Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Fillarit, nuo mainiot mankelit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#16

Viesti MtJ »

Intin vanhalla putkella tulee poljettua työmatkat, sanoisin että kyllä siinäkin liikuntapuoli ihan mukavasti hoituu. Haikeudella muistan jo edesmennyttä varkaan matkaan lähtenyttä DBS:n harjoituskilpapyörää, jolla sujahti sellainen 20-40km matka palaveriinkin melkein ilman hikeä.

Ai niin, intin putki ei ollut hinnan kiroissa, 20 euroa maksoi ja nyt jo 3. vuosi menossa samalla pyörällä. Ketään ei tunnu jostain syystä kiinnostavan varastaa kyseistä menopeliä...
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#17

Viesti flammee »

JanneM kirjoitti: Mä olen ostamassa custom chopperia sonic bikesilta Jyväskylästä.
http://www.sonicbikes.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Oon retkahtanu noihin chopperi ja low rider fillareihin. Ne on niin makeen näkösiäja letkeitä ajaa...
Näytti kyllä ajoasento ihan hyvältä;
http://www.tomsimpson.org/images/chopper_bike_sm.jpg

Mutta eihän noisa oo edes tarakkaa eikä lokasuojaakaan, se ei oo enää niin coolia että eturengas roiskii kurat naamalle ja etuvartaloon ja takarengas selkään ja takaraivoon. Ja nuo polkimet menee aika läheltä maanpintaa, haitannee joissain oloissa(?). Toisaalta, on taidettu tuo malli tarkoittaa vaan cooliin cruisailuun asfaltilla ja aurinkokelillä, ei käyttöpyöräksi. Pienellä uudelleen suunnittelulla tuostakin pyörätyypistä varmaan sais kyllä ihan kunnollisen, tai voihan niitä ollakin olemassa..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#18

Viesti Samppa »

Mulla on tuo fillari ollu varastossa varmaan kymmenen vuotta. Pari kertaa kesässä tulee ajettua. Autolla joka paikkaan. Kuten 200m päähä ruokatunnilla hakee kebappia 8)
eksek
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 13
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Turku

#19

Viesti eksek »

Itse tulee fillaroitua melko paljon, toinen pyörä on "harrastamista" varten ja toinen sitten käyttöpyöränä. Cannondale Prophet majailee eteisessä ja halvempi maasturi sitten pyöräsuojassa...
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#20

Viesti Elina »

Minulla on pyörä! :) Halpismaastopyörä, jokin bulgarialainen (Cross); 21-vaihteinen (maksoi uutena huikeat 375 euroa).

Viime vuonna joku oli potkaissut siitä takavaihtajan ympäri enkä huomannut mitään :oops: Johtuu tosin siitä, että käytän vaihteita melko vähän :oops: En siis oikeesti tarvitsisi varmaan kuin puolet noista vaihteista. Huollossa kerrottiin, että etuhaarukan jousto on pazkana ja se pitäisi vaihtaa (voi kuulemma joskus pompata paikaltaankin), mutta eipä tuokaan silti haittaa. Paitsi sitten jos se joskus pompahtaa paikaltaan...Lisävarusteina nopeus- ja matkamittari 8) ja itse asentamani etuvalo :spotlight:

Kolmeen vuoteen on yhden kerran huollettu kunnolla liikkeessä (se ensihuolto, tosin puolentoista vuoden käytön jälkeen...), muuten on tarvinnut vaihtaa takavaihtaja ja kerran on rengas puhjennut. Öljyilen sitten ketjuja tarpeen mukaan ja pesaisen aina välillä.

Talvisin pyöräilen vain vähän, koska kahtena talvena on tullut vetäistyä sen verran pahat lipat, että viikko, pari on mennyt täysin toipuessa. Nastoja kun en ole vielä tohtinut hankkia - toissa vuonna valitsin nastarenkaitten sijasta nastat lenkkareihin kun molempiin ei ollut varaa. Talvisin tuleekin sitten pyöräiltyä enämpi sisätiloissa.

Muina vuodenaikoina pyrin sitten hoitamaan niin monet matkat kuin mahdollista pyörällä. Keskustaan on määränpäästä riippuen 5,5-6,5 km, joten tuommoiset määrät jaksaa varsin mainiosti, vaikka treeneissäkin kävisi. Joskus tosin laiskuus yllättää.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#21

Viesti Paappa »

etuhaarukan jousto on pazkana ja se pitäisi vaihtaa
Älä helkkarissa hanki uutta halpaa joustohaarukkaa. Kohtuuhintainen jäykkä haarukka mieluummin. Kevyempi eikä hukkaa voimaa polkiessa. Huono joustohaarukka on pelkkä hyppykeppi.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#22

Viesti JKoskinen »

Onkos ketään koskaan nimetty polkupyörän mukaan? Kuljin yhteen aikaan jatkuvasti Terässiipi-fillarilla ja minua alettiin kutsumaan kutsumaan terässiipimieheksi.(siitä sitten johdannaiset steelwingman ja teräsmies) Mulla on monet pyörät kokenut kovia. Wanhasta kunnon terässiivestä katkesi loivassa ylämäessä teräksinen polkimen varsi, mutta ajoin yhdellä polkimella loppuun asti. Monta kuukautta. Mummolta lainasin noita vanhoja tykkejä, jotka kummallisesti sitten vaihtoi omistajaa.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#23

Viesti Elina »

Tässä minun pyörä :smt060 :

Kuva

Paappa - en osaa tuohon mitään sanoa, kun edellinen pyöräni oli Nopsa vuonna 1988... :lol:
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#24

Viesti Jukka Suominen »

Fillarilla olen kulkenut kesät ja talvet, sellaset 27 vuotta, alussa piti tosin olla kolmepyöräinen kun oli tuo tasapaino vähän huono, mutta se siitä sitten kehittyi kumminkin.
No niin, eli autoa en ole ikinä omistanut, ja ikinä ei ole ollut pitkiä työmatkoja tai koulumatkoja tai muutakaan suurta syytä liikkua pitkiä matkoja, eikä koskaan pienintäkään tarvetta kiertää toria yms.

Pyöränä on 80€ maksanut käytetty Wheeler maastopyörä joka on oikein hyvä, 21 vaihdetta ja etuiskarit, ikinä en ole näin hyvää pyörää omistanut. Huollettu yhden kerran laittamalla ilmaa takarenkaaseen, edes ketjuja en ole rasvannu, mitä turhia, rasvainen hiki voitelee. Ja voin kertoa että jopa täällä Vaasassa olen tuon 3km työmatkani hoitanut lähes aina nopeammin pyörällä kuin autolla, jopa talvella (tai etenkin talvella jos pitää auto skrapata ennen ajoa). Tyttökaverilla ku non auto ja sitä kumminkin voi hätätilassa käyttää jos vaikka pitää käydä kälviällä(missä lienee sekin) baarissa tai muuta nokkelaa.
Hyvin on kyllä reisiin kertynyt woimaa tuon ansiosta, vastakohtana vaikka joku corollakuski jonka lätkälippis peittää sählytukan ja nintendoniskan.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#25

Viesti Samppa »

hassuttelija kirjoitti: Hyvin on kyllä reisiin kertynyt woimaa tuon ansiosta, vastakohtana vaikka joku corollakuski jonka lätkälippis peittää sählytukan ja nintendoniskan.
:smt039 Meitsi :lol:
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#26

Viesti Paappa »

Tässä tämä meikäläisen. On tosiaan vain yksi vaihde. Kevyt on ja hyvä ajaa.

Kuva
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#27

Viesti premier »

http://www.nishiki.fi/mallisto-hybrid-hybrid-prosl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuollaisen kävin tänään hakemassa :) Saa nähdä tuleeko nyt sitten poljettua. Toivotaan niin. Hieman on kyllä totuttelemista, kun on viime vuodet ajellut Helkama Oivalla (hyvä pyörä btw, vaikkakin aika raskas) :)
premier
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#28

Viesti Kari Aittomäki »

Tästä tulee mieleen kun meinasin jalkani menettää, nilkan käyttökapasiteetti oli suunnilleen 5% ja muutenki v*tutti.
Muistelin nuoruuteni sankarin Kevin Keeganin kuntouttaneen jalkaansa fillarilla.
Ei muuta kuin hain hirveimmän löytämäni fillarin, jonku kammottavan naistenpyöränraadon vuodelta -65, vihreän. Oli muuten sitkeä vanha typykkä, RIP.
Toinen poljin rälläkällä irki, hitsailin terveelle jalalle kiinteän tuen, vammajalan pedaaliin apuponsi eli jalkatuki, penkki alakuolokohtaan ja menoksi.
Voi jeesus kun oli hankalaa, etenkin aluksi.
Siitäpä se sitten lähti.

Koska minulla on iloinen ja leikkivä mielikuvitus, hommasin asusteeksi pari numeroa liian pienet vihreät Terinitin veryttelyhousut, yläosaa en löytänyt mutta korvasin sen vanhalla milteivalkoisella miesten aluspaidalla, vuosimalliltaan samalta luvulta kuin fillarini.
Jalassa oli tottakai eripari-lenkkarit ja päässä ihka-aito Hankkijan lippis!
Spreijasin vielä Nyqvistin hengessä paidan selkään punaisella TYÖTÄ! ja ei muuta kuin kuntoilemmaan.

Oli hauskaa. Hullulla on halvat huvit.
Hassuttelijan iloksi, kovin usein väänsin Kälviälle joka on Kokkolan nukkumalähiö.. itseasiassa kun katson tästä vasemmalle tuota Perhonjokea kohti.. jossa muuten näin aamusella peuran.. niin eip tarvita kuin peninkulmasaappaat ja kaksi loikkaa niin Kälviällä ollan.

Mä maalaispoika oon.. mä panen puukolla kainaloon...
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#29

Viesti kenttiensankari »

Paappa kirjoitti: Tässä tämä meikäläisen. On tosiaan vain yksi vaihde. Kevyt on ja hyvä ajaa.]
Itellänikin on nykyisin yksi vaihde polkupyörässä. Oli pyörä ennen 7-vaiheinen, mutta onnistuin "korjaamaan" vaihteiston niin hyvin että se jäi 1-vaihteiseksi :D Insinööriaineista olen siis ihan selkeästi.

Mieluiten ajelen äitini pyörällä. Naisten pyörät onkin kaikista parhaita, mukavin ajoasento, eikä satu jos tipahtaa polkimilta alas.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#30

Viesti bodyguard »

Ois ittelläki fillarin hankinta käsillä, mukava kulkupeli, ja polvien kannalta mukavampi kuntoilumuoto kuin juokseminen...

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 81 kurkkijaa