Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Maanpuolustus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Maanpuolustus

#1501

Viesti Kristian Hyvärinen »

Anapiros kirjoitti:
Panic kirjoitti: Itse olen sivari, mutta vain siksi että voisin pitää treeniä päällä. Tietenkin olen ensimmäisten seassa tarttumassa aseeseen jos joudutaan sotaan.
Panic, voisit tutustua Puolustusvoimien Lahdessa sijaitsevan Urheilukoulun tarjoamiin mahdollisuuksiin.
Heitän nyt mutulla, että Panic viittasi sellaiseen treeniin, mikä ei intissä ole mahdollista tai ainakin se olisi todella hankalaa: kuten vaikkapa jokin ip-laji.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 105
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Maanpuolustus

#1502

Viesti bodyguard »

Kristian Hyvärinen kirjoitti:
Anapiros kirjoitti:
Panic kirjoitti: Itse olen sivari, mutta vain siksi että voisin pitää treeniä päällä. Tietenkin olen ensimmäisten seassa tarttumassa aseeseen jos joudutaan sotaan.
Panic, voisit tutustua Puolustusvoimien Lahdessa sijaitsevan Urheilukoulun tarjoamiin mahdollisuuksiin.
Heitän nyt mutulla, että Panic viittasi sellaiseen treeniin, mikä ei intissä ole mahdollista tai ainakin se olisi todella hankalaa: kuten vaikkapa jokin ip-laji.
No jos siella Urheilukoulussa on ihan maajoukkuetason kamppailijoita ollut niin ei se ihan tårta på tårta paikka treenaamisen kannalta ole. Siina tosiaan vaan on se ettei sinne ihan puulaakitasolta paasta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mano
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 519
Lauteille: Lokakuu 2008

Maanpuolustus

#1503

Viesti Mano »

Siellä oli aikaisemmin Suomen taidomaajoukkueen päävalmentaja kouluttajana. Ei ole tosin enää.
Explanations exist; they have existed for all time; there is always a well-known solution to every human problem — neat, plausible, and wrong.
H. L. Mencken, "The Divine Afflatus"
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Maanpuolustus

#1504

Viesti Clancy B. »

Panic kirjoitti: Itse olen sivari, mutta vain siksi että voisin pitää treeniä päällä. Tietenkin olen ensimmäisten seassa tarttumassa aseeseen jos joudutaan sotaan.
jos noin vakavasti suhtaudut treenaamiseen niin nuku nyt ainakin ne yöt äläkä netissä vouhota... tämä näin vinkkinä. Monet maamme huippu vapaaottelijat tekevät töitä ovella öisin, ja sekin kertomansa mukaan antaa aikalailla tasoitusta niille joiden ei moisia yötöitä tarvitse tehdä.
vapaaottelu jo sellainen valtalaji että eiköhän sieltä varusmiespalveluksestakin treenikaveria ja aikaa löydy.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 105
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Maanpuolustus

#1505

Viesti nassesetä »

Asevelvollisuuden vastustajien pääasiallinen peruste tuntuu olevan se, että Suomen ei enää tarvitse varautua siihen, että Venäjä tekee joskus laajamittaisen hyökkäyksen maahamme. Historia kuitenkin todistaa, että maailmanpoliittinen tilanne saattaa heikentyä hyvinkin nopeasti ja syöstä valtioita ja jopa kokonaisia maanosia sekasortoon. Ei ole mitään syytä olettaa, että näin ei hyvin suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa taas käy, vaikka nykyinen poikkeustila lohdulliselta ja loputtomalta tuntuukin. Käytännössä Suomi tarvitsee joko laajan reservin tai Natojäsenyyden uskottavan puolustuskyvyn turvaamiseksi, tai molemmat.

Jonkinmoisia uudistuksia järjestelmään voitaisiin kyllä tehdä. Tähän tai johonkin muuhun ketjuun joskus hahmottelinkin ideoitani, joiden takana olen yhä. Niiden lisäksi mielestäni jotain tulisi tehdä palveluksen yhteensovittamiseksi paremmin siviilielämän kanssa.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 3351
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Maanpuolustus

#1506

Viesti Eppu »

Clancy B. kirjoitti: vapaaottelu jo sellainen valtalaji että eiköhän sieltä varusmiespalveluksestakin treenikaveria ja aikaa löydy.
Juurikin varusmiespalvelus tutustutti minut muun muassa painiin, lukkopainiin, judoon, nyrkkeilyyn ja potkunyrkkeilyyn. Lisäksi kamppailulajit ovat sotilaspiireissä kovassa huudossa. Opinahjostani on todistettavasti helpompaa saada palvelusvapaata vapaaottelukisoihin kuin omiin häihin.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 247
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Maanpuolustus

#1507

Viesti Mika »

Eppu kirjoitti: Opinahjostani on todistettavasti helpompaa saada palvelusvapaata vapaaottelukisoihin kuin omiin häihin.
Oikein... :smt043
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 106
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Maanpuolustus

#1508

Viesti NCP »

Todella hyvä viesti Epulta. Olen sitä mieltä, että sadankomitean tulee saada päättää maanpuolustuksesta aivan yhtä paljon kuin kenraalikunnan tulee saada päättää puolustusbudjetista.
Pauli kirjoitti:
NCP kirjoitti: Miten muka asevelvollisuus poikkeaa pakon osalta oppivelvollisuudesta? Eikä verojenkaan maksamista nyt ainakaan kauhean vapaaehtoisena voi pitää...
Kyllä..
Selkeästi kuin kaksi marjaa kyseessä..
3 marjaa.

Mielestäni yhteiskunnan sivistys, talous ja turvallisuus kulkevat käsi kädessä. Ilman yhtä ei ole kahta muutakaan.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

Maanpuolustus

#1509

Viesti johannes »

Intti ja treenaaminen voi kamppailulajien kannalta olla hieman ongelmallista. Itse en lahden urheilukouluun mennyt, mutta olin sodiksessa urheilujoukoissa. treeni tietysti kärsi mutta näin jälkeenpäin ajateltuna hyvin sille oli järjestetty aikaa. ongelmana oli vaan että kamppailulajien treenaaminen yksin on vaikeaa ja minä en koko jpr:stä löytänyt sellaisia treenikavereita kenen kanssa olisi järjellisiä treenejä voinut pitää vaikka paikassa toimikin kamppailukerhoa ja muuta. henkkoht ongelmakseni intissä muodostui sitten treenaamisen täysin tuhonnut sairastelu mutta tuskin kaikilla niin tårta på tårta tuuri on. yleisesti treenin kannalta suurin ongelma armeijassa taitaa olla motivaatio.
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 105
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Maanpuolustus

#1510

Viesti bodyguard »

Lahdessa tuskin ongelmaa on, sillä Lahdesta todennäköisesti löytyy seuroja joissa harjoitella. Sodankylässä voi olla vähän hiljasempaa kyllä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Maanpuolustus

#1511

Viesti Aleksi T »

Siviilipalvelus ei ole armeijaa hyödyllisempi
Ei tuossa mitään kovin uutta sanota, mutta kommentteja oli hauska lukea.
Armeija lisäksi vaarantaa varusmiehen terveyden. Tarkasteltaessa armeijan aiheuttamia sotilastapaturmia tai muita vammoja, on tärkeää huomioida myös armeijan aiheuttamien vammojen vaikutukset tulotasoon laajemmin. Mikäli nuori hajottaa polvensa varusmiespalveluksessa, sulkee tämä vamma pois useita ammatteja.
Sitä se liikunta tekee. :badgrin: Itse tosin kuulin äskettäin että eräältä puolitutultani olisi murtunut tai jopa katkennut molemmat reisiluut jäätyään jonkin, muistaakseni miehistonkuljetusajoneuvon, alle. Huhu kertoi myös että vika saattoi olla kokonaan henkilön itsensä, kun on hieman hitaamman puoleinen tyyppi ja oli ehkä jotenkin kämmännyt.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 89
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Maanpuolustus

#1512

Viesti Jorge »

Aleksi T kirjoitti: Siviilipalvelus ei ole armeijaa hyödyllisempi
Ei tuossa mitään kovin uutta sanota, mutta kommentteja oli hauska lukea.
Armeija lisäksi vaarantaa varusmiehen terveyden. Tarkasteltaessa armeijan aiheuttamia sotilastapaturmia tai muita vammoja, on tärkeää huomioida myös armeijan aiheuttamien vammojen vaikutukset tulotasoon laajemmin. Mikäli nuori hajottaa polvensa varusmiespalveluksessa, sulkee tämä vamma pois useita ammatteja.
Sitä se liikunta tekee. :badgrin: Itse tosin kuulin äskettäin että eräältä puolitutultani olisi murtunut tai jopa katkennut molemmat reisiluut jäätyään jonkin, muistaakseni miehistonkuljetusajoneuvon, alle. Huhu kertoi myös että vika saattoi olla kokonaan henkilön itsensä, kun on hieman hitaamman puoleinen tyyppi ja oli ehkä jotenkin kämmännyt.
Käsittääkseni kuitenkin varusmiespalvelusta suorittavien onnettomuus/vammautumis/kuolema- prosentit ovat pienempiä, kuin ikäluokalla keskimäärin palveluksen ulkopuolella (ellen väärin muista).

Kuitenkin tuo on jonkinlainen epäkohta, että kun armeijaan kuitenkin kutsutaan lähes kaikki miehet, niin sitten nuo "hitaamman puoleiset" kaverit loukkaantuvat vakavasti, jos eivät pysy harjoituksen tahdissa mukana. Siitä voidaan tietysti keskustella, että kuinka paljon se on "oma vika", ellei kysymyksessä ole selkeästi määräyksien laiminlyönti.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 105
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Maanpuolustus

#1513

Viesti nassesetä »

Aleksi T kirjoitti: Siviilipalvelus ei ole armeijaa hyödyllisempi
Ei tuossa mitään kovin uutta sanota, mutta kommentteja oli hauska lukea.
Armeija lisäksi vaarantaa varusmiehen terveyden. Tarkasteltaessa armeijan aiheuttamia sotilastapaturmia tai muita vammoja, on tärkeää huomioida myös armeijan aiheuttamien vammojen vaikutukset tulotasoon laajemmin. Mikäli nuori hajottaa polvensa varusmiespalveluksessa, sulkee tämä vamma pois useita ammatteja.
Sitä se liikunta tekee. :badgrin: Itse tosin kuulin äskettäin että eräältä puolitutultani olisi murtunut tai jopa katkennut molemmat reisiluut jäätyään jonkin, muistaakseni miehistonkuljetusajoneuvon, alle. Huhu kertoi myös että vika saattoi olla kokonaan henkilön itsensä, kun on hieman hitaamman puoleinen tyyppi ja oli ehkä jotenkin kämmännyt.
Ei tuotakaan voi väheksyä. Pa$kat varusteet ja jatkuva rasitus voivat saada pahaa jälkeä aikaan. Liikunnalliselle ihmiselle varusmiespalvelus ei kunnon ja terveyden puolesta tee hyvää. Noita onnettomuuksia myös sattuu väistämättä kun vähillä unilla pitää rähjätä päiväkausia putkeen. Lisäksi kaikenlaisia varomääräyksiä (kuten esim. kuskien nukkumisista) rikotaan jatkuvasti skapparien hyväksynnällä.

Mun ruoto piti veistellä kuntoon ekan kerran pääosin intin vuoksi. Elämästä meni armeijan vuoksi tavallaan hukkaan noin puolitoista vuotta. Onkin tavallaan ihme, että suhtatumiseni asepalvelukseen on yhä kaukana häkkisjussitasosta.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 3351
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Maanpuolustus

#1514

Viesti Eppu »

nassesetä kirjoitti: Mun ruoto piti veistellä kuntoon ekan kerran pääosin intin vuoksi. Elämästä meni armeijan vuoksi tavallaan hukkaan noin puolitoista vuotta. Onkin tavallaan ihme, että suhtatumiseni asepalvelukseen on yhä kaukana häkkisjussitasosta.
Ehkä siksi, että kykenet kypsästi käsittelemään aihetta ja ymmärtämään, että palveluksessa tapahtuvat tapaturmat yms. ovat oikeastaan varsin harvinaisia ja vaikka yksilötasolla äärimmäisen harmillisia, suuressa kuvassa ne eivät kuitenkaan pelaa kriittistä roolia.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 105
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Maanpuolustus

#1515

Viesti nassesetä »

Ehkä joo :D . No, vielä on hyvin aikaa katkeroitua lopullisesti ja liittyä niihin itsenäisyyspäivää linnan ulkopuolella juhliviin siniristilipun ja bensakanisterin kanssa.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 124 kurkkijaa