Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#1

Viesti katar »

Joo-o, sieltä se tulee uhkaavasti, kuin atomipommin jälkeinen henkäys; putkiremontti. Karkuun joudutaan, ja sepäs ei nappaa. Onko kellaan vinkkejä, miten evakkoon kannattaa varustautua, minne voi mennä (vuokrafirmat Forenom, airnb, onko muita?); miten pakata asuntoon jäävät tavarat...jne, jne. Vähän meinaa paniikki iskeä, vaikka remontti alkaakin meidän rapussa vasta parin kuukauden päästä. Tai se mitään vasta ole, sehän on ihan justiinsa...
Neuvoja, purrlease...
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#2

Viesti Hemmukka »

Mä asuin pari vuotta sit putkirempan ajan kotona.
Aika hyvin ne muovilla suojaa että pystyy asumaan halutessa.
Veemäistä välil se poraaminen mut meni yllättävän helposti.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#3

Viesti katar »

Naapuri yritti myydä kämppäänsä ennen remonttia ja ilmoituksessa puhuttiin, että asunnossa voisi asua remontin ajan. Niin varmaan, kun ei oo sähköä eikä vettä, niin ei se ihan onnistu. Plus että jos ne poraa klo. 8 - 20.00 välillä, niin ei kiitos muutenkin.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#4

Viesti Hemmukka »

No mul oli sähköt ja vedetkin suurimman osan ajasta..poraukset yleensä 8-16 työaikana.
Toki jos itsellä vaikkapa yötyö niin siinä on ongelma.
On muuten paras aika ostaa asunto ennen putkiremppaa, hinnat halvimmillaan.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#5

Viesti YJT »

Nyt ilmeisesti puhutaan kerrostalon rempasta, missä putket piilotetaan seinän sisään? Meillä oli omakotitalossa muutama vuosi sitten putkiremppa, uudet vedettiin pintavetona ja vanhat jäivät seinien sisään. Kesti kokonaisuudessaan kai kolme päivää ja vedet olivat poikki muutaman tunnin korkeintaan. Samaan syssyyn koordinoitiin keittiöremppa siten, että putket vedettiin ennen uuden keittiön asentamista.

Kerrostalossa varmasti on isompi homma, varsinkin jos ne putket pitää jostain syystä piilottaa seinän sisään.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#6

Viesti Hemmukka »

Mitä itse nähnyt niin pinnalle ne nykyään vedetään kerrostaloissakin vesiputket.
Homma ei ole nykyään niin paha mitä moni luulee.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#7

Viesti katar »

Osittain kai pintaan, tai miten se meni ja koteloidaan käytävään kai jotenkin. Ja juu kerrostalossa asun. Näillä liksoilla ei omakotitalossa asuta.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#8

Viesti Taijin harjoittaja »

Yleensä putkiremonttiin liittyvät asiat kerrotaan yhtiökokouksissa - oletko ollut niissä? Sitten suunnitelmat ovat ala-aulan ilmoitustaululla. Jos kumpikaan ei auta, niin kysy isännöitsijältä: 1) kauanko talon putkiremontti kestää? 2) voiko talossa asua sen aikana 3) miten kauan asunnon putkiremontti kestää 4) tehdäänkö vain kylpyhuone ja keittiö vai myös olo- ja makuuhuoneen patterit? 5) Jos vastaukset ovat luokkaa 3 kk, ei, 2 viikkoa, kaikki -> 6) pakkaa tavarat kaappeihin tai pahvilaatikoihin ja teippaa ilmanpitävästi kiinni + kääri paljon muovia kalusteiden (sohva, nojatuolit, muut pehmeät kalusteet) ympäri ja tepillä raot kiinni ja matot rullalle ja muovia ympärille. 7) rakennusfirma tavallisesti siivoaa hyvin remontin jälkeen mutta sinun on myös imuroitava asunto, kun tulette takaisin ennen kuin avaat tavarat muovista. 8) Kysy isännöitsijältä saatko esittää toiveita kylpyhuoneen lattialämmityksen ja laattojen ja värien suhteen ja sama keittiöstä - joskus saa ja joskus ei. 9) älä jätä mitään arvokasta asuntoon (rahaa, koruja, läppäriä). 10) tarkista remontin jälki kun tulet takaisin (vessa toimii, vesi tulee joka hanasta, lämpö toimii, ovet avautuvat).

Ei tule muuta mieleen mutta yleensä remontti menee hyvin.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#9

Viesti katar »

Mä tunnustan; mä en käynyt noissa kokouksissa, kun yhden taloyhtiön kokouksessa jaariteltiin täysin turhaa asiaa 20 minuuttia, niin ei energia riittänyt. Sieltä pitäis kyllä tulla remonttifirman edustaja jossain vaiheessa käymään remonttia meidän asunnon kohdalta läpi meidän kanssa, et sitä odotellessa. Muovia pitäis tulla heiltä myös, niin saa peitellä kalusteet. Mietin kirjahyllyä, kandee varmaan kirjat panna pussiin, tai ne on kolmen sentin pölykerroksen alla remontin jälkeen. Hirvittää se ajatus, et kuinka paljon kamaa pitää kuitenkin ottaa mukaan, kun siihen remontin aikaan osuu meidän talviloma ja me mennään kaverin mökille silloin. Eli kylmälaukkua, yms. tarvii myös ottaa messiin. Ja arvokamat meinaan joo ottaa pois. Mietin tässä just, et mihin mä laitan mun viherkasvit, sisko tappaa ne jos mä sinne ne vien. Ja parit kaverit, joilta kysyin, on kans huonoja kasvien kanssa... No täytyy kysellä kaverit läpi, jos joku ois hillitön hortonomi ja ottais ne.
Ohjeissa, jotka Lehto (se rakennusfirma) oli antanut, niin siinä oli, että keittiön vois remontoida samalla. Meinasin, että ei, kun se on tehty kymmenen vuotta (no oikeestaan yli) sitten, kelpaa mulle. Ja kylppärin kalustus on mun mielestä kallis, halvin vaihtoehto oli melkeen 8000 euroa. Siihen tosin kuuluu varmaan sit laatat, jne. ja suihkuseinä, wc-pytty, rättipatteri, suihkuseinä kääntyvä, allaskaappi ja peilikaappi ja pari pistoketta. Kallis siltikin. Ja tota rättipatteria mä en tajua, meillä on vesikiertoinen, joka on edukas käytössä, niin tuleva ois sähkökäyttöinen. Miksköhän ne sen haluaa vaihtaa? Ihan hölmöä mun mielestä.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#10

Viesti Taijin harjoittaja »

Kirjat ovat tyypillisesti sellaisia, jotka kannattaa pakata laatikoihin (Bauhausista tai Ikeasta) ja teipata hyvin kiinni ja jättää olohuoneen keskelle. Ja sitten se kirjahylly myös.
Vaatteet tietysti muovipusseihin, jos ne jäävät asuntoon.
Kattolamput kannattaa peittää muoviin.
Kaiken pehmeän peittämisestä sanoinkin jo.
8.000 euroa kylppäriremontista on halpa. Silloin tällöin asuntoa pitää remontoida ja mielummin huone kerrallaan ettei rahat lopu. Yhdelle tuttavantuttavalle tarjottiin putkiremontin yhteydessä keittiöremonttia (lähinnä uudet keittiön kaapit) hintaan 28.000 euroa!!!!!
Kysele siltä remonttineuvojalta mitä hän ehdottaa tehtäväksi ja mitä hän kehoittaa sinun tekevän.

Yleensä menee hyvin.
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#11

Viesti Hemmukka »

8 tonnii sikahinta, mutta ainakin stadissa aika normaali hinta putkirempan yhteydessä.
Muualla tietääkseni halvempaa.
Itse jokunen vuosi sit palkkasin duunarin tekemään ja ostin itse hienot laatat.
Vesieristyksen maksoi ja teetti taloyhtiö, samoin uudet pytyt hanat ym.
Hintaa tuli minulle maksettavaa muistaakseni 1500e.
Semmonen vinkki vielä että koko homma on ilmainen jos löytyy kosteutta, sillon taloyhtiö teettää rempan halvimmalla materiaaleilla.
Toki jos maksaa muutaman satasen extraa niin paremmat.
Suosittelen siis mittauttamaan kosteuden ennen remppaa, luultavasti taloyhtiökin tekee sen mutta ei kannata liikaa luottaa niihin.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#12

Viesti MarkkuT »

Minkä kokoinen kämppä? Jos on mahdollista siirtää kaikki kamat olkkarista ovella suljettavaan makkariin/makkareihin, niin se kannattaa tehdä. Teipillä ovet kiinni, mutta kamat kannattaa silti peitellä jollain muovilla tai kankaalla. En tiedä, mitä ihmeen reittejä se pöly kulkee, mutta vaikka me noin menettelimme, niin silti olivat kamat pölyn peitossa makkareissa. Olkkari oli sitten ihan järkyttävän pölyinen, vaikka siivottu olikin. Se loppusiivoushan on todennäköisesti ns. rakennussiivous ja pölyn laskeutuminen ottaa muutenkin aikansa.

Uudet käyttövesiputkethan todennäköisesti vedetään pintavetoina ja tehdään joku kotelo päälle. Pöly tulee siitä, kun viemäriputkia piikataan esiin betonin sisältä. Tätähän ei välttämättä tarvitse omakotitalossa tehdä. Itse en kyllä voisi edes kuvitella asuvani kämpässä putkiremontin aikana, mutta remonttejakin on tosiaan monenlaisia.

Semmoinen vinkki, että kannattaa käydä asunnossa useampaan otteeseen remontin aikana. Siellä saatetaan niitä pintavetoja tehdä ihan aivottomasti keskeltä huoneen kattoa, kylpyhuoneen peilikaappi voi olla asennettu niin, että näet siitä ehkä vilauksen otsatukkaa yms. yms. Kokemusta on! :D
Ain't no one.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Putkiremontti ja siihen valmistautuminen

#13

Viesti katar »

Kaksio, makkari erillään, et sinne kamat. Mietin vaan sähkölaitteita, et ne varmaan pois kämpästä, esim. tv; jos on vähänkin epäilyttävää porukkaa remonttimiehissä, niin se varmaan lähtis kävelemään. En tosin sano, että ois, mutta mä epäilen kaikkia ja kaikkea. :P Epäluuloinen daami täällä hei, siis. Plus että niitä ei varmaan sais suojattua pölyltä niin hyvin kuin haluaisi. Vähän hirvittää se meidän sohva, se on iso ja kangassohva, niin sen peittäminen... Huoh; oispa myynyt ton kämpän sillon kun sen joku ois vielä ostanut, niin ei ois tätä ongelmaa...
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 68 kurkkijaa