Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kahviin koukussa?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#91

Viesti keskilinja »

Kahvissa on myös samantyylinen psykologinen(sosiaalinen)riippuvaisuus ku tupakissa. Pääsee tauolla istumaan työkavereiden/yms saman pöydän ääreen ja rupattelemaan niitänäitä. Tosin ei yhtä vahvana ku tupakoinnissa, koska ei oo niin radikaalia mennä isumaan kahvipöytään haisteleen kahvinaromia ku tupakkikoppiin nikotiinia imppaamaan. Pitää yrittää vaihtaa vaikka jokatoinen kahvikuppi vesilasiin. Jos pikkuhiljaa pääsis irtautumaan kahvipirusta.
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
M M A
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 417
Lauteille: Lokakuu 2006

#92

Viesti M M A »

Ma olin tässä pariviikkoa juomatta kahvia. Päänsärkyä oli alussa pari päivää ja väsynyt olo aamusta iltaan. Päänsärkyly tosiaan meni ohi, mutta väsymys jäi :(. Pariviikkoa kun jokapäivä sai tapella väsymystä vastaan niin aloitin kahvi-huumeenkäytön uudelleen.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#93

Viesti Jussi Häkkinen »

M M A kirjoitti: Ma olin tässä pariviikkoa juomatta kahvia. Päänsärkyä oli alussa pari päivää ja väsynyt olo aamusta iltaan. Päänsärkyly tosiaan meni ohi, mutta väsymys jäi :(. Pariviikkoa kun jokapäivä sai tapella väsymystä vastaan niin aloitin kahvi-huumeenkäytön uudelleen.
Etsisinpä syytä muusta ruokavaliosta, jos noin on.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
M M A
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 417
Lauteille: Lokakuu 2006

#94

Viesti M M A »

Voi muuten olla joo, että söin liian vähän kyseisenä aikana, kun painokin putosi.
waltu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 150
Lauteille: Tammikuu 2006

#95

Viesti waltu »

keskilinja kirjoitti: Kahvissa on myös samantyylinen psykologinen(sosiaalinen)riippuvaisuus ku tupakissa. Pääsee tauolla istumaan työkavereiden/yms saman pöydän ääreen ja rupattelemaan niitänäitä. Tosin ei yhtä vahvana ku tupakoinnissa, koska ei oo niin radikaalia mennä isumaan kahvipöytään haisteleen kahvinaromia ku tupakkikoppiin nikotiinia imppaamaan. Pitää yrittää vaihtaa vaikka jokatoinen kahvikuppi vesilasiin. Jos pikkuhiljaa pääsis irtautumaan kahvipirusta.
Mielestäni addiktiivisuuden lopettaminen avaa tässäkin nautinnon. En juurikaan ajattele kahvia seurustelujuomana, vaan teen yhden tai pari laatushottia päivässä ja sitten ihan vaan maistan ja nautin. Sama pätee tosin myös tupakkatuotteisiin.

Vähemmän, niin voi nauttia laadukkaammasta kamppeesta.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#96

Viesti Mika »

waltu kirjoitti: Vähemmän, niin voi nauttia laadukkaammasta kamppeesta.
Tämä lienee juuri se vaikea osa...

Aerosmithin Steven Tyleria ja Joe Perryä kutsuttiin '70-luvulla kollektiivisella lempinimellä "Toxic Twins". Jätkät veti kamaa kuin pulkkaa. Sanoivat itsekin että silloin motto oli "If it's worth doing, it's worth overdoing."

Eli toi kohtuus on monille melkoinen haaste.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#97

Viesti Jussi Häkkinen »

Mika kirjoitti: Eli toi kohtuus on monille melkoinen haaste.
Totta.

Minulla on jotakuinkin kaikkien asian suhteen tehdä ne pitkän kaavan kautta. Kahvi huolella ja jopa rituaalimaisesti valmistaen. Ruoan suhteen ei valmiskamaa tai puolivalmisteita (itse asiassa minulla harvemmin on kotona mitään, mikä olisi syötävissä ilman valmistusprosessia).

Kun asiat ovat riittävän "vaikeita", niitä ei tee liikaa. Samalla tulee tehtyä huomattavasti parempaa kahvia ja ruokaa kuin hätäisesti automaatti- tai valmishässäköillä turaten.

Pysyvät läskit kurissa ja kahvista ei tule addiktiivista pakkopullaa. Hyviin makuihin tosin jää jossain määrin koukkuun. Niillä muuten voi tehdä vaikutuksen muihinkin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
waltu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 150
Lauteille: Tammikuu 2006

#98

Viesti waltu »

Omasta itsestähän se on kuitenkin kiinni. Voisihan sitä juoda juhlamokkaa tai jotain podiespressoa tai polttaa aina tilanteen salliessa savukkeen. Mutta kun ei. Ei vaan kiinnosta.

Jussin mainitsema rituaalimaisuus on monessa kohtaa tärkeä osa nautintoa. Esimerkiksi nyt juuri espresson valmistus tai piipun lataaminen ja sytyttely.

Toisaalta, se heijastelee muuhunkin itse tekemiseen ja tuottamiseen; vaikea on tyytyä helppoihin valmisratkaisuihin. Itse kutsun tätä fundamentalismiksi. ;)
hullu.mies
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: kokkola

Kahviin koukussa?

#99

Viesti hullu.mies »

Njaa koukussa olen... Menee n.1-6 kuppia päivässä, lähinnä maidolla, ei sokeria.
Pirkka costa ricaa ja presidentti tummaa, oon itekki yrittäny kasvattaa mutta kyllä ne pavut sitte lens ikkunasta :smt003

Expressoo menee vaan viikonloppuna yms. "kivana" päivänä n.2-4 kuppia
Koulussa en juo, yhtä paprun läpi suodatettua kissanhiekkaa :?

Maustettuja kahveja en juo, kallista
voihan kans maustaa ite :weedman:
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Kahviin koukussa?

#100

Viesti mronkain »

Olen ollut koko päivän ihan helvetin väsynyt, monta iltaa tullut valvottua liiiiiian myöhään ja joku saamarin flunssakin päällä. Tänään jouduin käymään työpaikalla ja join siellä kupin hirvittävää automaattikahvia. Kotona nuokuin sitten aivan väsyneenä pari tuntia sillä seurauksella että nyt oli pakko keittää iltakahvit. Pari isoa kuppia vahvaa kahvia ja konjakki siihen sivuun. En ole koukussa, mutta... Oli se vaan hyvää!
Kahvi(kin) siis.

- Marko
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

Kahviin koukussa?

#101

Viesti kamppaaja »

12 vuotta koukussa kofeiiniin ja muutama lopetusyritys takana, mutta nyt ovat olosuhteet niin hyvät lopettamiselle että alkaa onnistua. Viime aikoina on mennyt vain kuppi teetä, puolikas kofeiinitabletti tai ei mitään, keitintä ei enää ole ja pikakahvit on poistettu.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Kahviin koukussa?

#102

Viesti nassesetä »

3-8 kuppia päivässä. Sopiva määrä. Pysyy virkeänä, muttei liiaksi turru.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

#103

Viesti Beorn »

waltu kirjoitti: Jussin mainitsema rituaalimaisuus on monessa kohtaa tärkeä osa nautintoa.
Hmm. Ai se menee nykyään niin, että nyt riitti, sanoi barista. :D Shamaanit ovatkin out.

Tässä muuten loitsu, jolla voi kirota kaverin (tai vihamiehen) Pavonin:

Piäty, kahvi, vuotamasta,
grupon läpi liikkumasta,
esty esso uuttumasta,
kuppiin tuosta kulkemasta!
Kahvi, seiso kuni seinä,
asu, esso, kuni aita,
kuin miekka meressä seiso,
saraheinä sammalessa,
paasi pellon pientaressa,
kivi koskessa kovassa!

Loitsussa on hämmästyttävä voima. Kone on ummessa. Ei heru. Kaikki on kunnossa (jauhatus, paahto, koneen paineet jne.), mutta esso ei vain synny. Jos oikein kovettu barista lukee tämän loitsun ja samalla heittää vasemman olkansa yli juhlakatriinaa(suomalaiseen makuun[111_yla]TM[/111_yla]), ei onneton kotibarista saa edes pavonin kahvaa alas. Ikinä.
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Kuvake
Abe Simpson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Springfield Retirement Castle

Kahviin koukussa?

#104

Viesti Abe Simpson »

Itse olen muuttanut kahvitottumuksiani kuluneen puolen vuoden aikana siten, että juon kupposeni nykyään mustana ja ilman sokeria, aiemman "puolet-ja-puolet-ja-puoli-kiloa-sokeria" ratkaisun sijaan. Lisäksi sain lahjuksena komeaa rousketta pitävän kahvimyllyn, jolla rouhin papuset ja tungen ne sitten uskolliseen puolipanssaroituun mokkamestariin.

Kysymys kuuluu, että mistä noita papuja kannattaisi lähteä jahtaamaan tai voisiko niitä tilata vaikkapa netitse - peruskauppojen kahvikarderooppiin kuuluu yleensä tummapaahtoinen presidentti, ja joskus tämän "obaman" sijaan olen ostanut Ikeasta, tuosta kahvifanaatikkojen pyhästä maasta jotain papuja kokeeksi. Yllättäen olivat ihan ok, eivätkä maistuneet sen enempää karlsson-kulmasohvalta kuin kumisilta kuusenjaloilta.
"Pallomerimies on erimies"
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

Kahviin koukussa?

#105

Viesti Beorn »

Abe Simpson kirjoitti: Kysymys kuuluu, että mistä noita papuja kannattaisi lähteä jahtaamaan tai voisiko niitä tilata vaikkapa netitse
Esim. http://www.hasbean.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 113 kurkkijaa