Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Puhelimista

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mitä käytät?

Android
30
53%
iOS
11
19%
Blackberry
0
Ei ääniä
Windows
9
16%
Sailfish
1
2%
Symbian
3
5%
Tizen
0
Ei ääniä
Firefox OS
0
Ei ääniä
Ubuntu Touch OS
0
Ei ääniä
muu, mikä?
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 57

Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Puhelimista

#1

Viesti Elina »

Mitä kännykkää suosittelisit? Hinta? Ominaisuudet?

Minulla on Siemens CFX65 ja se on alkanut temppuilemaan siihen malliin, että toinenkin puhelin olisi hyvä varulta olla. Olen katsellut Sony Ericssonin j300i -puhelinta vähän sillä silmällä - olisi ihka eka Sony Ericsson ikuna (Siemensiä lukuunottamatta kaikki aiemmat puhelimet ovat olleet Nokiaa).

Ylipotkija: Äänestys lisätty 1.8.2014.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#2

Viesti Tohtori Krabola »

Siemensistä kannattaa tehdä verkon paino tai heittää vesilintua sillä. Turhia kapistuksia. Mikä vaan on parannusta siihen. :p
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Wiljam
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 180
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti Wiljam »

Tohtori Krabola kirjoitti: Siemensistä kannattaa tehdä verkon paino tai heittää vesilintua sillä. Turhia kapistuksia. Mikä vaan on parannusta siihen. :p
äläpäs herjaa, minulla on siemens C55, ollut about neljä vuotta ja olen edelleen 95% tyytyväinen siihen (akku ei kestä enää viikkoa, siksi ei 100%). sillä voi soittaa ja tekstiviestitellä, muistutukset ja herätykset onnistuvat, mitään muuta en tarvitse. nettiin menen tietokoneella, kuvat otan kunnon digikameralla ja musiikkia kuuntelen erillisellä mp3-soittimella.

(tulipa hirmuinen avautuminen kännykän vuoksi, :oops: )

E: typo pois
Wiljam ennen ja nyt
-Tang Lang
-Taekwon-Do
-Art Wushu
-Capoeira
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#4

Viesti TimoS »

Tuo Ericssony voi olla ihan hyväkin, ainakin mitä nopeesti kattelin ominaisuuksia täältä. Monia noita ominaisuuksia todellisuudessa harva edes tarvitsee. Ainoa jota en äkkiseltään pidä välttämättä hyvänä on puhelimen muistin määrä, 12 megaa. Se saattaa olla turhan vähän, vaikka toisaalta, tuskin kovin paljon sovelluksia siihen latailet :)

Paljonko tuollaiset puhelimet nykyään maksaa? Kun en ole koskaan ostanut puhelinta, niin en tiedä
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#5

Viesti heian »

Minullakin taitaa olla puhelimen hankinta edessä. Ei vaan raaskisi sellaista 400e:n vehjettä ostaa. Ja niitä pakettijuttuja en halua jossa pitää sitoutua kahdeksi vuodeksi maksamaan sitä kännykkää. Voi tosin olla, että aikaisintaan keväällä hankin sen puhelimen.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#6

Viesti Tohtori Krabola »

Wiljam kirjoitti: äläpäs herjaa, minulla on siemens C55, ollut about neljä vuotta ja olen edelleen 95% tyytyväinen siihen (akku ei kestä enää viikkoa, siksi ei 100%).
Eniten siinä hiertää saksalaisten yritys olla näppäriä puhelimen valmstajia. Puhelimien käyttis on käsittämätön ja huumorintajuton.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#7

Viesti Miklu »

Samsung on aika vahvoilla tällä hetkellä. Mallit on hyviä: ominaisuuksia piisaa, muotoilu toimii ja laatua löytyy.

S-E omaa muutaman makoisan mallin ja näillä on aina ollu käyttölogiikka hyvällä tolalla.

Siemens(vai Benq-Siemens) oli hyvä vain C62:n osalta ;)

Nokia on vanhanaikainen. Koitaa pyristellä uusien tulokkaiden parissa ja onnistuukin ansioillaan mutta mua jurppii se käyttölogiikka näissä uusimissa. En tykkää muutamista valinnoista joita on tehty tiettyjen toimintojen suhteen.

Motorola on kaapannu markkinaosuuksia Razr luurillaan. Se onki makia laite.

Paras paikka katsella puhelimien ominaisuuksia on Mobile review. Luurit käydän hyvin perusteellisesti lävitse.
http://www.mobile-review.com/index-en.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Bruce Lee elää!
Kuvake
Zherec
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1097
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#8

Viesti Zherec »

Wiljam kirjoitti: äläpäs herjaa, minulla on siemens C55, ollut about neljä vuotta ja olen edelleen 95% tyytyväinen siihen (akku ei kestä enää viikkoa, siksi ei 100%). sillä voi soittaa ja tekstiviestitellä, muistutukset ja herätykset onnistuvat, mitään muuta en tarvitse. nettiin menen tietokoneella, kuvat otan kunnon digikameralla ja musiikkia kuuntelen erillisellä mp3-soittimella.
Allekirjoitan. Minullakin sama puhelin oli kesään saakka, kunnes menin Benq-Siemens S68:n saamaan. Eipä tuosta muuta puutu kuin kalenteri, siksi pääosin puhelinta vaihdoinkin.

Tämä S68 on kanssa ihan kiva, mutta joitakin järjettömyyksiä puhelimen käyttöjärjestelmästä löytyy. Puhelinnumeroiden tallennus ei esimerkiksi ole mitenkään yksioikoista puuhaa.

Seuraava puhelin tulee varmaankin ostettua sitten, kun se koko Suomen kattava WiFi on pystyssä.


Tuo J300i näyttää ihan hyvältä peruspuhelimelta, ja mikä parasta, sitä saa pinkkinä. :flex:
-Janne Laakso
"10% inspiration, 90% perspiration."
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#9

Viesti Elina »

Huuto.netissä taisi olla yksi tuommoinen S-E j300i myynnissä ja oli tarjottu jotain 60 euron päälle. Jos siihen hintaan lähtisi tuommoinen puhelin, niin ottaisin kyllä :D

Nokia on minusta luotettava - ainoakaan Nokian kännykkä ei ole minulla hajonnut, vaan olen aina vain vaihtanut uudempaan puhelimeen. 3510i oli mm. todella hyvä peruspuhelin - ainoa syy vaihtoon oli se, että halusin, että puhelimeen saisi kiinni datakaapelin.

Siemens on ollut kyllä ihan ok - CFX65 vaan sammuttelee itseänsä yllättävästi (joskus myös silloin, kun olet soittamassa) ja näyttö jäätyy silloin tällöin. T9 ei myöskään toimi ihan moitteetta - joskus masiina jäätyy silloinkin ihan nanosekunniksi ja jättää kirjaimen välistä tms. Kännykässä olevasta kamerasta on kyllä ollut paljon iloa, joten haluan kyllä pitää puhelimen itselläni, vaikka hankkisinkin toisen puhelimen. Vein silloin vaihdossa 3510i:n kauppaan ja sain Siemensini hintaan 129 euroa eli ei nyt kauhean paha kamerakännykästä :D
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#10

Viesti Vlad Tepes »

Minulla on Siemens merkkinen puhelin, jonka ostin käytettynä. Niin elämästä vieraantunut en ole, että muistaisin sen mallin. Minä käytän puhelinta siihen, että soitan ystävilleni ja hoidan työasioita. Se toimii yhtä hyvin r2d4 tai Nkyä1000 tai Prince2000 mallilla. :D

Siemens puhelimeni on toiminut käytännössä moitteettomasti, siinä on helpompi käyttöjärjestelmä kuin Nokian puhelimissa ja se on muotoilultaan helpommin taskuun mahtuva kuin useat saman ajan Nokian mallit.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#11

Viesti Miklu »

Elina kirjoitti: Huuto.netissä taisi olla yksi tuommoinen S-E j300i myynnissä ja oli tarjottu jotain 60 euron päälle. Jos siihen hintaan lähtisi tuommoinen puhelin, niin ottaisin kyllä :D
J300 ei sinällään ollu hullumpi luuri mutta ainakin niissä mitä minä käpistelin oli se joystick-ohjain hiukka huono. Sillä tahtoi tulla virhe liikkuja valikoita selatessa ja nappia painaessa.
Nokia on minusta luotettava - ainoakaan Nokian kännykkä ei ole minulla hajonnut, vaan olen aina vain vaihtanut uudempaan puhelimeen.
Niin kyllähän ne vanhemmat mutku noksu on jäänyt sille tasolle mutta laatu huonontunut. Ehkä nämä uusimmat kaikki-yhdessä-laitteessa kojeet on parempia.
Bruce Lee elää!
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#12

Viesti Paappa »

Pojalla on elämää kestävä Siemensin malli, roiskevettä ja pieniä tällejä se sietää. Mukana on myös jonkinlainen kamera, ei mikään kaksinen. Itselläni on työnantajan halpaNokia, jos ei tuota olisi hankkisin samanlaisen kuin pojalla. Tämä nokialainen on toinen samaa mallia, ensimmäinen kostui Gore-Tex-puvun taskussa hiukan sadesäällä ja se riitti hajottamaan rimpulan. En tykkää.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#13

Viesti mronkain »

Minulla hajosi näyttö kännykästä ja uuden hankinta on myös ollut mielessä. Tosin kynnystä nostaa se, että noita duunikännyköitäkin on, yhtä hyvin jotain niistä voi käyttää oman SIM-kortin kanssa. Aiempi oma puhelin oli (tai siis on, se, josta on näyttö hajalla) Nokian 6110. Pidän mallista, simppeli perusmalli, oikeastaan ainoa hifistely on radio, mutta sitä olenkin ihan käyttänyt. Värinäyttö tosin ja sovelluspuolella kaikkea turhaa, mutta ei esim. kameraa. Olen sitä mieltä että kännykkäkameroiden optiikka on kuitenkin sitä tasoa, että vaikka pikseleitä löytyisi, niin mieluummin joku pieni digipokkari taskuun kuin kännykällä kuvia. Communicator on kätevä, mutta turhan iso taskussa kannettavaksi. Tilasin nyt 5410:n, joka on vähän kompromissi, siinä on liikaakin tavaraa (esim. desibelimittari, voi tosin olla lapsiperheessä kätevä!), mutta koko ja ominaisuudet muuten aika kohdallaan. Haluaisin sellaisen alle 100 euron kännykän, joka olisi muotoilultaan hyvä, pieni, sulavalinjainen, ei ulos töröttävää antennia, ei kovin kulmikas, sopivan kokoiset näppäimet, värinäyttö, radio ja/tai mp3-soitin (musiikkia tulee kuunneltua ja iPodia ei ole), ei kameraa, ei nettiyhteyksiä, ei WLANia, eikä muutakaan turhaa kilkettä. Puhelin, ei pelikone, leivänpaahdin, GPS tai muu laite. Valitettavasti vain olen käyttänyt yli 10 vuotta Nokian puhelimia ja tottunut niihin niin, että kynnys siirtyä johonkin muuhun merkkiin voisi olla kova.

- Marko
Kuvake
JakkiNaama
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 81
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Kotka

#14

Viesti JakkiNaama »

Hommasin Saunalahdelta sopimuspuhelimen Nokian N93 ja kun se tuli postissa ja rupesin siirtämään puhelinnumeroita SIM-kortilta puhelimen muistiin niin se jäi jumiin ja akun irroituksen jälkeen alkoi taas toimia, mutta jäi taas muutaman minuutin jälkeen jumiin...tämä toistui n. 10 kertaa kunnes
vein puhelimen huoltoon, kun olin ensin soittanut Nokialle ja Saunalahdelle ja kertonut asiasta. Aika hyvin puhelimelta mikä maksaa kaupassa kuitenkin 810€.
Viikon se luuri oli huollossa missä siihen laitettiin uusi päivitys ja sen jälkeen on kyllä toiminut hyvin eikä ole ollut valittamista.
S-E:stä (en muista mallia) en ole kuullut työkaveriltani yhtään hyvää sanaa...mene ja tiedä sitten...
"You must unlearn what you have learned" -Yoda
"Dopo mee gusha, peedunkey?" (Do you feel lucky, punk? (in huttese))
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#15

Viesti TimoS »

Miklu kirjoitti: Ehkä nämä uusimmat kaikki-yhdessä-laitteessa kojeet on parempia.
Miten sen nyt ottaa... Onhan näissä kaikkea kivaa, mutta kun käyttöjärjestelmä alkaa olemaan jo niin monimutkainen, niin alkavat olla aika hitaita
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 70 kurkkijaa