Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Parinvalinta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Parinvalinta

#691

Viesti Elina »

Oon yrittänyt miettiä, miksi oon rakastunut justiin niihin ihmisiin, joihin oon rakastunut, ja isoin asia taitaa olla se, miten ne on mua huomioineet. Käytännössä siis jos joku ei laita sulle jatkuvaan viestiä tai jotenkin yritä olla sun jokaisessa päivässäs mukana, niin sitä ei kiinnosta tarpeeksi.

Mitä tulee rakastumiseen sinällään, niin en ole koskaan ymmärtänyt, miksi sitä pidetään ihanana tilana. Mää en kykene syömään juuri mitään, nukun todella huonosti ja mielialat heittelee vaikka minne. Keskittymiskyky on myös ihan olematon ja väsyttää aivan sairaasti. Hassua kyllä, myös eroaminen aikaansaa samanlaisia tuntemuksia. Eli siis kun mennään yhteen, niin olen ihan rikki - ja kun erotaan, niin olen ihan rikki :smt003 Tosin edes ihastun erittäin harvoin, niin saa olla melkoinen houdini, jos oikeasti rakastun ihan.
Kuvake
Sirpa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 173
Lauteille: Syyskuu 2005

Parinvalinta

#692

Viesti Sirpa »

Elina kirjoitti: Mitä tulee rakastumiseen sinällään, niin en ole koskaan ymmärtänyt, miksi sitä pidetään ihanana tilana. Mää en kykene syömään juuri mitään, nukun todella huonosti ja mielialat heittelee vaikka minne. Keskittymiskyky on myös ihan olematon ja väsyttää aivan sairaasti.
Naurattaa, kun olen viime aikoina pohdiskellut ihan samaa. Jostain ihmeen syystä ihastumisesta ja rakastumisesta puhutaan hirveän ylistävästi, kun tosiasiassa hullaantunut ihminen on sellainen kammottava maanis-depressiivisen ja pakkomielteisen ihmisen yhdistelmä, mutta vielä pahempi koska ei voi mennä hoitoonkaan.
-Sirpa Pahkuri-
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Parinvalinta

#693

Viesti MikaM »

Miksi ylianalysoida? Anna palaa. Kuuntele "Kuussa Tuulee" ja viheltele mukana. Elämä on.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Parinvalinta

#694

Viesti Rawson »

Rantalan mukaan useimmat miehet etsivät tiimalasivartaloa. Mitä maskuliinisemmat miehen aivojen rakenteet ovat, sitä enemmän he suosivat kurveja. Rantalan mukaan miehillä on aina tarve lisääntyä.
Purple belt papa power
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Parinvalinta

#695

Viesti Elina »

MikaM kirjoitti: Miksi ylianalysoida? Anna palaa. Kuuntele "Kuussa Tuulee" ja viheltele mukana. Elämä on.
No, yritän opetella. Tiistaina olin niin ahdistunut, ettei mitään rajaa. Mutta sitten käänsin hartiavoimin koko homman takaisinpäin ja keräsin kaikki langat taas käsiin. Nyt ei ole hätää. Vaihtoehtoja on kyllä riittävästi, se vaan että olin jo alkanut suuntautua vain yhteen vaihtoehtoon. Mutta vissiin liian aikaisin.

Puolen vuoden päästä sitä on taas viisaampi ja tiedä missä sitten ollaan!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Parinvalinta

#696

Viesti JariMarjamaa »

Elina kirjoitti: Mää en kykene syömään juuri mitään, nukun todella huonosti ja mielialat heittelee vaikka minne. Keskittymiskyky on myös ihan olematon ja väsyttää aivan sairaasti. Hassua kyllä, myös eroaminen aikaansaa samanlaisia tuntemuksia. Eli siis kun mennään yhteen, niin olen ihan rikki - ja kun erotaan, niin olen ihan rikki
Kuulostaa enemmänkin teini rakkaudelta 8-)
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Parinvalinta

#697

Viesti Kristian Hyvärinen »

JariMarjamaa kirjoitti:
Elina kirjoitti: Mää en kykene syömään juuri mitään, nukun todella huonosti ja mielialat heittelee vaikka minne. Keskittymiskyky on myös ihan olematon ja väsyttää aivan sairaasti. Hassua kyllä, myös eroaminen aikaansaa samanlaisia tuntemuksia. Eli siis kun mennään yhteen, niin olen ihan rikki - ja kun erotaan, niin olen ihan rikki
Kuulostaa enemmänkin teini rakkaudelta 8-)
Olenpa muuten aika vakuuttunut siitä, että rakastuminen on neurobiologisesti pitkälti samanlainen ilmiö iästä riippumatta. :)
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Parinvalinta

#698

Viesti Dojon Jäykin »

Kristian Hyvärinen kirjoitti:
JariMarjamaa kirjoitti:
Elina kirjoitti: Mää en kykene syömään juuri mitään, nukun todella huonosti ja mielialat heittelee vaikka minne. Keskittymiskyky on myös ihan olematon ja väsyttää aivan sairaasti. Hassua kyllä, myös eroaminen aikaansaa samanlaisia tuntemuksia. Eli siis kun mennään yhteen, niin olen ihan rikki - ja kun erotaan, niin olen ihan rikki
Kuulostaa enemmänkin teini rakkaudelta 8-)
Olenpa muuten aika vakuuttunut siitä, että rakastuminen on neurobiologisesti pitkälti samanlainen ilmiö iästä riippumatta. :)
Jaa... Vai olisiko niin että... No mä käytän tätä Linnanmäki vertausta:

Pienenä meni pää sekaisin laitteissa, huimasi, ei voinut syödä, tuli hassu olo ja sitä halusi lisää kun edellisestä tokeni. Ihan ei tiennyt mistä se kaikki johtuu, mutta selvää oli miten siihen tilaan päästään. Hieman vanhempana haki jännitystä mutta pää ei enää mennyt niin helposti sekaisin. Sekaan piti tehdä jo omia temppuja. Vanhempana ei pää mene sekaisin, tulee vaan paikat kipeiksi. Ja tekee mieli olutta ja suolaista ja rasvaista syötävää.

Ja oikeasti on pareja jotka eivät ikinä ole ¨hullaantuneet¨ silleen toisiinsa mitä jotkut pitävät merkkinä rakastumisesta. Ei ole tarvetta. Eikö se rakkaus ole keksitty siellä Hollywoodissa?
Onhan se loppujen lopuksi aika lyhyt vaihe se hullaantumisvaihe. Joillekin se pudotus siihen mitä kutsutaan sitten vaikka ¨arjeksi¨ voi olla liian kova. Moni tarvitsee kohta uutta rakastumista
koska tietää semmoisen olevan mahdollista. Miksi tyytyisin tähän mikä onkin jotain muuta kuin mitä luulin... Pitää päästä siihen 110% tilaan ja siitä se ei saa laske alle 100:n.

Mitäs jos ollaankin tasaisesti siellä 70-90% välillä, vuodesta toiseen? Mikä näitä pareja ajaa yhteen ja miten se suhde säilyy hengissä? Monesti tietenkin toisen ulkonäkö kiinnittää huomiota. Mutta en mä oikein usko, että ulkonäköön voi rakastua, siihen voi kyllä ihastua. Kyllä se on se luonne mihin ¨rakastutaan¨. Seksuaalinen vetovoima on myös voimakas tekijä. Ihmisen joka on joutunut tai oppinut sen tukahduttamaan voi olla vaikea rakastua tai ihastua. Jokainen kaipaa jonkinlaista sielunkumppania. Tätä monesti projisoidaan sitten vaikka lemmikkiin. Varsinkin vanhemmalla iällä. Ihan hirveästi en usko siihen, että vastakohtaisuudet täydentäisivät toisiaan. Tai sitten löytyy myös niitä yhteisiä piirteitä tarpeeksi. Tai sitten ollaan jonkinlaisessa antaja-saaja suhteessa joka voi toimia myös molempiin suuntiin. Mutta voi joskus olla hyvin epäterveellä pohjallakin.

No mitäs jos olet kerran eläissäsi, sanotaan 7-vuotiaana, tuntenut tuon kutkutuksen. Siis oikeastaan paljon ennen kuin siihen on sisältynyt mitään eroottista tai seksuaalista? Jos on saannut voimakkaan tunteen että haluaisi tutustua tuohon henkilöön. Ensimmäistä kertaa vastakkaiseen sukupuoleen vaikka ei tiennyt sellaisen olevan mahdollista. Kun ei ikinä ole ajatellut niitä toisia silleen. Ja sitä vaan miettii mitä sille sanoisi. Eikä sano mitään. Ja sitten kuulee tuon henkilön muuttaneen muualle. Ja ikinä ette toisillenne mitään puhuneet. Ja tulee surulliseksi koska tunne oli niin vahva. Ja uusi. Ja outo. Selittämätön. Ja todennäköisesti kovin yksipuolinenkin... Mutta jättää tiedon siitä mikä on mahdollista. Ja se ei ikinä enää toistu. Mitä se oli?
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Parinvalinta

#699

Viesti JariMarjamaa »

Siinäpä se asian ydin.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Parinvalinta

#700

Viesti Elina »

Ei se hullaantumisvaihe tarkoita sitä, että suhde ei kestäisi. Kyllä mä koen rakastumisen aina noin voimakkaasti, mutta suhteen edetessä muut asiat tulevat tärkeiksi.

Minusta noissa "ei-hullaantumisvaihetta" -suhteissa ongelmana voi olla se, että jossain vaiheessa aletaan miettiä, olisiko jotain parempaa...
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Parinvalinta

#701

Viesti JariMarjamaa »

Hullaantumisvaihe ei tarkoita, että se suhde kestäisi. Ei se myöskään tarkoita, ettei kestäisi.

Ja ei hullaantumisvaihdetta, ei tarkoita, ettei suhde kestäisi, se on voinut esim. alkaa jo jostain syvällisimmistä syistä, kuin "hullaantumisesta"
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Parinvalinta

#702

Viesti Lasse Candé »

Elina kirjoitti: Oon yrittänyt miettiä, miksi oon rakastunut justiin niihin ihmisiin, joihin oon rakastunut, ja isoin asia taitaa olla se, miten ne on mua huomioineet. Käytännössä siis jos joku ei laita sulle jatkuvaan viestiä tai jotenkin yritä olla sun jokaisessa päivässäs mukana, niin sitä ei kiinnosta tarpeeksi.
Tässä on luultavasti aika paljon sellaista koulukuntaeroa.
Itse en ikimaailmassa pommittaisi liikaa sellaista josta olen kiinnostunut. Päin vastoin saa oikein skarpata että ei ota yhteyttä. Riippuu tosin tapauksesta. Jos tuntuu että juuri sitä kaivataan niin sitten niin. Voi tosin olla että tällaisessa tapauksessa sitten alkaa se oma kiinnostus vähenemään. Näen nämä asiat niin että kaksi yksilöä ovat itsenäisiä, mutta kohtaavat elämiensä tiellä ja tämä kohtaaminen on (toivottavasti) kaunis.

Enemmän kyllä sitten tullut ongelmaa siinä vaiheessa kun seurustellaan jo kunnolla, kun ei jaksa koko aika siltikään olla yhteyksissä. :smt003

Eikä siinä, viime vuosina kyllä aika vähäisesti alkanut mitkään kuviot sellaisen "kiinnostumisen" kautta. Enemmänkin löytänyt itsensä pohtimasta että olisiko kiva nähdä uudestaan. Siinä kuviossa on sellainen hyvä puoli että turhien motiiviarvailujen ja muun vastaavan sijaan voi molemmat osapuolet pohtia miten dynamiikka pelittää ihan oikeasti. Pitää tietenkin sitten päätyä jo valmiiksi suht oikeiden tyyppien kanssa tuohon pohdintapisteeseen saakka. Tyypillisesti tämä edellyttää alkoholin käyttöä ja rokkenrollia. :D


Kristian Hyvärinen kirjoitti:
JariMarjamaa kirjoitti:
Elina kirjoitti: Mää en kykene syömään juuri mitään, nukun todella huonosti ja mielialat heittelee vaikka minne. Keskittymiskyky on myös ihan olematon ja väsyttää aivan sairaasti. Hassua kyllä, myös eroaminen aikaansaa samanlaisia tuntemuksia. Eli siis kun mennään yhteen, niin olen ihan rikki - ja kun erotaan, niin olen ihan rikki
Kuulostaa enemmänkin teini rakkaudelta 8-)
Olenpa muuten aika vakuuttunut siitä, että rakastuminen on neurobiologisesti pitkälti samanlainen ilmiö iästä riippumatta. :)
Miten sitten tuo oletettu neurobiologinen samankaltaisuus liittyy siihen miten rakkaus koetaan? Itselläni ainakin tuntemukset olivat vahvimpia ihan kakarana ja laimeneminen on sitten jatkunut läpi elämän. Nykyään tyypillisesti on selkeästi erotettavissa sellaiset pikkuihastumiset (joita ei juuri tulekaan, toisin kuin vaikka teininä joka päivä monta kertaa... ja kun tulevat niin tulevat laimeampina) ja sitten sellainen rakkauden tunne mitä voi alkaa varovasti maistelemaan siinä kohtaa kun uskaltaa luottaa toiseen, eli tyypillisesti kuukauden - puolen vuoden seurustelun jälkeen.

Iso ero tullee paitsi fyysisestä vanhenemisesta (en tiedä miten se vaikuttaa asiaan, neurobiologian kautta vai jotenkin muutoin) ja kenties myös siitä että on hitusen enemmän välineitä. Ja toki taitoja myös niiden muiden ihmisten suhteen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 225
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parinvalinta

#703

Viesti Mika »

Geenit... :-)
An analysis of the genotype of more than 13,000 human heterosexual couples found that genes that determine your height also influence your choice of mate by height. This provides more understanding into why we choose partners of a similar height.

Over the last century, numerous studies have found that height was a key trait when choosing a mate, but until now there has been no explanation for this preference. This study investigates both, individual physical traits in relation to mate choice and the role played by underlying genetic variation.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Parinvalinta

#704

Viesti JariMarjamaa »

Samalta salilta eli harrastuksesta. Vol 2. Tämä on loppu elämäksi :)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 225
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parinvalinta

#705

Viesti Mika »

Tässä "Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?" -tutkimuksessa on ollut mukana myös suomalaisia.
The study was conducted by psychologists from the University of Liverpool with help from associates from Poland and Finland. It took a total of 2,370 adult females who were shown a number of computer simulated men's faces in two different sets, one face with darker triad features and one with less, according to The Telegraph. The women were then asked which set of pictures they were more attracted to, and the study found that women who were attracted to men with dark triad features wanted more children.

The "dark triad" of personality traits includes Machiavellianism, narcissism and psychopathy. The facial features that are most closely associated with the dark triad are large skulls, solid and defined jaws, angular noses and deep-set eyes, the Daily Mail reported. The reason why women who want children were drawn to men with those traits is because of natural selection, as they indicate strong genes and good mental and physical health.


Ovatko Potkun naiset näin kansainvälisenä naistenpäivänä samaa mieltä?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 80 kurkkijaa