Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vaalit 2007

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Vaalit 2007

#1

Viesti MarkkuT »

bodyguard Uutisia Suomesta -ketjussa kirjoitti: YLE:n vaalikone on avattu. Sieltä sitten vaan etsimään sopivia ehdokkaita
Noniin. Aihe varmaan ansaitsee oman ketjunsa.
Ain't no one.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#2

Viesti Vlad Tepes »

Löytyi kokoomuksen riveistä eräs vihreän aatteen kannattaja, jota olen ennenkin äänestänyt. Äänestäisin erästä hyvää ystävääni, mutta väärä puolue on väärä puolue. Jopa SDP on liian punainen minulle. Toisaalta siellä olisi myös kokoomuksen riveissä hyvän ystäväni setä, jonka kone laittoi minulle parhaiden joukkoon.

Kaikki huonoimmat ehdokkaani olivat vasemmistoliitosta ja Suomen kommunistisesta puolueesta. Ylläri. :lol:
Kuvake
kumikameli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 299
Lauteille: Lokakuu 2006

#3

Viesti kumikameli »

Kovin on punaista sopivimmissa, ja ykköseksi osui jopa oma ehdokas, ja sinikeltaliberoa siellä alapäässä.
"Kokemukseni mukaan myös alemman aseman ihmiset ovat keskimäärin kovaäänisempiä suuttuessaan ja taipuvaisempia väkivaltaiseen käyttäytymiseen."
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#4

Viesti MarkkuT »

Aika hämmentäviä olivat nuo ehdokkaat, joita tarjottiin. Tai pikemminkin heidän edustamansa puolueet. Kristillisdemokraatteja ja perussuomalaisia. Eniten keskustaa ja SDP:tä. Jopa yksi RKP:n ehdokas (!). Vihreitä ei top10:iin mahtunut.

Rupesin tässä miettimään, että mitenköhän tuota vaalikonetta oikein pitäisi käyttää. Ratkaisut ovat kuitenkin aina niin monitahoisia, että on hankala vastailla hirveän jyrkästi. Jos taas vastailee kovin usein "jokseenkin..." niin kone tarjoaa jokseenkin-ehdokasta, joka varmaan toimii eduskunnassakin vähän jokseenkin.

Eli pitäisikö vastata kaikkeen vähän liian jyrkästi, jotta saisi niitä ehdokkaita, jotka sitten tosissaan yrittäisivät ajaa niitä kyseessä olevia asioita. Tässä taas saattaisi olla vaarana, että kone tarjoaa jotain äärihöyrypäitä, joita kukaan ei ota vakavasti.

:funtsii:
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#5

Viesti MarkkuT »

Ainiin.

Laiskoille linkki vaalikoneeseen:

http://www.yle.fi/vaalit/2007/vaalikone/
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#6

Viesti Mjölnir »

Merkillistä. Mulle tarjottiin samaa ehdokasta kuin viime eduskuntavaaleissa. 86% samat mielipiteet.

Homma lienee selvä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#7

Viesti kenttiensankari »

3 keskustalaista, 6 kokoomuslaista ja yksi demari 10 sakissa. Demari pitää viimeistä paikkaa. Epäsopivimmista löytyy 2 vasuria, itsenäisyyspuolueen ehdokas, vihreiden ehdokas ja yksi kommari. Eli meni vähän kuten oletinkin.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#8

Viesti heian »

En tiiä ketään nuista ehdokkaista joita vaalikone tarjosi mulle. :P
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#9

Viesti kaik »

heian kirjoitti: En tiiä ketään nuista ehdokkaista joita vaalikone tarjosi mulle. :P
Olen muuttanut sitten viime vaalien täysin uuteen vaalipiiriin, ei mitään hajua edustajista. En edes tiedä ketkä ovat tällä hetkellä Hämeen vaalipiiristä eduskunnassa. :lol:

Sinänsä sopivimmat ehdokkaat lista ei yllättänyt. Kuusi kokoomuslaista, yksi keskustalainen, yksi liberaali ja kaksi kristillis-demokraattia. Näistä tosin nuot kaksi KD:n jäsentä on varmoja keitä en äänestä. Vaalikoneesta puuttui sopivat kysymykset joilla ne olisivat tippuneet pois listoilta.

Häntäpääkään ei yllättänyt. SKP ja STP.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#10

Viesti heian »

kaik kirjoitti: Olen muuttanut sitten viime vaalien täysin uuteen vaalipiiriin, ei mitään hajua edustajista.
Minäkin muutin. :)

En kyllä tiennyt edellisenkään vaalipiirin edustajia joten...
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#11

Viesti Jussi Häkkinen »

Ei mitään hajua edustajista, mutta puoluejakauma odotettu. Kokoomusta 9 ensimmäistä - ja sen jälkeen yksi RKP:n edustaja. Epäsopivimmissa keskustaa, kommaria, vihreää ja perussuomalaista.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#12

Viesti Mjölnir »

Mulla yllättäen oli 10 ensimmäistä kokoomusta, viisi vähiten sopivaa SKP, SKP, Vihr, Vas, Vas
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#13

Viesti mronkain »

Heh, joo... Kaikki viisi epäsopivinta olivat kokoomuslaisia, kymmenestä sopivimmasta kuusi SKPlaista, yksi KTPläinen, yksi vasemmistoliittolainen, yksi vihreä ja yksi RKPläinen (?). Öh, täytyy sanoa että olen yllättynyt. En kuitenkaan mitenkään vasemmistolaiseksi itseäni miellä. Ehkä kysymyksenasettelu sitten oli painottunut sellaisiin asioihin joista vain satun olemaan samaa mieltä kommariehdokkaiden kanssa. Pitäisiköhän ostaa Mao-takki?

- Marko
Minna
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 623
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Stormi

#14

Viesti Minna »

Kymmenen sopivinta kokoomuksesta ja epäsopivimmat SKP, SKP, SKP, VAS, Sen.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#15

Viesti TimoS »

Näyttää olevan maikkarillakin omansa http://www.mtv3.fi/vaalikone/" onclick="window.open(this.href);return false; Kokeilin molempia ja ainakin pari ehdokasta löytyi molemmilla koneilla. Pitäisköhän kerrankin äänestää noitten mukaan...
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kari Aittomäki ja 73 kurkkijaa