Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Puhelimista

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mitä käytät?

Android
30
53%
iOS
11
19%
Blackberry
0
Ei ääniä
Windows
9
16%
Sailfish
1
2%
Symbian
3
5%
Tizen
0
Ei ääniä
Firefox OS
0
Ei ääniä
Ubuntu Touch OS
0
Ei ääniä
muu, mikä?
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 57

Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Puhelimista

#496

Viesti Janne Oksanen »

Totte kirjoitti: Pitää varmaan turvautua huollon tukeen, mutta kysyn nyt kuitenkin jos jollakin olisi vastaavia kokemuksia ja miten iso homma se oli korjata.

Eli kirjoitin aikaisemmin että puhelin (ZTE Blade III) syö akun todella nopeasti tyhjäksi. Tämä pysyi kuitenkin hallinnassa käynnistämällä puhelin uudestaan ehkä parin viikon välein.

Nyt puhelin on kuitenkin ruvennut käynnistämään itsensä uusiksi jopa useamman kerran päivässä. Se voi tapahtua kun puhelin on taskussa käyttämättömänä, tai sitten kesken esim. nettiselailun. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen puhelin on syönyt ison osan akusta.

Esimerkki: Olin ladannut puhelinta koko yön. Bussissa töihin se käynnisty uudestaan ja näytti sen jälkeen 52% akkua. Maanantaina sain akun melkein tyhjästä yli puoleen pitämällä sitä tunnin pois päältä. Parin minuutin sammutus ei tänään auttanut mitään, mutta koitan nyt pitää sitä kauemmin kiinni jos se vaikuttaisi.

Pitää toivoa että takuuta on vielä jäljellä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Jouduttiinko puhelin vaihtamaan?
Tuo kuulostaa minusta siltä, että akku on viallinen. Se selittäisi ainakin nopeat muutokset varaustilassa sekä puhelimen satunnaisen uudelleenkäynnistymisen.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Puhelimista

#497

Viesti MarkkuT »

Uudelleen käynnistyileminen ei välttämättä liity akkuun. Mun Motorola DEFY teki tuota jossain vaiheessa. Käyttispäivitys toi helpotusta, mutta kokonaan ongelma ei hävinnyt. Mutuilin tuon liittyvän tilanteisiin, joissa puhelin siirtyi verkosta toiseen, koska esim. lounaalle mennessä puhelin buuttasi itsensä joka päivä samalla kadulla samassa kohtaa n. 100 metrin tarkkuudella.
Ain't no one.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Puhelimista

#498

Viesti Totte »

Ok, kiitoksia vastauksista. Itse epäilin itse myös akkua. Toivotaan että selviäisi akun vaihdolla, koska on aina melkoinen homma vaihtaa puhelinta.

Puhelin ilmoittaa valolla milloin se hakee verkkoa, joten pidän vielä tuota silmällä. Ajattelin sitä itsekin, mutta koska uudelleenkäynnistys on tapahtunut myös istuessani koneen äärellä niin se ei ehkä selitä koko hommaa (toisaalta tässä kohtaan voi joskus olla vähän häilyvä verkko). Tarkkailen tämän päviän tällä silmällä puhelinta.

Takuuta näyttäisi nopen googletuksen avulla olevan jopa 24kk, joten näyttäisi jopa että ei jäis tällä kertaa luu käteen.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimista

#499

Viesti Totte »

Miten tätä Android käyttistä tulisi päivittää? Näyttää olevsn versio 4.0.4 ja kernel 3.0.8. En löytänyt mistään tapaa hakea automaattisia päivityksiä, vaan puhelin pyytää vaan siirtämään päivityspaketin koritille. Pitäisikö jostain nyt hakea jotain turvsllisuuspäivityksiä ja missä vaiheessa kannattaa hankkia ihan uus käyttis? Kannattaako uus käyttis aina kun puhelin ei oo mikään raketti?

Oon vähän hukassa tän kaa...
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 124
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Puhelimista

#500

Viesti Mika »

Totte kirjoitti: Miten tätä Android käyttistä tulisi päivittää? Näyttää olevsn versio 4.0.4 ja kernel 3.0.8. En löytänyt mistään tapaa hakea automaattisia päivityksiä, vaan puhelin pyytää vaan siirtämään päivityspaketin koritille. Pitäisikö jostain nyt hakea jotain turvsllisuuspäivityksiä ja missä vaiheessa kannattaa hankkia ihan uus käyttis? Kannattaako uus käyttis aina kun puhelin ei oo mikään raketti?

Oon vähän hukassa tän kaa...
Sovellukset → Ohjelmiston päivityspalvel(u :D) → Tarkista päivitykset
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimista

#501

Viesti Totte »

Mika kirjoitti:
Totte kirjoitti: Miten tätä Android käyttistä tulisi päivittää? Näyttää olevsn versio 4.0.4 ja kernel 3.0.8. En löytänyt mistään tapaa hakea automaattisia päivityksiä, vaan puhelin pyytää vaan siirtämään päivityspaketin koritille. Pitäisikö jostain nyt hakea jotain turvsllisuuspäivityksiä ja missä vaiheessa kannattaa hankkia ihan uus käyttis? Kannattaako uus käyttis aina kun puhelin ei oo mikään raketti?

Oon vähän hukassa tän kaa...
Sovellukset → Ohjelmiston päivityspalvel(u :D) → Tarkista päivitykset
Siis "Sovellukset" ja sen jälkeen on kolme välilehteä "Ladattu" "SD-kortilla" "Käynnissä". En kyl näe missään mitään päivityspalvelua :oops:
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 124
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Puhelimista

#502

Viesti Mika »

Kyllä tuo se polku on :D Eka nappula on siis se työpöydän alalaidan keskellä oleva pallo, jossa on kuusi pistettä (jos et sitten ole siirtänyt tai muokannut sitä alalaidan valikkoa). Sieltä pääset kaikkiin sovelluksiin (ja mm. Asetuksiin). Tuota kautta voit myös määritellä, tarkistaako kapulasi päivitykset automaagisesti (minulla joka sunnuntai). Koska kaikki sovellukset ovat aakkosjärjestyksessä, tuo on helppo löytää.

Toisaalta viittasit Androidin versioon. Tietääkseni sen voi edelleenkin päivittää vain ostamalla uudemman kapulan. Meillä molemmilla on 4.0.4, joka julkaistiin yli vuosi sitten. Uusin on parisen kuukautta sitten julkaistu 4.2.2. Toinen tapa on ns. rootata (onko tuolle suomenkielistä termiä?) puhelin, mutta heti alkumetreillä takuu katoaa kuin savuna ilmaan — ja samassa voi tietysti koko puhelinkin symbolisesti kadota savuna ilmaan. Jätän nuo puuhastelut suosiolla viisaammilleni, kuten @MtJ:lle ja @Jaawalle.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 9

Puhelimista

#503

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Androidin päivittäminen useimmiten tarkottaa vaan sen sun oman luuris valmistajan omia pikku fiksejä, jotka voi latailla käyttämällä luurin omaa päivityspalvelua, joka on siis melkolailla luurikohtanen. Koko käyttiksen vaihtaminen uuteen versioon on normikäyttäjälle ei-niin-suositeltavaa. Toisinsanoen Androidiluureja tulee käyttää niin, että sä latailet sinne kaikenmoista äppiä mistä tykkäät, vaihdat launcheria jos tunnet olosi hurjaksi, ja jossain vaiheessa huomaat että luurista loppuu tehot tai jotain toimintoja uupuu, sitte kattelet äppejä jotka on tarkotettu just sun tapaukseen, eli jo vanhenevan luurin kiintyneille käyttäjille, semmosia kevennettyjä optimaalisempia äppejä - ja kun seinä tulee vastaan, eli luuri vaan ei pelaa toivotusti, tai versiot on menny jo monta pykälää ylöspäin, tai uus luuri on jo mukavan halpa, niin sitte se päivität siihen uuteen käyttisversioon; ostamalla uuden luurin.

Eli kuten Mika jo vihjas, roottaaminen on tarpeen. Jos päätät astua tänne varjomaailman puolelle, niin mee vessanpeilin eteen, sammuta valot, ja lausu kolmasti nämä sanat: "CyanogenMod"
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Puhelimista

#504

Viesti MtJ »

Takuun umpeuduttua melkein suosittelisin sitä roottausta puhelimelle, siihen kun saa sitten kaikenlaista lisää. Kuten sen uudemman käyttiksen, jos vaan tilaa puhelimesta löytyy. Yleensä ja nykyaikana sitä on riittävästi.

Rootattu puhelin on melko kiitollinen alusta kaikelle mahdolliselle, joten en välttämättä näkisi sitä ainoastaan huonona. Roottaus ei ole mikään käsittämättömän vaikea tehdä ohjeen mukaan. Siihen löytyy jopa suomenkieliset ohjeet.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimista

#505

Viesti Totte »

Ok, kiitos Mika rautalangasta, en ensin tajunnu et se oli erillinen ohjelma eikä mikään kohta asetuksissa. Ilmeisesti se on minullakin päällä ja kaikki on ok.

Olen miettiny tuota roottaamista, mutta tässä vaiheessa.taidan pitää takuun vielä voimassa. Jos hankkii uuden puhelimen joskus niin voisi melkein yrittää rootata tämä kokeiluna. En nyt oikeastaan tunne tarvitsevani lisäominaisuuksia, mut onhan se aina kiva olla h4x0r ;)
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Puhelimista

#506

Viesti MtJ »

Kannattaa kyllä, samalla siinä oppii pienen rippusen Androidin sieluelämästä :)
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Puhelimista

#507

Viesti nipsuli »

Mitähän appsia kannattaisi käyttä iPhonessa .txt (tai ylipäätään minkään teksti- ja taulukko)-tiedostojen avaamiseen, kun näköjään tuolla ei oo alun perin mitään ohjelmaa millä ne saisi auki.
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Puhelimista

#508

Viesti nipsuli »

nipsuli kirjoitti: Mitähän appsia kannattaisi käyttä iPhonessa .txt (tai ylipäätään minkään teksti- ja taulukko)-tiedostojen avaamiseen, kun näköjään tuolla ei oo alun perin mitään ohjelmaa millä ne saisi auki.
No tänään toi puhelin tajus avata ne, mutta niitä ei voi muokata. Ehkä se osaa huomenna sitten muokata niitä... :smt003
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Puhelimista

#509

Viesti nipsuli »

Täällä on vissiin enemmän Android-ihmisiä :lol:
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Puhelimista

#510

Viesti taikuri »

Tätä lukiessani havahduin, kuinka monimutkaisia puhelimia ihmisillä onkaan. Itsellä ollu aina about 20€ puhelin+prepaid liittymä. Olen ilmeisesti vanhanaikainen, kun käytän puhelinta ainoastaan soittamiseen, harvinaisiin tekstiviesteihin ja vastaamiseen.

Olen silti tyytyväinen tähän, koska koskaan ei ole ollut mitään hienompaa niin en osaa sitä kaivatakaan. :)
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 155 kurkkijaa