Asuntolaina + hoitovastike ovat yhteensä 600 euroa (mikä ei todellakaan ole paha 86 neliön kämpästä). Aiemmin asuttiin vuokrakämpässä (42 neliötä) ja vuokra oli 420 euroa. Mieluummin sitä kyllä vähentää omaa lainaansa kuin jonkun toisen...
Valvoja: Valvoja
Elina kirjoitti: Niin, siis kun kirjoitin, että käteen jää n. 1500 euroa, niin se tarkoittaa tietty sitä, että tuosta maksetaan sitten laskut![]()
Tervepäivää. Noh, ompahan tulevaisuudessakin asiakaskunta entistäkin turvatumpi.(josko se nyt ei ole koskaan vaarassa ollutkaan)bodyguard kirjoitti:Welcome to my world, ittellä tällä hetkellä kolme työpaikkaa +muutama projekti josta ei saa rahaa lainkaanElina kirjoitti: Noh, lopputulos on kuitenkin se, että vapaa-aikaa on vähän, koko ajan väsyttää ja pankkitili on jatkuvasti tyhjä.
En nyt tarkastanut, mutta keskipalkkahan on noin 2200 €, eikö? Mutta kuka saa 2200 €? Tuntuu että osa saa selvästi enemmän ja osa selvästi vähemmän. Luokkajako on ilmeinen.Elina kirjoitti:Voi hyvää päivää! Saadaan kyllä Suomen maassa kollektiivisesti hävetä, kun noin vaativaa työtä tekevällä on noin pieni palkka. Nyt kärähti kyllä käämitKäteen jää n.1400€ kuussa.
Kyllähän jonkun pitää se rikastuminen hoitaaMika kirjoitti:En nyt tarkastanut, mutta keskipalkkahan on noin 2200 €, eikö? Mutta kuka saa 2200 €? Tuntuu että osa saa selvästi enemmän ja osa selvästi vähemmän. Luokkajako on ilmeinen.Elina kirjoitti:Voi hyvää päivää! Saadaan kyllä Suomen maassa kollektiivisesti hävetä, kun noin vaativaa työtä tekevällä on noin pieni palkka. Nyt kärähti kyllä käämitKäteen jää n.1400€ kuussa.
Reiluushan tuosta on witun kaukana. Sama palkkakuoppa koskee opettajia ja oikeastaan kaikkia hoiva-alalla työskenteleviä. Ihmisen ahneudella ja oman edun ajamisella ei ole mitään määrää.
Ja siinä olet kyllä onnistunut.KukiHilli kirjoitti: Kyllähän jonkun pitää se rikastuminen hoitaa![]()
Niin,tottahan tuokin,mutta tuntuu että vaikka naamat vaihtuu päättäjissä,niin samat jutut siellä pyörii.Julkiselta sektorilta,hoitoalalta eritoten supistetaan koko ajan ja palkat laahaa perässä,kun taas kansanedustajille tulee ihan naurettavan isoja palkankorotuksia tms.kenttiensankari kirjoitti: Suurimmassa palkkakuopassahan on juuri ne alat jotka ovat valtion tai kuntien vastuulla. Joten ketä tässä nyt ahneudesta pitäisi syyttää, kun me itse ne päättäjät valitaan.
No minä olen kyllä ihan vakavastikin sitä mieltä ettei ole. Ymmärrän jotenkin sen, että jotkut eivät halua maksaa vuokraa koko ikäänsä, mutta minua ajatus tästä ei ole koskaan häirinnyt. Silloinhan se asuminen vain on ostettava palvelu muiden joukossa. Tosin, jos suunnittee asuvansa oikein pitkään vuokralla, täytyy mahdollisuuksien mukaan varmistaa, ettei mene kämppä alta. Meidän talossa on monta vanhempaa pariskuntaa, jotka ovat asuneet pitkään tässä talossa, ja kaikki asunnot ovat siis vuokra-asuntoja.Simpanssi kirjoitti: Mutta pakkohan sitä on joskus se asunto ostaa. Vai onko?