Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nyt lukuvuorossa...

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
J-P Koivula
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Kauhajoki

Nyt lukuvuorossa...

#766

Viesti J-P Koivula »

Tony Halme jumala armahtaa minä en :D . Kerrankin kirja jonka luultavasti jaksaa lukea kannesta kanteen.
Jere Rajaniemi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 573
Lauteille: Maaliskuu 2009

Nyt lukuvuorossa...

#767

Viesti Jere Rajaniemi »

Piina kirjoitti: Miyamoto Musashi: Go rin no sho. alussa vasta mutta vaikuttaa todella kiinnostavalta.
Mahtava kirja.. itse olen lukenut kannesta kanteen monesti.. ;)
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Nyt lukuvuorossa...

#768

Viesti Kristian Hyvärinen »

Sofi Oksasen Stalinin lehmät. Kirja on toistaiseksi ollut todella kiinnostava ja hyvää luettavaa. Kieli ei ole aivan parhaasta päästä, mutta se on eloisaa ja värikästä. Viron lähihistoria ja Neuvostoliiton ja Suomen suhteet tulevat todella hienosti esille tavallisen ihmisen elämän kuvauksen kautta. Myös syömishäiriöisten elämään en ole tainnut koskaan saada näin läheistä kontaktia, jos ei nyt yhtä lähipiiriini kuuluvaa lasketa.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

Nyt lukuvuorossa...

#769

Viesti Jussi Häkkinen »

Naomi Klein: Tuhokapitalismin nousu

Sisällöltään hyvin kiinnostava kirja, jossa kuitenkin esitystyyli on hieman liian amerikkalainen makuuni. Ylipitkä esimerkki kidutuksesta (tunteiden pohjustus) ja kirjailijan selkeä itselietsonta kantansa itselleen väkevöimiseksi ärsyttää jossain määrin.

Silti, suositeltavaa luettavaa jotakuinkin kaikille, joita yhteiskunta kiinnostaa vähänkin. Kuten myös ne vastakkaistenkin kantojen kirjat. Ja neutraalit kirjat. Ja samaa kantaa edustavat, toisten kirjoittamat kirjat.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Nyt lukuvuorossa...

#770

Viesti mronkain »

J-P Koivula kirjoitti: Tony Halme jumala armahtaa minä en :D . Kerrankin kirja jonka luultavasti jaksaa lukea kannesta kanteen.
Olikos tuo se eika vai toka? Luin itse aikoinaan Halmeen toisen kirjan, olisin pitänyt ihan viihdyttävänä jos ei olisi viitteitä siitä että vaikka mies kirjoittaa huumoripitoisella otteella, ajatukset ovat aika lailla noita. Mutta hyvin ja sujuvasti helposti luettavaa tekstiä mies kirjoittaa.

Mielenkiintoista olisi lukea Halmeelta nyt kirja, jossa hän arvioisi tapahtumia sen toisen kirjansa jälkeen, miten siis suomisi itseään omista touhuistaan. Voisi olla hänelle itselleenkin terapeuttinen kokemus.

- Marko
m4G-
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 604
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Sipoo

Nyt lukuvuorossa...

#771

Viesti m4G- »

Olikohan Robert Jordan vai mikä? Mutta sarja on kuitenkin se ajanpyörä, jossa on ilmeisesti tällä hetkellä yli 25 osaa, kaikki kirjat sen 500 sivua. Nyt päässyt 4. kirjaan. Ihan mukavaa ja luettavaakin riittää puoleksivuodeksi. brushteeth
wut...
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 11128
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Nyt lukuvuorossa...

#772

Viesti flammee »

m4G- kirjoitti: Olikohan Robert Jordan vai mikä? Mutta sarja on kuitenkin se ajanpyörä, jossa on ilmeisesti tällä hetkellä yli 25 osaa, kaikki kirjat sen 500 sivua. Nyt päässyt 4. kirjaan. Ihan mukavaa ja luettavaakin riittää puoleksivuodeksi. brushteeth
Eikös se häiskä kuollut ennen kuin sai sarjaa loppuun. Meinaan että kun olet lukenut sen 25 kirjaa niin ei siellä välttämättä mitään loppuratkaisua ole. Vaikka eikai noin pitkä sarja voi olla riippuvainen loppuratkaisusta.. Mä kyllästyin kylläkin jo ton sarjan ekaan osaan.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 1613
Lauteille: Helmikuu 2006

Nyt lukuvuorossa...

#773

Viesti Kerkko »

flammee kirjoitti:
m4G- kirjoitti: Olikohan Robert Jordan vai mikä? Mutta sarja on kuitenkin se ajanpyörä, jossa on ilmeisesti tällä hetkellä yli 25 osaa, kaikki kirjat sen 500 sivua. Nyt päässyt 4. kirjaan. Ihan mukavaa ja luettavaakin riittää puoleksivuodeksi. brushteeth
Eikös se häiskä kuollut ennen kuin sai sarjaa loppuun. Meinaan että kun olet lukenut sen 25 kirjaa niin ei siellä välttämättä mitään loppuratkaisua ole. Vaikka eikai noin pitkä sarja voi olla riippuvainen loppuratkaisusta.. Mä kyllästyin kylläkin jo ton sarjan ekaan osaan.
Viimeinen osa jäi kesken, sen kirjoittaa loppuun joku toinen Jordanin muistiinpanojen pohjalta. Oon lukenu melkeen kaikki suomennetut, tarkoituksella oon vähän säästellyt, ettei joudu odottamaan vuosia uutta suomennosta. Vaikka on tässä ollut kyseisen sarjan kanssa useemmanki vuoden taukoja.

Etenee aivan saakuran hitaasti, eikä kirjoissa useinkaan tapahdu juuri mitään, mutta silti mitään tappavan tylsää luettavaa sarja ei mielestäni ole. Vaikkapa Taru kolmesta miekasta -sarja oli paljon tylsempi. Se jäi multa kesken, mikä on kyllä harvinaista.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

Nyt lukuvuorossa...

#774

Viesti Jussi Häkkinen »

Kerkko kirjoitti: Oon lukenu melkeen kaikki suomennetut, tarkoituksella oon vähän säästellyt, ettei joudu odottamaan vuosia uutta suomennosta.
Kokeilepa alkuperäiskielellä. Viihteen lisäksi tulee muita etuja. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 68
Viestit: 6440
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Nyt lukuvuorossa...

#775

Viesti AlexMachine »

Jeff Lindsayn kirjat Darkly Dreaming Dexter, Dearly Devoted Dexter, Dexter in the Dark ja Dexter by Design.
Tosin ihan yksi kerrallaan, ensimmäinen on luettu ja toisessa mennään hyvää vauhtia, niin alkuperäiskielellä siis.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 23357
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Nyt lukuvuorossa...

#776

Viesti TimoS »

Terry Pratchettin Lords and Ladies. Taattua Pratchettiä, eli ei varmaan toimi kaikille. Nämä vaan kannattaa ehdottomasti lukea englanniksi, epäilen nimittäin, ettei paraskaan suomennos pysty noita kaikenmaailman sanaleikkejä onnistuneesti kääntämään
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 1613
Lauteille: Helmikuu 2006

Nyt lukuvuorossa...

#777

Viesti Kerkko »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Kerkko kirjoitti: Oon lukenu melkeen kaikki suomennetut, tarkoituksella oon vähän säästellyt, ettei joudu odottamaan vuosia uutta suomennosta.
Kokeilepa alkuperäiskielellä. Viihteen lisäksi tulee muita etuja. :)
Tässä tapauksessa tuota oon harkinnutkin, mutta ei oo niin paljoa ärsyttänyt tämä projektin hidas eteneminen, että oisin kieltä vaihtanut. Noin yleisesti ottaen liian vaivalloista. Aika paljon tulee englanniksi luettua kyllä, mutta suurimmaksi osaksi ovat tenttikirjoja. Ei niissä yleensä mitään ongelmia ole, mutta lukeminen on kuitenkin hiukan hitaampaa ja hankalampaa. Joten mieluummin sitä nautiskelee kirjoista ihan äidinkielellä. Joitain tiettyjä kirjoja kyllä on, jotka olen ajatellut lukea enkuksi, sitten joskus jos ne luen. Esim. nuo Pratchettit.
m4G-
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 604
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Sipoo

Nyt lukuvuorossa...

#778

Viesti m4G- »

Mielestäni tuo on itseasiassa ihan mukavaakin luettavaa. Itsellä jäi myös silloin 10-vuotiaana ensimmäinen kirja vaiheeseen ja olen karttanut tämän takia tuota kuin ruttoa. Nyt sitten alkoi jostain syystä kiinnostamaan... Ihan kivastihan tuota lueskelee. Ainut oikeastaan mitä kaipaa, on se R.A Salvatoren mainio kamppailukohtien kuvailu ja elävä kamppailu kieli. Tuossa tulee vain jotain hyppivää tiikeriä yms. vastaavaa, joka pistää lähinnä harmittamaan ja naurattamaan...
wut...
Kuvake
Jklak
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 274
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo/Karakallio
Etulaji: ZNKR jodo 3.dan
Sivulajit: Kendo 2.dan, ZNKR iaido 2.dan, Shindo Muso ryu jojutsu, Muso Shinden ryu iaido.
Takalajit: Aikikai aikido, Judo, Taekwon do

Heikki S. Vuorinen - TAUTIEN HISTORIA

#779

Viesti Jklak »

Heikki S. Vuorinen - TAUTI[111_yla]N[/111_yla]EN HISTORIA

Hitsi - kansanterveyden kirjatenttikirja joka osoittautui älytsin mielenkiintoiseksi. Kannattaa tsekata.

Tautien ekologiasta metsästäjä- keräilijäyhteisöistä teollistumisen valtakaudelle, sisältäen mm: ruton, lepran, kupan, koleran, tubin, malarian ja monta muuta....
Jarkko Lakkisto
Kendo 2. dan, ZNKR jodo 3. dan, ZNKR iaido 2. Dan
Porin kendoseura - Dai Kuma Ken Kai / jodovastaava

" As the Spirit Wanes, the Form Appears." © C.Bukowski
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Nyt lukuvuorossa...

#780

Viesti Janne Oksanen »

James Clavell - Shogun

Eipä ole aikaisemmin tullut luettua ja nyt bongasin tuon kaverin kirjahyllystä, niin tuli otettua työn alle. Muuten fiktion parissa on viime aikoina tullut luettua lähinnä Pratchettia. Luin itse asiassa yhden Pratchettin suomeksi eikä se ollut niin paljon huonompi, kuin olisi voinut odottaa. Silti jatkanen niiden lukemista alkuperäiskielellä sikäli kun saatavuus ei tule esteeksi.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: MikkeM ja 135 kurkkijaa