Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jalkapallo

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Jalkapallo

#466

Viesti Lasse Candé »

Tämä ei ole vinoilua, mutta siis niinhän se on, että kun fyysisyys on rajallisempaa, voi helposti seurattavan tyyppinen syöttely helpottua. Naisten peliä voi siis katsoa helpommin heikommin ottimin, niin sanotusti.

Osan silmää on myös miellyttäneet aika ajoin muotiin nouseva pallon pitämisen taktiikka. Espanjan vahva ajanjakso yllätti itsenikin, koska jo vuonna 90 asiantuntijat totesivat kahtiajaon pitkä päätyyn ja perään vs pallon pitämisen välillä olevan kuopattu ja että näitä yhdistelevä taitopelaajalähtöinen setti on jalkapallon tulevaisuus. 20 vuoden ajan olivat täysin oikeassa, jopa yllättävissä määrin, vaikka siis pieniä muoti-ilmiöitä aina sinne tänne on mahtunutkin. Mutta mitään vanhaa "Ajaxia" ei ole enää näkynyt.

Espanjalainen peli silti miellytti monien silmää ja spekuloin että se perustuu siihen, että nämä haluavat nähdä jatkuvia onnistumisia yhdeltä joukkueelta ja helposti katsottavaa jalkapalloa. En väitä omia mieltymyksiäni paremmiksi. Tahdon itse nähdä enemmän kaaosta ja järjestelmällisyyteen pyrkivien joukkueiden pelin rikkomista, mutta ennen kaikkea kovaa tasoa.

Onko Suomen yleisömäärien tiedustelussa jokin pointtikin ja miksi tämä kysymys on minulle suunnattu?
Ville82
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 27
Lauteille: Heinäkuu 2012

Jalkapallo

#467

Viesti Ville82 »

Pukilla kulkee Norwichissa! 2 ottelua Valioliigassa ja 4 maalia!!

Syyskuun alussa EM-karsinnat jatkuu Ratinassa..Kreikka-pelistä odotan voittoa,mut Italia onki sitten vaikeampi!
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Jalkapallo

#468

Viesti Rahanpesijä »

Lasse Candé kirjoitti: elo 20, 2019, 19.11
Espanjalainen peli silti miellytti monien silmää ja spekuloin että se perustuu siihen, että nämä haluavat nähdä jatkuvia onnistumisia yhdeltä joukkueelta ja helposti katsottavaa jalkapalloa. En väitä omia mieltymyksiäni paremmiksi. Tahdon itse nähdä enemmän kaaosta ja järjestelmällisyyteen pyrkivien joukkueiden pelin rikkomista, mutta ennen kaikkea kovaa tasoa.
Itse pidän eniten juuri tuollaisesta espanjalaistyylisestä pelaamisesta. Muistan kuinka Saksan peliä arvosteltiin joskus kauan sitten siitä, että pelattiin varman päälle ja syötettiin tarvittaessa taakse päin yms. Itse pidän juuri siitä, ettei pallosta luovuta turhan takia: hierotaan ja hierotaan ja hierotaan, ja sitten BUM, pallo maaliin. :) Itse pallopelejä oman osani pelanneena mua ärsyttää aivan älyttömästi ns. "kuningassyöttöjen" liiallinen viljeleminen. Eli kun pelaaja turhan usein yrittää omiin taitoihinsa nähden aivan liian vaikeaa, onnistuessaan loistavan maalipaikan luovaa syöttöä...se on idioottimaista ja helvetin ärsyttävää. Pallo annetaan vastustajalle aivan ilmaiseksi.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Jalkapallo

#469

Viesti Lasse Candé »

Loppuosiosta samaa mieltä. Omasta mielestäni se hienous on jossain varman ja kaikki peliin -setin välissä ja siinä että tekee tässä suhteessa järkeviä valintoja.

Tykkään myös siitä jos jokin temponmuutos aikaansaa hämminkiä. Esim yksilösuorituksessa.



Puolen vuosikymmenen takaiselle Espanjalle silti kunnia siitä, että saivat pallonpitämisen vietyä maailman kovalaatuisimmissa peleissä niin älyttömälle tasolle, että rauhallinen meininki jatkui rangaistusalueen rajojen maastossa ja alueen sisällä. Enpä olisi uskonut näkeväni tuota kymmenen vuotta ennen sitä.

Mutta onneksi se onnistuttiin rikkomaan. Jokin puolustuspelissä kehittyi. Yksi mikä mm-kisoissa näkyi konkreettisesti oli pelaajan yläpuolelta puolustaminen. Tämän trendin näkyminen (ja että tuo edes on mahdollista) yllätti itseni myös.
kimmokammo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 421
Lauteille: Joulukuu 2009

Jalkapallo

#470

Viesti kimmokammo »

itse olen sitä mieltä että Xavin ikääntyminen lopetti sen death-by-passing pelin, ei siltä saanut palloa kukaan kun jalat liikkuivat, eikä espanjan peli ole ollut sen jälkeen samaa. Olihan se nyt saakeli kun jätkällä oli 150 syöttöä matsissa +99% tarkkuudella. En ole ennen nähnyt enkä tule enää näkemään
niin älykästä pelaajaa.
"Marriage is for how long you can hack it, divorce is eternal. " Louis C.K.
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Jalkapallo

#471

Viesti Rahanpesijä »

kimmokammo kirjoitti: elo 22, 2019, 00.46 itse olen sitä mieltä että Xavin ikääntyminen lopetti sen death-by-passing pelin, ei siltä saanut palloa kukaan kun jalat liikkuivat, eikä espanjan peli ole ollut sen jälkeen samaa. Olihan se nyt saakeli kun jätkällä oli 150 syöttöä matsissa +99% tarkkuudella. En ole ennen nähnyt enkä tule enää näkemään
niin älykästä pelaajaa.
Olisin taipuvainen uskomaan tähän. Espanjalla oli silloin kyllä usempi muukin pelaaja, jotka kykenivät tuollaiseen pelitapaan. Sillä sopivia yksilöitähän tuollainen juuri vaatii keillä on paitsi riittävä taito myös sopiva asenne tuollaiseen pelitapaan. Ei läheskään kaikki taitavat yksilöt kykene tuollaiseen kärsivälliseen siirtelyyn.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Jalkapallo

#472

Viesti Taijin harjoittaja »

Naisten Albania-Suomi peli menossa. Molemmat joukkueet aika taitavia - ei nyt ihan MM-tasoa mutta EM-tason peli. Voi katsoa, jos ei ole muuta tekemistä tai jos haluaa nähdä muutaman hyvän syötön tai oppia jotain jalkapallosta.
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Jalkapallo

#473

Viesti Atticora »

Enpä katsonut eilistä peliä, mutta huuhkajat siis hävisi odotetustikin Italialle. Pääsy EM-lopputurnaukseen on silti täysin mahdollinen. Tilanne johtuu ehkä paljolti siitä, että Kreikka on epäonnistunut karsinnoissa. Toki olisi ärsyttävää, jos vaikka loput kotipelit hoidetaan ja sitten paikkansa varmistanut Italia löysäilee ja joku perässä roikkuva maa menee sitten ohi. En tiä, olisi jostain syystä vaan hienoa lopulta nähdä Suomen pelaavan EM-kisoissa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Jalkapallo

#474

Viesti Ile »

Sori laiskuus, vastailkaa jos jaksatte, milloinkas tuo lopputurnaukseen pääsy viimeistään ratkeaa?
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Jalkapallo

#475

Viesti Atticora »

Eli siis kisapaikka taputellaan 15.11, jolloin otetaan kotivoitto Lichtensteiniä vastaan.
Karsinnat päättyy sitten 18.11. Kreikassa. Bubobubot voi sitten ottaa rauhassa vähän bissee, käydä biitsillä ja kierrellä nähtävyydet. Ehkä tulee pelailtua vähän potkista siinä jossain välissä, en tiä. Aijai.
kojiro
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 301
Lauteille: Toukokuu 2006

Jalkapallo

#476

Viesti kojiro »

18.11. karsintojen kautta etenevät ovat selvillä. Sitten on vielä maaliskuussa neljä paikkaa jaossa kansojen liigan kautta.
kimmokammo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 421
Lauteille: Joulukuu 2009

Jalkapallo

#477

Viesti kimmokammo »

Enlantilainen futismedia itkee aika tasaisesti VAR:ista, ymmärrän kyllä huonot puolet pelin flown kannalta, mutta minusta se kuitenkin tiivistyy Mourinhon lohkaisuun :" Vain varkaat valittavat turvakamerasta."
"Marriage is for how long you can hack it, divorce is eternal. " Louis C.K.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Jalkapallo

#478

Viesti Lasse Candé »

Eilen oli Liverpoolin ja Chelsean välisessä matsissa hylätty paitsiomaali. Uusinnassa eivät näyttäneet edes oikeaa kohtaa, joten oli vähän vaikea arpoa, oliko paitsio.

Vaikkapa mm-kisoissa ei ollut flowssa paljoa valittamista. Voi tietty olla että sarjatasolla joitain ongelmia tulee, koska periaatteessa kansainvälisissä karkeloissa voi olettaa tiimien tason olevan kansallisia kovempi.

Itse olin katsojana, entisenä tuomarina ja juuri sääntö- ja tuomarointikysymyksiä (rajallisesti) seuranneena erittäin tyytyväinen mm-kisoihin. VAR vähentää torikokouksia ja se on ainakin minulle sitä passkinta passkaa niin pelillisesti kuin mittapuuna siitä miten hyvät käytännöt pelissä on.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 117
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jalkapallo

#479

Viesti Mika »

Harva meistä varmaan olisi ikinä uskonut näkevänsä tätä! 😀

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nak ... #gs.g9h9q2
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 117
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jalkapallo

#480

Viesti Mika »

Tässä on nätti katsaus tämän vuosikymmenen maaleihin Valioliigassa.




Oma suosikkini on se Arsenalin ns. koulumaali. ⚽
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 80 kurkkijaa