Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23357
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#1

Viesti TimoS »

Tänne voi sitten laitella niitä kuvia ensimmäiseen haasteeseen liittyen. Myös keskustelu kuvista käydään täällä
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6440
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#2

Viesti AlexMachine »

Okei. Kopioin vielä "Säännöistä" käydyn keskustelun tähän aluksi.
"Kuvaajan taidoista ja kalustosta riippumatta "kilpailu" on avoin kaikille palstalaisille eli tervetuloa pokkarilla mukaan Kalle Koskinen. Oikeastaan ei ole tarkoitus kilpailla keskenään, vaan saada jokaiselle kuvalle arvosteluja ja kehitysehdotuksia. Idea olisi että jokainen saa jotain uutta ideaa ja oppia kommenteista. Negatiivisiakin saa ja pitää antaa, tosin mielellään rakentavaan sävyyn.
Kuvia voisi arvostella kahdella tavalla (koska kalusto antaa jossain määrin etua toisille), eli kuvan sommittelua ja sisältöä/Ideaa ja sitten erikseen teknistä laatua.
Pitää vielä miettiä miten jaetaan vuorot haasteen antamiseen. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Jos annan ensimmäisen haasteen nyt. Kuvausaikaa olisi tiistaihin 15.1 saakka ja 16.1-19.1 postattaisiin kuvat palstalle ja arvostella saisi heti kun kuvia ilmestyy ja arvostelua jatkettaisiin tiistaihin 22.1 saakka ja uusi haaste tulisi keskiviikkona 23.1?
Kuvan koko saisi olla maksimissaan 800*600 (eli 15 tuumaiselle näytölle sopiva). Ainakin Postimage.org kautta voi helposti valita tuon kuvakoon muutoksen ja saa valmiit koodit keskustelupalstelle postaamiseen."

Nyt Kuvan teemana on otsikon mukainen eli "Unohdettu". Muuten aihealue on vapaa. Yksi kuva/osallistuja. Ilmoittautumista ei tarvita vaan kuvan voi postata tähän ketjuun voimassaoloaikana.
Jos haluaa voi mainita käytetyn aukon, suljinajan, kuvauspaikan ym. Photoshoppaaminen on pääosin kiellettyä, mutta kontrastia ja valoisuutta ym saa korjata ja kuvaa rajata.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Boti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 133
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#3

Viesti Boti »

Joko saa aloittaa?

Kuva

Kuvattu 13.1.2013
Canon EOS 650D, Sigma 50mm 1.4 DG HSM
Iso 1600, 1.6 aukko ja valotusaika 1/25.
Tietokoneella säädetty kontrastia karvan verran (ylöspäin) ja pienennetty.
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first Tiger Uppercut the universe" - Carl Sagat
Kuvake
ktalo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 148
Lauteille: Syyskuu 2009

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#4

Viesti ktalo »

Kuva
unohdettu by antti.keskitalo, on Flickr

f/10, iso 160, salama sivusta oranssilla kalvolla. Tilanne lavastettu brushteeth
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6440
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#5

Viesti AlexMachine »

Hienoa että kuvia alkaa tulemaan. Tuli mieleen että arvostelusta ei ole keskustelu ja jos sopii, kaikki palstalaiset saavat arvostella kun kuvien postausaika päättyy 19.1. aikaisemminhan mainittiin että voisi heti arvostella, mutta ehkä parempi jos arvostellaan kun kaikki kuvat ovat tulleet. Sanallisia arvosteluja ja mielellään vaikka 3p parhaalle, 2p toiselle ja 1 piste kolmanneksi parhaalle.
Rauhoitetaanko tämä kuville siihen saakka ja keskustellaan säännöistä täällä.
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... s&start=20
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6440
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#6

Viesti AlexMachine »

Kuva
Aukko 9, 1/50s, ISO 200, polttoväli 18mm (vastaa kinofilmissä 36mm). Kuvattu 14.1
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#7

Viesti Point »

ImageUploadedByTapatalk1358360418.920501.jpg
iPhone3G
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#8

Viesti Mjölnir »

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#9

Viesti Elina »

Onpas pirun hienoja!
Kuvake
ktalo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 148
Lauteille: Syyskuu 2009

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#10

Viesti ktalo »

Joko piti aloitella näistä jotain pohdintaa?
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6440
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#11

Viesti AlexMachine »

Aloitellaan vaan. Eli jos pisteytetään kuvia yllä olevan postaukseni mukaan ja arvostellaan myös sanallisesti oikein mielellään.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#12

Viesti Point »

En ymmärrä valokuvauksesta mitään, joten arvostelen sen mukaan, mitä itselle tulee kuvista mieleen :)

ktalon kuva 3 pistettä. Kuva kuin huutaa jatkoa nimellä "Kaipuu", jossa pieni poika katselee haikeana junan/auton ikkunasta ulos kyyneleen valuessa poskea pitkin.

Mjölnir kuva 2 pistettä: Minulle tuli siitä mieleen unohdettu harrastus. Harrastus jota kaipasi, mutta ei enää kehtaa/ehdi aloittaa

AlexMachinen kuva 1 pistettä. Ehkä kuvauksellisesti paras, mutta en tavoittanut tunnelmaa. Itselle tuli mieleen suomen hallituksen unohtaman telakkateollisuus
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6440
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#13

Viesti AlexMachine »

Kuvia ei tullut montaa mutta laatu oli hyvä ja voittajan valinta oli vaikea. Kuvauksellisesti pidin eniten Mjölnirin kuvasta, värit, kuvakulma, suurella aukolla kuvattu niin että tausta häipyy hienosti.
Tunnelmaltaan sitten taas Ktalon kuva osui naulan kantaan, vaikka olikin lavastettu. Värit ja tunnelma miellyttivät.
Botin kuva oli myös hyvä. Olisin itse ehkä rajannut kuvan alareunasta vähän enemmän vielä pois. Oikeassa alareunassa puun vasemmalla puolella näkyy jotain epäselvää joka vie huomita itse kohteesta.
Pointin kuva oli hiukan epätarkka ja ehkä hiukan liian tiukastikin rajattu. Aavistuksen isommalla rajauksella kuva olisi saattanut herättää vielä enemmän kysymyksiä ja tunnetta. Idea hyvä, mutta tunne ei oikein välittynyt.
Ktalo 3p. Mjölnir 2p. Boti 1p.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#14

Viesti Mjölnir »

Mä en osaa sanoa, mitä olisi pitänyt tehdä toisin, tai mikä olisi erityisen hyvää, mutta ihan fiilispohjalta laitan:
AlexMachine 3p, ktalo 2p ja Boti 1p

Alexilla tykkään erityisesti tuosta tunnelmasta, hammasratas oikealla on plussaa. Ktalolla valo-varjo on hieno. Botin kuvassa on se "unohdettu" hienosti läsnä. Pointin kuvastakin saa hyvin kuviteltua kissan ilmeestä sen, että "mua ei huomioida nyt tarpeeksi".
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
ktalo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 148
Lauteille: Syyskuu 2009

Valokuvauskilpailu, "Unohdettu"

#15

Viesti ktalo »

Boti. Sommittelu mukava, kuva on tasapainossa syvyysvaikutelma ja kuvakulma hyvä. Mun (aikanaan kalibroidulla) näytöllä ehkä vähän tumma, mutta toisaalta herättääpähän kysymyksiä, kun kaikki ei ole annettuna.

AlexMachine. Tunnelma seesteinen ja uinuva - sopii aiheeseen. Ratas ja joku muu luminen juttu tuossa edessä ehkä toisaalta turhan isossa roolissa, toisaalta tuovat mukavan tunnelman siitä, että kurkitaan jostain takaa - ja luovat vähän luonnollista kehystä kuvalle. Katse hakeutuu hyvin itse kohteeseen ekana.

Point. Kissat internetissa on aina hyvä. :D Kohde ainakin erottuu hyvin - kiva olisi ehkä tietää, että minkäslaisessa kolossa se kissa onkaan.

Mjölnir. Värit todella hienot. Lyhyt syväterävyys ja tarkennus antaa ymmärtää, että kohde olisi tuo F-aukko (katsoin googlesta termin :) )mutta sommittelu taas on mun silmään niin, terävänä pitäisikin olla tuo kielisilta (taas google). Mukava kuva, tulee katseltua väkisinkin aika pitkään.

Hankala laittaa järjestykseen, mutta menköön näin:
Boti:3, Mjölnir:2, AlexMachine:1
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 125 kurkkijaa