Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tatuoinnit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Onko sinulla tatuointeja?

Ei, eikä tule
54
18%
Ei, mutta saatan joskus ottaa
98
32%
Ei, mutta asia on etenemässä
25
8%
1
49
16%
2
28
9%
3
10
3%
4
6
2%
5
7
2%
6
8
3%
7
3
1%
8
2
1%
9
1
0%
10
2
1%
Oikeasti paljon
15
5%
 
Ääniä yhteensä: 308

DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#46

Viesti DaNjA »

tabitha kirjoitti:
falkoni kirjoitti:
tabitha kirjoitti:Ajattelin ottaa korvan yläosaan kaksi lävistystä ja kulmakarvan reunaan yhden. En siis mitään kovin "radikaalia" :p .
Miksi korvan yläosaan? Eikö alaosa olisi sellainen perinteisempi... :)
Höh? Miks sen pitäis olla perinteisempi?

Ihmettelee...

Korvan yläreunan lävistäminen kuitenkin kuulemma sattuu enemmän kuin alaosan (korvalehti) Syynä on se, että yläosa on lähes kokonaan rustokudosta. Mutta parin sekunnin kipu se vain on... paitsi jos reikä tulehtuu...
Itsellä on vasemallapuolella korvassa ylhäällä koru, joka ammuttiin siihen. Ampuminen ei ole suositeltavaa rusto lävistyksissä, mutta eipä se mitään ole reagoinut siihen, paitsi että saattaa alkaa kasvaa ulos.

Miksi kaikki pitää olla perinteistä? se on tylsää
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#47

Viesti tabitha »

DaNjA kirjoitti: Miksi kaikki pitää olla perinteistä? se on tylsää
Niin on. :D

Jos olen valmis kärsimään jonkin ruumiinosani rei'ittämisestä johtuvan kivun, niin lopputuloksessa voisi mieluiten olla edes jotain asennetta :)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1619
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

#48

Viesti injunjack »

pari tatskaa, molemmissa olkapäissä eikä kumpaakaan löydy yhdenkään tatskaajan kirjasta. Ekaa mietin ja suunnittelin about 10 vuotta, joten eiköhän sen kanssa tulla toimeen.
Kyseisen sanan merkitys vain kolahti vuosia sitten ja se vain jotenkin tuntui oikealta.
Poikani nimi on muuten Ronin, oikeasti. Juuri samasta syystä.
3 Ronin'ia löytyy Suomesta. Ja perhana luulin olevani eka, niin joku otti ja kastoi poikansa 1kk aikaisemmin...

Jack
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#49

Viesti Jussi Häkkinen »

Taidanpa pitää ajatuksesta harjoittelusta ja suht' normaalista elämästä Japanissa (onsenit mukaanlukien) sen verran, että tatuoinnit jätän väliin. Joskus nuorempana mietin henkkarin viivakoodin ottamista jalkapohjaan - eipähän tarttisi lappua varpaaseen ruumishuoneella. Sittemmin on myös elämäntyyli hieman rauhoittunut, joten "laputtaminen" ei liene ihan välitön uhka. :D

Ystävilleni olen tatuointeja suunnitellut lähemmäs 20. Aihepiirit laidasta laitaan.


Sanan "ronin" konnotaatiot ovat pahimmillaan sen verran negatiivisia, että en taitaisi ihan heti moista taakkaa juniorille sysätä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
esko.ronimus
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 331
Lauteille: Tammikuu 2018

#50

Viesti esko.ronimus »

Mitä ne "ronin" -sanan negatiiviset konnotaatiot ovat?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#51

Viesti Jussi Häkkinen »

EskoR kirjoitti: Mitä ne "ronin" -sanan negatiiviset konnotaatiot ovat?
No, isännättömäksi jääminen ja kiertolaisuuselämä eivät olleen jap. kulttuurissa niinkään positiiviseksi katsottuja asioita. Toki shugyosharomantiikkaa viljellään laajalti, mutta käytännössä samuraiden ihanne oli palvella isäntäänsä hyvin.

Ronin-porukoilla oli myös kyseenalainen maine.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#52

Viesti Ronin »

EskoR kirjoitti: Mitä ne "ronin" -sanan negatiiviset konnotaatiot ovat?
Ronin = isäntänsä menettänyt tai hylännyt samurai. Suora käännös on aaltomies, joka on vertauskuva ihmiselle, joka ajelehtii kohtalon aalloilla etsien itselleen uutta mestaria, tarkoitusta elämälleen. Nyky-japanissa ronin tarkoittaa myös yliopiston sisäänpääsykokeet reputtanutta oppilasta.

On totta, että ronin omasivat kyseenalaisen maineen, koska iso osa heistä oli tuskin lainkaan parempia kuin rosvot, mutta monet suuremmatkin hahmot joko olivat tai olivat olleet ronin useampaan otteeseen. Muunmuassa Miyamoto Musashi oli ronin suurimman osan elämäänsä. Samoin Hagakuressa sanottiin, että monet vanhemmat samurait kirjan kirjoittamisen aikoihin olivat sitä mieltä, että ei ole oikea samurai ellei ole ollut ronin ainakin seitsemän kertaa. Kurosawan elokuvassa Seitsemän Samuraita kaikki seitsemän olivat ronin ennen kuin kylä palkkasi heidät, eli vaikka työtöntä samurai ei ollut yhtä arvostettu päällisin puolin se ei ollut suoranainen häpeätahra, vaan soturin kunnia riippui hänen teoistaan. Esim. Musashia arvostettiin paljon enemmän kuin monia lordien henk. koht. vasalleja vaikka hän oli pelkkä ronin.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#53

Viesti DaNjA »

itse olen ajatellut teettää jonkun kiinalaisen kirjaimen tatskaksi, mutta en tiedä sit...toisaalta haluaisi piirtää itse jotian hianoa ja tatskata se sit, mutta no jaa...kaveril ja kaksi tatskaa ja kummatkin itse piirretty, vähän on oikeesti siistei
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#54

Viesti Jussi Häkkinen »

DaNjA kirjoitti: itse olen ajatellut teettää jonkun kiinalaisen kirjaimen tatskaksi
Ennen kuin otat, mieti ensin, miltä kyseinen kirjain näyttäisi länsimaisittain kirjoitettuna. "Rakkaus" tai "rauha" ovat aika kornin näköisiä tekstejä nahkaan hakattuna. Kornius pätee toisinkin päin - jos osaat lukea kiinalaisia merkkejä, kiinalaiset merkit näyttävät korneilta tatuoituna.
toisaalta haluaisi piirtää itse jotian hianoa ja tatskata se sit, mutta no jaa...kaveril ja kaksi tatskaa ja kummatkin itse piirretty, vähän on oikeesti siistei
Mieti vuosi tai pari, ihonsa ehtii pilata myöhemminkin. Naiset ovat kuvatta kauneimmillaan. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1619
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

#55

Viesti injunjack »

Noin minäkin sen olen ajatellut, siis samoin kuin Ronin.
Ja toisaalta kuin isä on yhdensortin nomad, eikä aina taivu normiyhteiskuntaan vaikka ikä tasoittaa särmiä, on pojalla ihan hyvä nimi. Eihän nimi miestä pahenna jollei mies nimeä.

josta tulee mieleen lyhyt vitsi: Urho P.askanen halusi vaihtaa nimensä ja kirjoittikin suoraan Presidentti Kekkoselle koska oli jo joutunut kiusatuksi nimensä vuoksi. Kekkonen vastauskirjeessään (silloin ei ollut s-postia, nuoremmille tiedoksi) kysymään, että mihinkä hän haluaisi nimensä vaihtaa, saattahan tuollainen nimi tuoda muille vaikka millaisia assosiaatioita ja kiusaamistakin aiheuttaa. Ja vastauskirjeessä U.P.askanen ilmoitti haluavansa vaihtaa nimensä Kalervoksi.

Jack

edit, kiersin sensuurin
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#56

Viesti DaNjA »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Naiset ovat kuvatta kauneimmillaan. :)
Vitsi, kun kuulis tuon lauseen useammin...varsinkin itse :smt003
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#57

Viesti Elina »

:lol: :lol: :lol:

Mutta mää kyllä haluan sen sis'liskon. Paitsi että olen sen yhden kriteerin siihen liittänyt. :?
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#58

Viesti DaNjA »

minkä kriteerin?
sisilisko olis kyll ihan hiano :D

Siinähän idea...otan sellaisen lapaan :D
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#59

Viesti Elina »

Kriteeri oli, että mun pitää juosta maraton. Ja sellainen suht pieni sisilisko (maks. 10 cm), ja pohkeeseen, koska pohjelihas on 8) . Tuleepahan sitten aina motivaatio pitää pohjelihakset (ja tätä kautta muukin kroppa) kondiksessa, ettei sisilisko luikertele jonnekin muualle... :lol:
TeLa
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 38
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kitee

#60

Viesti TeLa »

Suomileijona löytyy vasemmasta olkäpäästä. Kuvio on mielestäni hieno ja sopii loistavasti tatuoinniksi joten siitä oli hyvä (pitkän harkinnan jälkeen) aloittaa. Ottanen seuraavan joskus lähiaikoina.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 100 kurkkijaa