Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Oletko tilannut vaatteita ulkomailta?

Monet kerrat
9
50%
Muutaman kerran
6
33%
Kerran
0
Ei ääniä
Olen ajatellut asiaa
2
11%
En ole
1
6%
En käytä vaatteita
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 18

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Pukeutuminen

#31

Viesti Lasse Candé »

Noni! Asiantuntevaa settiä!

Minkälaisia ongelmia noissa bulkkikaupoissa on? Kun neuvoit olemaan ostamatta tuolta? Onko tavara huonoa vai tuleeko sieltä väärää tavaraa vaiko ongelmia toimituksessa? Tai siis minkälaiset ongelmat ovat tyypillisiä? Jokin noista, kaikki vai kenties jokin muu?



Jos oletettaisiin sellainen tilanne, että kenkien saamisen kanssa ei ole suurta kiirettä, että vähän voi riskeerata siinä määrin missä se on hyvää bisnestä, olisi tarkoitus ostaa kenkiä aina hieman etukäteen ettei kiirettä koskaan ehdi tulemaankaan, niin miten kannattaisi toimia? Nyt ei tarvitse edes rajoittua eBayhin, vaan viittaan lähinnä siihen kuinka paljon ottaa päähän maksaa noista paperikengistä 60-70e Suomessa, kun Converset kestävät noin vuoden.

Mikä selittää näiden todella alhaisen hinnan joissain tapauksissa? Onko kyse siitä, että jos tilaa lähempää lapsityövoimatehtaita, niin saa järkevämpään hintaan vai onko kyse joissain tapauksissa jostain piratismista? Ja miten tällaisia voi ennaltaehkäistä.

Eli vähän tällainen "Dear Eki, mitä mä teen?" -tason kysymys. :D
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Pukeutuminen

#32

Viesti fuusetsu »

Älä osta tuolta -kommentti koski vain tuota kauppaa. Valitsit varmaan tuon haun kautta, kun se oli niin halpa: halvin hinta on lasten sukille. Tuo idiotisminen sisäänheittotaktiikkaa on varsinkin singaporelaisten suosiossa. Vältä tuota taktiikka käyttäviä kauppoja.

Noita bulkkikauppojahan eBay on pullollaan. Käyttävät jotain softaa, mikä näyttää mainoksineen kaikki aika lailla samalta. Ja tuotevalikoimaa on pikkuhousuista elektroniikan komponenttien kautta airsoft-tacticaliin. Yleensä välttelen noita ja etsiskelen edes vähän aiheeseen – esim. elektroniikan komponentteihin – erikoistuneita myyjiä. Ei noiden kanssa varsinaisesti ole ollut kuitenkaan ongelmia.

Länsimaisia merkkituotteita en ole ikinä yrittänyt metsästää idästä. Siellä on sen verran kova piratismiteollisuus, että en lähtisi edes kokeilemaan. Paikallisia merkkituotteita kuten Xiaomia olen ostanut, mutta nekin sitten jostain muualta kuin eBay:n random-myyjältä. Panasonicin Li-Ion paristot taitaa olla tunnetuin "merkkituote", joita olen Kiinasta ostanut (niitä sai aikoinaan ennen matkustajalentokonerahtauskieltoa halvalla kiinalaisella suojapiirillä varustettuna).

Nyt kun kyseessä on tietty tunnettu merkki, niin ulkomaan foorumelta varmaan löytyy tietoa, onko olemassa kunnollisia Conversen myyjiä eBayssä.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Pukeutuminen

#33

Viesti Lasse Candé »

Kiitoksia edelleen näistä!

Yritän bongata jostain normihalvat ja varmat Converset ja sitten voisi pistää parit riskaabelimmat Aasian viritykset vetämään. :)

Jos jonkun silmään sattuu mitään mikä jeesaa, niin kertokaa! Googlailin tässä fuusetsun viestin innoittamana ja päädyin myös katsomaan suomalaista tarjontaa eikä kyllä hyvältä näytä...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

#34

Viesti Mika »

Fuusetsu sitten vähän vastasi. :DD :respect:

Tuo olikin uutta, että eBay omistaa nykyään PayPalin. No, tavallaan se vallan kahtiajako hävisi siinä, mutten ole murheissani.

Fuusetsun tietopakettiin minulla ei ole lisättävää. Vahvistan sen, että tilauksen riitauttaminen on erittäin varma tapa saada rahansa takaisin ja nopeasti. Muutaman kerran olen yli sadasta tilauksesta siihen turvautunut. Olen myös pitänyt siitä, että valituksen voi tehdä kolmelle taholle ja tässä järjestyksessä: myyjä, eBay, PayPal. Se luo varmuutta ja mielenrauhaa. Myyjät reagoivat nopeasti ja paniikissa tuollaisiin tilanteisiin, sillä ne suositteluprosentit ovat heille elintärkeitä, kuten fuusetsu mainitsi.

Tänä vuonna olen muutaman kerran (viimeisin lähetys saapui eilen) tilannut urheiluvaatteita SportsDirectistä. Markalla saa markan laatua, mutta kun ei se kovempi hintalappukaan välttämättä ole tae laadusta, olen ollut ihan tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen. SD on iso tekijä, joka on ostanut monia tunnettuja urheilumerkkejä, mikä tarkoittaa sitä, että SD (eli Mike Ashley) voi vesittää aiempaa laatua haluamansa mukaan. Pidän silti urheiluvaatteita käyttötavaroina, jotka kovassa käytössä kuluvat, joten vaatekaapin niitä hyllyjä vain pitää uusia aika ajoin. SD kun toimii Englannista käsin, tulleista tai veroista ei tarvitse murehtia (vielä; Brexit).

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

#35

Viesti Lasse Candé »

Loistava homma että mainitsit!
Mä kyselen kohta sulta vinkkejä siinä muutama kuukausi sitten avaamassani liikuntavarusteketjussa!
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

#36

Viesti MarkkuT »

Tein tuossa vähän tuhmasti ja kävin kivijalkaliikkeessä sovittamassa Clarksin kenkiä ja sitten tilasin samat kengät Amazonista. Toimitusaikaa olen tässä äimistellyt. Valitsin jonkun pikatoimituksen, kun siitä tuli vain muutama euro lisää hintaa. Pistin tilauksen sisään aamupäivällä ja kengät olivat kotiovella seuraavan päivän iltana. Kivijalkahinta 159 € ja minä maksoin 115 €. Olen vähän sellainen impulsiivinen shoppailija, että kun jotain pitää saada, niin se pitää saada heti ja siksi en ihan täysillä ole tähän nettishoppailuun alkanut. Tällaiset toimitusajat alkavat jo kelvata meikäläisellekin.
Ain't no one.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

#37

Viesti AlexMachine »

MarkkuT kirjoitti:Tein tuossa vähän tuhmasti ja kävin kivijalkaliikkeessä sovittamassa Clarksin kenkiä ja sitten tilasin samat kengät Amazonista. Toimitusaikaa olen tässä äimistellyt. Valitsin jonkun pikatoimituksen, kun siitä tuli vain muutama euro lisää hintaa. Pistin tilauksen sisään aamupäivällä ja kengät olivat kotiovella seuraavan päivän iltana. Kivijalkahinta 159 € ja minä maksoin 115 €. Olen vähän sellainen impulsiivinen shoppailija, että kun jotain pitää saada, niin se pitää saada heti ja siksi en ihan täysillä ole tähän nettishoppailuun alkanut. Tällaiset toimitusajat alkavat jo kelvata meikäläisellekin.
Käytin aikaisemmin aika paljon Clarksin kenkiä, ennen kuin keksin ns velttipohjakengät Loakelta.
Clarks on siinä hyvä firma että kun katsoo kengän lestin leveyden (F/G jne) ja koon, ne eivät ole muuttuneet vuosien saatossa.
Toisin kuin monella muulla merkillä, sama koko ei sovikaan.
Clarksia oli helppo yhden sopivan parin perusteella tilata aina lisää Brittien Amazonista, välillä todella halvalla, eli 120€ olivat 40€ toimitettuna jne.
Nyt ostelen Loaken factory outletista satunnaisesti Ebayn UKn kautta. N 250€ kengät usein n 100€ hintaan. Yksittäisiä mallikappaleista, prototyyppejä ym, priimaa silti ollut jokainen pari.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

#38

Viesti MarkkuT »

AlexMachine kirjoitti:Clarks on siinä hyvä firma että kun katsoo kengän lestin leveyden (F/G jne) ja koon, ne eivät ole muuttuneet vuosien saatossa
Juu, nuo lienevät jo ainakin seitsemäs pari Clarkseja minullekin. Oikeessa olet, että eipä yleensä tarvitse paljon sovitella, mutta näissä nimenomaisissa kengissä kävi vähän pienempi koko kuin yleensä. Lestikään ei käsittääkseni ollut leveä, että ei voi olla siitäkään kyse.
Ain't no one.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

#39

Viesti katar »

Tää ei oo ihan otsikon mukainen kysymys, mutta onko kukaan tilannut Temusta mitään? Onko laatu hyvä, vastaako hinta sitä? Tosi halpaa näyttää olevan, se tunkee mainoksiaa nyt joka koloon toi Temu, ja muutamaa tuotetta tässä pohdin, mutta onko ne hyviä vai ihan höpökamaa?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

#40

Viesti Mika »

Temu kauppaa sitä samaa tavaraa kuin AliExpress, Wish ja monet, monet muut. Erona on se, että Temu toimittaa nopeasti ja ilman toimituskuluja (kun tilauksen arvo on muistaakseni vähintään 10 euroa).

Laatu ei siis päätä huimaa, mutta eipä huimaa hintatasokaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Pukeutuminen

#41

Viesti katar »

Mika kirjoitti: maalis 25, 2024, 15.26 Temu kauppaa sitä samaa tavaraa kuin AliExpress, Wish ja monet, monet muut. Erona on se, että Temu toimittaa nopeasti ja ilman toimituskuluja (kun tilauksen arvo on muistaakseni vähintään 10 euroa).

Laatu ei siis päätä huimaa, mutta eipä huimaa hintatasokaan.
Mä käsitin, että Temulla on jokin appi, jonka kautta tilataan. Uskaltaako sellaiseen lisätä kortin numeroa? Epäilyttää jotenkin.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vaatteiden tilaaminen ulkomailta

#42

Viesti Mika »

Kyllä uskaltaa. Siitä puhelimen sovelluksesta voi maksaa myös Klarnan avulla, joka on hyvä lisäturva.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 69 kurkkijaa