Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Autoista

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Autoista

#736

Viesti MikaM »

Ymmärtämiseen ei sitten löydykään Alfameriltä apuja.....
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Autoista

#737

Viesti nipsuli »

Njor kirjoitti: touko 24, 2018, 21.25 Kävin tankkaamassa ja meni taas 70e ihan hetkessä.

Onko teillä kokemusta noista uudemmista vähemmän kuluttavista (ilmoitettu yhdistetty <5l/100km) autoista? Tai hybrideistä?

Alkaa kuitenkin jossain vaiheessa tulla auton vaihto eteen, niin yksi prioriteetti voisi hyvin olla vähäinen kulutus. Vuositasolla tekee kuitenkin jo kivan säästön kohtuullisellakin ajolla. Kovin pitkää kokemusta ei uusista vehkeistä tietysti ole vielä kellään, mutta mitä olette tykänneet?
Vaikka kysymyksestä on jo pari vuotta, niin... Mulla on nyt ollut vuoden Toyota C-HR hybridi, ostin sen 9000 km ajettuna. Tankkiin mahtuu n. 40-45 eurolla löpöä, sillä pääsee n. 680-750 km riippuen, missä ajaa. Ei ole ollut valittamista, mukavaa kun ei aina tarvitse olla tankkaamassa.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Autoista

#738

Viesti MikaM »

Mmmm. Toyotalla ja miksei jollain muullakin oletan sen hybridin toimivan niin, että pelkkää sähköä käytetään vain pintakaasulla ja alle 60km/h. Ainakin vaimon Lexus (=Toyota) on näin. Muutoin se on joissain olosuhteissa mukana yhdessä polttomoottorin kanssa tai ei ollenkaan. Joten melko paljon riippuu ajoprofiilista kannattaako.
Ja sittenhän niitä hybrideitä on mooonenlaisia erilaisia.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Autoista

#739

Viesti nipsuli »

Joo noi Toyotan on täyshybridejä, eli niitä ei tarvitse ladata. Tai no taitaa niillä olla yks plug-in mallistossa (?). Ja tosiaan se sähkömoottori avustaa polttomoottoria, pienillä nopeuksilla voidaan mennä vain pelkällä sähkömoottorilla. Mut on se sähkömoottori kyllä hiljainen :D Oon säikäyttänyt yhden jalankulkijankin, kun ei huomannut perässään ajavaa autoa.
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Autoista

#740

Viesti Mänzy »

Tuo C-HR on kyllä kiinnostavan näköinen kapine. Taisi tulla päivitetty mallikin tänä vuonna. Minkälaiset penkit noin istuintuntumaltaan siinä on, nipsuli? Kestääkö istua pitempään?
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Autoista

#741

Viesti nipsuli »

Mänzy kirjoitti: elo 28, 2020, 09.07 Tuo C-HR on kyllä kiinnostavan näköinen kapine. Taisi tulla päivitetty mallikin tänä vuonna. Minkälaiset penkit noin istuintuntumaltaan siinä on, nipsuli? Kestääkö istua pitempään?
Kävin viime vuonna koeajamassa Toyotalla useamman hybridimallin, ja tässä oli ainakin mun selälle parhaimmat penkit. Esim. Corollassa se alaselän tuki tuli liian alas mulle, eikä sen korkeutta pystynyt säätämään.

Muoks. Ajoin tänä kesänä Hki-Inari ja takaisin, et on ainakin testattu :D
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Autoista

#742

Viesti Mänzy »

Kiitos! Tuo matka on kyllä vahva suositus. :)
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Autoista

#743

Viesti katar »

https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000008055054.html Tää oli Hesarin sivuilla ja on valitettavasti maksumuurin takana, mutta aiheena autopaja, jonne noin 30-vuotiaat miehet tuovat autonsa tuunattavaksi. Kyseessä siis teippauspaja, jossa auto teipataan suojakalvolla tai paint projection film-nimisellä tuotteella. Itse jäin ihmettelemään, miten 24-vuotiaalla kundilla on varaa 2018 vuoden Mercedes-Benz E-class Coupe -autoon.... :o Ja siihen vielä päälle tuo teippaus, jonka hinta on kuulemma 10 000 euron luokkaa. Mistä se tempaisee moiset rahat? Ja sällillä on tähän mennessä ollut yli 20 autoa, että rahaa on palanut autoihin. Mites se meni, että hankitaan kallis auto pönkittääkseen sitä miehisyyttä, vai kuis se meni...? Olinko ilkeä? No anteeksi, jos olin. Mä en vaan tajua, että joku panee autoon noin järjettömän summan rahaa. Anteeksi. Mutta mä olenkin nainen, mun mielestä auto on hyvä, kun se toimii. Värillä ei väliä, tai mallilla. En tosin nyt Ladaa haluaisi, mutta muuten saa olla mikä vaan.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Autoista

#744

Viesti MikaM »

Niillä autokaupiolla voi myös onnistua sitä massiläjää kasvattaa... äläkä nyt toisen rahoja tai käyttötapoja kadehdi. Kerro nyt mieluummin vaikka mistä tuossa teippauksessa on kyse, niin pysytään aiheessa. Ja miten tuo ikä"rajaus" on merkittävä?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Autoista

#745

Viesti katar »

Ikärajaus oli Hesarin laittama, siitä sen luin. Tässä lainaus tekstistä; "Teippaus on niche, joka rantautui Suomeen vasta kolme vuotta sitten. Kyseessä on toki auton ulkonäköön vaikuttava prosessi, mutta myös sen pitkäikäisyyttä suojeleva toiminto. Teippi suojaa auton maalipintaa Suomen hankalissa sääolosuhteissa.

Tämän hetken teippaustrendi on suojakalvo tai Paint Protection Film, joka on korkealuokkainen materiaali. Sen ominaisuus on itsensä parantava, eli auringon lämpötilassa naarmut korjautuvat itsestään auton pinnasta." Enkä mä oo kade, vaikka ois rahaa, niin överihintaisen auton hankinta ois viimeinen asia mielessä.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Autoista

#746

Viesti tapsaattori »

Automaatilla oppii ajamaan kyllä nopeasti. Mä en oo hetkeen ajanut manuaalilla ja eilen hain tavaraa transitilla niin hetki meni alkuun ihmetellessä. Transit on kyllä pakettiauto mun makuun, ei ylimääräisiä nippelinappeleita ja mukavan traktorimainen.

Paku ovelle käyttää nykyisin täysin itsepalvelu systeemiä missä nettisovelluksella mm tarkastetaan auton kunto, tunnistaudutaan, valokuvataan, saadaan ovet auki jne. Hyvin pelasi sovelluksensa ja vaikka vaiheita oli monta ei siinä menny kohtuuttoman kauan.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Autoista

#747

Viesti MarkkuT »

tapsaattori kirjoitti: heinä 8, 2021, 08.45 Hyvin pelasi sovelluksensa ja vaikka vaiheita oli monta ei siinä menny kohtuuttoman kauan.
Olen eri mieltä, ainakin, jos vuokraus tapahtuu talvella. Kuvat joka kantilta, yksi suunta jäljellä, hups painoin väärää nappia, uusiksi meni, näpit jäässä, eikun uusiksi... :D
Ain't no one.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Autoista

#748

Viesti MikaM »

Kuva
Kun huutokaupassa voi käydä kotonaan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 129
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Autoista

#749

Viesti Mika »

Land Rover on klassikko, mutta mitä tuo huutokaupassa kotonaan käyminen tarkoittaa? 😀
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Autoista

#750

Viesti MikaM »

Huutokaupat.com
Sormet lensi näppäimistöllä ja tuossa o tulos, on nyt minun pihassa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa