Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Fillarit, nuo mainiot mankelit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#511

Viesti Polvi »

Juueiauta. Olen joskus aikaisemmin yrittänyt juuri tuota taktiikkaa, mutta kun se kello ei kuulu kovin kauas. Jotkut eivät kuule, vaikka lopulta rimputtaa metrin päässä. Jos se fillari kulkee jopa 10 m/s, niin pitäisi olla suht voimakasääninen kello, että voisi varoittaa niin kaukaa, että hortoilijalle jää aikaa koota itsensä.

Kuvasit kyllä hyvin tuota väistelyseremoniaa. :)
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#512

Viesti AlexMachine »

Polvi kirjoitti: Juueiauta. Olen joskus aikaisemmin yrittänyt juuri tuota taktiikkaa, mutta kun se kello ei kuulu kovin kauas. Jotkut eivät kuule, vaikka lopulta rimputtaa metrin päässä. Jos se fillari kulkee jopa 10 m/s, niin pitäisi olla suht voimakasääninen kello, että voisi varoittaa niin kaukaa, että hortoilijalle jää aikaa koota itsensä.

Kuvasit kyllä hyvin tuota väistelyseremoniaa. :)
Kuva

Kyllä kuuluu. Tosin kovin esteettinen tuo ei ole...
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#513

Viesti Polvi »

Tuollaista on kyllä harkittu! :D Sitten saisi taas sättimisiä siitä, kun töräyttely pelästyttää fifin tai jormaliisalta pa5kat housuun.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kalle Toroska
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 112
Lauteille: Joulukuu 2012
Paikkakunta: Seinäjoki

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#514

Viesti Kalle Toroska »

Polvi kirjoitti: Tuollaista on kyllä harkittu! :D Sitten saisi taas sättimisiä siitä, kun töräyttely pelästyttää fifin tai jormaliisalta pa5kat housuun.
Tässä vielä parempi. Eiköhän tuo 120 db riitä ensi hätään. brushteeth

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=20105" onclick="window.open(this.href);return false;

Hienoa että sait vaihteet kuntoon! :peukku:
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#515

Viesti Polvi »

Pamahti tänään aamulla töihin polkiessa takakumi, kolmannen kerran! Minulla on pistosuojanauhat renkaissa, mutta eivät tunnu riittävän. Kävin hakemassa pistosuojatun Schwalbe Marathon Supreme HD -renkaan taakse, josko nyt pärjäisi. :)
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Laredo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 315
Lauteille: Heinäkuu 2006

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#516

Viesti Laredo »

Polvi kirjoitti: Pamahti tänään aamulla töihin polkiessa takakumi, kolmannen kerran! Minulla on pistosuojanauhat renkaissa, mutta eivät tunnu riittävän. Kävin hakemassa pistosuojatun Schwalbe Marathon Supreme HD -renkaan taakse, josko nyt pärjäisi. :)
Schwalben Marathonit on tunnetusti mainioita mitä tulee tohon pistosuojaukseen. Ite käytän huomattavasti edullisempia(ja ehkä jopa vielä asteen verran kestävämpiä?) Kenda Kwestejä. Ne on ku norsunnahkaa. Viime kesänä nyppäsin pari kertaa nastan irti kumista eikä ollut edes tyhjentynyt.

Pari viikkoa takaperin rasvailin ketjuja ja jäi etusormi ketjun ja eturattaan väliin. Rattaan hammas kynnestä läpi luuhun asti, teki melko häijyä. Hetken tuumittuani päätin irrottaa sormen pyörittämällä kampia vastapäivään, hitaasti tietysti, mikä teki sitten vielä häijympää. Rassailu on vaarallista.
Working is the biggest problem of the drinking class
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#517

Viesti Polvi »

Laredo kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Pamahti tänään aamulla töihin polkiessa takakumi, kolmannen kerran! Minulla on pistosuojanauhat renkaissa, mutta eivät tunnu riittävän. Kävin hakemassa pistosuojatun Schwalbe Marathon Supreme HD -renkaan taakse, josko nyt pärjäisi. :)
Schwalben Marathonit on tunnetusti mainioita mitä tulee tohon pistosuojaukseen. Ite käytän huomattavasti edullisempia(ja ehkä jopa vielä asteen verran kestävämpiä?) Kenda Kwestejä. Ne on ku norsunnahkaa. Viime kesänä nyppäsin pari kertaa nastan irti kumista eikä ollut edes tyhjentynyt.
Joo, pitäisi olla kestävä rengas. Käsikopelolla vaikutti suht tukevalta toi kulutuspinnan suojaus. Saa nähdä, miten kestää. Tulee ajettua suht "dynaamisesti", niin välillä noi renkaan sivutkin ottaa osumaa. Sehän noissa renkaissa on huomattavasti ohuempi..

Vähän jännitti vierintäominaisuudet, mutta ihan turhaan. Toi 32 leveä SMS tuntuu rullaavan (vähintäänkin) yhtä hyvin, kuin entinen 35 leveä Schwalbe Sammy Slick, vaikka toi entinen oli tosiaan semi-slicksi.
Laredo kirjoitti: Pari viikkoa takaperin rasvailin ketjuja ja jäi etusormi ketjun ja eturattaan väliin. Rattaan hammas kynnestä läpi luuhun asti, teki melko häijyä. Hetken tuumittuani päätin irrottaa sormen pyörittämällä kampia vastapäivään, hitaasti tietysti, mikä teki sitten vielä häijympää. Rassailu on vaarallista.
AI STANA! :cry:
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#518

Viesti Point »

Tulisikos Potkun porukalla kuinka paljon kilometrejä, jos osallistuisi tähän kilometri skabaan?

Olen tosin mukana oman työpaikan joukkuessa, mutta kaipa sitä voi pelata parissakin joukkessa?


https://www.kilometrikisa.fi/site/index" onclick="window.open(this.href);return false;

Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#519

Viesti Polvi »

Meilläkin on duuniporukalla joukkue. Tällä hetkellä itsellä kasassa 884 km. En tiedä, mitä säännöt sanovat kahteen joukkueeseen osallistumisesta? Tuskinpa se ketään suuremmin kiinnostaa. Itse pitäisi nähdä se vaiva, että kirjaa kilometrit kahdella eri tilillä..
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#520

Viesti Polvi »

Onkos joku lähdössä ajamaan Tour de Helsinkiä? http://www.tourdehelsinki.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiinnostaisi kovasti mennä, mutta vähän arveluttaa tuollaisessa massatapahtumassa ajaminen. Ryhmäajossa on aina omat riskinsä, kuten tämän vuoden Tour de Francen ykkös-stagellakin nähtiin.. " onclick="window.open(this.href);return false;

Pitäisi itsekin harjoitella ryhmäajon saloja joillain fillariporukoiden yhteislähdöillä ennen kuin tuonne lähtee sekoilemaan. Mutta tosiaan noita kasoja aina välillä sattuu, jopa ammattilaispiireissä. :?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
juha_m
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 711
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Hki

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#521

Viesti juha_m »

Polvi kirjoitti: Onkos joku lähdössä ajamaan Tour de Helsinkiä? http://www.tourdehelsinki.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiinnostaisi kovasti mennä, mutta vähän arveluttaa tuollaisessa massatapahtumassa ajaminen. Ryhmäajossa on aina omat riskinsä, kuten tämän vuoden Tour de Francen ykkös-stagellakin nähtiin.. " onclick="window.open(this.href);return false;

Pitäisi itsekin harjoitella ryhmäajon saloja joillain fillariporukoiden yhteislähdöillä ennen kuin tuonne lähtee sekoilemaan. Mutta tosiaan noita kasoja aina välillä sattuu, jopa ammattilaispiireissä. :?
Kävin viime vuonna TdH:n, tästä vuodesta en vielä tiedä.

Ainakin Helsingin pyöräilijät järjestää kaikille avoimia maantieharjoituslenkkejä joilla myös opetellaan ryhmässä ajoa, lisätietoja täältä. lisätietoja täältä.

En itse tosin ole koskaan ollut noilla lenkeillä, eli tarkemmin en osaa sanoa millaista meininki on. Mulla kun on tällainen typerä tapa vetää nämä jutut ihan kylmiltään :oops: Menin viime vuonna tourillekin ilman yhtään kokemusta ryhmäajosta, ja kokonaisella kolmen harjoituslenkin pohjalla.
Potkupelkuri.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#522

Viesti MarkkuT »

Monta kertaa miettinyt, mutta ei ole tullut lähdettyä. Eikös nuo TdH:n kasat ole tapahtuneet aina jossain siellä +30 km/h keskarin porukoissa? Sinne mulla ei kuitenkaan olis mitään asiaa, ainakaan nykyisellä kalustolla.
:)
Ain't no one.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#523

Viesti Polvi »

juha_m kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Onkos joku lähdössä ajamaan Tour de Helsinkiä? http://www.tourdehelsinki.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiinnostaisi kovasti mennä, mutta vähän arveluttaa tuollaisessa massatapahtumassa ajaminen. Ryhmäajossa on aina omat riskinsä, kuten tämän vuoden Tour de Francen ykkös-stagellakin nähtiin.. " onclick="window.open(this.href);return false;

Pitäisi itsekin harjoitella ryhmäajon saloja joillain fillariporukoiden yhteislähdöillä ennen kuin tuonne lähtee sekoilemaan. Mutta tosiaan noita kasoja aina välillä sattuu, jopa ammattilaispiireissä. :?
Kävin viime vuonna TdH:n, tästä vuodesta en vielä tiedä.

Ainakin Helsingin pyöräilijät järjestää kaikille avoimia maantieharjoituslenkkejä joilla myös opetellaan ryhmässä ajoa, lisätietoja täältä. lisätietoja täältä.

En itse tosin ole koskaan ollut noilla lenkeillä, eli tarkemmin en osaa sanoa millaista meininki on. Mulla kun on tällainen typerä tapa vetää nämä jutut ihan kylmiltään :oops: Menin viime vuonna tourillekin ilman yhtään kokemusta ryhmäajosta, ja kokonaisella kolmen harjoituslenkin pohjalla.
Sopiiko kysyä, että miten ajo sujui ilman kokemusta ryhmäajosta? Ajoitko jonkun tietyn nopeusryhmän mukana, vai "omaan tahtiin"?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#524

Viesti Polvi »

MarkkuT kirjoitti: Monta kertaa miettinyt, mutta ei ole tullut lähdettyä. Eikös nuo TdH:n kasat ole tapahtuneet aina jossain siellä +30 km/h keskarin porukoissa? Sinne mulla ei kuitenkaan olis mitään asiaa, ainakaan nykyisellä kalustolla.
:)
En osaa sanoa, missä ryhmissä kolisee eniten. Mutulla juuri tuossa kolmenkympin päällä saattaa olla riskaabeleinta, kun porukka on sellaista, että kampi pyörii, mutta taidot eivät vielä ole riittävällä tasolla. Lähempänä neljää kymppiä ajavat ovat jo sitten kokeneempia ja toisaalta jotkut 20 keskaria nyhjäävät ajelevat luultavasti niin rauhallisesti (ja riittävillä väleillä), ettei kontaktitilanteita pääse syntymään.

Kaverini mukaan minun pitäisi ilmoittautua "vähintään 32 keskarin ryhmään", mutten oikein tiedä. Pitää kyllä käydä ajamassa jokunen ryhmälenkki ennen päätöstä. Voi olla, että tuo on liian kova vauhti minulle.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6230
Lauteille: Joulukuu 2010

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#525

Viesti Aihki »

Täytyy muistaa tuo ryhmän vaikutus keskinopeuteen, olen joskus katsellut pelotonin keskellä ajavia ja he tuntuvat pääasiassa rullailevan tasamaalla, mäissä sitten potentiaalienergia täytyy kerätä ihan itse.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 92 kurkkijaa