Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Puhelimista

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mitä käytät?

Android
30
53%
iOS
11
19%
Blackberry
0
Ei ääniä
Windows
9
16%
Sailfish
1
2%
Symbian
3
5%
Tizen
0
Ei ääniä
Firefox OS
0
Ei ääniä
Ubuntu Touch OS
0
Ei ääniä
muu, mikä?
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 57

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 124
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Puhelimista

#466

Viesti Mika »

Kyllä nuo älykapulat syövät akkua tehokkaasti (siksi olenkin odottanut tätä uutista vuosikausia).

Olen maksanut tasan kahdesta ohjelmasta: Tapatalkista (Potkun varten) ja JuiceDefenderistä. Niin yleistä se akun nopea tyhjentyminen on, että siihen puuttumalla voi kääriä fyrkkaa.

Tässä on muutama toimiva neuvo:



Näissä on nätisti kuvien kanssa esitelty muutamia akkua säästäviä toimenpiteitä (moni on toki samoja):



[youtube][/youtube]

Noilla neuvoilla ja tietenkin JuiceDefenderillä (jota muuten taisi YJT suositella jossakin ketjussa) olen saanut akkuni kestoaikaa pidennettyä liki 100 %.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimista

#467

Viesti DeusVult »

Totte kirjoitti: Ostin tässä reilun kuukauden sitten ZTE Blade III:n ja olen ollut pääosin tyytyväinen. Nyt parina viimeisenä päivänä tuntuu että akku on ruvennut yhjentymään todella nopeasti. Eilen oli kotiin tullessa noin 10%, ja nyt akkua on jäljellä 82% vaikka otin sen latauksesta noin kaksi tuntia sitten. Tänään en ole oikeastaan tehnyt puhelimella muuta kuin tarkistanut bussiaikataulut töihin. Aiemmin tuntui että pystyin käyttämään puhelinta koko päivän ja senkin jälkeen akkua oli runsaasti jäljellä.

Mitään uusia taustaohjelmia ei ole käytössä. Mitä minun kannattaisi tarkistaa? On tietenkin mahdollisuus että akku on yksinkertaisesti ollut susi...
Käynnistä puhelin uudestaan, ota vaikka jopa akku hetkeksi irti ja laita takaisin. Itellä samsunkilla on käynyt pari kertaa niin, että joku ohjelma on jäänyt muistiin "jumittamaan" ja syönyt akkua hullun lailla, vaikka ei olekaan näkynyt avoimena ohjelmana missään taskmanagerissä tai valikoissa.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimista

#468

Viesti Totte »

Kiitoksia vastanneille. Olinkin miettiny että pitää käynnistää puhelin uudestaan jossain vaiheessa. Laitoin myös 3G:n pois, ja akun tyhjentyminen loppu siihen. Luulen että on erityisen paha kun töiasä näyttää olevan huono 3G.signaali. Pitää katsella miten tää nyt käyttäytyy. Nettiin tarvii kyl sen 3G:n, eli pitää sit hankkia joku ohjelma jolla sen saa vaihdettua päälle pois jos se nyt oli se isoin ongelma.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Puhelimista

#469

Viesti MtJ »

Siihen saa sen nk. widgetin työpöydälle, josta voi näppästä yhdellä painalluksella 3G:n päälle :)
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 124
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Puhelimista

#470

Viesti Mika »

MtJ kirjoitti: Siihen saa sen nk. widgetin työpöydälle, josta voi näppästä yhdellä painalluksella 3G:n päälle :)
Jep. Nuo widgetit ovat muutenkin huippukäteviä. Itse käytän tuota Power Widgetiä päivittäin, kun vaihtelen mm. WiFin ja Bluetoothin päälle ja pois. Mulla on se sekä kakkostyöpöydällä että ylävetovalikossa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimista

#471

Viesti Totte »

Oletan että puhutaan JuiceDefenderistä? Pitänee hankkia.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 124
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Puhelimista

#472

Viesti Mika »

Totte kirjoitti: Oletan että puhutaan JuiceDefenderistä? Pitänee hankkia.
Oikeastaan kehottaisin kokeilemaan kaikkea muuta ensin, mutta jos tarkoitit että widget olisi JD, niin widget on ihan sisäsyntyinen ominaisuus Androidissa. Tässä meitin Bladessa se toimii niin, että painat Sovellukset-nappulaa (se pyöreä alapalkissa (jos et ole poistanut tai muokannut sitä), jossa on kuusi pistettä) ja sitten valitset Widgetit. Siellä niitä on valmiina muutamia. Virranhallinta on se, jota tässä tapauksessa kaivataan. Toki minkä tahansa sovelluksen voit myös ohjata käynnistymään työpöydän kautta lisäämällä sinne sen kuvakkeen. Tämä onnistuu tämän Widgetit-valikon kautta valitsemalla oikealta ylhäältä Pikakuvakkeet.

Tässä on silti yksi ilmaissovellus, joka mahdollistaa haluamiasi toimintoja. Et kuitenkaan tarvitse sitä, kun se luurissasi jo oletuksena on. :D

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimista

#473

Viesti Totte »

Olen kyllä löytänyt sen widgetin, ja samat asetukset löytyvät myös alasvetovalikosta, mutta sieltä ei löydy 3G optiota. Datat ja ja Wifit ja sellaiset löytyy kyllä. Onko muuten JDssä mahdollista säätää tietyille ohjelmille oletuksena 3G käyttöön, jolloin se esim. automaattisesti kytkeytyisi päälle kun avaan selaimen, ja.sitten taas pois kun suljen sen. Nyt tämä nettikin toimii tosin ihan ok 2Glläkin...
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Re: Puhelimista

#474

Viesti Janne Oksanen »

Totte kirjoitti: Oletan että puhutaan JuiceDefenderistä? Pitänee hankkia.
Me aikoinaan mietittiin vastaavan tuotteen kehittämistä ja silloin tutkailin vähän tarkemmin näitä kilpailijoiden ominaisuuksia. Pian kävi selväksi, että nää softat hyvin pitkälti kärmesöljyä. Väittävät tekevänsä vaikka mitä, mutta suurimmaksi osaksi väittämät osoittautuivat valheellisiksi. Ei kannata odottaa kovin paljoa näiltä appiksilta.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Puhelimista

#475

Viesti MtJ »

Onko siinä widgetissä joku "verkko" tai vastaava kuvake tai... Siis lukeeko missään muuta, kuin "verkkoyhteys"? Jossain kännykässä nimittäin 3G oli hämäävästi vaan "Verkko" vai olikos se nyt "verkkoyhteys", 3Gstä ei halaistua sanaa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Puhelimista

#476

Viesti MtJ »

Janne Oksanen kirjoitti:
Totte kirjoitti: Oletan että puhutaan JuiceDefenderistä? Pitänee hankkia.
Me aikoinaan mietittiin vastaavan tuotteen kehittämistä ja silloin tutkailin vähän tarkemmin näitä kilpailijoiden ominaisuuksia. Pian kävi selväksi, että nää softat hyvin pitkälti kärmesöljyä. Väittävät tekevänsä vaikka mitä, mutta suurimmaksi osaksi väittämät osoittautuivat valheellisiksi. Ei kannata odottaa kovin paljoa näiltä appiksilta.
Mietin itsekin, että miten roottaamattomasta puhelimesta pystyy tuosta vaan hallitsemaan virran asetuksia... Siis Androidissahan tarttis sen puhelimen roottauksen tiettyihin toimintoihin, muistaakseni ainakin 3G:n sammutus suoraan koodista käsin, sekä GPS-laitteen suora hallinta.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 124
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Puhelimista

#477

Viesti Mika »

Itse en käytä 3G:tä lainkaan juurikin tästä syystä, mutta JD ainakin sivuillaan kertoo, että kakkosen ja kolmosen välillä voisi vaihdella.
2G/3G toggle automation**

** might be unavailable if not supported by your ROM


Janne, tuo onkin hyvä tietää. Käyttöliittymähän tuossa on aika surkea, mutta noin muuten siinä on kuitenkin joitakin sellaisia vaihtoehtoja, jotka vaikuttaisivat toimivan. Yhtenä sellaisena pidän mahdollisuutta valita, mitkä sovellukset voivat käyttää nettiyhteyttä ja miten. Suurimman osan olen poistanut taustakäytöstä sitä kautta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelimista

#478

Viesti Totte »

MtJ kirjoitti: Onko siinä widgetissä joku "verkko" tai vastaava kuvake tai... Siis lukeeko missään muuta, kuin "verkkoyhteys"? Jossain kännykässä nimittäin 3G oli hämäävästi vaan "Verkko" vai olikos se nyt "verkkoyhteys", 3Gstä ei halaistua sanaa.
On siinä data, mut sehän on kai ihan asia erikseen. Ne kaikki vaihtoehdot on sellaisia jotks löytyvät muusta paikasta, ja kaikki ovat eri paikassa ku se 2G pakotus.

Onko muuten merkitystä jos ohjelmat poistaa siitä viimeksi käytettyjen listalta jonka saa.esiin painamalla kotinäppäintä pitkään. Eli syövätkö siellä muistia?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Re: Puhelimista

#479

Viesti Janne Oksanen »

MtJ kirjoitti:
Janne Oksanen kirjoitti:
Totte kirjoitti: Oletan että puhutaan JuiceDefenderistä? Pitänee hankkia.
Me aikoinaan mietittiin vastaavan tuotteen kehittämistä ja silloin tutkailin vähän tarkemmin näitä kilpailijoiden ominaisuuksia. Pian kävi selväksi, että nää softat hyvin pitkälti kärmesöljyä. Väittävät tekevänsä vaikka mitä, mutta suurimmaksi osaksi väittämät osoittautuivat valheellisiksi. Ei kannata odottaa kovin paljoa näiltä appiksilta.
Mietin itsekin, että miten roottaamattomasta puhelimesta pystyy tuosta vaan hallitsemaan virran asetuksia... Siis Androidissahan tarttis sen puhelimen roottauksen tiettyihin toimintoihin, muistaakseni ainakin 3G:n sammutus suoraan koodista käsin, sekä GPS-laitteen suora hallinta.
Nuo kaksi esimerkkiä, mitkä mainitsit on ihan eksplisiittisesti kielletty Androidin rajapinnoissa. Softa ei saa sörkkiä noita.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Puhelimista

#480

Viesti L.K. »

Oma E7 alkaa olla tiensä päässä, taas laturipistoke sanoo itseään irti eikä enää tee mieli maksaa korjauskuluja, joten lienee pakko vaihtaa luuria.

Vähän on sellainen fiilis, että tekis mieli luovuttaa Nokiasta kun en ole ihan vakuuttunut noista Lumioista..sen verran monella ollut propseja niiden kanssa. Osaako potkulaiset kertoa näistä omia kokemuksiaan ja mikä näistä olisi sitten se "varmin valinta" jos selaista on?

Jos Nokiasta pois niin mikä olis järkevin valinta, nyt saa mainostaa/kehua omaa suosikkiaan:D Käyttö olis tietty normi puhekäyttö ja tekstarit sekä sellasta perusnettikäyttöä (sähköpostit,facebookit jne). Koska juurikaan E7 kaltaista kunnon qwerty-näppis+kosketusnäyttö komboa ei taida enää saada niin kahdesa vaihtiksesta on pakko varmaan valita se pelkkä kosketusnäyttö.
Luurin hinta ei ole oleellinen, joskaan mistään turhasta ei huvittaisi maksaa.

Suosituksia kehiin vain:D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 113 kurkkijaa