssa" vaan sen, että tulee entistä vähemmän osallistuttua kirjoittamalla ja enemmän lukemalla. Tai kirjoittamalla sitten ns. neutraaleihin ketjuihin joista esim. leffaketju on oiva esimerkki.
Ekan ja tokan kappaleen pointit ovat erittäin tärkeitä. Jokainen voi estää ketjun pilaantumista jättämällä ne lapselliset törinät sikseen. Toisaalta, myönnän, että itse välillä lasken leikkiä - en tiedä, onko se ollut liiallista vai ei, mutta hyvään keskusteluun kuuluu mun mielestäni myös sopivassa määrin huulenheitto. Huumoria ei siis pitäisi unohtaa, mutta jokainen voi omalla käytöksellään vahvistaa sitä foorumin muiden käyttäjien vitsailutyyliä, millaista suvaitaan ja millaista ei. Moderaattoreina kuitenkin puutumme vain tiettyihin asioihin, foorumeiden keskustelutyyli on aina keskustelijoista riippuvaisempaa enemmän kuin mistään muusta. Ja on muuten pirun hienoa, että tätä keskustelua foorumin tyylistä nyt käydään - tunnen kyllä piston omassa sydämessäni siitä, että en ole kovin aktiivisesti hetkeen moderoinut, sillä koulukiireet sun muut ovat sen verran ankaria olleet, että vapaa-ajalla ei välttämättä jaksa lukea ketjujakaan niin paljoa mitä pestin puolesta pitäisi.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Foorumikeskustelun etiketti?

#53

Viesti Kristian Hyvärinen »

Elina, sun huumorisi on loistavaa.

Esimerkiksi maahanmuuttokriitikoiden ja maahanmuuttokriitikkokriitikoiden välinen huumoriksi puettu itsekorostuksellinen pyllyreiän levittelyä muistuttava naljailu taas ei ole, ja on sitä, mikä saa minut olemaan pitkälti samaa mieltä TRU:n kanssa näistä "pilaantuneista" ketjuista.

Hyvät tavat ja kohteliaisuus, niillä päästään pitkälle. Itselläni on tällä saralla ilmiselvästi vielä opittavaa. Pitää yrittää kovemmin.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Foorumikeskustelun etiketti?

#54

Viesti Elina »

Kristian Hyvärinen kirjoitti: Elina, sun huumorisi on loistavaa.
Vaikea tätä on tietenkin uskoa, mutta hirveän moni ihminen on kanssasi täysin eri mieltä :smt003
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Foorumikeskustelun etiketti?

#55

Viesti Kristian Hyvärinen »

Elina kirjoitti:
Kristian Hyvärinen kirjoitti: Elina, sun huumorisi on loistavaa.
Vaikea tätä on tietenkin uskoa, mutta hirveän moni ihminen on kanssasi täysin eri mieltä :smt003
Hä, mä nauran sun jutuillesi käytännössä poikkeuksetta. Ehkä ne on vain liian korkeatasoisia heikkolahjaisille. brushteeth
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

Foorumikeskustelun etiketti?

#56

Viesti Beorn »

Hmm. Outoja pistoksia tuntuu, kun tätä ketjua lukee. Kukaan pakanallinen poppaukko ei ole voinut saada minulta -sattuneesta syystä- hiuskiehkuraa ja nukkea piikittämällä ei siis voi minua nyt piinata. Niin että kyllä se on sitten se omatunto, mihin piikkiä puskee ja piikittyy.

Lienee syytä olla minullakin monellakin tapaa omasta käytöksestä pahoillaan täällä. Olen pahoillani ja pyydän anteeksi yleisesti, ja tietysti erityisesti.
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Foorumikeskustelun etiketti?

#57

Viesti Lasse Candé »

Täytyy kyllä ihailla TRU:n tapaa kirjoittaa kyrsiintymisestä. Tuollaista lukiessa ottaa valituksen hieman vakavammin kun on rakentavasti kirjoitettu. Toivotaan että henki täällä paranee entisestään.




Sitten muuta tuolta taaempaa..
nomad kirjoitti: Tässä viittaan kohtaa, jossa sanoin että näin tekijä tuo itsensä arvostelun alle, joten kyseessä on taitolaji. Henkilöön kohdistuva argumentointi, kuittaus tai muu vastaava kannattaa ottaa opetuksenomaisesti, joko osoittaa vääräksi tai niellä ja jatkaa elämää (edit: huumoriakin niihin saattaa joskus sisältyä). Toki meikäläisen ahdistustaso nettikirjoittelusta on vähän pienempi kun kirjoituspöydän takaa maailmaa tutkivan dosentin.
Tämä jäi jotenkin vaivaamaan. En kertakaikkiaan tajua mitä tarkoitat tuolla jutullasi kun mielestäsi henkilöön kohdistuva argumentointi on OK. Ei tämä kai ole se paikka missä tullaan hakemaan itsestä julkista palautetta ja vieläpä foorumin ulkopuolisista oman elämän asioista? Jos ketjussa aletaan menemään henkilökohtaisuuksiin, jutustelusta tulee yleensä joko kahdenvälistä (mutta julkista) väittelyä tai julkista nöyryytystä. Pahimmillaan sellaista että yksittäisiä piikkejä satelee suunnasta jos toisesta eikä vastauksiin tule vastineita, kun jo joku toinen kontraa uusilla ikävillä argumentaatiovirheillä. Ilmapiiri on valmiin tuomion. On toki usein totta että tämän uhriksi joutunut ei ole täysin syytön itsekään, mutta kyllä nämä tilanteet ovat tyypillisesti hieman noloja raukkamaisuudessaan lynkkausporukalle. Jokaiselle. Jopa niille jotka vain heittävät vähän läppää. Ehkä tullut joskus itsekin syyllistyttyä. (?) :(

Väkisinkin kaikki tällainen on kuitenkin pois itse aiheen käsittelystä. Ilomielin esim minä otan palautetta vastaan siitä minkälainen minä olen, mutta sitä on turha laittaa kaikkien näkyville ja paikkaan johon se ei kuulu, muita häiritsemään. On myös hieman vaivaannuttavaa jutella itsestään yhteydessä johon se ei kuulu ja siten ettei käytä itseään esimerkkinä, eli välineenä. Olen viimeaikoina joutunutkin katkaisemaan muutamia tällaisia yritelmiä heti kärkeen sanomalla ettei ketju käsittele minua. Täysin piittaamatta siitä onko minulla ns hyvää sanottavaa itsestäni vai ns huonoa. Siitä onkin tullut about juomapelin arvoinen mantra, mutta minkäs teet kun vieläkin henkilöhyökkäyksiä tulee. Teen jotain väärin.

(Todellakin muuten otan mielelläni palautetta vastaan, toisin kuin ihmiset yleensä. Tosin kamppailulaji-ihmiset lienevätkin tällä tavoin vastaanottavaisempia.. Ja toki noihin aina jotain pientä tervettä defenssiä liittyy. :) Mutta vakavammin, tuo egojuttu pitää oppia tunnistamaan ja tukahduttamaan.)

Minun täytyy muuten sanoa että olen hieman pettynyt omaan viimeaikaiseen kirjoitteluuni henkilökohtaisesti. Joidenkin kanssa olen päätynyt umpisolmuun ja vaikka kuvittelen että pelini on puhdasta (ja se sitä varmaan jostain näkökulmasta onkin) en ehkä ole onnistunut olemaan riittävän selkeä. Tai sitten teksteissä on jotain muuta vikaa. Pahoittelut.


Pahoittelut myös siitä että tämä nyt meni osittain itsestä jauhamiseksi. Hieman siinä toivossa kirjoittelin että osa jengistä ehkä olisi huomannut noita juttuja, jolloin esimerkki voisi palvellakin ketjua. Samalla piti munkin päästää vähän tavaraa ulos.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 93923
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Foorumikeskustelun etiketti?

#58

Viesti Mika »

TRU kirjoitti: Tällöin ehkä jonkun keskustelijan tai vaikkapa hänen edustamansa lajin "rääväämisen" (taitaa olla Karin lanseeraama osuva termi) kynnys olisi korkeampi.
No, Potkun kantava ajatus on alusta alkaen ollut se, ettei muiden potkulaisten lajeja tai opettajia halveerata. Tämän eteen on tehty AI-VAN helvetisti töitä. Alkuaikoina se oli varsinaista urakointia, mutta onneksi nykyään Potku toimii melko itseohjautuvasti. Viimeksi silti viime viikolla poistin Efo-ketjusta varmaan 20 viestiä.
TRU kirjoitti: Eli vaikka Mika pidätkin ehkä ymmärtämättöminä meitä vanhuksia jotka niitä yhtäläisyysmerkkejä hakee niin siinäkin on puolensa.
Tarkkaa ikääsi en tiedä, mutta emmeköhän me ole kutakuinkin samaa vuosikertaa... ;)

Tyttö kirjoitti: TRU on pukenut ajatukseni sanoiksi. Enkä tällä kommentilla yllättänyt ketään mut tuntevaa... :smt003
Et ainakaan minua... brushteeth
Ihmiset ovat erilaisia. Mielestäni sinä ja TRU sekä Lehe (vastaan tässä siis myös heille) olette esimerkiksi minuun verrattuna vakavamielisempiä (ja ehkä "yksi" tai kaksikin" teistä on vähän herkkiäkin), kun taas teidän näkökulmastanne minä luultavasti olen aika suorasukainen ja karskikin. Meitä on moneksi ja hyvä niin.

Olisikin ihan mielenkiintoista, jos linkittäisitte kamppailulajilautoihin (missä tahansa, mutta itse en ymmärrä riittävän hyvin suomen lisäksi kuin englantia), jotka koette asiallisiksi. Siitä voin vain oppia.

Beornin kysymys siitä erosta on osuva. Minusta kannattaa oikeasti katsoa peiliin, jos Potkun tasoiset keskustelut alkavat jatkuvasti aiheuttaa päänsärkyä. Silloin ei kyllä kovin moni lauta koko www-maailmassa voi tuntua hyvältä. Syitä voi etsiä joko suhtautumisestaan nettiin tai ihan rehellisesti muustakin elämästä. Nyt en sitten sano tuota wittuiluna vaan aivan aitona kommenttina. Kenellekään en tuota suuntaa, kunhan turisen yleisesti.
Elina kirjoitti: ---mutta hyvään keskusteluun kuuluu mun mielestäni myös sopivassa määrin huulenheitto. Huumoria ei siis pitäisi unohtaa, mutta jokainen voi omalla käytöksellään vahvistaa sitä foorumin muiden käyttäjien vitsailutyyliä, millaista suvaitaan ja millaista ei. Moderaattoreina kuitenkin puutumme vain tiettyihin asioihin, foorumeiden keskustelutyyli on aina keskustelijoista riippuvaisempaa enemmän kuin mistään muusta.
Tästä olen ihan samaa mieltä.

Kristianin mietteet maahanmuuttoon liittyvistä aiheista vastaavat omiani. Niissä on minusta Potkun taso alitettu monet kerrat ja huolella. Kun ylipotkijoiden kollektiivinen mitta täyttyy, nehän kaikki suljetaan ikiajoiksi. Laudan pääkohde on kuitenkin ihmisten vahingoittamisen saralla.

Jorgen kanssa olen myöskin samaa mieltä (vaihteeksi :smt003 ).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Foorumikeskustelun etiketti?

#59

Viesti Presenter »

Maahanmuutto-, uskonto- ja puoluepolitiikkakeskustelut jätän väliin lähes kaikkialla ja siellä kuuluisassa oikeassa elämässäkin osallistun noihin hyvin varovaisesti ja silloinkin vain niiden ihmisten kanssa, jotka tunnen hyvin.

Potkussakin on hyvin havattavissa, että ne ovat aika henkilökohtaisia ja herkkiä aiheita. Minusta on valitettavaa, että niissä (ja vastaavissa) käydyt tuliset keskustelut sitten vuotavat henkilökohtaisuuksina ja "pakko olla eri mieltä tuon kanssa tässäkin" -tyylisinä viesteinä muihinkin ketjuihin. Ymmärrän, että niistä halutaan keskustella, mutta toisaalta tiedän muutamiakin foorumeita, joilla nuo (ainakin uskonto- ja politiikkakeskustelut) ovat "kiellettyjä" aiheita. En tosin osaa sanoa, onko tämäkään sen parempi ratkaisu.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Foorumikeskustelun etiketti?

#60

Viesti bodyguard »

Elina kirjoitti:
Kristian Hyvärinen kirjoitti: Elina, sun huumorisi on loistavaa.
Vaikea tätä on tietenkin uskoa, mutta hirveän moni ihminen on kanssasi täysin eri mieltä :smt003
Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan huumorista niin Kristianhan on ihan oikeassa. Mutta jos taas lasketaan leikkiä niin eihän Elinan jutuille naura kuin Elina ;)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: sinappi ja 136 kurkkijaa