Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vanha syntymäkunta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Muuttaisitko takaisin syntymäkuntaasi?

Asun vieläkin/jälleen
58
37%
Kyllä, kaipaan kovasti
14
9%
Ei väliä, miksikäs ei
41
26%
Ei ikipäivänä
42
27%
Pahempaa, mitä?
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 156

Kuvake
Korppi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 725
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kerava

#16

Viesti Korppi »

Kyllä voisin takaisin lahteen muuttaa. Melkein koko muu suku siellä asuu (kaikki 3).
Kari Mantere

"Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?"
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#17

Viesti JanneM »

Mä oon syntyisin Palokka Punk Citystä siis Jyväskylän maalaiskunnasta. Sittemmin teinivuoteni viettänyt loppuun Jyskässä joka on myös maalaiskuntaa mutta kaupungin toisella puolella. Eka oma kämppä Kuokkalassa ja sieltä viideksi vuodeksi TAmpereelle. VAikka Tampere hieno paikka olikin ja viihdyin siellä todella hyvin ja sain paljon hyviä ystäviä, niin veri veti takaisnin synnyinseudulle eli Jyväskylään... VIelä kun pääsis muuttamaan maalaiskunnan puolelle takaisin, niin sit vois rauhoittua ja miettiä vaikka tulevaisuutta.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Vanha syntymäkunta

#18

Viesti kamppaaja »

kaik kirjoitti: Eli kysymys kuuluu, muuttaisitko vanhaan syntymäkuntaasi ja millaisia ajatuksia alkukoti herättää. Gallup lähinnä niille jotka ovat jo muuttaneet vanhempien luota muualle.
Oletetaanko tässä että on asunut samalla paikkakunnalla syntymästä vanhempien luota muuttoon?
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#19

Viesti Mänzy »

Mitä ihmettä minä Varkaudessa tekisin? Ehkä joksikin ökyporvari-sellutehdas-paperiliitto-kemistiksi voisi siellä päästä. No, olisihan suhteellisen lähellä Kuopiossa sentään Bujinkania tarjolla.



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#20

Viesti Keiju »

Paappa kirjoitti: Outokumpu. R.I.P. Mitä siellä tekisi?
Kaivokselle tietenkin! :D
Mänzy kirjoitti: Mitä ihmettä minä Varkaudessa tekisin? Ehkä joksikin ökyporvari-sellutehdas-paperiliitto-kemistiksi voisi siellä päästä. No, olisihan suhteellisen lähellä Kuopiossa sentään Bujinkania tarjolla.
:lol:
Tosiaan. Opiskelivatpa varkautelaiset mille alalle tahansa tai ei millekään alalle, niin sinne tehtaaseen päätyvät.
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
maikki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 320
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: yvi

#21

Viesti maikki »

Parkanoon? Ei stna kovinkaan helpolla. Kerran /2-3kk kun käy moikkaamassa porukoita alkaa käymään jo koville. :cry:
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#22

Viesti mronkain »

Välillä olen ollut jopa sitä mieltä että olisi hyödyksi olla syntynyt jossain pienemmällä paikkakunnalla, ei olisi kynnys muualle muuttamiseen (ehkä) niin suuri. Kaupungit, joihin olen vähänkään vakavammin harkinnut muuttavani:
Lahti:
+ lähellä, kiva keskusta, kavereita asuu siellä
- pieni käpykylä, kauppoja ja palveluita rajatusti
Turku:
+ iso paikka, mukava kaupunki, paljon historiaa, meri lähellä
- turkulaiset
Tampere:
+ iso kaupunki, opiskelu (halusin valtsikkaan, en sitten koskaa pyrkinyt), viihtyisä keskusta
- aika kallis, kuitenkin halvempi kuin Helsinki (asunnot)
Vaasa:
+ mukava, aurinkoinen kaupunki, meri lähellä, yliopisto (tännekin olen suunnitellut opiskelemaan lähteväni)
- kaukana Helsingistä, paljon ruotsinkielisiä
Oulu:
+ moderni, kehittyvä kaupunki, WHK, duunia tarjolla (olisin päässyt firman sisällä siirtymään)
- kaukana Helsingistä, hintataso noussut huimasti, en tiedä paikasta juuri mitään
Porvoo:
+ vanha, idyllinen kaupunki (osittain), lähellä Helsinkiä
- ruotsinkielisiä paljon, aika pieni, huonosti palveluja

Ja isolla kaupungilla tarkoitan siis Suomen mittapuuta. Kaikissa lisäksi etuna edullisemmat asunnot kuin Helsingissä. Tampere tosin on yllättävän kallis.

Noiden lisäksi mielessä käväissyt Kouvula (älkää kysykö...) ja Savonlinna, jossa on tullut sukuloitua ja vietettyä kesiä paljon.

- Marko
Kuvake
mikjum
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1016
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Turku

#23

Viesti mikjum »

mronkain kirjoitti: - turkulaiset
[smilie=krohom.gif] Mitäs vikaa meissä on. Sitä paitsi Turussa asuvista ihmisisistä jotain ~60% on muualta muuttaneita, eli keitä oikeastaan ovat nämä parjatut mystiset turkulaiset? Minä tietty kuulun heihin. Tosin olen vasta ensimmäisen polven umpiturkulainen itsekin. ;)
Kyl ihminen aina peruseläimel pärjää.
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Vanha syntymäkunta

#24

Viesti kaik »

kamppaaja kirjoitti:
kaik kirjoitti:Eli kysymys kuuluu, muuttaisitko vanhaan syntymäkuntaasi ja millaisia ajatuksia alkukoti herättää. Gallup lähinnä niille jotka ovat jo muuttaneet vanhempien luota muualle.
Oletetaanko tässä että on asunut samalla paikkakunnalla syntymästä vanhempien luota muuttoon?
Oletetaan vaikka niin että minkä kokee syntymäkunnakseen/missä asunut paljon nuoruudestaan. Ei pidä ajatella liian vakavasti turhia gallupeja. :)
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

#25

Viesti injunjack »

3. polven espoolainen. Siis ihan maalaispoika. Enkä muuttaisi pois. Tsadissa tuli käytyä kokeilemassa... suurimman osan elämästäni asunut alle 10km2 alueella 8)

Jack
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#26

Viesti Vlad Tepes »

TimoS kirjoitti: Samalla linjalla minäkin. Ei minulla mitään Kuopiota vastaan ole (olis sitäpaitsi kesämökkikin "hieman" lähempänä kuin nyt), mutta kun ei siellä ole juuri töitä minulle.
Mitä sitten teet työksesi?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12707
Lauteille: Tammikuu 2005

#27

Viesti AriJ »

* tarkistaa ensin että on ymmärtänyt aiheen oikein tällä kertaa * :oops:

Hesassa syntynyt, sinne kerran palannut ja sittemmin taas muualle siirtynyt (seuraavana vuorossa Hamina reilun viikon kuluttua). Ei ole minulle kummoisempaa väliä missä asuu - Lappeen Rannassa tuli asuttua 73-91 joten se tietty pisimpänä rupeamana on tavallaan lähimpänä sydäntä....
______________________
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#28

Viesti Keiju »

Vlad Tepes kirjoitti:
TimoS kirjoitti:
Samalla linjalla minäkin. Ei minulla mitään Kuopiota vastaan ole (olis sitäpaitsi kesämökkikin "hieman" lähempänä kuin nyt), mutta kun ei siellä ole juuri töitä minulle.
Mitä sitten teet työksesi?
Ei mitään. Inssit vain törpöttelee päivät pitkät. :D
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#29

Viesti Kari Aittomäki »

Huomasin kerran jotta vaikka kuinak usein muuttaa, aamusella peilistä vahtaa sama naama.
Huonoja peilejä kaikkialla.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#30

Viesti mronkain »

mikjum kirjoitti:
mronkain kirjoitti: - turkulaiset
[smilie=krohom.gif] Mitäs vikaa meissä on. Sitä paitsi Turussa asuvista ihmisisistä jotain ~60% on muualta muuttaneita, eli keitä oikeastaan ovat nämä parjatut mystiset turkulaiset? Minä tietty kuulun heihin. Tosin olen vasta ensimmäisen polven umpiturkulainen itsekin. ;)
Heh, arvasin että joku tähän takertuu... Ei tietysti ihan vakavissaan mitään, ehkä turkulainen mentaliteetti on vain sellainen, että siihen tottuminen on ulkoa tulleelle aika vaikea. Usein kuulee puhuttavan että turkulaiset ovat sisäänlämpiävää ja omituista porukkaa. Jostainhan nämä huhut lähtevät (ehkä Tampereelta, mutta kuitenkin). Työelämässä on tullut pari niin umpihankalaa turkulaista vastaan, että sekin on ehkä vaikuttannut asenteeseen. Eiköhän jotain asian vakavasti otettavuudesta kerro sekin, että olen harkinnut sinne muuttavanikin. Turku noin kaupunkina on aivan mahtava ja varsinkin mielenkiintoisia kamppailulajeja löytyy myös.

- Marko
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 9 kurkkijaa