Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20845
Lauteille: Joulukuu 2007

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#1

Viesti Lasse Candé »

Tänne settiä juhlimisistanne ja porukoittenne juhlimisista.

Itse olen darrassa ja yritän päästä yhteen ylioppilasjuhlaan. En olekaan näitä itsenäisyyspäiväkarkeloita juhlinut noin vuosikymmeneen kun on aina tullut kakeleiri Ruotsissa just itsenäisyyspäivälle.

Eli... yo-juhlaan ja veljelle jauhamaan tårta på tårta, ehkä linnan juhlat pyörimään jne.

Varsinaiset juhlat olivat kyllä omalta osaltani aattona duunissani, jossa saan palkkaa siitä että tällaisina päivinä oikeasti tehdään kaikki juhlallisuudet. "Saan palkkaa" tarkoittaa tosin käytännössä ettei palkka lisäänny mutta duunit kyllä. :D

Kun oli 100 v, niin meillä oli melkoiset musiikkispektaakkelit, johon peräti pääsin itse osallistumaan vuosikymmenjatkumon 1960-luvun kohdalla naapurikuntani miehen, Reijo Taipaleen, Satumaalla. Oli transponoitu ja meni über-matalalta, mutta toimi OK.

Tähän juhlimiseen kuului aivan eeppinen Vårt land -soitanta hyvällä maulla paukkuvin rummuin oppilailta taustalle kun koko sali lauloi. Myös Finlandia oli hemmetin hyvä.

Kyseisen päivän hienouksista voisin jauhaa pidempääkin, mutta pitää yrittää bongata yksi oppilaiden loistavasti esitetyistä biiseistä ja laittaa se tuohon fiilistelyketjuun.



Tänne siis omakohtaisia kokemuksia ja koettavia. Tuonne toiseen enemmän materiaalipankkia tms.


Hyvää itsenäisyyspäivää!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6410
Lauteille: Lokakuu 2009

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#2

Viesti Ile »

Päivä alkoi perinteisesti klo 9 lipunnostolla Helsingin Tähtitorninmäellä.

Tää on siis se Suomalaisuuden liiton vuosikymmenten ajan järjestämä juttu, joka tulee jostain radiosta yms. ja usein näytetty tv-uutisissa illalla.

Tyylikäs, koruton ja lyhyt tilaisuus. Partiolaiset nostaa lipun, Viipurin lauluveikot (vanhoja gubbeja) vetää vähän Finlandiaa etc, joku merkkiheebo pitää puheen ja homma päätetään Maammelauluun.

Ei ole "yllättäen" muodostunut massatapahtumaksi, mutta ollut perinteenä mun ja joidenkin kavereiden perheissä, kun ollaan lähiseuduilta kotoisin. Tavallaan fiilis tuleekin siitä, kun siellä on se pienehkö porukka säässä kuin säässä.

Tänäänhän btw oli hieno sää. Ja Sampo Terhon puheenkin pystyi kuuntelemaan.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#3

Viesti Point »

Pakenen kotikulmilta natsien... anteeksi isänmaallisten... ja anarkistien... anteeksi ihmisoikeuksia puolustavien... tieltä Munkkiniemen rauhaan kavereiden luokse ja olen varautunut pullolla samppanjaa. Nyt yritän miettiä mihin helkkariin olen piilottanut mirrini.

Saatan myös jakaa oikein hyvän kolumnin itsenäisyydestä ja ehkä vaihtaa profiilin kuvan Facebookissa.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#4

Viesti Kari Aittomäki »

Ehkä sauna, koska halkojen kanssa puljaaminen on kivaa.
Pihvin otan hengittämään tunnin päästä.
Muutama olut.

Hyvää merkkipäivää.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#5

Viesti Pyrkele »

Aamulla joogasin naisen kanssa ja kävimmä kaupassa.
Nyt olen töissä tuonne iltaan. Sitte kotiin nukkumaan.
Toivottavasti ehtii hetken Linnan juhlia katsoa töiden lomassa.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4151
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#6

Viesti YJT »

Heräilin rauhassa, aamupalan jälkeen aloin tekemään lähtöä töihin. Puoli-rituaalinomainen varusteiden pukeminen, käskynjako, autojen pakkaaminen ja lähtö.

Huolto pelaa hyvin, toista kertaa lihasopalla tänään. Tauolla katsottiin lyhyt pätkä Tuntematonta. Illan päätapahtumaa odotellessa, eli estetään anarkisteja hyökkäämästä laillisen mielenosoituksen kimppuun. Katsotaan, mitä muuta ilta tuo tullessaan...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4151
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#7

Viesti YJT »

...Niin, ja sitten kun homma alkaa olla ohi, niin käydään osastona sytyttämässä kynttilä sankarihaudalla.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#8

Viesti Point »

Point kirjoitti:Pakenen kotikulmilta natsien... anteeksi isänmaallisten... ja anarkistien... anteeksi ihmisoikeuksia puolustavien... tieltä Munkkiniemen rauhaan kavereiden luokse ja olen varautunut pullolla samppanjaa. Nyt yritän miettiä mihin helkkariin olen piilottanut mirrini.

Saatan myös jakaa oikein hyvän kolumnin itsenäisyydestä ja ehkä vaihtaa profiilin kuvan Facebookissa.

Suunnitelmat muuttuivat. Olin silittämässä paitaa ja katsoi Tuntematonta Sotilasta, kun nainen tuli töistä ja ehdotti kävelylenkkiä koiran kansaa. Käytiin sankarihaudoilla katsomassa kynttilämerta ja lumipuvussa nököttäviä lukiolaisia. Sen jälkeen jäätiin katsomaan kun ylioppilaiden soihtukulkue lähti marssimaan kohti Senaatintoria. Sitten lähipizzeriasta pizzat ja jääkaapista pullo sampanjaa ja pädiltä linnanjuhlia. Tulipa tehtyä pari #suomi100 temppua. Vaikka nämä 612 marssi marssi aivan talon vierestä, niin en jaksanut mennä pällistelemään. Poliiseja kyllä näkyi ja dronet pörräsivät. Tällä kertaa poliisi oli saanut fiksusti pidettyä anarkistit erossa joten hippailia ei syntynyt. Auto oli viety kuitenkin varmuuden vuoksi parkkiin hieman pidemmälle.
A37B4DED-667E-4CED-A15B-B6813D88FD61.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#9

Viesti Kari Aittomäki »

Nyt kun juhlat on juhlittu tulee arki.

Ja voi kertoa että minua vierastuttaa tämä sotahurmainen itsenäisyyden juhliminen.
Näkisin mieluummin painotettuna sitä seikkaa että Suomi voitti rauhan, nosti elintasonsa maailman huipulle ja loi valtion jossa valtionjohto voi käydä joulukirkossa ilman hat-hat-armeijaa. Jossa on melkein toimiva sosiaaliturva ja kohtuuhintainen terveydenhuolto.

Suomi on neuvottelun suurvalta, yksi niitä pikkuvaltioita jotka saavuttivat itsenäisyyden oivasti ajoitetulla neuvottelutekniikalla.
Joka neuvotteluperinne on jatkunut aina näihin päiviin, Suomen osuus ja osaaminen YK-rintamalla on vahva.
Eikä pidä unohtaa taitavaa tasapainottelua itäisen suurvallan kanssa.

Rauhanturvatoiminta on muutenkin osoittanut Suomen kykyä säilyttää ja ylläpitää rauhaa, rakentaa parempaa. Ja samalla vahvistanut suomalaisten kalliisti hankkimaa soturimainetta.

Minun mielestäni jokaisen päivän tulisi olla itsenäisyyspäivä.
Hyvä Suomi. Kiitos.
rasvavalas
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 54
Lauteille: Maaliskuu 2013

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#10

Viesti rasvavalas »

Kyseinen päivä meni samalla tavalla kuin muutkin päivät Portugalin auringosta nauttien. Juhlinta ei häirinnyt.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Suomi 100 vuotta - Juhlimisia

#11

Viesti Mika »

Thaimaassa istuimme terassilla hetken iltaa samana päivänä Suomesta sinne matkanneen vanhemman herrasmiehen kanssa. Kävimme sen jälkeen paikallisen hotellin ravintolassa, kun siellä paikalliset suomalaiset useamman kymmenen voimin juhlistivat Suomen itsenäisyyttä, mutta koska olimme sukupolven tai pari kaikkia muita nuorempia, jätimme heidät omaan rauhaansa. Yllättävän paljon heitä siellä kyllä oli.

On se lämpö hieno asia. :-8
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Eppu ja 106 kurkkijaa