Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Suuri kysymysketju

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Suuri kysymysketju

#3901

Viesti Point »

Polvi kirjoitti: Kannattaa juoda vettä kaksin käsin. Tulee sitten rampattua vessassa vähän useammin ja kai toi muutenkin on hyvästä. :)

Tuota olen käyttänyt hyväkseni jo. :) Sitä helpottaa tietenkin se, että on pieni rakko. Lisäksi olen reippailut yläkerran "haalariväen" vessaan/pukuhuoneeseen, niin saa vähän liikuntaa siinäkin. Mutta muistaisipa aina tehdä sen hartioiden pyörityksen tms eikä muistaisi sitä vasta sen jälkeen, kun on lapaluut jumissa.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 181

Suuri kysymysketju

#3902

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Saanut vuosien varrella jokusen hassun pullon konua vaikka en henkilökohtaisesti pahemmin välitä kyseisestä litkusta. Käyttänyt yleensä yhtä pulloa aina mausteena. Nyt kun avasin uuden, niin se korkki oli halkipoikki keskeltä enkä tietenkään saanut ruuvattua kaikkea pihalle.

Voiko sitä käyttää jatkossakin (maustamiseen)vaikka siellä lilluu korkin palasia?

:oops:
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Suuri kysymysketju

#3903

Viesti Point »

Voit tietenki suodattaa korkin palat pois tratin-ja kahvinsuodatinpaperin avulla. Jos kaapissa ei ole sopivaa tyhjää pulloa johon suodatetun konun voi kaataa, niin Alkot ovat tänään klo 18 asti auki. Siinä saa sitten mukavaa puuhaa lauantai illaksi, kun laittaa maustekaappia kuntoon..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 181

Suuri kysymysketju

#3904

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Tattis...suodatettu rellu meni tyylikkäästi mehupulloon...
:D
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri kysymysketju

#3905

Viesti Totte »

Mistä löytyis sellainen Uuno Turhapuron pätkä missä se on jossain (Porvoossa tai Turussa?), ja sitten se ilmoittaa että se jäi bussista kun se oli menossa katsomaan jalkapallon MM-kisoja (tjms.). Sitten toinen mies huomauttaa että "mutta ne kisathan olivat viime vuonna!", johon Turhspuro toteaa että "sepäs se, sepäs se..."

Yritin selailla youtubea, mutta ei löytyny. Muistaakseni törmäsin Potkun lauttaa tähän pätkään.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 159
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Suuri kysymysketju

#3906

Viesti DeusVult »

Se ei oo turhapuro-pätkä vaan Spede Pasasen "Koeputkiaikuinen".
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 189
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Suuri kysymysketju

#3907

Viesti bodyguard »

Näin. Ja tässä on se pätkä: http://www.riemurasia.net/video/Porvoossa/120655" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri kysymysketju

#3908

Viesti Totte »

Yhtiö DV, bg & Co etc. pelastaa jälleen. Kiitoksia!
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 94
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Suuri kysymysketju

#3909

Viesti Dojon Jäykin »

Mars kirjoitti: Miksi joku tietty katulamppu tuntuu sammuvan lähes aina kun autolla ajaessa on suunnilleen sen kohdalla? Onko kysessä vain käyttöikänsä loppupuolella oleva lamppu vai joku muu ilmiö?

Vuosia sitten muistan lukeneeni lehdestä jutun jossa asiaa selvitettiin ihan järkeenkäyvästi, mutta en muista enää mitä siinä sanottiin...
Mä olen huomannut saman. Se sammuminen tuntuu oikein vainoavan kulkijaa, etenkin autolla ajaessa.

Sitten ¨tieteellisemmin¨.
Tuommoinen epäkuntoinen katulamppuhan sammuilee ja syttyilee joskus viikkoja ja kuukausia ennen lopullista pimenemistään. Tämän huomaa jos viettää paljon aikaa semmoisen lähitiennoilla.
Samaten enhän mä tiedä niistä muista lampuista kuin mitkä ovat juuri sillä hetkellä näköpiirissä ja vieläkin enempi siinä ihan kohdalla. Että sen takia se tuntuu sattuvan aina kun tulee siihen paikalle.
Se lamppu voi kuitenkin tehdä tuon tempun satoja kertoja vuorokauden aikana. Jos se lamppu vielä sammuu terävänäön ulkopuolella ei sitä voi havaita kuin olemalla juuri kohdalla. Ja tietänet miten onneton viiru se terävänäön kaistale on.

Miksi sitten kävelijä ei kohtaa samaa ilmiötä? No kun niitä lamppuja tulee vastaa paljon vähemmän kuin autolla liikkuessa. Näin mä ainakin haluaisin nähdä asian. Enkä silleen salaperäisen voiman muistutuksena siitä että munkin lamppuni sammuu joku kerta....
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 94
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Suuri kysymysketju

#3910

Viesti Dojon Jäykin »

Onko puhallusvillan hinnassa ilmaa?
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Suuri kysymysketju

#3911

Viesti Mars »

Dojon Jäykin kirjoitti:
Mars kirjoitti: Miksi joku tietty katulamppu tuntuu sammuvan lähes aina kun autolla ajaessa on suunnilleen sen kohdalla? Onko kysessä vain käyttöikänsä loppupuolella oleva lamppu vai joku muu ilmiö?

Vuosia sitten muistan lukeneeni lehdestä jutun jossa asiaa selvitettiin ihan järkeenkäyvästi, mutta en muista enää mitä siinä sanottiin...
Mä olen huomannut saman. Se sammuminen tuntuu oikein vainoavan kulkijaa, etenkin autolla ajaessa.

Sitten ¨tieteellisemmin¨.
Tuommoinen epäkuntoinen katulamppuhan sammuilee ja syttyilee joskus viikkoja ja kuukausia ennen lopullista pimenemistään. Tämän huomaa jos viettää paljon aikaa semmoisen lähitiennoilla.
Samaten enhän mä tiedä niistä muista lampuista kuin mitkä ovat juuri sillä hetkellä näköpiirissä ja vieläkin enempi siinä ihan kohdalla. Että sen takia se tuntuu sattuvan aina kun tulee siihen paikalle.
Se lamppu voi kuitenkin tehdä tuon tempun satoja kertoja vuorokauden aikana. Jos se lamppu vielä sammuu terävänäön ulkopuolella ei sitä voi havaita kuin olemalla juuri kohdalla. Ja tietänet miten onneton viiru se terävänäön kaistale on.

Miksi sitten kävelijä ei kohtaa samaa ilmiötä? No kun niitä lamppuja tulee vastaa paljon vähemmän kuin autolla liikkuessa. Näin mä ainakin haluaisin nähdä asian. Enkä silleen salaperäisen voiman muistutuksena siitä että munkin lamppuni sammuu joku kerta....
Varmaan näin. Tosin joskus lukemani selitys oli (sähkö)teknisempi. Toisaalta, en muista sitä juttua...
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 94
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Suuri kysymysketju

#3912

Viesti Dojon Jäykin »

Mars kirjoitti:
Dojon Jäykin kirjoitti:
Mars kirjoitti: Miksi joku tietty katulamppu tuntuu sammuvan lähes aina kun autolla ajaessa on suunnilleen sen kohdalla? Onko kysessä vain käyttöikänsä loppupuolella oleva lamppu vai joku muu ilmiö?

Vuosia sitten muistan lukeneeni lehdestä jutun jossa asiaa selvitettiin ihan järkeenkäyvästi, mutta en muista enää mitä siinä sanottiin...
Mä olen huomannut saman. Se sammuminen tuntuu oikein vainoavan kulkijaa, etenkin autolla ajaessa.

Sitten ¨tieteellisemmin¨.
Tuommoinen epäkuntoinen katulamppuhan sammuilee ja syttyilee joskus viikkoja ja kuukausia ennen lopullista pimenemistään. Tämän huomaa jos viettää paljon aikaa semmoisen lähitiennoilla.
Samaten enhän mä tiedä niistä muista lampuista kuin mitkä ovat juuri sillä hetkellä näköpiirissä ja vieläkin enempi siinä ihan kohdalla. Että sen takia se tuntuu sattuvan aina kun tulee siihen paikalle.
Se lamppu voi kuitenkin tehdä tuon tempun satoja kertoja vuorokauden aikana. Jos se lamppu vielä sammuu terävänäön ulkopuolella ei sitä voi havaita kuin olemalla juuri kohdalla. Ja tietänet miten onneton viiru se terävänäön kaistale on.

Miksi sitten kävelijä ei kohtaa samaa ilmiötä? No kun niitä lamppuja tulee vastaa paljon vähemmän kuin autolla liikkuessa. Näin mä ainakin haluaisin nähdä asian. Enkä silleen salaperäisen voiman muistutuksena siitä että munkin lamppuni sammuu joku kerta....
Varmaan näin. Tosin joskus lukemani selitys oli (sähkö)teknisempi. Toisaalta, en muista sitä juttua...
Jaa-a. Mitähän se olisi voinut olla? Mä laskeskelin ihan satunnaisen todennäköisyyden varaan.
Tärinä? Painovoimakenttä? Sen näkee mitä odottaa?



Tärinästä sen verran, että mun autoni on lämmitystolpassa joka on vähän herkkä.
Toissa talvena aloin ihmettelemään kun auto ei ollutkaan sulaneena ja lämpimänä odottamassa
liikkeelle lähtiessä. Yksi tai kaksi kertaa olisi mennyt unohduksen piikkiin, en siis olisi muistanut kääntää ajastinta, mutta kun se alkoi olemaan melkein joka kertainen vaiva.

No korjausmiehelle ilmoitus vain löytääkseni puolivittuilevan ohjelapun liitäntäkotelon sisältä: ¨Näin käytät lämmitystolppaa....¨ Tzaatana! Mä olen jo vuosia sitä käyttänyt. Nytkö mä olisin unohtanut miten se toimii?!! No mä huomasin sitten, että tärinä laukaisee sulakkeen ja kytkee laitteen sähköt pois. On jotenkin herkistynyt ajan myötä. Ja totta mooses aina silloin tällöin joku traktori, varsinkin talvella, siitä muutaman metrin päästä mennä tärisyttää ohi. Ja mulla lakkaa tolppa toimimasta. Itseasiassa pelkkä etuluukun liian kova sulkeminen sammuttaa virran kulun. Pitää varovasti laskea.

Mä näen tuon lapun kirjoittajan ohimennen parhaimmillaan montakin kertaa viikossa. En ole mitään asiasta maininnut. Mä olen niin tottunut tämmöisiin vastoinkäymisiin. Joskus kyllä vähän ketuttaa, mutta eihän nämä mitään maailman suurimpia vastoinkäymisiä ole.
Jörri
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 426
Lauteille: Joulukuu 2013
Etulaji: Taekwondo

Suuri kysymysketju

#3913

Viesti Jörri »

Dojon Jäykin kirjoitti: Onko puhallusvillan hinnassa ilmaa?
kyllä jos maksat kuutioista, ei jos maksat kiloissa. :D
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Suuri kysymysketju

#3914

Viesti Point »

Milloin viimeksi Tampereen Pisparannan teollisuuskiinteistöissä oli jotain toimintaa? Minkä alan yrityksiä siellä toimi? Ovatko yritykset enää olemassa? Minne tuotanto siirtyi? Onko tämä normaalia?

Nim. Merk. "Rakennemuutos jännittää"
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Suuri kysymysketju

#3915

Viesti Daddy »

Point kirjoitti: Milloin viimeksi Tampereen Pisparannan teollisuuskiinteistöissä oli jotain toimintaa? Minkä alan yrityksiä siellä toimi? Ovatko yritykset enää olemassa? Minne tuotanto siirtyi? Onko tämä normaalia?

Nim. Merk. "Rakennemuutos jännittää"
Ai se "vanhaa rantakespaa" vastapäätä oleva? Nykytilanteesta en tiedä, mutta 2-3v sitten siinä ei juurikaan vapaana ollut tilaa. Kaikennäköisiä konttoreita yms siellä oli.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 129 kurkkijaa