Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Valvoja: Valvoja
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 46
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Nonniin. Sain vihdoinkin itseäni niskasta kiinni ja kävin ostamassa fillarin. Tarkoitus olisi jättää auto pihaan ja alkaa ajelemaan valtaosa työmatkoista tuolla. Katsotaan, miten homma lähtee käyntiin.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 93914
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Se lähtee niin käyntiin, että tänään viet autolla suihku- ja vaihtokamat töihin, ja sitten joka aamu lähdet sotkemaan kello hyvissä ajoin, jotta voit töissä käydä suihkussa ja vaihtaa työvaatteet ennen kuin varsinainen työaikasi alkaa (ja sehän on kai alkanut jo klo 7.30, koska olet halunnut vältellä ruuhkia kehäteillä).Polvi kirjoitti: Nonniin. Sain vihdoinkin itseäni niskasta kiinni ja kävin ostamassa fillarin. Tarkoitus olisi jättää auto pihaan ja alkaa ajelemaan valtaosa työmatkoista tuolla. Katsotaan, miten homma lähtee käyntiin.
Ja se on oikeasti 8-)
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 46
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Ikävä kyllä tämän ilmastonlämpenemisen takia täällä rannikollakin on vielä ihan täysi talvi ja tiet jäässä. Fillari odottaa vielä myymälässä teiden sulamista. Mukavasti kyllä polttelisi päästä ajelemaan.Mika kirjoitti:Se lähtee niin käyntiin, että tänään viet autolla suihku- ja vaihtokamat töihin, ja sitten joka aamu lähdet sotkemaan kello hyvissä ajoin, jotta voit töissä käydä suihkussa ja vaihtaa työvaatteet ennen kuin varsinainen työaikasi alkaa (ja sehän on kai alkanut jo klo 7.30, koska olet halunnut vältellä ruuhkia kehäteillä).Polvi kirjoitti: Nonniin. Sain vihdoinkin itseäni niskasta kiinni ja kävin ostamassa fillarin. Tarkoitus olisi jättää auto pihaan ja alkaa ajelemaan valtaosa työmatkoista tuolla. Katsotaan, miten homma lähtee käyntiin.
Ja se on oikeasti 8-)
Sinällään tuo kuvio menee varmaan suurin piirtein kuvailemallasi tavalla. Autolla joku päivä kassillinen vaatteita töihin ja sitten vaan fillari alle. Tosin kyllähän tuo päivittäisten vaatteiden kuljetus onnistuu repullakin. Suunnitelmissa on itse asiassa myöhäistää työpäivän aloitusta, että saa nukkua paremmin. Nyt on tullut aloitettua työt käytännössä joka päivä 06-07 (joka on suht hapokas aika varsinkin näinä UCL-viikkoina), jottei tarvitse hajoilla ratissa tunareiden keskellä. Jatkossa voin tulla töihin vaikka kymmeneksi, jos siltä tuntuu.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Pitäisiköhän sitä itse alkaa taas sotkea töihin edes kerran viikossa. Silloin tammi-helmikuussa sotkettiin lähes joka päivä sen 17,5 km suuntaansa, johon meni aikaa riippuen lumitilanteesta 1,10-1,20 h, mutta sitten se jäi.. Osin pitkän lumisade kauden takia. Osin sen takia, että sen jälkeen oli turhan poikki tehdäkseen mitään muuta.
Mutta jos tällä kertaa lähtisi liikenteeseen rauhallisemmin..
Oon kyllä niin kyllästynyt tuohon talveen... :evil:
Mutta jos tällä kertaa lähtisi liikenteeseen rauhallisemmin..
Oon kyllä niin kyllästynyt tuohon talveen... :evil:
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
- Gilmore
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 6
- Viestit: 1041
- Lauteille: Heinäkuu 2008
- Paikkakunta: Vantaa
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Polvi: Onnittelut hienosta hankinnasta! Onko tuo cyclocrossari vai maantiepyörä? En ole niin perehtynyt, että kuvasta tunnistaisi.
Itse kaipailen hieman pidempää työmatkaa, niin saisi lenkin poljettua samalla. Nykyinen 2,5km ei siihen tarkoitukseen sovi. Pitänee syksyllä katsella vaihtoehtoja.
Ostin viime keväänä Bianchin maantiefillarin - oli paras päätös koskaan. Ihan puhtaasti lenkkikäyttöön hankin, ns. hyötyajoa ei tullut metriäkään.
Itse kaipailen hieman pidempää työmatkaa, niin saisi lenkin poljettua samalla. Nykyinen 2,5km ei siihen tarkoitukseen sovi. Pitänee syksyllä katsella vaihtoehtoja.
Ostin viime keväänä Bianchin maantiefillarin - oli paras päätös koskaan. Ihan puhtaasti lenkkikäyttöön hankin, ns. hyötyajoa ei tullut metriäkään.
"Olemme raatajia, emme nautiskelijoita. Kestämme, paiskomme ikiaikaisia tappovälineitä, emme me pompi ja loiki kepeästi kuin länsinaapurimme." - Tuomas Kyrö.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 93914
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Tässä on kyllä esimerkinomaista asennetta. Koska työpaikka sijaitsee liian lähellä kotia, pitää etsiä uusi työpaikka, jotta pääsee fillaroimaan. Asiallista!Gilmore kirjoitti: Itse kaipailen hieman pidempää työmatkaa, niin saisi lenkin poljettua samalla. Nykyinen 2,5km ei siihen tarkoitukseen sovi. Pitänee syksyllä katsella vaihtoehtoja.
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 46
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Kiitos! Tuo pyörä on cyclocrossari. Mietin tovin maantiepyörää, mutta totesin tuon sopivan paremmin käyttööni. Maantiepyöriin ei ainakaan yleensä saa kiinni lokasuojia, eikä nastarenkaita. Minulla on suuret suunnitelmat ajella pyörällä myös vähän huonommilla keleillä. Lisäksi noilla vähän järeämmillä renkailla pitäisi pärjätä paremmin epätasaisilla alustoilla (sora, mukulakivet, jne).Gilmore kirjoitti: Polvi: Onnittelut hienosta hankinnasta! Onko tuo cyclocrossari vai maantiepyörä? En ole niin perehtynyt, että kuvasta tunnistaisi.
Itse kaipailen hieman pidempää työmatkaa, niin saisi lenkin poljettua samalla. Nykyinen 2,5km ei siihen tarkoitukseen sovi. Pitänee syksyllä katsella vaihtoehtoja.
Tällä hetkellä oma työmatka on reilut 18 km, jonka pitäisi olla suht passeli matka työmatkapyöräilyyn. Tuohon päälle vielä matkat salille (5 km), kaupoille jne. Tarkoituksena luopua auton käytöstä lähes kokonaan. Tietty surkeilla keleillä tuo auto lienee edelleen valintani.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Oijoi. Pirulle on jo annettu enemmän kuin pikkusormi, onnea matkaan. Caadx Tiagra? Cannondalen sivuilta saa suuremman kuvan, josta päättelin että täyspitkät lokarit saa kiinni ok. Bilteman (noin 10 eur) lokarit voisi olla ok, niillä moni ajelee. Nastarenkaat tosiaan on hyvä vaihtoehto, jos haluaa talviliikenteessä keskittyä johonkin muuhunkin kuin alustan liukkauden arviointiin. Schwalben marathon winterit tulee ensimmäisenä vaihtoehtona mieleen crossarin nastarenkaiksi. Kelvolliset valot eteen ja taakse jotta näyt muille kulkijoille. Pyörän varustelun lisäksi kuskin vuoraaminen eri vuodenaikoihin on oma tieteenhaaransa. Lukkopolkimet ja kengät sulla varmaan on jo.Polvi kirjoitti: Tuo pyörä on cyclocrossari. Mietin tovin maantiepyörää, mutta totesin tuon sopivan paremmin käyttööni. Maantiepyöriin ei ainakaan yleensä saa kiinni lokasuojia, eikä nastarenkaita. Minulla on suuret suunnitelmat ajella pyörällä myös vähän huonommilla keleillä. Lisäksi noilla vähän järeämmillä renkailla pitäisi pärjätä paremmin epätasaisilla alustoilla (sora, mukulakivet, jne).
Tällä hetkellä oma työmatka on reilut 18 km, jonka pitäisi olla suht passeli matka työmatkapyöräilyyn. Tuohon päälle vielä matkat salille (5 km), kaupoille jne. Tarkoituksena luopua auton käytöstä lähes kokonaan. Tietty surkeilla keleillä tuo auto lienee edelleen valintani.
Kun riippuvuus kasvaa, huomaat pian "tarvitsevasi" eri keleille toisia pyöriä. Paksummassa lumessa olisi hyvä olla leveämpää rengasta, rapakelissä levyjarrut puoltaa paikkaansa kun hiekka jarrupalojen välissä syö vanteet nopeasti jne...
18 km per suunta on talvisin on jo suht tömäkkä rasti päivittäin hoidettavaksi, jos haluaa jaksaa muuta liikuntaa. Sulan maan aikana ja erinomaisella talvikunnossapidolla ei ongelmaa, mutta jo melko vähäinen pöperö lisää rasittavuutta olennaisesti.
-
- polveenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 112
- Lauteille: Joulukuu 2012
- Paikkakunta: Seinäjoki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Hieno CX, onnea omistajalle. Cännäreissä on kyllä hintalaatu kohdallaan. Jostain syystä juuri Cännäreillä ajavat vaikuttavat olevan niitä merkkiuskollisimpia. Cyclocrossi on kyllä kaikin puolin hyvä valinta "yleispyöräksi", menee maantirenkailla lähes yhtä kevyesti kuin maantiepyörä, pääsee hiekkateille, ja tiedänpä että jotkut viihtyy näillä myös metsäpoluilla. Kunnon ajokamoihin kannattaa satsata, tekee harrastuksesta aika paljon mielekkäämmän. Esimerkiksi pehmustetut ajohousut ON hyvä investointi, ja niitä hankkiessa ei kannata liikaa säästellä. Löfflerin hotbondeja käytän itse ja suosittelen.
Säärikarvojahan sun ei nyt tarvitse ajaa, kun et ostanut maantiepyörää. CX-kuskilla ne vain lisäävät uskottavuutta.
Säärikarvojahan sun ei nyt tarvitse ajaa, kun et ostanut maantiepyörää. CX-kuskilla ne vain lisäävät uskottavuutta.
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 46
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Heh, kiitos. Caadx 6 Tiagra on tosiaan tuo malli. Otin samaan pakettiin täyspitkät lokarit ja "yhdistelmäpolkimet", joissa on lukollinen puoli (maastokenkä, että voi kävelläkin) ja normaaleille kengille tarkoitettu puoli esim kauppareissuja varten. Noita ajokamoja pitäisi lähteä seuraavaksi metsästämään, kengät tosin hommasin fillarin mukana. Kiitos vinkeistä nastojen suhteen, pitää syssymmällä katella asiaa uudelleen.Paavo kirjoitti: Oijoi. Pirulle on jo annettu enemmän kuin pikkusormi, onnea matkaan. Caadx Tiagra? Cannondalen sivuilta saa suuremman kuvan, josta päättelin että täyspitkät lokarit saa kiinni ok. Bilteman (noin 10 eur) lokarit voisi olla ok, niillä moni ajelee. Nastarenkaat tosiaan on hyvä vaihtoehto, jos haluaa talviliikenteessä keskittyä johonkin muuhunkin kuin alustan liukkauden arviointiin. Schwalben marathon winterit tulee ensimmäisenä vaihtoehtona mieleen crossarin nastarenkaiksi. Kelvolliset valot eteen ja taakse jotta näyt muille kulkijoille. Pyörän varustelun lisäksi kuskin vuoraaminen eri vuodenaikoihin on oma tieteenhaaransa. Lukkopolkimet ja kengät sulla varmaan on jo.
Joo, levyjarruja itsekin mietin. Katsotaan miten "tarpeet" kehittyy..Paavo kirjoitti: Kun riippuvuus kasvaa, huomaat pian "tarvitsevasi" eri keleille toisia pyöriä. Paksummassa lumessa olisi hyvä olla leveämpää rengasta, rapakelissä levyjarrut puoltaa paikkaansa kun hiekka jarrupalojen välissä syö vanteet nopeasti jne...
Totta. Todennäköisesti talviajot jäävät vähille (katsotaan edelleen, miten tuosta mankeloinnista innostuu), jos talvet jatkuvat samanlaisina.Paavo kirjoitti: 18 km per suunta on talvisin on jo suht tömäkkä rasti päivittäin hoidettavaksi, jos haluaa jaksaa muuta liikuntaa. Sulan maan aikana ja erinomaisella talvikunnossapidolla ei ongelmaa, mutta jo melko vähäinen pöperö lisää rasittavuutta olennaisesti.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 46
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Kiitosta tännekin. Hommasin nyt alkuun sellaiset pehmusteilla varustetut bokserit, joita voi näppärästi käyttää pitkien housujen kanssa kevätkeleillä. Katsotaan kesällä, jos hommaisi jotkut sexyt shortsit.Kalle Toroska kirjoitti: Hieno CX, onnea omistajalle. Cännäreissä on kyllä hintalaatu kohdallaan. Jostain syystä juuri Cännäreillä ajavat vaikuttavat olevan niitä merkkiuskollisimpia. Cyclocrossi on kyllä kaikin puolin hyvä valinta "yleispyöräksi", menee maantirenkailla lähes yhtä kevyesti kuin maantiepyörä, pääsee hiekkateille, ja tiedänpä että jotkut viihtyy näillä myös metsäpoluilla. Kunnon ajokamoihin kannattaa satsata, tekee harrastuksesta aika paljon mielekkäämmän. Esimerkiksi pehmustetut ajohousut ON hyvä investointi, ja niitä hankkiessa ei kannata liikaa säästellä. Löfflerin hotbondeja käytän itse ja suosittelen.
Tämäkin on ehdoton plussa cx:n sarakkeeseen!Kalle Toroska kirjoitti: Säärikarvojahan sun ei nyt tarvitse ajaa, kun et ostanut maantiepyörää. CX-kuskilla ne vain lisäävät uskottavuutta.
Btw, vähän huvittavaa tuo hifistely fillareiden painon ja virtaviivaisuuden kanssa. Kun satulaan vinssataan tällainen yli satakiloinen hylje, on ihan sama, kuinka eturenkaan pikakiinnikkeen kahva on muotoiltu jne..
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Huvikseen ajajalle tuo on taivaan tosi. Mutta 1.3 kg painoero pyörässä on noin 1% kokonaispainosta ja jos kiivetään paljon mäkiä niin se tuntuu jos kisataan. Pyöräilijä on niin epäaerodynaaminen hökötys, että ihan pikkuviilauksilla ei ole juurikaan merkitystä, eniten tuolla uskomuspuolella, vierintävastus on taasen sitten oma lukunsa.Polvi kirjoitti: Btw, vähän huvittavaa tuo hifistely fillareiden painon ja virtaviivaisuuden kanssa. Kun satulaan vinssataan tällainen yli satakiloinen hylje, on ihan sama, kuinka eturenkaan pikakiinnikkeen kahva on muotoiltu jne..
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 46
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Poljin fillarin kotiin torstaina töiden jälkeen. Väylät olivat suht haastavassa kunnossa; lunta, loskaa, jäätä, 30m pitkiä ja 20 cm syviä lätäköitä, sepeliä joka paikassa, jne. 20 km oli matkaa ja kotona olo suht uupunut. Matkalla opin suunnilleen käyttämään vaihteita ("vähän" erilainen systeemi, kuin aiemmissa konkeleissa), mutta lukkopolkimia en uskaltanut vielä käyttää kuin noin yhden minuutin ajan. Oli sen verran epävarmaa olosuhteiden ja muun liikenteen kanssa. Tuli jonkin verran ajeltua autotielläkin, kun pyörätiet olivat niin huonossa kunnossa. Espoolaisten autoilijoiden kohteliaisuus yllätti!
Noh, tästä ei keli paljon vaikeammaksi pääse. Nyt odotellaan, että lumet sulaa ja hiekat lakaistaan pois, niin pääsen polkemaan toden teolla.
BTW, jonkinlainen man & machine -crush tohon mankeliin. Aina keittiössä käydessä pitää vilkaista, että poika on tallella. Ja ulos mennessä pitää ihailla ja hieroa kaikkia niitä hienoja yksityiskohtia, joita tuohonkin on saatu mahdutettua.
Noh, tästä ei keli paljon vaikeammaksi pääse. Nyt odotellaan, että lumet sulaa ja hiekat lakaistaan pois, niin pääsen polkemaan toden teolla.
BTW, jonkinlainen man & machine -crush tohon mankeliin. Aina keittiössä käydessä pitää vilkaista, että poika on tallella. Ja ulos mennessä pitää ihailla ja hieroa kaikkia niitä hienoja yksityiskohtia, joita tuohonkin on saatu mahdutettua.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
- Polvi
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 46
- Viestit: 9836
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Wisteria Lane
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Lollero. Tänään se sitten tapahtui. Eli se "pakollinen" aloittelijan nukahdus lukkopolkimien kanssa. Pysähdyin väistääkseni autoja, mutta en muistanut vapauttaa jalkaa polkimesta. Oli kohtalainen urpo olo kaatua paikaltaan ilman että mitään on tehtävissä. Onneksi on tullut nosteltua muutakin kuin hesaria, niin sain otettua kaatumisen vastaan yhdellä kädellä. 8-)
Hävetti ihan v*tusti siitä huolimatta.
Hävetti ihan v*tusti siitä huolimatta.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Metallica - Holier than thou
- Jussi Häkkinen
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 18
- Viestit: 19103
- Lauteille: Helmikuu 2005
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Aloitin juuri viime viikolla yhden valmistajan kanssa juttelut fillarista. Käytännössä täyscustom, geometriaa myöten.
Ei vain sietänyt sielu sitä, ettei olisi tasan sellainen kuin haluaa. Ajettavat matkat ovat lyhyitä, paikka kaupunki ja muutama juttu, jotka haluan mukaan, joten tähän vei tie. Lisäksi kotimatkalla on pitkä ylämäki => tsygän on oltava kevyt ja renkaiden kapeat, mutta silti talviversio saatavilla.
Puolikoomisesti ensimmäisenä tiesin, että satula ja sarvinauhat ovat Brooksilta. Lokasuojat ja jonkinasteinen ketjusuoja on oltava (todnäk. pääasiallinen pyöräilyasu mukailee arkipukeutumista l. on aika tavalla pukupukeutumisen kanssa naimisissa), mutta siinä kaikki härpäkkeet. Vaihteita sopivasti, mutta vain yhdellä eturattaalla (huoltohelppous). Sarvet suorat, maastopyörämäiset. Ei läskiputkia vaan mieluummin hieman retrokisafillarimainen runko.
Poljinvaihtoehtoina korit ja lukot, joskin käyttänen (vuorattuja) koreja eniten jalkineiden takia - vaikka saisihan tuolla briteissä asennutettua lukot oikeisiin kenkiinkin - hinta vain menee vähän turhan hupaisaksi.
Jännimpiä projekteja aikoihin.
Ei vain sietänyt sielu sitä, ettei olisi tasan sellainen kuin haluaa. Ajettavat matkat ovat lyhyitä, paikka kaupunki ja muutama juttu, jotka haluan mukaan, joten tähän vei tie. Lisäksi kotimatkalla on pitkä ylämäki => tsygän on oltava kevyt ja renkaiden kapeat, mutta silti talviversio saatavilla.
Puolikoomisesti ensimmäisenä tiesin, että satula ja sarvinauhat ovat Brooksilta. Lokasuojat ja jonkinasteinen ketjusuoja on oltava (todnäk. pääasiallinen pyöräilyasu mukailee arkipukeutumista l. on aika tavalla pukupukeutumisen kanssa naimisissa), mutta siinä kaikki härpäkkeet. Vaihteita sopivasti, mutta vain yhdellä eturattaalla (huoltohelppous). Sarvet suorat, maastopyörämäiset. Ei läskiputkia vaan mieluummin hieman retrokisafillarimainen runko.
Poljinvaihtoehtoina korit ja lukot, joskin käyttänen (vuorattuja) koreja eniten jalkineiden takia - vaikka saisihan tuolla briteissä asennutettua lukot oikeisiin kenkiinkin - hinta vain menee vähän turhan hupaisaksi.
Jännimpiä projekteja aikoihin.
Jussi Häkkinen
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AlexMachine ja 30 kurkkijaa