Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
67
21%
 
Ääniä yhteensä: 323

Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Koulukiusaaminen

#1

Viesti MarkkuT »

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=6945

Tuosta ketjusta tuli mieleen pistää ihan kalluppia kehiin. Kiusaushan se oli Daniel-saninkin perimmäinen motiivi aloittaa tappelutaidon harrastaminen. Miten on potkulaisten laita?







mode edit: vaihtoehto lisätty...

Ylipotkija: Otsikko vaihdettu 27.8.2010.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#2

Viesti mronkain »

Ehkä enempi kiusattu, pari kertaa tuli varmaan oltua kiusaajakin, mutta ei välttämättä omasta mielestä. Opin kyllä laittamaan stopin kiusaamiselle, eikä kukaan sentään ruumillisesti rökittänyt. Yksi kukkakeppi kerran yritti, aloitti uhoamisen potkimalla seinää pääni vieressä. Sattui sellainen päivä itselleni etten jaksanut yhtään sellaista, kajautin niin lujaa kuin lähti nyrkillä seinään kaverin pään vieressä. Lopetti siihen. Hajotin kyllä rystyseni.

Toinen kaveri pölli lompakkoni pukusuojassa. Nostin kaverin naulakkoon roikkumaan.

Ainoastaan kaksi kertaa homma äityi vähänkään tappelua muistuttavaksi, kuudennella luokalla yksi parhaista kavereistani päätti esittää jotain sormipainia ja väänsi ikävästi pikkurilliäni, mistä hikeentyneenä ohjasin kaverin pää edelle tiiliseinään. Hirveä kuhmu otsaan, mutta ei sen pahempaa.
Toinen tapaus oli yläasteella, kun joku kaveri oli kuullut että treenaan karatea ja tuli siihen sitten uhoamaan että ihan joutavaa touhua, et sä mua pystyisi silti lyömään. Sanoin kaverille että kokeillaan ja oletko valmis, tämä otti sitten jonkun pseudonekkailusuojauksen, josta humautin läpi leukaan. Ja tämä siis noin puolen vuoden mahtavalla karatekokemuksella. Sekin loppui sitten siihen.

Eli en oikeastaan laske joutuneeni fyysisen kiusaamisen kohteeksi.

Puheviastani johtuen sitten muuten on kyllä swidduiltu urakalla, siinä on vaan oppinut sulkemaan korvansa ja/tai antamaan verbaalisesti takaisin kunnolla.

- Marko
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#3

Viesti Mjölnir »

Onko muka jotain muuta motiivia aloittaa itsepuolustuksen tai kamppailun harjoittelu?? :lol:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#4

Viesti Vlad Tepes »

Minua ei ole koskaan kiusattu, mutta minä olen puolustanut kiusattuja. Ei minua oikein olisi voinut kiusata, koska henkinen häirintä ei minua lapsena vaivannut ja fyysinen kiusaaminen eli pahoinpitely ei kuulunut niiden koulujen kulttuuriin joissa olin. Tappeluja kyllä oli, mutta en niihin koskaan joutunut. Vasta yläasteella eka kerran ja ei koulussa.

Kyllä eräs venkula koitti minua kiusata, mutta vähät minä välitän jos joku ala-arvoinen löyhäke mutustaa jotain minun suuntaan. Minulla on aina ollut tusinoittain kavereita, joten ei muutaman hölömön huutelu tunnu missään. Kerran vain se oli ikävää, koska meinasin joutua sen kanssa tappeluun. Se tyyppi on nyt narkkari ja meinasi kerran hakata yhden ystäväni, koska tämä oli kuulemma sanonut löyhäkkeen kissaa homoksi. :lol:
Kuvake
dubi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 678
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#5

Viesti dubi »

Tuosta puuttu vaihtoehtoa "Molempia". Ja luulisin, että se ei ole kovin harvinainen vaihtoehto...
Jukka Ahonen
"What we get from this adventure is just sheer joy"
-George Leigh Mallory
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#6

Viesti Elina »

Kiusattu, puolet ala-asteesta ja kokonaan yläaste (ei fyysistä, vaan henkistä). Eipä siis vaikuttanut mitenkään minkään harrastuksen aloittamiseen, lähinnä vain aiheutti varsinkin yläasteella koulusta pinnaamista silloin tällöin :lol:
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 21

#7

Viesti Libermanus »

Meinasin kirjoittaa täsmälleen saman viestin kuin dubi.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#8

Viesti MarkkuT »

Joo varmaan pitäis olla tuo molempia -vaihtoehto.

Vastasin en kumpaakaan.

Itse en koe, että minua olisi kiusattu. Rääkätty kyllä. Sitä piti vain oppia kestämään, kun melkein kaikki kaverit asuinalueella olivat vähintään pari vuotta vanhempia. Yläasteelle siirryttäessä otin muutamat pakolliset mopotukset ylpeästi vastaan. Pientä kokoa oli kompensoitava jollain ja valitsin huumorin. Olen pari kertaa ollut kiusaukseksi luokiteltavassa toiminnassa porukan mukana, mistä olen syvästi pahoillani.

Kamppailulajien aloittamiseen ei näillä asioilla ollut mitään merkitystä. Kunhan uteliaisuuttani lähdin kokeilemaan.

Mihin muuten vedätte rajan, että mikä on kiusausta ja mikä ei?
Ain't no one.
taifuuni
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1078
Lauteille: Heinäkuu 2005

#9

Viesti taifuuni »

Ei kiusattu mutta Robin Hood henkisenä heikkojen puolella vanhempia nahkatakki/röökiporukoita vastaan, no siitähän seurasi sota minä vs kovisporukat jonka aikana muutama kovis menetti maineensa ja loput kävi kättelemässä että... -sano vaan jos tarttet joskus apua-.. joo mieleen jäi erityisesti se miten auttamani porukat katosi ympäriltä välittömästi kun tuli tukala paikka.
Lopuksi kunkkuna tunkiolla mutta sitten alkoi työelämä ja täytyi aloittaa aivan uudenlainen pärjäämistyyli, sääli.
Minna
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 623
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Stormi

#10

Viesti Minna »

Kiusattiin koko ala-aste aika ennen kaikkea henkistä, mutta myös fyysistä kiusaamista. Olin varmaan hyvä uhri, kun minut sai provosoitumaan. Kiusaaminen loppui yläasteen alussa, kun kiusaajat meni eri kouluun kuin minä.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#11

Viesti heian »

Koulukiusattu melkein koko peruskoulun ajan. Lähinnä henkistä kiusaamista, mutta latisti kummasti itsetuntoa. Lukiossa ja aloittaessani karaten sain itseluottamusta takaisin. Karaten kyllä aloitin muista syistä.
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

#12

Viesti jussip »

En oikein osannut valita noista sopivaa vaihtoehtoa. Peruskoulussa olin lähinnä semmoista väliinputoajaporukkaa, eli kavereita oli jonkun verran ja en varsinaisesti kuulunut kiusaajiin enkä kiusattuihin. Joskus tosin saatoin joutua osittain kiusauksen kohteeksi, joskus siis jotain ihan fyysistäkin niinkuin potkiminen tai naulakkoon rysäyttäminen, mutta nämä olivat aika harvinaisia tapauksia eikä mitään säännöllisistä, ja yleensä siis olin ihan hyvissä väleissä näiden "kiusaajienkin" kanssa.

Tämä ei siis ollut mitään järjestelmällistä kiusaamista, vaan ehkä enemmänkin semmoista "normaalia kettuilua/nujakointia" tuon ikäisten kesken. Lähinnä kiusaukseksi luokittelisin tämän sen takia että itse en ollut noissa aloittavana osapuolena. En myöskään mielestäni juurikaan kiusannut muita.

Minua siis kiusattiin silloin tällöin, mutta ei niin paljoa että mieltäisin itseni koulukiusatuksi.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#13

Viesti sivarinlötkö »

Jotenkin luontaisesti molempia.
Kuvake
Ch_an
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 580
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti Ch_an »

Molempia.
-Petri Huiskonen-
MariaL
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1450
Lauteille: Heinäkuu 2012

#15

Viesti MariaL »

Molempia tai en kumpaakaan.

Aika väliputoaja. Jotain v1ttuilua sain kyllä kuulla varsinkin muutamalta vanhemmalta tytöltä mutta pääosin sain olla aika rauhassa. Erästä meidän luokkalaista kiusattiin aika paljon ja joudun häpeekseni myöntämään että en minäkään ollut hänelle erityisen mukava. Vaikka varsinaisten kiusaajien kanssa en ollut missään tekemisissä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 83 kurkkijaa